Jump to content

החלפת מכסה שסתומים


dalet11

9,763 צפיות

סיבות נפוצות להחלפה:

תקלה בשסתום PCV במכסה השסתומים המחייב את החלפתו (קוד תקלה נפוץ P0171)

חשוב לדעת - הגורם לכשל בשסתום הנ"ל לרוב נובע מבעיה נוספת בשסתום הPCV של סעפת היניקה שלא תמיד גוררת קוד תקלה או בעיה מורגשת - אם החלפתם מכסה שסתומים בגלל כשל בשסתום המכסה, מומלץ לבדוק את תקינות השסתום בסעפת היניקה. הסבר מפורט בפוסט נוסף בקרוב.

 

מקט: 25198877

עלות לחלף בישראל: 600-650 ש"ח מקורי. - המחיר דומה אצל היבואן ובחנויות חלקי חילוף אחרות מנסיון שלי.

תחליפי סיני בישראל ניתן להשיג ב400-500 ש"ח.

תחליפי סיני באלי אקספרס ניתן להשיג ב150-200 ש"ח כולל משלוח.

מקורי באמזון, כולל משלוח ניתן להשיג באזור ה350-400 ש"ח.

*החלף מגיע עם אטם חדש וברגים חדשים מובנים.

 

כלים נדרשים:

סט בוקסות כוכבים (E) נדרשת בוקסת E10.

סט מברגים/בוקסות כוכבים הפוכים (T) נדרש  T30.

ידית מומנט.

מעט RTV עמיד לחום (שפופרת קטנה, ניתן להשיג בכל טמבוריה, חנות חלפי לרכב).

מומלץ בנוסף ספריי ניקוי בלמים/קרבורטורים ומטלית בכדי לנקות את המשטח טרם התקנת המכסה החדש.

 

זמן עבודה:

כחצי שעה עד שעה לכל היותר.

 

העבודה:

1. יש להסיר את כיסוי הפלסטיק המכסה את המנוע, המכסה מוחזק על ידי 2 קליפסים ויש פשוט למשוך אותו כלפי מעלה.

 

2. יש לפתוח את 2 הברגים המחזיקים את סליל ההצתה, יש להשתמש במברג כוכב T30 ולהסיר את 2 הברגים, לאחר מכן להרים ולהניח בצד את סליל ההתצה. ניתן אך לא חובה לנתק את סליל ההצתה מפלאג החשמל ולהסירו לגמרי, אך ניתן לבצע את העבודה גם ללא הסרתו - כבל החשמל מספיק ארוך כדי להניח אותו בצד.

 

3. יש להסיר את מדיד השמן ומכסה פתח מילוי השמן מהמכסה, להסיט כל חוטי החשמל שתפוסים בחלקו העליון ובנוסף בצידו השמאלי של המנוע ישנו תופסן פלסטיק שעלינו לשחרר מהמכסה - הוא תפוס על ידי 2 קליפסים שניתן לשחרר עם מברג שטוח בקלות, להרימו ולהסיט הצידה.

ee4e.thumb.jpg.f9005a85936584a73297f0f2995df16d.jpg

 

4. יש לשחרר את כל הברגים המחזיקים את המכסה, ישנם 15 ברגים מסוג E10.

4zzj.thumb.jpg.cc25b04fc6da80900f8fc9bd564aaa10.jpg

 

5. יש למשוך את מכסה השסתומים כלפי מעלה, יש להפעיל קצת כוח וניתן להעזר בפטיש גומי בכדי לתת מספר דפיקות קלות בצדדיו על מנת לשחררו בקלות יותר.

 

6. יש לנקות עד כמה שיותר את מסגרת המכסה לפני התקנת המכסה החדש. מומלץ להשתמש בספריי ניקוי בלמים/קרבורטורים - להתיזו מעט על מטלית ולשפשף בעדינות את כל מסגרת מכסה השסתומים בכדי להסיר כמה את הלכלוך שהצטבר ובכדי שהאטם החדש ישב בצורה מיטבית.

fb53.thumb.jpg.19ddfa6e6c45d3ea8f9d5161a1cd6e85.jpg

 

7. טרם התקנת המכסה החדש, יש ליישם מעט סיליקון RTV עמיד לחום ב2 נקודות החיבור המסומנות בתמונה:

2020-05-27_15-44-23.png.9c61c5a13011b7c1f5d791831168d320.png

 

8. יש לוודא שהאטם החדש יושב כראוי על מכסה השסתומים החדש, ולהניח את מכסה השסתומים במקומו. כעט עלינו לסגור את ברגי מכסה השסתומים על פי מומנט סגירה של 8NM ועל פי הסדר בתמונה הבאה:

original.jpg.e78e4b3cab845f8192976cdcb2cbe4fd.jpg

חשוב לציין כי סגירה במומנט הנכון ובסדר הנכון מבטיחה אטימה נכונה של האטם ומניעת נזילות שמן.

9. יש להחזיר את כל חוטי החשמל ותופסן הפלסטיק בצידו השמאלי של המכסה למקומם, להחזיר את מדיד השמן, מכסה מילוי השמן ולהתקין מחדש את סליל ההתצה.

 

זהו :)

 

וידאו המסביר כיצד לבצע את ההחלפה ביוטיוב:

 

עריכה אחרונה על ידי dalet11

  • אהבתי 2
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 3

18 תגובות


Recommended Comments

מדריך מפורט - יישר כח.

אותו מנוע גם באורלנדו, קרוז, וגם בדגם 1 או 2 של אופל.

 

ניסתי בעבר לבדוק את שסתום הPCV של סעפת היניקה, לא ממש הצלחתי.

יש אפשרות לבדוק בדרך קלה יותר, כאשר מסירים את המכסה.

ישנו מדריך ביוטיוב שראיתי בעבר.

 

שאלתי את המנהל טכני במוסך UMI המרכזי בראשל"צ,

למה לא בודקים את אותו שסתום, אולי גורם ללחץ ונזילות מכל מיני מקומות.

ככה נאמר לי פה בפורום... ייתכן ואתה אמרת לי, לא זוכר.

מאחר ובטווח של 3 שנים, היה אצלי צריך להחליף את המכסה (583 ש"ח + מע"מ) + אטם (150 ש"ח + מע"מ) ב 111K ובנוסף 1.5 שעת עבודה.

ב 126K עקב נזילה מפלטת תזמון וגם אגן שמן מנוע, עלות של 2400 ש"ח + מעמ עבור עבודה. 8.5 שעות...

ועלות אטם תזמון וסיליקון של 320 ש"ח+ מעמ..

הצעה דומה קיבלתי גם ממוסך כללי. לכן בוצע במורשה.

השבוע נזילה מקולר שמן ב 150K. 

3400 ש"ח כולל מע"מ. עבור חלק תחליפי במוסך מורשה, עוד איזה 3 צינורות שקשורות לטורבו, שמן מנוע, נוזל קירור, וכו'...

 

בקיצור נאמר לי שאם הייתה תקלה כלשהי היה מופיע קוד תקלה. והאמת גם שלא מורגש משהו חריג בנסיעה...

יש התנהגות כלשהי של הרכב כאשר יש תקלה? אולי ייתכן שאני פשוט לא שם לב... 

 

דרך אגב החודש אני מחזיק את הרכב 3 שנים בדיוק, (נקנה ב 85K, כעת 150K)

עשיתי חן, והגעתי לעלות של 650 ש"ח כולל מע"מ ממוצע חודשי, עבור התחזוקה של הרכב.

תחזוקה שוטפת כגון טיפולים, צמיגים,וכו' + תקלות לא צפויות.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה

תראה את הפוסט הנוסף בבלוג לגבי שסתום הPCV בסעפת ואיך לבדוק אותו, זה מאוד פשוט. אם לא הצלחת לראות אותו מהחור העליון - כנראה שהוא לא שם וזאת בדיוק הבעיה. הוא לא בהכרח בכלל יגרום לקוד תקלה כלשהו בניגוד למה שהמוסך אמר, רק כשיגרם כתוצאה מהחוסר בו נזק - אז תקפוץ תקלה. אם מעולם לא החליפו אצלך סעפת או איכשהו טיפלו בשסתום הPCV ואתה כבר חצית את קו ה100 ק"מ על השעון, סביר מאוד להניח שהשסתום כבר איננו ממזמן.

 

לגבי מכסה שסתומים - שילמת יקר.. גם למורשה.. במורשה כולל עבודה רצו ממני 800 ש"ח, החלק עצמו נמכר ב650 ש"ח אצלהם. האטם מגיע ביחד עם המכסה ולא צריך לשלם עליו בנפרד מהמכסה.

 

לגבי אטם מכסה טיימינג - קיבלתי הצעה במורשה להחליף אותו לפני 3 שנים בגלל שהוא "דלף" ושזה מחלה מוכרת לטענתם. ויתרתי בזמנו ואחרי שטיפלתי בשסתום הPCV בסעפת איזה פלא הנזילה ממכסה הטיימינג כמעט פסקה לגמרי. איך זה? כי כשהשסתום תקול נוצרים לחצים לא שגרתיים במקומות לא שגרתיים במנוע, כולל בית הטיימינג - מה שגרם לשמן לדלוף ממנו. אני היום 3 שנים אחרי ההצעה להחליף את אותו אטם ואני לא ממש צריך להחליף אותו.. הוא מזיע מעט מאוד, לא ברמה שווה בכלל להתעסק. לא מטפטף טיפה אחת על הרצפה בין טיפולים. כל עוד זה לא יחמיר אני לא נוגע.

 

לגבי קולר שמן - אני טרם הגעתי לצורך בהחלפה אך אכן זה נחשב לדבר די מוכר שהוא מתחיל להזיע ולדלוף מעל הטורבו מה שמוביל לריח של שמן שרוף.

בכל המקרים שנתקלתי בהם הנזילה היתה מהאטמים ולא מהקולר עצמו. לגבי המחיר, לא לגמרי ברור איזה 3 צינורות רוצים להחליף לך כי אני יכול לחשוב על צינור אחד שאולי באמת ידרוש החלפה, 3 צינורות? לא ברור.

ראיתי הצעות להחלפת סט אטמים מקורי לקולר שמן באזור ה1000 ש"ח כולל עבודה.

אם טרם ביצעת את העבודה, הייתי מזמין מאמזון קולר שמן תחליפי (יש בפחות מ100 דולר כולל משלוח) ומשלם על פירוק והרכבה בלבד במוסך. להערכתי 500-700 שקל יהיה סכום סביר לעבודה. אם תחליט ללכת על החלפלת סט אטמים בלבד - המחיר בארץ סביב ה300-400 שח לסט מקורי, תחליפי באמזון נמכרים ב10 דולר ואפילו פחות, המקורי נמכר בבודדים אציין לך פה את המקטים.

זה המק"ט של הקולר: 55566784.

מקטים של אטמים מקוריים: 55565385, 55568536, 55568539

הצינור היחיד שאולי כן ידרוש החלפה הוא צינור שמן חוזר מהטורבו לאגן שנוטה להישבר בזמן פירוק הטורבו (עשוי פלסטיק שסביר להניח די התייבש עם השנים והחום שם). תוסיף צינור כזה להזמנה באמזון ב20 דולר נוספים ותחליף בכל מקרה.

מק"ט של הצינור: 55587854

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה

ביצעתי כבר, כי הייתה נזילה יחסית גדולה ולא יכלתי להמתין.

אמרתי למוסך שאולי זה רק אטמים, אבל זה לא משהו שעניין אותם יותר מדי, פרט להחליף את כל החלק.

צינורות שהחליפו: צינור לטורבו כניסה, צינור קירור מים יציאה, חיבור לצינור קירור (2 יח').

לדעתי הם סתם החליפו אותם, או שפגעו בהם בזמן העבודה. מכיוון שהטורבו הוחלף קומפלט עם כל הצינורות לפני 50K. למזלי אז זה היה במסגרת האחריות.

אמרתי לו את זה, אבל הוא טוען שהם היו נוזלים.. לדעתי סיפורים... 

בנוסף חייבו גם על סט אטמים לקולר... מה זה לא יודע... הקולר לא מגיע עם כל האטמים??

דיברתי עם מוסך כללי לגבי עבודה בלבד להחלפת הקולר רצה 1000 ש"ח רק על עבודה,

2 מוסכים אחרים בכלל לא רצו להתעסק.

אני מודע לכך "שגזרו" אותי במחיר, אבל לא היה לי ברירה, אני עובד עם הרכב.

 

לגבי השסתום אני ינסה לבדוק שוב.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה

כל קולר חליפי שראיתי מגיע עם האטמים ולא דורש סט בנפרד.. נשמע מוזר שיגיע בלי וידרוש סט נפרד.

צינור כניסת שמן סביר להניח שלא דרש החלפה בטח לא אם הטורבו הוחלף לא מזמן, פשוט בזבוז. צינורים מים זה בכלל הזיה. מה הקשר?! היו נוזלים?! הוחלפו על ידם לפני פחות מ50K איך נוזלים כלכך מהר? לא סביר בכלל.

לגבי החלפת קולר, היה ממש לאחרונה מישהו בקבוצת וואצאפ שלנו של סוניק RS שקיבל הצעה לטיפול בקולר, ברגע זה וודאתי מולו ומרכיב העבודה בהצעה שלו היה 560 ש"ח. אני גם מכיר סכומים דומים על פירוק והרכבת טורבו, מדובר באותה עבודה שכן כל העבודה פה היא רק להגיע לקולר שנמצא בדיוק מאחורי הטורבו. החלפה שלו עצמה היא 10 דקות אם אני עובד לאט. כך שההצעות שקיבלת היו גבוהות ובכלל מוזר שלא רצו להתעסק שכן זה לא משהו מורכב במיוחד.

 

אישית לא הייתי חוזר למוסך שעושק ככה, מציע לחפש המלצות למוסך כללי באזורך בפעם הבאה שתזדקק.. אם תמצא מוסך שמכיר טיפה את המנוע הזה מה טוב.

שיתוף קישור לתגובה

אין לי כוונה לחזור אליו, מצד שני אני לא מוצא מוסך כללי, שמכיר את הרכב.

שאלתי בפורום, ולא קיבלתי תשובה מאף אחד. אני מלוד. כל מוסך בטווח של עד 20 ק"מ נראה לי סביר.

 

אשמח להצטרף לקבוצה שלכם, מאחר ומדובר באותו מנוע...

 

מרכיב העבודה גם היה 520 ש"ח + מע"מ... 

את שאר הרווח הם גזרו בחלפים. (מאמין לפחות 30%).

 

עריכה אחרונה על ידי elimalka
שיתוף קישור לתגובה

דיברנו בקבוצה של הסוניק,

יתכן שהפטמה במקום אך הדיסקית שלה לא - זה אומנם פחות נפוץ אך בהחלט יתכן. הדרך היחידה לוודא את זה היא לעשות בדיקת לחץ למערכת יניקה או לפרק את הסעפת ולהסתכל מבפנים.

שיתוף קישור לתגובה

האם יש דרך לבדוק באמצעות מחשב הרכב, על ידי בדיקת הנתונים בזמן אמת להבין מה המצב?

 

דרך אגב, בעניין הקולר שמן,

חייבו אותי גם על שמן מנוע 4 ליטר ו 4 ליטר נוזל קירור.....

שמן המנוע הוחלף לפני 3 שבועות בטיפול אצלהם.... 

אני חושב לשלוח תלונה או משהו, מרגיש שעשקו אותי בעניין הזה...

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה

עם GDS (סורק מקורי) אפשר לראות כמה בוסט המחשב דורש וכמה הוא מקבל בפועל ולהשוואת. זה יכול להגיד לך אם יש בריחה תאורתית במערכת, אבל זה לא יצביע ישירות על המקור. את זה אפשר לבדוק רק בפירוק ובדיקה ישירה שלו, או אם מכניסים אוויר בלחץ למערכת ושומעים אותו מתנקז ממערכת הPCV (הרכב גם כנראה ישתעל לאחר מכן בהנעה ראשונה כי כל החרא יכנס לצילינדרים במצב כזה). אם אתה מגיע לצפון מתישהו מוזמן לדבר איתי יש לי כלי שאילתרתי לבצע בדיקת לחץ כזו. עוד אפשרות זה עם מצלמה קטנה לנסות להיכנס ולראות מה קורה שם אבל בספק שאפשר להגיע לזווית שתאפשר לראות את זה.

 

בעניין הקולר, אין לי הרבה מה להגיד פה.. זה קצת אבסורד שהיית אצלהם 3 שבועות קודם לטיפול ולא אמרו לך שעדיף לעשות את ההחלפה במקביל לטיפול בקולר. אני מניח שבמועד ההוא גם אמרו לך לגבי הצורך בהחלפת הקולר כך שהם ידעו על הנושא - ונניח שלא, הם ידעו לפחות שהשמן טרי והוחלף אצלהם רק לאחרונה - למה להחליף לעזזאל את כל השמן שוב? מאבדים קצת שמן נכון - היו משלימים את החצי ליטר היית משלם על מיכל אחד של ליטר ניחה. אין הגיון להחליף שוב את כל השמן בשורה תחתונה. לפחות אני מקווה שלא גנבו גם עוד פילטר שמן.

ונוזל קירור - אכן בפירוק גם מאבדים נוזל, וכיוון שמדובר גם בפירוק הטורבו וגם בפירוק הקולר אז בהחלט יש צורך להשלים לא מעט נוזל קירור - לא 4 ליטר יותר משהו כמו 2 ליטר אבל הנוזל מגיע במיכל של 4 אז דווקא פה זה די תקין. מקווה שהשאירו לך את העודף.

 

שיתוף קישור לתגובה

היי 

יש לי אופל קורסה עם מנוע 1.4, מכסה שסתומים זהה. זו הפעם השנייה בשנתיים האחרונות שאני זקוק להחלפה של המכסה. האם התופעה שציינת (בשסתום הPCV של סעפת היניקה) רלוונטית גם למנוע ללא טורבו?

 

 

שיתוף קישור לתגובה

שסתום הPCV בסעפת לא רלוונטי למנוע ללא הטורבו. במנוע ללא טורבו המערכת תמיד תיהיה במצב של וואקום ולכן אין צורך בשסתום כזה והסעפת שלו גם שונה לחלוטין.

לגבי מכסה השסתומים - אכן מדובר ממש באותו מכסה, האם כשהחלפת ההחלפה היתה למכסה מקורי או חליפי?

ראיתי מכסה כזה לא מקורי שנמכר בארץ והאיכות פח אשפה. לא החזיק יממה (במנוע עם הטורבו).

שיתוף קישור לתגובה

ההחלפה הייתה לחלק חליפי שסופק מהמוסך, העלות היתה די גבוהה לפי מה שזכור לי - באיזור ה700 עד 1000 שקלים.

הפעם הזמנתי מאמזון חליפי גם כן (מקווה שאיכותי יותר), ואני מתכנן לבצע את ההחלפה בעצמי.

שיתוף קישור לתגובה

הכל כתוב בפוסט - לא נתקלתי במחיר של מעל 650 לחלק מקורי בארץ נכון להיום. באמזון אכן המחיר כולל משלוח הוא חצי בדרך כלל.

 


 

ציטוט

 

עלות לחלף בישראל: 600-650 ש"ח מקורי. - המחיר דומה אצל היבואן ובחנויות חלקי חילוף אחרות מנסיון שלי.

תחליפי סיני בישראל ניתן להשיג ב400-500 ש"ח.

תחליפי סיני באלי אקספרס ניתן להשיג ב150-200 ש"ח כולל משלוח.

מקורי באמזון, כולל משלוח ניתן להשיג באזור ה350-400 ש"ח.

 

 

בכל מקרה, לא הייתי מתקין חלק כזה חלופי בעיקר שמדובר ברכיב חשוב שידוע כבעייתי קצת. הנסיון שלי עם תחליפי נכון להיום לא טוב.

שיתוף קישור לתגובה
Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...