Jump to content

החלפת תרמוסטט


dalet11

30 צפיות

 שיתוף
עוקבים 1

סיבות נפוצות להחלפה:

רכיב פלסטיק עם אורך חיים יחסית קצר, נוטה להיסדק ולהתפרק באזור ה70-90 אלף ק"מ.

קוד תקלה P0128 - תרמוסטט תפוס פתוח (לא בכל הדגמים יקפיץ נורת מנוע, אפשר לשים לב אם המזגן ברכב מפסיק לעבוד והמאוורר נדלק קבוע במהירות 2)

קוד תקלה P0597 - גוף החימום בתרמוסטט כשל (בחלק מהדגמים יופיע כCODE 89 בלוח שעונים)

 

מקט: 25200455 (מקט ACDelco 131-180)

עלות חלף מקורי בישראל 450 ש"ח.

עלות תחליפי בישראל 300 ש"ח (לא ממליץ בכלל, איכות ירודה באופן קיצוני, גרוע יותר מאלי אקספרס בפער - מנסיון אישי לא החזיק אפילו חצי שנה)

עלות החלף באמזון כולל משלוח לישראל: 140-180 ש"ח (מקורי)

עלות חלף תחליפי באלי אקספרס כולל משלוח לישראל: 100~ ש"ח (רכשתי, בעקבות עיכוב רב במשלוח לא הורכב אך נראה באיכות טובה למדי, גבוהה בהרבה מהתחליפי שמוכרים בארץ)

*מגיע עם אטם חדש, גם התחליפי.

 

כלים נדרשים:

סט בוקסות כוכבים (E) (נדרשת בוקסת E10 אם איני טועה)

סט בוקסות מטרי

פלייר שפיץ/כלי יעודי לבנדים.

נוזל קירור מקורי DEXCOOL להשלמה

 

זמן עבודה:

עד 30 דקות.

 

העבודה:

1. יש להסיר את צינור יניקת האוויר מבית הפילטר לכניסת הטורבו, הצינור מוחזק עם בנדים בשני צדדיו, בוקסת 8MM (נתקלתי בשוני בין דגמים מסויימים, יתכן בוקסת 7MM). יש לפתוח את הבוקסות ולמשוך את הצינור החוצה

lead6-2013-chevrolet-sonic-rs-fd.jpg.8aa41c0899549ac1bede57dc65bbb328.jpg

מומלץ מאוד לחסום את פתח יניקת הטורבו באמצעות מטלית כלשהי, מכסה או כל דבר אחר שעולה בראש בכדי למנוע נפילת עצמים זרים לבית הטורבו.

 

2. יש לנתק את מחבר החשמל מבית התרמוסטט, יש למשוך קליפס שנמצא בצידו כלפי חוץ ולמשוך כלפי מעלה. ניתן להעזר במברג שטוח.

1122964149_.png.252f1536eb686609e84bd51bef26f4d6.png

 

3. יש לנתק את צינור המים מהתרמוסטט, הצינור מחובר באמצעות מחבר יעודי עם אבזם מתכת שנועל אותו במקומו. באמצעות מברג שטוח, יש לשלוף את האבזם מעט כלפי מעלה ולאחר מכן להוציא את הצינור על ידי משיכה כלפי חוץ. אם הוא תפוס חזק, ניתן לנער קצת לצדדים בזמן שמושכים כלפי חוץ.

1353982050_.png.780a3a2ff8973238033ffabb8db242d8.png

 

4. בכדי לאפשר גישה לברגי התרמוסטט, יש לנתק ולהזיז צינור נשם PCV של בית יניקת הטורבו. את הצינור הנל מנתקים על ידי לחיצה בשני צדדיו ומשיכתו כלפי חוץ תוך כדי סיבובים קלים לצדדים. יש להסיטו הצידה לאחר הניתוק.

881115449_.thumb.png.095acc6ca9842793fb35f5f9c60d3efb.png

 

5. יש לפתוח את שלושת הברגים המחזיקים את בית התרמוסטט במקומו. ישנם שלושה ברגים, 2 בחלקו העליון ואחד בחלקו התחתון. הגישה די קלה, נדרש מאריך קצר כדי לגשת לבורג התחתון בקלות.

1933610418_.thumb.png.0bee1347e2a977b8f7a8ff07bcad0390.png

*חשוב לשים לב, יש עדין צינור שמחובר לבית התרמוסטט, לא לנסות להוציא את התרמוסטט לחלוטין בשלב הזה.

 

6. יש להסיט את התרמוסטט מעט הצידה בכדי שנוכל לגשת לצינור התחתון שעדיין מחובר לבית התרמוסטט. יש להעזר בפלייר/חולץ בנדים בכדי להסיט את הבנד מהצינור ולהוציאו מבית התרמוסטט.

2053023393_.png.13e47ee58b0810b686d8e231b2ac9733.png

 

 

7. לאחר שהוצאנו את בית התרמוסטט, יש לנקות את האזור היטב בכדי שהתרמוסטט ישב במקומו כראוי, ולהרכיב חזרה הכל בסדר הפוך. חשוב לחבר את הצינור הקטן לבית התרמוסטט לפני הרכבתו אחרת הגישה להחזירו למקום כמעט בלתי אפשרית.

אין צורך ליישם RTV, התרמוסטט מגיע עם אטם יעודי, גם המקורי הגיע ללא RTV כמובן.

 

8. יש להשלים נוזל קירור DEXCOOL לפי צורך, להניע ולהמתין להתחממות המנוע לטמפרטורת עבודה (להמתין שמאוורר יכנס לפעולה). יש לוודא שאין נזילות, אם ניתן רצוי לחבר סורק ולעקוב אחר הטמפרטורה.

פתיחת תרמוסטט טבעית 103 מעלות.

מאוורר מהירות ראשונה נכנס לעבודה ב108 מעלות.

טמפרטורה תקינה של המנוע הנ"ל בין 95-113 מעלות (משתנה בהתאם לתנאי הדרך/מזגן וכו')

 

** מערכת הקירור ברכב זה מנקזת אוויר "מעצמה" ואין צורך של ממש בניקוז אוויר ידני, מומלץ מאוד לעקוב בימים הראשונים לאחר ההחלפה ולהשלים נוזל במידת הצורך.

 

בהצלחה :)

 

מדריך ביוטיוב למעוניינים:

 

 

 

Screenshot 2020-09-15 114907.jpg

עריכה אחרונה על ידי dalet11

 שיתוף

0 תגובות


Recommended Comments

אין תגובות.

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...