Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור חוטיי חשמל בעזרת "שוקולדים" תמיד עדיף?


much
שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בחיל האוויר משתמשים לתיקון חיווט כבר 30 שנה עם השרוול הזה

למה ישר להיות מיליטנטי ?

בכל מקרה המוצר הנ"ל מעולה, עמיד, חוסך זמן רב בעבודה ומונע תקלות בעתיד. למרות שהוא יקר כדאי להשתמש בו לעבודות שבהן רוצים ראש שקט בעתיד (חיווט לדיסטרביוטר ב-205GTI במגזר הפרטי או קונקטור למגבים ולזמבורה של F-16 בח"א).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק על השאלה...

אני כבר המון זמן משתמש בתופסנים כמו בתמונה כדי לחבר חוטי חשמל דקים וזה עובד ללא תקלות לאורך זמן.

האם החיבור הזה גם נכלל תחת השם "שוקולדים"?

האם החיבור הזה מסוכן בצורה כלשהי?

RIMG0024.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא "שוקולדים" וזה חיבור גרוע לחוטים המעבירים זרם קצת גבוה ויתרון חיבור כזה הנו רק במהירות בצוע החיבור ללא צורך בהלחמה ובבידוד כי הפלסטיק העוטף נסגר על שיני המתכת ומבודד.

נתקלתי בהרבה חבורים כאלו ברכב שהיו רופפים ו/או עם קורוזיה בשיני המתכת וגידי החוטים.

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאני חולה על הקטילות של חלק מהאנשים פה. ההתנשאות פשוט נשפכת מכם...

 

תעשו טוב לפחות תטרחו לקרוא כמו שצריך לפני שאתם ממהרים להגיב ולסתור.

 

1. לטענה שאין להלחים בתוך האוטו- מה הקשר בין מחט לתחת?! אני דיברתי על איכות חיבור ומוליכות ואתה בכלל מספר סיפורים על יפול בדיל, יגע המלחם... תגיד לי נפל לך פעם בדיל על פלסטיק? הרמת אותו ומה בדיוק קרה?! מעבר לזה אף לא אמר לך לא להיזהר או לשים משהו מתחת כשאתה מלחים.

כשאתה מכווץ את השרוולים שהצעת או שרינקים אין סכנה שתשרוף חלקי פלסטיק?!

 

2. לגבי הבדיל אף אחד לא אמר שהוא ניתך בטמפ' המנוע- רחוק מכך אבל מי שעוסק באלקטרוניקה יודע שהלחמת בדיל נסדקת והופכת להלחמה קרה בסביבה של רעידות וטמפ' גבוהות (70-100 למשל). הדבר קורה לאורך זמן ויכול לקרות אחרי כמה שנים. אני מניח שמי שהגיב לטענה צבר הרבה נסיון עם טרנ' ו-FET'ים שעובדים בזרם גבוה ומתחממים הרבה... אז במקומות בעייתיים עושים הלחמות כסף. שאגב למי שלא יודע זה לא להלחים עם מוט כסף אלא בסה"כ לחם מסוג שונה שמכיל גם מעט כסף ואז ההלחמה עמידה יותר. למרות שהכסף מוליך טוב יותר שאר החומרים בסגסוגת של לחם כסף הופכים אותו לבעל מוליכות גרועה אפילו יותר מזו של לחם בדיל- שהוא גם ככה גרוע ובחיים אבל בחיים לא משתמשים בהלחמות במערכות חשמל לזרם גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאני חולה על הקטילות של חלק מהאנשים פה. ההתנשאות פשוט נשפכת מכם...

 

תעשו טוב לפחות תטרחו לקרוא כמו שצריך לפני שאתם ממהרים להגיב ולסתור.

 

1. לטענה שאין להלחים בתוך האוטו- מה הקשר בין מחט לתחת?! אני דיברתי על איכות חיבור ומוליכות ואתה בכלל מספר סיפורים על יפול בדיל, יגע המלחם... תגיד לי נפל לך פעם בדיל על פלסטיק? הרמת אותו ומה בדיוק קרה?! מעבר לזה אף לא אמר לך לא להיזהר או לשים משהו מתחת כשאתה מלחים.

כשאתה מכווץ את השרוולים שהצעת או שרינקים אין סכנה שתשרוף חלקי פלסטיק?!

 

2. לגבי הבדיל אף אחד לא אמר שהוא ניתך בטמפ' המנוע- רחוק מכך אבל מי שעוסק באלקטרוניקה יודע שהלחמת בדיל נסדקת והופכת להלחמה קרה בסביבה של רעידות וטמפ' גבוהות (70-100 למשל). הדבר קורה לאורך זמן ויכול לקרות אחרי כמה שנים. אני מניח שמי שהגיב לטענה צבר הרבה נסיון עם טרנ' ו-FET'ים שעובדים בזרם גבוה ומתחממים הרבה... אז במקומות בעייתיים עושים הלחמות כסף. שאגב למי שלא יודע זה לא להלחים עם מוט כסף אלא בסה"כ לחם מסוג שונה שמכיל גם מעט כסף ואז ההלחמה עמידה יותר. למרות שהכסף מוליך טוב יותר שאר החומרים בסגסוגת של לחם כסף הופכים אותו לבעל מוליכות גרועה אפילו יותר מזו של לחם בדיל- שהוא גם ככה גרוע ובחיים אבל בחיים לא משתמשים בהלחמות במערכות חשמל לזרם גבוה.

תנסה להלחים חלק מתחת להגה כאשר אתה בשכיבה...אולי יש לך ניסיון בהלחמת דיודות ורכיבי SMT אבל נראה לי שבחיים לא הרמת מכסה מנוע.

לי יש המון ניסיון בהלחמת רכיבים ברכב וגם כאחד שבונה ציוד RF אז בבקשה את התאוריות תשאיר בצד.

האם פירקת פעם אלטרנטור וראית שהמיישר מולחם בעזרת בדיל רגיל ? האלטרנטור נמצא בסביבה הכי דינמית וחה ברכב ומעביר זרמים של עד 90 אמפר !! וההלחמה מחזיקה מעמד כול עוד שהרכיבים לא נשרפו.

אתה לא דייקת בדברייך ועכשיו את כועס שלא הבינו אותך בצורה ברורה.

אז מה הקשקוש שלך ? מה ההגדרה שלך לזרם גבוה ? 1 אמפר 10 או 100 אמפר ?

דרך אגב מה שמוסיף חוזק מכני להלחמה זו הנחושת שבסגסוגת ולא כסף.

התאוריות שלך אולי נכונות עבור סוכנות החלל האמריקאית.

Lead Free, 99.3% Tin (Sn), 0.7% Copper (Cu) Alloy

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רוצה לריב עם אף אחד פה (כמו שמתבשל לו ריב עכשיו)

 

אבל אני הלחמתי חוטים שהובילו 40 אמפר עם בדיל (לא באוטו אמנם) והכל החזיק יפה מאוד טפו טפו

וחברה אל תריבו זה באמת לא כזה עקרוני...

- 306 XSI -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אל תתרגז גם אתה,

1. גם אם אתה לא מסכים אפשר להגיד את זה בצורה אחרת ולהתווכח על זה כמה שצריך... אבל סגנון הקטילות שבהרבה מקרים גם לא בדברים הכי מדוייקים דיי מקלקל. יש לך הרבה ידע ונסיון, זה לא אומר שאתה צריך להבין בכל דבר ולהתווכח על כל דבר...

2. הלחם שנתת את ההרכב שלו הוא בכלל לחם לתקן RoHS (נטול עופרת) שתפס תאוצה בזמן האחרון. וזהו לחם רגיל ואינו תקני לטמפ' סביבה גבוהות. בכל מקרה אף אחד שמלחים באוטו לא משתמש בו אלא בלחם הרגיל שמכיל עופרת.

3. תיגש בבקשה ל"אלקטרו טיב שיפוץ מנועים" בפ"ת, נחשב לאחד ממשפצי המנועים החשמליים/אלטרנטורים/סטרטרים/מאווררים וכו' מהטובים ביותר ותראה עם איזה לחם הוא עובד באלטרנטורים וסטרטרים, אני מציע שתשאל אותו גם למה הוא משתמש בו. לפי כמות המנועים והציוד שבבית מלאכה שלו תשפוט את טיב תשובתו.

4. ברור שאי אפשר להלחים הפוך מתחת ההגה... :-o

5. מאחר ואתה לא יודע במה אני מתעסק ומה הנסיון שלי אני מציע שתשאיר את העניין בצד לפני שאתה מבקר.

6. מבחינתי 5-10 אמפר ומעלה זה זרם גבוה.

7. גם אני מלחים עם בדיל רגיל מתא המנוע, לפעמים כי זאת הצורה הכי מתאימה לחיבור, אך אני חורק שיניים כשאני עושה את זה כי אני מכיר את האמינות של זה לאורך זמן.

 

לפותח השרשור- אני חושב שהבנת מכולם שבשורה התחתונה לא כדאי להשתמש במהדקים סתם ככה ללא סופיות. מה גם שלפעמים צריך לבחור את סוג החיבור בהתאם למגבלות המקום והצורה בה החיבור מונח. כדאי שתשתמש באביזרי לחיצה או שרוולים למינייהם כמו שהומלץ פה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כועס...

לא כול סגסוגת לחם הלחמה נטול עופרת הינו RoHS, ההבדל בחוזק החיבור בין בדיל 60/40 בדיל/עופרת לעומת בדיל עם אחוז מסויים של כסף או נחושת הוא לא כול כך משמעותי, אני מסכים עם העובדה שהלחמה עם בדיל Sn60Pb38Cu2 החיבור יהייה חזק יותר.

 

מצורף קובץ המסביר כיצד לשפץ אלטרנטור של בוש (קובץ של היצרן VW) ולא מוזכר בשום מקום שיש להשתמש בלחם הלחמה מיוחד, סימנתי לך במרקר צהוב את השורה החשובה.

אביב גם אתה לא יודע במה אני מתעסק (אולי במה לא) לכן, ביקורת גם ממישהוי שלא ממש בתחום שלך צריכה להתקבל בברכה לפעמים זו הביקורת הכי טובה.

Binder1.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו לריב.

אני שפכתי בדיל בליטרים בהלחמות ברכב, בתא מנוע ובקוקפיט, וזו הדרך היחידה והאמינה ביותר לתיקון או התעלקות אם חווט נוסף, כמובן שרצוי שימוש בבידוד מתכווץ, במיוחד בתא המנוע.

 

ואם אתה רוצה ניתן להלחים גם מתחת להגה ובכל מיני מקומות צפופים שבקושי רואים את החוטים, זה רק עניין של מיומנות.

 

וכן ראיתי תקלות וקצרים עקב בדיל שנזל על בית נתיכים וגרם לתוהו ובוהו.

 

כל אלמנט אחר לשימוש לא יהיה אמין, לא שוקולדים ולא עלוקה (כמו בתמונה).

הפטנט של השרוול עם הבדיל זה פטנט מצויין ויצא לי לעבוד איתו מעט, אבל באמת קשה להשיגו, כפי ש-RAZMEL ציין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיים מוצר פלאי בדיוק למשימה זו.

יצא לי לעבוד עם השרוולים האלו - הם באמת המצאה גאונית, ואינם מתנתקים.

לא ידוע לי איפה ניתן לרכוש אותם בארץ, אבל אם מישהו מכיר את המוצר, או ראה כמוהו למכירה בארץ אשמח לשמוע גם.

אני קורא וקורא, ולא מבין איך זה ששמר עוד לא נכנס וכתב על החברים שלו בבלצר :lol:

 

בכל מקרה - אני אישית מעדיף את השיטה הישנה והטובה עם הבדיל והבידוד המתכווץ, ורצוי אפילו עם שכבה כפולה של בידוד. יש סוגים של בידודים שמגיעים בעובי כפול (בצבא קראו להם "שרינק דביק") שמתהדקים לחוזק אדיר ואין שום סיכוי לשחרר אותם.

מניסיוני, גם בעולם הרכב אבל בעיקר בעולם האלקטרוניקה - הכי טוב זה סופית ("נעל כבל"), כזאת שלחוצה כמו שצריך ובחוזק הנכון ועליה הלחמה טובה עם בדיל איכותי. הלחמתי כך מאות חוטים שעמדו בתנאים סביבתיים קשים מאוד של טמפרטורה ורעידות ומעולם לא נתקלתי בבעיות. גם ברכב אני מקפיד להשתמש בנעלי כבל מחוזקות בהלחמות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני, גם בעולם הרכב אבל בעיקר בעולם האלקטרוניקה - הכי טוב זה סופית ("נעל כבל"), כזאת שלחוצה כמו שצריך ובחוזק הנכון ועליה הלחמה טובה עם בדיל איכותי. הלחמתי כך מאות חוטים שעמדו בתנאים סביבתיים קשים מאוד של טמפרטורה ורעידות ומעולם לא נתקלתי בבעיות. גם ברכב אני מקפיד להשתמש בנעלי כבל מחוזקות בהלחמות.

צביקה אני מסכים איתך, זה מה שאני עושה בחיבורים מתפרקים מוסיף טיפת בדיל לאחר שאני לוחץ נעל כבל, פיתרון לכול החיים.

 

לאביב ,

בדיל/עופרת נמס בטמפ' של 180 מעלות צלזיוס, לאחר הלחמה והתקררות של הלחם עלייך להשתמש במלחם בעל טמפ' של 308 מעלות בכדי להמיס את ההלחמה ככה שזה מתאים מאוד לסביבה של תא מנוע.

רוב התקלות של חלקים מולחמים ברכב או על מעגל מודפס נוצרים כתוצאה מהיפרדות הנחושת ממעגל המודפס או סדקים בהלחמה הנוצרים עקב עומס מכני (עקב תיכנון לקוי).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אני מעריך את ההתמסרות שלך לעניין,

 

אני מבין שאתה מסתמך על נסיונך, שכמובן אני לא מזלזל בו, אבל יש דוגמאות רבות למקומות בהם מקפידים על אמינות גבוהה (שלא בדומה לתיקונים ברכב) ולתנאי סביבה קשים. הכללים והדוגמאות שיש שם ברורים וידועים. אין לי חומר כתוב בשלוף אבל אם אני אשיג אני אפנה את תשומת לבך לנושא. תאמין לי, אני עובד עם טכנולוגים מחברות הרכבה מוכרות ומכובדות ואני מכיר את התחום.

 

אגב התקלות הנפוצות ביותר במגעלים מודפסים בהקשר זה הן נתק בהלחמה ולא הפרדות הנחושת מה-PCB. כמובן שהדבר בא גם כתוצאה מתכנון לקוי- בדר"כ שהקדח גדול יתר על המידה מהפין של הרכיב -כלומר שנפח הבדיל בין האלמנטים המולחמים גדול.

 

סתם לידע כללי- בהתאם לסטנדרטי עבודה מקובלים חיבור חוטים או רכיבים באוויר בעזרת הלחמה מוגדר כאיכותי רק אם החיבור בין האלמנטים יכול לתפקד גם ללא הלחמה (למשל ליפוף לפני ההלחמה) ורק אז הלחמה כדי לחזק.

 

בשורה התחתונה גם אני עושה הלחמות רגילות, לפעמים מחוסר ברירה גם בתא המנוע. אני בטוח ששנינו מסכימים שחיבור עם נעלי כבל, ואם עוד גם מולחם בקצה הוא העדיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, שאר המקטרגים וכל שאר החברים, מצורף המסמך המובטח בנושא הלחמות בסביבה עם טמפ' גבוהה- הוא מתייחס במיוחד לעולם הרכב. מרק שים לב לגרפים ולטבלאות, אני מציע לקרוא את המסמך בקפדנות, הוא מאד מעניין.

 

הנתונים לגבי לחם SnPb רגיל ואמינותו ברורים מאד וכוללים מספרים קונקרטיים בנושא האמינות.

 

רק כדי שלא תאכלו אותי חי אני אזכיר שוב שגם לי יש נסיון לא רע עם הלחמות רגילות בתא המנוע שמחזיקות מעמד יפה.

 

העניין הוא שבנושאים אחרים כמו נוזלי קירור, שמנים ומים מזוקקים יש הרבה מהחברים שמנסים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור (גם אני בכללם) אז הדבר יפה גם להלחמות.

 

הקובץ גדול מידיי לצירוף אז תסלחו לי על הקישור:

http://www.smta.org/files/SMTAI03-Nowottnick.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...