Jump to content

קפץ לכם קוד תקלה ואמרו לכם להחליף טורבו? סביר להניח שההחלפה מיותרת.


dalet11

18,797 צפיות

כמעט כל בעל רכב עם מנוע 1.4T של GM (קוד מנוע LUJ / A14NET) יתקל בשלב כלשהו בבעיה של חוסר סחיבה וקוד תקלה 89 או נורת בדוק מנוע דלוקה שברוב המקרים אחרי הנעה מחדש התקלה "נעלמה" כלא היתה, עד לפעם הבאה.

מגיעים למוסך לבדיקה, מחברים סורק תקלות והופה יש קוד תקלה P0299 - Turbo Underboost.

מה ימהרו להגיד לכם במוסך? הטורבו לא תקין וצריך להחליף אותו, אם המוסך טיפה יתאמץ גם להראות לכם שהוא בדק לעומק - הוא יראה לכם שאולי גם יש סדק בטורבו, זה הרי מחלה של הרכב לדבריהם - ראו דוגמא:

1.thumb.png.662ac9ac6cdd38bf02b06fe49936c196.png

 

אז זהו שלא, כנראה שממש לא צריך למהר ולהחליף טורבו, לא בגלל שהקוד קפץ ולא בגלל שהמוסך הראה לכם את הסדק המהולל.

יותר מסביר להניח שהטורבו בכלל לא אשם פה, ולמעשה לפי מסמך שהועבר בארה"ב לכל לכל מוסכי GM מוסבר במפורט ובצורה ברורה ביותר - לא להחליף טורבו במנועים האלו אם כל מה שמוצאים זה סדק (שעל פי המסמך מדובר בסדק מאמץ שגרתי למדי שככל הנראה יופיע גם בטורבו חדש אחרי 1000KM).

 

נחזור לקוד התקלה P0299 Turbo Underboost- מה למעשה הוא אומר?

כל משמעות הקוד זה סה"כ שזוהה לחץ נמוך במערכת היניקה, הוא לא קובע בשום צורה שהטורבו הוא האשם בכך!

מה שגורם לקוד הזה לקפוץ  זה כשמחשב הרכב מצפה לקבל לחץ X במערכת היניקה, ובפועל מתקבל לחץ נמוך בפער משמעותי. מספיק משמעותי כדי להגיע לתנאים שהוגדרו מראש להקפצת הקוד. חשוב לציין שיש למחשב טווח די רחב של סטיה שכל עוד אין חריגה מהטווח הקוד כלל לא יקפוץ.

 

הטורבו למעשה הוא רכיב די "טיפש" ומכאני לחלוטין, אוויר חם נכנס בצד אחד ומסובב טורבינה, בצד השני של הטורבו מסתובבת במקביל טורבינה נוספת ויונקת ודוחסת אוויר אל המנוע. אין שום חיישן בתוך הטורבו עצמו ושום מרכיב אלקטרוני, למעשה למחשב הרכב כמעט ואין שום שליטה או דרך ישירה לאבחן בעיה בטורבו עצמו. המחשב מסתמך על חיישנים אחרים שנמצאים בשאר מערכת היניקה בכדי לזהות אם הטורבו דוחס מספיק אוויר כדי שהלחצים במערכת היניקה יגיעו לרמה שהמחשב דורש ומצפה לקבל.

אממה, טורבו תקול זה ממש לא הסיבה היחידה ללחץ נמוך במערכת!

 

 

מה יכול לגרום לקוד P0299 לקפוץ במחשב הרכב?

אז יש הרבה מאוד גורמים, בעצם כל מרכיב שנמצא בין הטורבו לבין ראש המנוע יכול להיות אשם.

זה יכול להיות צינור קרוע, חבק משוחרר, אטם יבש או פגום, אינטרקולר, סעפת יניקה, בית מצערת, שסתומים שונים, חיישן מזייף ועוד.

 

אני לא מבין למה, אבל נתקלתי בכלכך הרבה בעלי רכבים עם המנוע הזה שעל התקלה הזו לא משנה לאיזה מוסך ניגשו ישר דחפו להם הצעות מחיר להחלפת טורבו בלי לבדוק שום דבר, או בלי לבדוק כמעט שום דבר.

יצא לי לדבר עם כבר עם מעל 10 אנשים שונים (חלקם חברי פורום) שבהגעה למוסכים שונים כולל 3 מוסכי UMI שפשוט נתנו להם הצעת מחיר להחלפת הטורבו על בסיס קוד התקלה הזה בלבד (שאגב זה כולל אותי בעצמי).

למעשה, הדבר הראשון שצריך לעשות זה בדיקה סופר פשוטה לאיתור בריחת לחץ ממערכת היניקה, זה פעולה כלכך פשוטה שלא ברור לי למה אף מוסך לא מעלה בדעתו לעשות אותה כשלב ראשוני ביותר כשמופיע קוד תקלה שכזה כשאני עם קומפרסור של ניפוח צמיגים ממצת הרכב וכמה חלקי צינור מחנות חומרי בניין יכול לעשות אותה בעצמי. כל שנדרש לעשות הוא להכניס לחץ ולהאזין אם שומעים בריחה של אוויר מאיפשהו או מסתכלים על שעון הלחץ ורואים ירידה מהירה של הלחץ שהוחדר. ואפילו פשוט יותר, הכנסת לחץ עם מכונת עשן - פשוט נראה פיזית מאיפה העשן יוצא.

למה אף מוסף שנתקלתי בו לא עשה את הבדיקה הזו? השד יודע. אני קורא לזה חוסר מקצועיות נטו. אני עם בדיקה כזו אבחנתי כבר במספר רכבים עם המנוע הנ"ל את המקור המדוייק לבריחת הלחץ וכמובן שבאף מקרה זה לא היה הטורבו. נתקלתי גם בכ2 אנשים שהלכו עם המוסך והחליפו טורבו וכמובן שאיך לא הבעיה בכלל לא נפתרה להם, פשוט אבסורד.

 

נמשיך הלאה ונעבור לנקודת התורפה המוכרת ביותר שממנה יכולה להיות בריחה והמאמר הזה הולך להתמקד אך ורק בה (למרות שיתכן שזו לא הסיבה):

שסתום PCV שנמצא בתוך סעפת היניקה והוא חלק בלתי נפרד ממנה.

מדובר בשסתום אל חוזר פשוט למדי שתפקידו לאפשר מעבר אוויר במצבי וואקום (כשהמנוע יונק אוויר) ולחסום את המעבר כשאוויר נדחס בלחץ אל המנוע (גדישה, בוסט).

אומרים שזה בגלל תכנון לקוי (יש גם שיגידו מכוון כדי למכור חלקי חילוף) השסתום לאורך השנים מתייבש ומתנתק ממקומו - כשזה קורה אז במצבי לחץ (גדישה, בוסט) המעבר מהשסתום הזה נשאר פתוח ולחץ האוויר "בורח" למערכת הPCV ולא מגיע למנוע כנדרש ולא נוצר מספיק לחץ במערכת.

 

אז איך אפשר לבדוק אם אכן השסתום PCV בסעפת שלי תקול?

למעשה, זה דווקא די פשוט.

אני לא אפרט פה על כל מערכת הPCV ואיך היא עובדת, אך אתייחס ישירות לשסתום הספיציפי הזה (שהוא חלק קטן מהמערכת) שהוא הכשל הנפוץ ביותר בה.

 

אז איפה הוא נמצא? ממש כאן:

2021-07-07_13-19-41.thumb.png.9a3fdaba20507e70aa9e87afe46b73fc.png

 

כדי לראות את השסתום יש תחילה לנתק את הצינור הנ"ל - יש לשחרר בזהירות את התופסן שלו עם מברג שטוח קטן ולמשוך את הצינור כלפי מעלה תוך כדי סיבובים קלילים לצדדים:

2021-07-07_13-19-55.thumb.png.9b76137693714b620c26363a38edac12.png

* חשוב לשים לב! יש טבעת אטימה במחבר של הצינור, לשים לב שהיא לא נופלת והולכת לאיבוד.

 

אחרי שהזזנו את הצינור, נסתכל היטב פנימה בעזרת פנס.

מה שאנחנו צריכים לחפש זה מעין פטמה קטנה וורודה/כתומה מבצבצת - זה למעשה השסתום.

לא הצלחתם לראות? ממש מלוכלך? נסו לקחת מברשת שיניים ישנה עם קצת ספריי קרבורטורים פנימה ונקו קצת בעדינות. עדיין לא רואים את השסתום? כנראה שהוא פשוט כבר לא שם - וזאת בדיוק הבעיה.

2021-07-07_13-20-05.thumb.png.a08cd73cc40cff13b178b22b1d25b09e.png2021-07-07_13-18-48.png.e15a6413b52c71480b59c9244e27050b.png

 

אם השסתום לא שם, אז כמו שהסברתי קודם ככל הנראה הוא עשה את שלו והתנתק ממקומו (ונפלט או נתקע במערכת הפליטה)

ככה למעשה נראה השסתום במבט ישיר מבפנים:

2021-07-07_13-19-09.png.c7746cc224b624b835b072ab5b13d8e7.png

 

למעשה זה מעין דיסקית שבמצב של לחץ סוגרת את המעבר מהחרירים שמקיפים את הפטמה, ובמצב וואקום היא "נפתחת" ומאפשרת מעבר חופשי.

 

אוקי, השסתום איננו - זה כנראה מקור הבעיה שלי. איך פותרים את זה?

בגלל שהשסתום הוא חלק בלתי נפרד מסעפת היניקה, למעשה הפתרון הוא להחליף את כל סעפת היניקה במלואה.

אופציה נוספת, היא להעזר בקיט של בחור אמריקאי שלמעשה פיתח מעקף לשסתום המקורי ו"הוציא" אותו מהסעפת לכדי מרכיב נפרד, פתרון שלדעתי עדיף כי הוא למעשה פותר את הבעיה מהשורש (תיכנון לקוי) ומאפשר גם תחזוקה במידת הצורך לשסתום באופן נפרד ובלתי תלוי בסעפת.

אם יש לכם חוש טכני טוב, לא רואה שום סיבה לשקול בכלל החלפה של הסעפת ולא פשוט להתקין את הקיט שלו. אך אם החוש הטכני שלכם לא חזק במיוחד וקצת גדול עליכם להתעסק בקיטים והתקנת מעקפים, הפתרון בשבילכם הוא פשוט להחליף את כל הסעפת יניקה במוסך או באופן עצמאי.

 

 

כמה יעלה התענוג?

אם בחרתם ללכת על הקיט, תצאו בזול, הבחור שולח אלינו את הקיט כולל כל מה שצריך ב105$ סה"כ נכון לכתיבת הפוסט.

את הרכישה מבצעים באתר שלו בכתובת: https://cruzekits.com/shop/ols/products/v3-gm-14l-turbo-luvluj-pcv-check-valve-fix-kit

הוראות ההרכבה שלו נמצאים בקישור, יש שם סרטון יוטיוב מקיף בנושא.

אם בחרתם בהחלפת הסעפת, זה פתרון יקר בהרבה.

מחיר הסעפת ברשת UMI עומד על 3500~ ש"ח, זה כמובן לחלק עצמו בלבד ולא כולל עבודה.

מחיר סעפת מקורי כולל משלוח, מיסים וכל מה שכרוך בזה מאמזון, פחות מ-1200 ש"ח. קישור

מחיר סעפת תחליפית כולל משלוח, מיסים וכל מה שכרוך בזה מאמזון, פחות מ900 ש"ח (ויש עוד זולים יותר מיצרנים מוכרים פחות). קישור

מחיר סעפת תחליפית מאלי אקספרס כולל משלוח - 350~ ש"ח (התקנתי אחד כזה, בעל הרכב נוסע איתו כבר מעל שנה בלי בעיות). קישור

מקט עדכני של החלק המקורי: 25200449.

מקט של התחליפי (בעיקר לאיתורו באלי אקספרס) : 615-380

מבחינת עבודה, אם בחרתם בקיט - זה להתקנה עצמית. לא חושב שמוסך יהיה מוכן להתעסק וללמוד איך להתקין אותו בשבילכם ותצטרכו ללכלך קצת את הידים בעצמכם.

אם בחרתם בהחלפת סעפת, אני לא יודע כמה לוקחים עבודה על זה במוסך אבל לי בתנאים בייתים לוקח פחות משעה להחליף כזה כך שהייתי מצפה לחיוב על עד שעתיים עבודה.

 

 

דווקא הפטמה הזו אצלי במקום, ועדיין יש לי את הקוד תקלה. מה זה עוד יכול להיות?

אז כמו שכתבתי, למעשה זה יכול להיות הרבה מאוד דברים - כל מה שנמצא בין הטורבו לסעפת היניקה (כולל סעפת היניקה) יכול להיות אשם.

כדי לבדוק את זה מה שצריך לעשות זה בדיקת לחץ למערכת היניקה ולראות אם יש בריחה ואיפה היא.

אני חוזר ואומר, זה בהחלט יכול להיות גם טורבו שהחזיר את נשמתו, אך זה הדבר האחרון שהייתי חודש בו - בטח ובטח אם הקוד תקלה קופץ רק פה ושם ולא נדלק מייד בכל תחילת נסיעה.

חפשו מוסך שיש לו את הכלים והיכולת המקצועית לבצע בדיקה לאיתור בריחות לחץ ממערכת היניקה - אם מוסך רץ ואומר לכם בשלב קריאת קוד התקלה שכנראה הטורבו תקול - עצתי היא לקום וללכת.

אם בדיקת לחץ תקינה, ובבדיקה ויזואלית הטורבו נראה תקין - יכול להיות שמדובר בחיישן תקול, סלנואיד בקרה תקול או למשל WASTEGATE PIN תפוס. כל אלו דורשים אבחון מקצועי כדי להגיע לשורש הבעיה.

 

דבר חשוב נוסף

גם אם לא קפץ לכם קוד התקלה הזה אף פעם ולא הרגשתם בחוסר סחיבה, אבל כן נאלצתם להחליף את מכסה השסתומים בגלל קוד תקלה P0171 שנגרם מכשל בשסתום העליון שלו:

/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.cruzetalk.com/forum/attachment.php?attachmentid=222186&d=14878867562021-07-07_13-19-29.thumb.png.e16354aa017f88428429f54094f833d4.png

 

אז סבירות גבוהה שהכשל הזה הוא למעשה כשל נלווה לשסתום הPCV שבסעפת ואני ממליץ לבדוק אותו.

 

איך למדתי את כל זה?

גוגל .

קישורים למאמרים שכתב הבחור שפיתח את הקיט מעקף להלן:

https://www.cruzetalk.com/threads/2011-2016-cruze-1-4-pcv-valve-cover-intake-manifold-issues.192442/

https://www.cruzetalk.com/threads/gm-1-4l-turbo-intake-manifold-pcv-valve-fix-kits.189402/

https://www.cruzetalk.com/threads/2011-2016-cruze-limited-1-4l-pcv-system-explained.175793/

 

 

מצרף גם סרטון מקיף שמסביר על הנושא:

וגם על איך אפשר לבצע בדיקה לבריחת לחצים במערכת:

 

בהצלחה לכולם.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

  • אהבתי 20
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

28 תגובות


Recommended Comments



"...יצא לי לדבר עם כבר עם מעל 10 אנשים שונים (חלקם חברי פורום) שבהגעה למוסכים שונים כולל 3 מוסכי UMI שפשוט נתנו להם הצעת מחיר להחלפת הטורבו על בסיס קוד התקלה הזה בלבד (שאגב זה כולל אותי בעצמי)..."

 

קודם כל שאפו על המאמץ,ריכוז ותרגום של חומר בנושא :mm_yeah:

אני יכול להבטיח לך שאין מוסך UMI שבזמנו ב-2015 לא קיבל את החוזר הזה,אין לי אותו,אבל מבוסס על זה,מיועד לאנשים שיודעים מה זה GMSI בפורטל של דילר 

PI No Trouble Found Turbochargers Returned to Warranty Parts Center.pdf 

רוב החברים שלי מהתחום במוסכים מומחים ויבואנים המתמחים ברכבים עם מנועי GM ,עבדו לפי זה כל הזמן שהרכבים האלו היו באחריות !!

פה המקום להבהיר שלכל יצרן יש מחלקה שמנהל את הנושא של החלפת חלקים באחריות,ומבצעים תחקור לסיבה של כשל,בגלל כל מני סיבות וכל הזמן יש הפצות של הנחיות/פרוטוקולים לנותני שירות/מוסכים,בארצנו הכל מתנהל דרך יבואנים,והרבה דברים נעצרים שם גם בגלל הרבה סיבות ;)

אצל יצרנים יש דגש מיוחד על מצב של החזרת חלק במצב No Trouble Found (NTF),הרי היצרן בהחלט מעוניין לפתור את הבעיה,ולא סתם לאשר החלפת חלקים !
מה שקורה בארצנו לרכבים שיצאו מאחריות ולא פעם גם באחריות(גם מוסך יבואן נתקף פתאום "בשכחה"),שמתחילים להחליף חצי אוטו בלי לפתור את התקלה,זה כבר סיפור אחר,מזמן הפסקתי לכתוב בפורום את התובנות שלי מהתחום,אבל חייב להדגיש שהמציאות ממש לא שחור על גבי לבן.

 

נ.ב. לפי ניסיון של חברים שלי עם המנוע הנ"ל P0299 ועוד כל מני תופעות היו סימפתום מקדים לשורש הבעיה,בוכנה סדוקה שצריך להחליף עם בוכנה מחוזקת .

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה

מכיר את המסמך, ויש אחד גם מפורט יותר שמצאתי בזמנו ברשת ואין לי כוח כרגע לחפש אותו שוב שם מתוארת בדיוק הבעיה הזו עם שסתום הPCV ועוד כמה אופציות נוספות לפני שמגיעים בכלל לטורבו.

 

אני בטוח שכל המוסכים קיבלו את החוזר, פשוט בארץ כמו בארץ - לא ממש התייחסו או הבינו מה רוצים מהם. כשהייתי בזמנו עם הרכב שלי במוסך UMI שזה היה ממש רגע אחרי תום האחריות והעלתי את נושא הPCV כאופציה ופשוט הסתכלו עלי כמו על חיזר וישבו להסביר לי 2 מכונאים ומנהל השירות שאם יש את הקוד הזה - הטורבו תקול. אחרי קצת מיקוח פירקו ממיר כדי להציג לי את הסדק ולהגיד שהוא גם אשם. השיחה שהיתה לי אחרי זה עם מנהל האזור כבר בכלל היתה עצובה.

חבר טוב שמחזיק גם ברכב וממש עכשיו החליף במוסך כללי טורבו באמת בצדק (טורבינה שבורה) לתחליפי ולא מפסיק לחטוף P0299 מידי פעם מאז - ניגש כבר ל3 מוסכים שונים שהאחרון ביניהם UMI שרק ראו את קוד התקלה וישר אמרו לו שהטורבו שהרכיבו לו תקול.. בלי לבדוק דבר! אולי הוא תקול. אבל איך אפשר להגיד את זה בלי לבדוק דבר? איך לקרוא לזה אם לא אבסורד? (הסופש אבדוק בעצמי את הרכב שלו).

 

 

לגבי סדק בבוכנות והופעת הקוד הזה כשלב מקדים - אני אומנם יחסית לאזרח הפשוט די מתמצא אבל לא יכול להגיד שאני מומחה, לדעתי הלא מקצועית בהתחשב בהכרות שלי אם איך המערכת עובדת והמידע שקראתי ממדריך מוסכים של אופל אסטרה עם המנוע הנ"ל על איזה תנאים נדרשים להקפצת הקוד הזה - לא לגמרי מסתדר לי, אבל לא שולל כמובן.

אגב נאמר לי במוסך UMI בעבר שהמנועים האלו שנמכרו מ2014 עברו "שדרוג" בעניין הבוכנות והתופעה של סדק ונזק בבוכנה הם לא רואים בכלל. לא יודע אם אפשר לסמוך על משהו שאמרו לי שם, אבל בתכלס גם פה בפורום וגם מחוץ לו יש הרבה פחות מקרים של שבר בוכנות במנוע הזה בשנתונים הגבוהים יותר. שנתונים 2011/2012 בארץ ובחול הם הכוכבים הגדולים בשבר בוכנה ממה שראיתי.

עריכה אחרונה על ידי dalet11
שיתוף קישור לתגובה

יש לי סוניק rs 124 אלף קמ ואין לי את הקוד הזה יש לי פשוט קוד 89 בעליות או אחרי שאני נותן קצת גז וכשאני סורק תקלות אין שום דבר פשוט האוטו מאבד כוח לאיזה 15 שניות לא מצליח כמעט לסחוב בכלל 

ובכללי הרכב מרגיש חלש יותר ואני עשיתי אצ הקיט pcv לפני 10 אלף קמ

ובנוסף יש את הצינור מהאינטרקולר זה שמתחת למיכל מים שיוצא ממנו טיפה שמן ולפעמים יש טיפה עשן שקוף לבן וריח של שמן ואין נזילות אין כלום

שיתוף קישור לתגובה
לפני שעתיים, Hanan Bellis כתב:

יש לי סוניק rs 124 אלף קמ ואין לי את הקוד הזה יש לי פשוט קוד 89 בעליות או אחרי שאני נותן קצת גז וכשאני סורק תקלות אין שום דבר פשוט האוטו מאבד כוח לאיזה 15 שניות לא מצליח כמעט לסחוב בכלל 

ובכללי הרכב מרגיש חלש יותר ואני עשיתי אצ הקיט pcv לפני 10 אלף קמ

ובנוסף יש את הצינור מהאינטרקולר זה שמתחת למיכל מים שיוצא ממנו טיפה שמן ולפעמים יש טיפה עשן שקוף לבן וריח של שמן ואין נזילות אין כלום

 

עם איזה סורק אתה מבצע סריקה? אם מופיע לך בלוח שעונים קוד 89 - יש תקלה במחשב. תנסה להעלות תמונה מאיפה בדיוק אתה רואה עשן. נשמע כמו שמן שנשרף.

שיתוף קישור לתגובה

יש לי סורק תקלות שהוא מודבק לדשבורד והוא מראה לי את החום מנוע ואפשר לשנות לראות עוד כל מיני נתונים. משהו סיני, מה יכול להיות שהוא לא קולט את התקלה? זה לא בדיוק עשן סמיך זה בקטנה כזה כאילו קר ויוצא האדים מהאגזוז זה קורה כמה שניות והולך אחרי שאני מניע את האוטו.

כל פעם בדרך לכרמיאל בעליות נדלקת לי התקלה 89 ומאבד כוח לאיזה כמה שניות ואז חוזר אבל עדיין את מרגיש את האוטו טיפה חלש 

הזמנתי כבר טורבו חלופי מחול ואז גילית שצריך להחליף איתו עוד איזה 3 צינורות של שמן ומים אז אני יזמין אותם ועל הדרך כבר יקנה את הקפיץ הצהוב של הפורק לחץ או את כל הסט אם אני לא אמצע של forge.

יש לי סטייג 1 של trifecta ופילטר אוויר פתוח של ZZP .

ועכשיו אני חושב על זה הקוד התחיל להופיע לי אחרי שהחלפתי לפילטר הזה יכול להיות קשר?

אגב החלפתי באוטו לבד חלקים גם בזכות המדריכים

משאבת מים טרמוסטט פלאנץ מים רצועת אביזרים ומותחן ותושבות מנוע חוץ מהתחתונה, ועשיתי גם את הקיט pcv לבד וואלה אתה מסביר קטלני ומפורט 

שיתוף קישור לתגובה

הסורק שיש לך מודבק לא יכול לקרוא את כל קודי התקלה, עם סורק בלוטוס ואפליקציה מתאימה אפשר לסרוק קודים יעודיים של GM וביניהם גם הקוד שמסתתר מאחורי CODE 89.

לדעתי חבל לרוץ להחליף טורבו אני לא בטוח שהוא אשם, ככל הנראה יש לך בריחה איפשהו במערכת אפשר לנסות לאתר את זה באמצעות בדיקת לחץ / מכונת עשן במערכת היניקה.

שיתוף קישור לתגובה

הסרטון הזה מסביר איך לבצע בדיקה ספיציפית במנועים האלו בשיטה די קלה.

 

הרכבתי לעצמי קיט דומה למה שהוא בנה לעצמו שם, בגדול יש כלים יותר יעודיים לזה אך זה ממחיש את העקרון של הדרך לבדיקה הזו.

הדרך הכי קלה תיהיה עם מכונת עשן שתחדיר עשן למערכת בשיטה דומה וכך תוכל לראות בדיוק איפה הדליפה (לפי העשן שיברח מישם).

 

מאיפה אתה? אמרת שאתה נוסע באזור כרמיאל אתה לא רחוק ממני כנראה.

שיתוף קישור לתגובה

ואוו... איזה שרשור. מסוג הפוסטים שמבדלים את הפורום משאר הזבל החברתי. שאפו לפות"ש.

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה

אחלה שרשור. קניתי פעם סיגר (כזה שמעשנים) כדי לעשות בדיקה כזו ברכב אספנות, לא יודע אם זה יעבוד ברכב מודרני. 

שיתוף קישור לתגובה

קודם כל תודה על כל הפוסטים המפורטים.:-)

יש לי אופל זפירה עם המנוע הנ"ל, טורבו חדש בין 9 חודשים.

השבוע זהייתי נזילת שמן מתוך בית מצערת , שאלתי כמה בעלי מקצוע והם אמרו שנראה שצריך להחליף את המכסה ראש שסטומים,

כבר התחלתי לברר על חלקים , היום במהלך הנסיעה כבר קיבלתי :Check: p0299 חוסר סחיבה וP0301  misfire. 

האם זה הגיוני שעם סעפת היניקה תקולה יכולה להיכנס כמות גדולה של שמן מנוע לכל המערכת? ולגרום גם לmissfire.

אני נוטה לחשוב שהתקלה היא בסעפת יניקה ולא במכסה ? יש דרך להיות בטוח ? 

מחר אבדוק את האטם על הסעפת אבדוק את האטם. 

האם הקיט שלו מבטל את הצורך להחליך את כל החלק ? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
בתאריך 21.10.2022 בשעה 01:36, Supermax כתב:

קודם כל תודה על כל הפוסטים המפורטים.:-)

יש לי אופל זפירה עם המנוע הנ"ל, טורבו חדש בין 9 חודשים.

השבוע זהייתי נזילת שמן מתוך בית מצערת , שאלתי כמה בעלי מקצוע והם אמרו שנראה שצריך להחליף את המכסה ראש שסטומים,

כבר התחלתי לברר על חלקים , היום במהלך הנסיעה כבר קיבלתי :Check: p0299 חוסר סחיבה וP0301  misfire. 

האם זה הגיוני שעם סעפת היניקה תקולה יכולה להיכנס כמות גדולה של שמן מנוע לכל המערכת? ולגרום גם לmissfire.

אני נוטה לחשוב שהתקלה היא בסעפת יניקה ולא במכסה ? יש דרך להיות בטוח ? 

מחר אבדוק את האטם על הסעפת אבדוק את האטם. 

האם הקיט שלו מבטל את הצורך להחליך את כל החלק ? 

 

 

מכסה תקול קל לזהות והוא יקפיץ כמעט תמיד קוד P0171. אם אין לך את הקוד הזה לא היתי ממהר להחליף מכסה. בדוק מדריך שלי בעניין מכסה שסתומים.

שמן במערכת - מתאים לשסתום בסעפת, אבל בספק שזה יכול להגיע לרמות שמובילות לMISSFIRE.. להערכתי אין קשר בין הMISSFIRE לבין השמן במצטערת ויתכן שגם הקוד של UNDERBOOST הוא כתוצאה מהMISSFIRE ולא בגלל שזוהה לחץ נמוך בהכרח.

ממליץ לבדוק את עניין הMISSFIRE טוב קודם לכן.. כמה ק"מ עבר הרכב? נבדק סליל הצתה? פלאגים?

לגבי הקיט - הוא מבטל את הצורך להחליף את כל הסעפת שהרי הוא למעשה מהווה "תיקון" לסעפת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה

שמח מאוד שנתקלתי בפוסט הזה!

בעלים של אופל זאפירה 2018.

לפני כמה ימים הכנסתי את הרכב למוסך וזוהתה תקלה P0299, שלאחריה נאמר לי שהלך הטורבו.

אני לא מבין בנושא יותר מדי, אבל הייתי שמח לפחות לבדוק את נושא ה-PCV בעצמי, רק שאין לי מושג איפה אני מוצא את הצינור שמחובר לשסתום. מישהו יכול להעלות תמונה עם מיקום בזאפירה?

במידה ויש גם המלצה למוסך אמין שיבצע את הבדיקות כמו שצריך לפני שיכריע שמדובר בטורבו, אני גם אשמח לשמוע. אני באזור המרכז.

 

תודה על העזרה!!

שיתוף קישור לתגובה

מדובר באותו המנוע בדיוק בהנחה שיש לך את מנוע ה1.4 טורבו, כל מה שמופיע בפוסט הזה אמור להיות זהה לחלוטין אצלך.

שיתוף קישור לתגובה

היי, למזלי הגעתי לפוסט הזה דרך צדיק שראה את הבעיה שלי בפוסט בפייסבוק,

כרגע נטו מהסתכלות על מצב הרכב מבחוץ (בלי לבדוק לעומק) שלושה מוסכים ששאלתי את הדעה שלהם (ושוב הכל זה מבחוץ בלי לבדוק לעומק) אמרו 90% הטורבו הלך וחלק אמרו גם שכנראה המנוע הלך ושטיפול מינימום יעלה את העשר אלף למנוע חדש קומפלט וכו וכו... זה למה יצרתי פוסט בפייסבוק של הבעיה בשביל לשמוע דעות של אנשים שחוו דבר דומה,

רוב ההסבר שלך על התקלה הזאת היא שהיא יכולה להופיע פעם ב, אצלי מה שקרה בעצם ברגע אחד פתאומי בזמן הנסיעה (במצב עלייה) הרכב לא הצליח להחזיק יותר והגז לא סחב את העלייה, נדלקה נורית מנוע מהבהבת ובנוסף Service ESP (מדובר באופל אסטרא 2012 1.4) אחרי חנייה של הרכב בצד במצב ניוטרל ופתיחת מכסה מנוע ניתן היה לראות המון שמן מסביב למנוע, בדיקה יום לאחר מכן גיליתי כי בעצם יש אפס שמן במנוע (תופעה שהבנתי באינטרנט שאם טורבו הלך המנוע מתחיל לרוץ על כל השמן שיש? לא כל כך הבנתי את זה) הייתי צריך למלא כמעט גריקן שלם של שמן, אבל נראה שלהתניע שוב לא יעזור כי עדיין ידלקו הנוריות יהיה רעידות ברכב והמנוע לא יצליח להחזיק את האלף סלד, כשיש עשן לבן מקדימה ומאחורה וריח של השמן... בחיבור OBD התקלה היחידה שהמערכת מציינת זה בעצם ה P0299 ולא שום דבר אחר, המנוע בערך 150,000 ק"מ ומאוד קשה לי להאמין שהוא ככה סתם פתאום הלך, והרי אם היה במהלך הנסיעה אפס שמן היה חיישן והייתה אמורה להיות התראה ברכב על לחץ שמן נמוך מה שרק אומר שבעצם כל הדבר הזה קרה תוך שנייה (האיבוד של כל השמן והתקלה) השאלה אם לדעתך הבעיה שיש כרגע ברכב היא בעצם מצביעה על התיאור שהבאת כאן או שכנראה התופעה אצלי אחרת לגמרי פשוט עם אותו קוד שגיאה שכמו שאמרת מצביע על מספר גורמים שונים...

 

1686809982826.jpg

1686809983122.jpg

1686809982647.jpeg

שיתוף קישור לתגובה

@Edoroom המידע הפוסט הזה פחות רלוונט אליך במצבך, אתה צריך אבחון מקצועי כדי להבין מה קרה.

שריפת שמן יכולה לקרות במצבים מסויימים כשטורבו הולך והוא למעשה דולף שמן לסעפת הפליטה שם הוא נשרף.

מהתמונות לא ממש ברור מהיכן השמן משפריץ על כל חלקו העליון של המנוע.

 

אם אתה עדיין מתנייד עם הרכב, אל.. רכב שאוכל שמן בכמויות כאלו לא כשיר לנסיעה וזה חד משמעי יגרור נזק בלתי הפיך אם הוא עוד לא נעשה. גרור את הרכב למוסך שאתה סומך עליו שיבצע בדיקה מעמיקה.

שיתוף קישור לתגובה

תודה על המאמר המשכיל,

יש לי שאלה אלייך,

ייתכן בעיות נוספות מעבר לשסתום במידה והוא קיים על הסעפת ותקין? בדגש על הצינור פלסטיק שנלווה לו?

האם לצינור יש גם חשיבות? מתפקד כנשם?

ייתכן שהוא מולכלך/סתום?

ניתן להחליפו? (יש לך מק"ט במקרה?)

או בכלל אפשר להסתפק רק בניקיונו?

הוא יכול להשפיע על ריחות וצריכת הדלק?

ייתכן שהשסתום לא יהיה תקין ולא יופיע מס שגיאה בסריקה והרכב יסע תקין מלבד שתי הבעיות של ריח וצריכת דלק?

@dalet11

ושוב תודה.

שיתוף קישור לתגובה

@cruze אתה מתכוון לצינור שמתחבר בחלק העליון של הסעפת? אם הוא סדוק/שבור אז כמובן שזה יכולה להיות בעיה. בחלקו התחתון שמתחבר לטורבו יש גם שסתום שעשוי להיתפס אך זה נדיר יותר. במקרה כזה עדיף פשוט להחליפו והוא מאוד זול. אני החלפתי אותו מתישהו כי שברתי אותו בטעות. היה לי אחד בצד שרכשתי בעלי אקספרס והוא מתפקד נהדר להערכתי כבר מעל שנתיים.

https://www.aliexpress.com/item/4001213209148.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.75.79f31802D3ckge

 

אם הצינור לא תקין הוא עשוי להשפיע על צריכת דלק וסביר להניח שיקפיץ קוד תקלה. לגבי ריח לא נראה לי קשור.

 

באופן כללי, יכול להיות שיש בריחה עדינה שלא תטריג קוד תקלה אך כן תשפיע על צריכת הדלק, סיכוי גבוה שבקיץ ביום חם ונסיעה בעליה זה כן יטריג את קוד התקלה.

שיתוף קישור לתגובה

תודה,

אני מתכוון לזה:

 

https://www.amazon.com/ACDelco-25193343-Original-Equipment-Ventilation/dp/B010GOPTPU

 

רשום שם מעקף, באיזה הקשר?

זה לא משמש גם כנשם? מכאן השאלה על ריח...

לא הבחנתי במשהו שבור (זה לא אומר שזה לא ייתכן) פשוט בניסיונותיי למצוא פתרון ל 2 בעיות הריח והצריכת דלק, ומכיוןן שמוסכים לא מתקרבים אף פעם לחלק הזה, אז זה עלה לי כאופציה.

אם אצטרך להחליף סעפת יניקה,

איך הפתרונות של דורמן, הם באמת מצליחים להתגבר על הכשל?

תודה

@dalet11

שיתוף קישור לתגובה

@cruze מה ששלחתי מעלי אקספרס זה אותו החלק.

מדובר בצינור מעקף ונשם. הוא מאפשר מחזור של אוויר מהסעפת חזרה למערכת היניקה. לא נכנסתי לעומק התפקיד שלו.

עריכה אחרונה על ידי dalet11
שיתוף קישור לתגובה

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...