רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,576 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם, הסיפור התחיל לפני כחודש בתחנת שטיפה בראשל"צ, הרכב של חברה שלי נפגע עקב תקלה במכונה (יחד עם הרכב שלי - שהוא רכב חברה ואני לא מתעסק איתו, ועוד מספר רכבים). במעמד הפגיעה (ואיך לא, לאחר ויכוח עם המנהלת) קיבלנו מסמך שמאשר את הפגיעה. לאחר כשבועיים הוזמנו לחזור לבית העסק כדי שהשמאי של הביטוח שלהם יעשה הערכה לנזק. לאחר מיכן נשלחנו לקבל הצעת מחיר לתיקון ממוסך לבחירתנו. פנינו למוסך מורשה, ביקשנו הצעת מחיר וקיבלנו אישור טלפוני מחברת השטיפה לבצע את התיקון, בנוסף, התבקשנו לספק טופס אי הגשת תביעה מהביטוח שלנו. יש לי מספר שאלות לגבי ההמשך: 1. היום נסענו לתקן את הפגיעות. במוסך (זה מוסך מורשה, שחברה שלי מטפלת בו באופן קבוע) אמרו שבד"כ במקרים כאלו יש אישו…
הודעה אחרונה מאת liav12, -
- 2 עוקבים
- 14 תגובות
- 3 אלף צפיות
ראיתי עכשיו את תעשיות העל בנשיונל ג'אוגרפיק על למבורגיני. זה פשוט מטורף!!! חוויה לראות את זה, מראים בדיוק איך בונים את המפלצת הזו, תוך כמה זמן ובאילו כמויות. ממליץ לכולם לצפות. עכשיו יש אותו דבר רק על מזראטי ואחר כך על פורשה 911.
הודעה אחרונה מאת Sameer_tuning, -
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 2 אלף צפיות
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (שכנראה סובל מחוסר עבודה) רוצה בעצם להכריח כל נהג שרוצה לנהוג במונית או משאית לעבור בדיקה של הפרעות נשימה בזמן שינה ש עלולה לגרום לעייפות קיצונית. http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1848175 במדינה מתוקנת עד שלא הוכח שהתאונה שעשיתי נגרמה באשמתי אני לא מקבל על זה עונש. פה רוצים להעניש את כלל הנהגים המקצועיים בבדיקה שבטח תעלה כסף בגלל שאולי הם לא ישנים טוב ואולי בגלל זה הם יעשו תאונת דרכים. אחרי שזה יעבור בכנסת כמה זמן אתם חושבים שיקח להם להעביר את החוק הזה לכלל אוכלוסיית הנהגים (זה עוד מס שאפשר לגבות)?
הודעה אחרונה מאת חולגי, -
- 2 עוקבים
- 29 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4295504,00.html סובארו עם 280 כ"ס וטויוטה עם 250 כ"ס. שתיהן עם נתון מומנט זהה של יותר מ-35 קג"מ. היעד - אי שם בתחילת 2014. המחיר - יקר יותר מהמחיר המופרז של האטמוספריות. ואני שואל, למה היו צריכים לחכות לביקורות שליליות על כוח המנוע רק בכדי לתקן את המצב בדיעבד?! לא היה עדיף אם מלכתחילה היו יוצאים עם גיראסות חזקות במקביל לגירסאות הרגילות?
הודעה אחרונה מאת B.D.B., -
- 4 תגובות
- 905 צפיות
מודעה שתלו אצלינו בעבודה לפיה ישנה הגבלת מהירות גורפת בצמתים ל70 קמ"ש השאלה האם מצלמות הרמזור באמת מצלמות החל מ70 קמ"ש? והאם באמת ישנה הגבלת מהירות?
הודעה אחרונה מאת lokimonster, -
- 2 תגובות
- 660 צפיות
http://www.which.co.uk/news/2012/10/which-survey-reveals-easiest-cars-to-drive-299992/ http://www.which.co.uk/cars/survey/driver-verdicts/ease-of-driving-best-and-worst/
הודעה אחרונה מאת אלון ר, -
- 3 תגובות
- 857 צפיות
שלום, במשפחה ישנו רכב משנת ייצור 1993 . הגיע הזמן לחדש ביטוח (צד ג+חובה) ולהפתעתי נאמר לי שלא יהיו שירותי גרירה בפוליסה החדשה . הנציגה טוענת שחברות הגרירה מסרבות להעניק מנוי לרכב משנת 93 . כרגע הרכב מושבת ויש לגרור אותו למוסך , אני לא יודע לאיזו חברת גרירה לפנות . אני ממש אבוד ולא יודע כיצד לפתור בעיה זו . אשמח לעזרה והכוונה . על איזו חברת גרירה פרטית תוכלו להמליץ? צריך לגרור את הרכב מא"ת נשר ברמלה לא"ת בחולון נ.ב חברת הביטוח היא "דואר ישראל" . תודה רבה
הודעה אחרונה מאת Octavia-TSI11, -
שלום רב. מזמן מעניינן אותי לדעת מה זה בעצם קסנון, אני רואה בהרבה אתרים שיש להם מידות עוצמה וקיטים (KIT) גם בכביש פוגשים לא מאט רכבים עם צבעים שונים במנורות, אני מאד מתעניין להרכיב לרכב שלי אחד כזה.. מנורת - (H4) השאלה איזה קיט אני צריך ואיזה מידת עוצמה ומה מתאים לי בכלל.. מדובר גם בפנס ללא עדשה (רפלקטור) הייתי שמח עם משהו יוכל לתת לי פירוט קטן על הדבר הזה שניקרא קסנון =) האם זה בכלל מתאים לפנס רפלקטור ? תודה.
הודעה אחרונה מאת Ahbarony, -
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
נסעתי מוקדם יותר לעבור טסט בקומפיוטסט ראשון, הרכב מיבוא אישי, ומגיע עם צמיג אחורי גדול מהקדמי. בעמדה 1 לא רשמו ברשיון את מידת הצמיג האחורי (לטענת הבוחן הם חייבים), כמובן שהכשיל אותי ולא רצה לשמוע או לראות באתר של היצרן שאכן כך הרכב מגיע. בנוסף, הכשיל אותי על כל שהשמשה האחורית כהה ועליי להסיר את הציפוי, אך עשיתי את הציפוי במקום ידוע ומוכר ושם ציינו בפניי שכל מה שמאחורי ראש הנהג אפשר להכהות, אך הבוחן התעקש שמדובר רק בחלונות צד אחוריים, עם מי הצדק? אוסיף ואומר שציינו בטופס גם שאין ברשותי אפוד זוהר, וכמובן שהם מוכרים אחד כזה לכל המעוניין. שם הבוחן הוא עמית דים, היה ממש לא סימפטי, לא רצה לעזור ולנסות להבין, בנוסף לעובדה שהמקום עמוס מאוד ויש תור ארוך- לא ממליץ בכלל. …
הודעה אחרונה מאת dani s, -
-
-
- אחראי פורום
- 36 תגובות
- 10.4 אלף צפיות
תמיד שמישהו בא להתייעץ איתי לגבי איכותו וכדאיות הרכישה של רכיב אודיו (יענו, סטריאו) כזה או אחר אני נותן את אותה עצה: תיקח הביתה לכמה ימים ותקשיב. אח"כ תחזיר לחנות. אם אתה מתגעגע מספיק לסאונד על מנת לחזור לחנות, לשים את הכסף ולקנות את הרכיב, הוא שווה את הכסף אם לא... טוב, זה כבר ברור. רכיב "טוב" במערכת אודיו זה רכיב שעושה לך חשק לשמוע עוד מוסיקה ומכונית ספורטיבית טובה היא מכונית שעושה לה חשק לנהוג עוד. לנהוג כדי לנהוג, לא על מנת להגיע. כל השאר זה פרטים, סיבות והסברים. כשחזרתי הביתה בחצות לאחר כמה שעות די מפרכות עם Subaru Legacy 3.0R Spec B (או בעברית: סובארו B4 שלוש נקודה אפס מפרט ב'), שאמנם לא בכולן אני נהגתי אבל בכל זאת היו מעייפות, כבר הייתי מוכן מנטלית ללכת לישון.…
הודעה אחרונה מאת ExoduS, -
-
עברה שנה מקניית הרכב והגיע הזמן לקיים את מסורת הפורום ולהעלות סיכום שנתי. עלות הרכב כולל הכול (תיקונים, טיפולים, ביטוח, דלק, רישוי שנתי, ירידת ערך) בשנה זו 32,291 ₪. ללא ספק שנה ראשונה קטסטרופלית מבחינה כלכלית ובוודאי שלא משתלם להחזיק את הרכב בקילומטרז' שאני נוסע. הרכב ביצע רק 4,663 קילומטר מכיוון שאני עובד קרוב לבית והולך ברגל לעבודה. האוטו לא למכירה אך בהחלט להחלפה ב-X 1/9 נפח 1.5 בלבד. לא ניתן לצרף אקסל? הוצאות רכב מעודכן ל-22.09.2012.zip
הודעה אחרונה מאת רנזי, -
- 8 תגובות
- 1 אלף צפיות
אהלן חברים, יש לי מיצובישי קולט מודל 96' הצורה הישנה, ברישיון הרכב רשום 90 כ''ס וזאת לאחר שדפדפתי בפורום והבנתי שרק משנת 97' בצורה החדשה,ההספק ירד ל90. איך זה הגיוני?
הודעה אחרונה מאת oranbuskila, -
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 847 צפיות
שלום לכל החברים, לאחרונה יצא לי לגלות על תוכנית שיצרן פולקסווגן מקיים במדינתו (גרמניה) המשלבת לימודי הנדסת רכב ועבודת התמחות (ולימוד מעשי) באחד ממפעלי הקונצרן הפזורים בגרמניה, כאשר העבודה היא החל מהשנה הראשונה, והכל בשיתוף פעולה מלא בין היצרן לפקולטה. גם בסקודה מקיימים כזה דבר. ב2 החברות הלימוד הוא מן הסתם בשפת המקום (יתרון לדעתי) מישהו מכיר ויודע? אין פרטים כתובים בעברית על דבר כזה או דומה לו.
הודעה אחרונה מאת ברווז, -
אהלן, מחפש אתר לעיצוב הרכב שלי אונליין. מישהו מכיר? אני יודע שלפני כמה שנים היה אתר כזה שמביא לך את כל האפשרויות ואתה פשוט שם מה שאתה בוחר ובסוף אתה רואה איך המכונית שלך נראית. מישהו מכיר? תודה. ברשותי יונדאי אקסנט 2001.
הודעה אחרונה מאת SlowRide, -
כמה שחיכיתי וכמה שקיוויתי אך לצערי לא טעיתי.. להלן רשמי היום מכביש עוקף קריות: בבוקר הורדתי את הילדה בגן באזור כפר ביאליק והתכוונתי לעלות לכביש עוקף קריות. כך כמובן, כמו בכל בוקר, היציאה לכביש ק.חיים-ק.אתא פקוקה מאוד, כך שלקח לי רבע שעה לצאת מק.ביאליק ולעלות על הכביש. כמובן שהיום הפקק ביציאה היה גדול יותר בגלל הרצון של חלק מתושבי ק.חיים וק.מוצקין לעלות גם הם על הכביש. הנסיעה בכביש עוקף קריות עצמו הייתה תענוג, ומרגע שעליתי עליו ועד שירדתי בצומת וולקן לקח לי שלוש דקות לכל היותר. עם זאת, בסה"כ זמן ההגעה לעבודה לא התקצר משמעותית עקב הפקק הגדול שנוצר ביציאה מק.ביאליק. ועכשיו לדיווח הבאמת גרוע - כרגע קיבלתי טלפון אשר מזהיר אותי לא לחזור בעוקף קריות עקב פ…
הודעה אחרונה מאת B.D.B., -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
שלום חברים , אני מתכנן להחליף את הגולף שלי ( שנת 2001, מנוע 2.0L ) בגולף החדשה. בעמוד הבית של החברה הם מציגים מחיר של 124900 על הדגם 1.2TSI מה דעתכם: 1. האם עדיף לקנות עכשיו לפני שהמחירים יעלו או לחכות בכל זאת לסימן 7 שנרארת גם חזקה יותר גם חסכונית יותר וגם מאובזרת יותר. 2. איך המנוע הנ"ל ( 1.2TSI) בהשוואה למנוע הישן שלי (2.0L) מבחינת ביצועים ואיך הוא בהשוואה למנוע 1.4TSI 122 ? האם יש הבדל משמעותי בביצועים (נציג המכירות אמר לי שמבחינת ביצועים אין הבדל משמעותי בין הרכב שלי לבין זה עם מנוע 1.2TSI) ?
הודעה אחרונה מאת GOLF, -
-
- 3 תגובות
- 798 צפיות
שלום יש לי רכב פורד אסקורט שנת 95 ידני הבעיה היא שהאוטו שלי התחמם והמד עלה וכל המים יצאו כששמתי לב למים כיביתי את המנוע נתתי לו להתקרר ומיליתי מים מחדש למחרת קרה לי אותו דבר וגם באותה שעה רק שהפעם שמתי לב ומים לא יצאו רק התחמם הרכב נתתי לו להתקרר וכשפתחתי המים היו במקום כאילו אין נזילות אין כלום רק האוטו מתחמם ויום לפני זה חבר בדק את האוטו וזה היה במקום איפו שהמים יכול להיות הוא ניתק כבל המוביל לרדיאטור או הזיז או שזה בעיה ברדיאטור עצמו
הודעה אחרונה מאת מתן, דרום, -
המבחן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4293996,00.html התרשמותכם? נ.ב. מתי כבר מאזדה יתחילו להשתמש במנועים מוגדשים?
הודעה אחרונה מאת Fixesss, -
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 621 צפיות
כמה צריך לעלות ביטוח מקיף לI20 ידנית 2012 לכל נהג מעל 24 ? האם מישהו התנסה עם הביטוח שכלמוביל מציעים ? האם הביטוח חייב להיום על שם בעל הרכב ? כמה זה מייקר את הביטוח אם זו הפוליסה הראשונה של בעל הרכב ?
הודעה אחרונה מאת kalda01, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1 אלף צפיות
סיפור מעצבן מאוד. אני מחזיק קטנוע בתור רכב שני לקיץ, הוא מבוטח כל שנה מתחילת יוני ועד סוף ספטמבר (כשהלילות מתחילים להיות קרים). הטסט של הקטנוע בתוקף עד אוקטובר לרוע מזלי ועכשיו הוא ללא טסט אך מצד שני הוא גם לא בשימוש. אין מצב להוביל אותו על עגלה למכון הטסטים רק בשביל המבחן נכון? מה אני יכול לעשות? זה טיפשי לבטח לשלושה ימים (250ש"ח) שזה בעצם המינימום האפשרי רק בשביל 5 דקות טסט.
הודעה אחרונה מאת Muzic4Ever, -
-
- 3 תגובות
- 601 צפיות
שלום, ראיתי שבמונית סיאט טולדו ישנה תמיד יש מן מסך כזה לא צבעוני שיש ציור כזה של הרכב , מישהו יכול להסביר לי מה זה? תודה
הודעה אחרונה מאת danielharati, -
- 1 תגובות
- 656 צפיות
כביש 31 : צומת שוקת - ערד עובר בתקופה זו שינויים כחלק מפרוייקט ההרחבה, לאורך מס' קילומטרים הושמו חומות הפרדה כך שאין שוליים כלל בשני הצדדים - מה שגרם להצרת הכביש עוד יותר. העלייה המעוקלת שמסתעפת לשני נתיבים בהר דרגות בוטלה ונשאר נתיב לכל כיוון. מומלץ להמנע מנסיעה בשעות החשיכה. לידיעתכם.
הודעה אחרונה מאת ALÞћÃ, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
בזמן האחרון יצא לי לנסוע כמה פעמים בטרמפ על טויטה עם גיר רציף.. אבל היה לו פדלים להחלפת הילוכים מאחורי ההגה - למה הם משמשים ? אני כמעט בטוח שהגיר היה רציף בגלל שהסלד היה קבוע בהתאם ללחיצה שלו על הגז והאוטו לא "העביר הילוכים"
הודעה אחרונה מאת אשפוזן, -
-
מנועי גולף 7
מאת XtremeIL- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היי חברים, האם בגולף 7 מנוע 1.4TSI יהיו רק 122 ו 140 כ"ס, אכן בסוף בוטלה גרסת 160 כ"ס? יום טוב
הודעה אחרונה מאת אלי55, -
VW Taigun קונספט 1 2
מאת NINJMNKY- עוקב אחד
- 22 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
הוצגה לפני מספר שעות בתערכות סאו-פאולו בברזיל; מדובר על מיני ג'יפון מבוסס על הUp!, קצת יותר גדולה\רחבה\גבוהה ממנה, הנעה קדמית בלבד, תגיע עם מנוע 1.0TSI בעל 110כ"ס (3 ציל') שמאיץ את כל 985הק"ג שלה מ0 ל100 תוך 9.2 שניות. בVAG אמרו שהם לא בטוחים אם-וכאשר יתנו לפרויקט הזה אור ירוק. לדעתי - סקסית ביותר, אפילו בלי 4x4, למי אכפת? תראו איך היא נראית
הודעה אחרונה מאת papikian, -
- 6 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
השאלה היא מאז המעבר לדלק מוטורס מקמור יצאה ההצערה שלא יהיה יותר הנחות על BMW. אני שוקל לקנות BMW חדשה השאלה היא האם משהו בפורום קיבל אצלם הנחה. תודה ניב
הודעה אחרונה מאת dkny2, -
לפני כמה ימים הלכתי לסוכנות של אופל כי אני מתעניין לגבי קורסה OPC. רציתי לעשות נסיעת מבחן אבל הם החליטו שאין להם ביטוח עד גיל 24 (אני בן 18) והם לא מעוניינים לבקש חריגות כלשהי. אני לא מבין את היהירות של היבואנים פה - זאת כולה הוט האץ' ב 150,000 שקל, הם מתנהגים כאילו זאת SLS שעולה מליון שקל. האם כל נותני השירות בארץ אוהבים להפסיד לקוחות פוטנציאלים? איך אני יכול בדיוק להוריד אותם מהעץ שעליו הם נמצאים?
הודעה אחרונה מאת Fitch, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
תמיד זה מסקרן אותי מה זה על הגג של המכונית ?..
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
מתנה מקורית לרכב? 1 2
מאת Rinor81- עוקב אחד
- 29 תגובות
- 6 אלף צפיות
היי חברים, אני שוקל אולי לקנות לאחי מתנה לרכב, ברשותו אקורד 2008 שהוא החליט לא למכור. מישהו יכול להמליץ לי על משהו חמוד שלא יקר מידי? כל המתנות שמצאתי לא עושות לי את זה. תודה לכם.
הודעה אחרונה מאת Rinor81, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 2 אלף צפיות
חיפשתי ברשת תשובה לעניין ולא מצאתי. המפתח הקפיצי של קונצרן פולקסווגן שנהוג בכל הרכבים שעד כה ראיתי - ממתי התחיל השימוש בו? בפולו משנת 2004 שראיתי היה למוכר את המפתח-שלט הזה, בפביה 2005 שראיתי הסוחר (הפולו הייתה פרטית והפביה מסוחר) הביא מפתח שנראה ג׳נרי ופשוט, עם שלט אזעקה סתמי ופשוט. עניין אותי האם גם לפביה היה אמור להיות מפתח קפיצי, או שלסקודה זה הגיע רק בשנים מאוחרות יותר. תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת Natan_, -
-
מי מחובר 69 משתמשים רשומים, 14 אנונימיים, 358 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- שביט
- Tal7
- Step
- FROGIE
- Itzik-b
- עוזי ל
- Matanb1998
- iEminem
- מחכה
- בן מיכאל
- samg
- nglancer
- zvit
- motior
- סולל הדרך
- sperial
- PASHUT
- ronrobin
- benny62
- yuvk
- BRAVO_SX
- Sh123454
- IsraCar
- David32
- orankohn
- ישה
- לב טוב
- TurboMan
- RedLabel
- yahaga
- orsh99
- Chabadi
- טויוטה סופרה
- eran_k
- nir eli
- פאר האורה
- Albetx
- גולדן191
- gpro
- BassDriver
- srool
- BoazB11
- shlomiko
- garay
- yoav911gt2
- ניקו פ.
- RK
- אורי מ.
- itaimoto
- hans
- `Infinity
- פינדר
- david3692
- D4K
- fishmanl
- flytomars
- Super_T
- שחר 1
- blackpolo
- יש לי סילברדו
- itaysamurai
- Stangg
- Night Driver
- מלטבשי
- אבי ים
- EliC25
- פלוני אלמוני21
- חד אופן
- shahar188
