Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקשה ממכם טיפים לנהיגה בחורף.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6078 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מנצל את הת'רד כדי לשאול כמה דברים שהציקו לי כבר כמה זמן:

ראשית, נאמר לי, שהפנית הגה צריכה להיות יחסית מהירה, כמעט חדה, ושבתנאי רטיבות הרכב יגיב ב"דיליי" ויש לתת לו להגיב לבד, ללא סיבוב מיותר ומוגזם של ההגה לתוך הפניה. האם זה נכון או שמא עדיף להיות עדין יותר עם ההגה ומדוע?

 

מלבד זאת, במצב של "ציפה" (מה שלא אמור לקרות לי הודות לצמיגים החדשים והורדת המהירות) האם עדיף להאיץ בעדינות, כדי שהגלגלים יסתובבו ויחדרו דרך המים, או שעדיף להרפות (בעדינות כמובן) מדוושת הגז ולתת לגלגלים להיאחז?

 

ואם כבר נגענו במהירות, כמה לדעתכם באמת צריך להוריד כדי לשמר על שליטה ומרווחים טובים (כמובן בהתאם לעירוני\בין-עירוני, "גשם ראשון"\סתם רטוב)

 

ובוודאי, איך אפשר בלי המחלוקת המפורסמת: אדים על השמשה מקדימה: איוורור או סירקולציה?

 

נראה לי שבנושא ההיגוי, ההמלצה שהבאת מתייחסת לנהיגה מהירה/ספורטיבית.

כשאתה נוהג מנהלתית בגשם, כל האינפוטים שלך צריכים להיות עדינים יחסית למצב יבש.

המטרה שלך זה לא להגיע כמה שיותר מהר, אלא להגיע בלי ארועים/החלקות/תאונות.

 

אם הגעת למצב של ציפה, סימן שנהגת מהר מדי ביחס לתנאי הדרך.

אם זה קרה, עדיף לעזוב את הגז. הרכב מאיט, משקל עובר קדימה והצמיגים חודרים את המים וחוזרים לאחוז.

תסתכל לכיוון אליו אתה רוצה להתקדם, ותבצע תיקוני הגה קלים אם יש צורך (קלים בלבד. אם תסובב את ההגה הרבה בזמן שאין אחיזה, ברגע שהאחיזה תחזור, האוטו יפנה הצידה בחדות).

 

ולגבי האדים - כמו שכבר אמרו - להפעיל מזגן לכיוון השמשה. לא משנה מאיפה האויר מגיע.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

תזהר לא להעלות מהר מדי על שלוליות מים.

אני זוכר נסענו פעם אני ואחי ברכב שהיה פעם להורים שלי, סוזוקי בלנו. זה היה בכביש 5 עוד לפני כמה שנים טובות, והיה מבול עז, אח שלי קצת מפגר אז הוא נסע בערך 100 קמ"ש ועלה על שלולית שהצטברה בנתיב השמאלי.

 

הרכב פשוט החליק על המים, כמו שזורקים אבן בכינרת והיא קופצת - אותו הדבר קרה לרכב ואיבדנו שליטה, במזל אח שלי השתלט על הרכב. הינו מאוד קרובים לעוף על קו ההפרדה עשוי בטון :shock:

 

אז תזהר מזה.

VW Passat V6 2.8 L 4Motion

פורסם
מנצל את הת'רד כדי לשאול כמה דברים שהציקו לי כבר כמה זמן:

ראשית, נאמר לי, שהפנית הגה צריכה להיות יחסית מהירה, כמעט חדה, ושבתנאי רטיבות הרכב יגיב ב"דיליי" ויש לתת לו להגיב לבד, ללא סיבוב מיותר ומוגזם של ההגה לתוך הפניה. האם זה נכון או שמא עדיף להיות עדין יותר עם ההגה ומדוע?

 

מלבד זאת, במצב של "ציפה" (מה שלא אמור לקרות לי הודות לצמיגים החדשים והורדת המהירות) האם עדיף להאיץ בעדינות, כדי שהגלגלים יסתובבו ויחדרו דרך המים, או שעדיף להרפות (בעדינות כמובן) מדוושת הגז ולתת לגלגלים להיאחז?

 

ואם כבר נגענו במהירות, כמה לדעתכם באמת צריך להוריד כדי לשמר על שליטה ומרווחים טובים (כמובן בהתאם לעירוני\בין-עירוני, "גשם ראשון"\סתם רטוב)

 

ובוודאי, איך אפשר בלי המחלוקת המפורסמת: אדים על השמשה מקדימה: איוורור או סירקולציה?

 

 

מה שלמדת מתייחס לנהיגה על עפר / בוץ / שלג וכד' ובעיקר בתנאי תחרות כשהמטרה היא להגיע ראשון במחיר של סיכון כזה או אחר.

 

בכביש יש רק מטרה אחת - להגיע. לכן, יש לנהוג בצורה עדינה, נקיה, עם מינימום העברות משקל. הסיבה לכך היא שכאשר אתה מנדנד את הרכב, המתלים "עסוקים" יותר בריסון התנודות ופחות בהצמדת הגלגלים לכביש ויצירת אחיזה מקסימלית.

 

במצב של ציפה (יש להימנע מכך מראש !) יש להרפות מעט מדוושת הגז בעדינות על מנת לאפשר לרכב לאבד באופן הדרגתי ממהירותו, אבל לא מומלץ לעזוב לחלוטין בכדי שלא ליצור העברת משקל חריפה לפנים אשר עלולה לגרום לאובדן אחיזה בסרן האחורי ולסחרור. בכל מקרה, לא מומלץ להאיץ במצב כזה משום שהדבר רק יחמיר את הציפה.

 

אין פרמטר מוגדר להורדת המהירות משום שהדבר תלוי במשתנים נוספים כגון - מסת הרכב וסוגו, מקדם החיכוך, כמות המים, זווית הכביש, וכו'. אם אתה ממש מחפש כלל אצבע - תוריד לפחות 20 קמ"ש מהמהירות שנראית לך סבירה בתנאים יבשים ושים לב אם מתרחשת הרעה בתנאי הכביש.

 

יבוש אדים - כפי שכבר אמרו לך עושים באמצעות הפעלת מדחס המזגן וכיוון האוויר לשימשה הקידמית. האוויר היבש של המזגן ייבש את האדים לכן תוכל לכוון כל טמפרטורה שתרצה בכדי שיהיה לך נעים. אדים בחלון האחורי מייבשים באמצעות הפסים החשמליים.

 

 

דני G.

פורסם

הנחיית קצין בטיחות בתעבורה :

 

החורף הגיע ואיתו ההיערכות לנהיגת חורף.



אורות

מיום ראשון, ה-1 לנובמבר חלה חובה להדליק אורות ראשיים בנסיעה בכבישים בין עירוניים.

אנו ממליצים להדליק אורות גם בנסיעה בתוך העיר.

יש לדאוג ולנקות את הפנסיםפנסי חזית נקיים מאירים בעוצמה גדולה יותר. שימו לב, כאשר השמשה מלוכלכת גם הפנסים מלוכלכים.

שמירת מרחק

הגדלה משמעותית של המרחק מהרכב שלפניכם הימנעות מבלימות פתע וסטיות חדות.

בתנאי ראות קשים ובכביש רטוב יש להקטין את המהירות לפחות ב 10 קמ"ש בהשוואה לנהיגה במזג אויר נאה.

יש להאט לפני עיקולים ולבלום בהדרגה, בעדינות ומבעוד מועד.

האטה מ 90 ל 80 קמ"ש מאריכה את זמן הנסיעה ב- מ"ס שניות לקילומטר , אך מקצרת את מרחק העצירה שלך בכ 16 מטרים !

זה עשוי להיות ההבדל ....

בברכת נסיעה בטוחה,

אלוף צפון אמריקה בפינג פונג כיס !

פורסם

א. מה זה "ציפה"?

 

ב.אין abs, מה השיטה הכי טובה לבלימת חירום? (בלם יד?:shock:)

 

ג.אני אישית מעדיף לנקות את השמשה בסמרטוט יבש, אין לי כוח לחכות שהמזגן ייבש אותו, יש רע בזה?

 

ד.רוכב בודד, אמרת להפעיל את המזגן בקירור או שהתבלבלת?:shock:

 

ה.מה ההבדל בין איורור לסירקולציה?

 

ו.אפשר לקבל תמונה של הכפתור שמפשיר אדים? ואת הכפתור שמפעיל אור ערפל אחורי?

פורסם

אוורור - אויר מבחוץ , סירקולציה - אויר ממוחזר מתא הנוסעים.

אין ABS - פמפום דוושת הברקס, אין דרך פשוטה להסביר את הדרך היעילה ביותר, עליך להכיר את הרכב ואף רצוי לעבור קורס אשר ילמד אותך בלימת חירום נכונה והפניית הרכב.

אתה רוצה עם סמרטוט, בבקשה, אך הוא מתלכלך עם הזמן ואז אתה מורח שאריות לכלוך ושומן על החלון ומגביר בעצם את תופעת הצטברות האדים.

כדי להפשיר אדים במהירות מפעילים את המזגן - מדחס המזגן, יכול גם במצב חימום וגם על מצב קירור, מה שבעצם אנו זקוקים לו זה פעולת ייבוש האוויר של המדחס.

 

מצ"ב תמונה של כפתור מפשיר האדים בסוויפט.

כפתור אור הערפל נמצא מתחת להגה בצד שמאל, לא רחוק מכפתור מפשיר האדים ומצויין ע"י ציור של מנורה עם קווקווים עליה.

שניהם עם חיווי פעולה.

 

02112009.jpg

 

ארז.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם
א. מה זה "ציפה"? - כאשר מהירות הרכב גבוהה ביחס לגובה המים + רוחב הצמיג

שמותקן ברכב, הצמיגים לא מספיק ל"חתוך" את השלולית והרכב צף על פני המים ולא בא במגע עם הכביש. באנגלית aqua plaining

 

 

עריכה: ראיתי שהקדימו אותי וענו לך על הרוב אז השארתי רק הסבר על ציפה.

לילה טוב ויבש :).

פורסם

אצלי הכפתור של האדים נמצא בצד ימין, הכפתור של הפנס ערפל שהסברת (אם אפשר גם תמונה שלו) לחצתי עליו ולא נדלק שום דבר.

פורסם
א. מה זה "ציפה"? - ציפה זהו מצב שבו כמות המים על הכביש גדולה ביחס ליכולת הניקוז של הצמיג, ולכן הוא מאבד את המגע עם האספלט וצף על המים שנלכדים בינו לבין האספלט. כאשר אין קשר ישיר בין הצמיג לאספלט - אין אחיזה. הקשר למהירות הנסיעה הוא בכך שככל שתיסע מהר יותר, ידרש הצמיג לנקז כמות גדולה יותר של מים ליחידת זמן, ומעבר למהירות מסוימת (משתנה מצמיג לצמיג) קצב הניקוז שהצמיג מסוגל לספק לא יספיק. שים לב - ככל שהצמיג רחב יותר, סיכוייו לציפה גדולים יותר משום ששטח הפנים שלו גדול יותר ולכן עליו לנקז כמויות מים גדולות יותר.

 

ב.אין abs, מה השיטה הכי טובה לבלימת חירום? (בלם יד?:shock:) - יש לבלום בלימה דגרסיבית נכונה להשגת בלימה מריבית תוך שמירה על יציבות ושליטה ברכב. בשום אופן לא בלם יד !

 

ג.אני אישית מעדיף לנקות את השמשה בסמרטוט יבש, אין לי כוח לחכות שהמזגן ייבש אותו, יש רע בזה? - המזגן ייבש את החלון במחצית הזמן שיקח לך לנגב אותו וביעילות כפולה משום שהוא לא ישאיר סימנים. מפעילים את המדחס, שמים על טמפ' נעימה, מכוונים אל השמש הקידמית, ומפעילים את המאוורר על המהירות הגבוהה ביותר.

 

ד.רוכב בודד, אמרת להפעיל את המזגן בקירור או שהתבלבלת?:shock:- ראה תשובה ל-ג'.

 

ה.מה ההבדל בין איורור לסירקולציה? - כפי שענו לך, סגירת הסירקולציה ממחזרת את האוויר שבתוך האוטו. כאשר נדרש יבוש אדים, יש להשאיר את הסירקולציה פתוחה על מנת להזרים אוויר טרי בעל ריכוז לחות נמוך יותר מאשר זה המצטבר בתוך הרכב.

 

ו.אפשר לקבל תמונה של הכפתור שמפשיר אדים? ואת הכפתור שמפעיל אור ערפל אחורי? - כפי שכבר הראו לך בתמונה.

 

דני G.

פורסם

ג.אני אישית מעדיף לנקות את השמשה בסמרטוט יבש, אין לי כוח לחכות שהמזגן ייבש אותו, יש רע בזה?

 

אין בעיה לנגב עם סמרטוט, כל עוד אתה לא בנהיגה(!)

 

לפעמים החלונות מתמלאים אדים תוך כדיי הנסיעה, אני מקווה מאוד שאתה לא מתחיל לנגב את כל השמשה עם סמרטוט תוך כדי הנהיגה, בחורף. זה נשמע לי כמו פעלול מסוכן.

 

הכי פשוט זה לכוון את זרימת האויר לכיוון החלונות לתת למזגן לעבוד מספר רגעים והכל נקי :D וזה יחסית בטוח, לעומת השיטה שלך. שני כפתורים ואיבוד קשר עין מינימאלי עם הנעשה בכביש. היד עוזבת את ההגה לפרק זמן מינימאלי גם כן.

 

יואב

יואב :arrow:

×
×
  • תוכן חדש...