Jump to content

החלפת יציאת מים


dalet11

7,056 צפיות

סיבות נפוצות להחלפה:

רכיב פלסטיק עם אורך חיים יחסית קצר, נוטה להיסדק ולהתפרק באזור ה70-90 אלף ק"מ.

 

מקט: 25193922 (מקט ישן: 55565334)

עלות החלף בישראל: 200-300 ש"ח.

עלות החלף באמזון כולל משלוח לישראל: 100-120 ש"ח (מקורי ACDELCO)

עלות חלף תחליפי באלי אקספרס כולל משלוח לישראל: 50-70 ש"ח (מנסיון, איכות זהה למקורי בהשוואה אחד מול אחד, לא אתפלא אם יוצר באותו מפעל)

*מגיע עם חיישן טמפרטורה, ברגים ואטם חדש - גם התחליפי.

 

--- עדכון 09.2022 ---

נראה שסוף סוף יצרן חלפים החליט להרים את הכפפה ולייצר את החלק מאלומיניום במקום פלסטיק. החלפה אחת ולשכוח מהרכיב הזה לכל החיים. המחיר? 30 דולר באמזון. בדיחה.

נתקלתי בביקורות טובות מאוד בפורומים שונים בחול ובקבוצות פייסבוק שונות - ממליץ לכל מי שצריך להחליף להזמין ולהחליף לאלומיניום בלי לחשוב פעמיים.

https://www.amazon.com/gp/product/B09ZF5T7YT/

*בחלק מהביקורות אומרים שהברגים שאמורים להיות כלולים בערכה היו חסרים, מי שיזמין ואכן הברגים חסרים - אפשר להשלים בחנויות חלפים / להשתמש בקיימים לא צריך להיות סיפור.

 

כלים נדרשים:

סט בוקסות כוכבים (E) (נדרשת בוקסת E10 אם איני טועה)

פלייר שפיץ/כלי יעודי לבנדים.

נוזל קירור מקורי DEXCOOL להשלמה

 

זמן עבודה:

עד 30 דקות.

 

העבודה:

1. יש לנתק את הצינור העליון המחובר עם מחבר ייעודי התפוס בקליפס מתכת. יש להוציא את הקליפס עם מברג שטוח ולאחר מכן למשוך את הצינור החוצה כלפי מעלה.

216182915_Annotation2020-05-28100611.thumb.jpg.b5226c205ce5c19cac49c10427d1fbf5.jpg

 

2. יש לנתק את שלושת צינורות המים הנוספים באמצעות כיווץ הבנד על ידי פלייר שפיץ/כלי יעודי לבנדים ומשיכת הצינור במקביל או הזזת הבנד הצידה ומשיכת הצינור.

ישנם 2 צינורות בחלק הקדמי של יצירת המים, וצינור אחד בחלקו האחורי במידה ויש קושי להגיע לצינור האחורי או בכלל לכל אזור יצירת המים ניתן לשחרר את צינור האוויר שמחובר לבית המצערת ולהסיטו הצידה עד לסוף העבודה. נדרש בוקסה 7MM לפתיחת הבנד שלו.

1906954058_Annotation2020-05-28100727.thumb.jpg.267a9074acc6b23ffb3b02490c180c7a.jpg

 

3. יש לנתק את פלאג החשמל המחובר לחיישן הטמפרטורה ביציאת המים (יש ללחוץ על הקליפס ולמשוך)

1017831143_Annotation2020-05-28101700.thumb.jpg.1c8eda07add01dc6c9de55bafc8ce77c.jpg

 

4. יש לפתוח את שלושת הברגים המחזיקים את יציאת המים במקומה ויש להעזר במאריכים מתאימים בכדי להגיע אליהם, לאחר מכן לשלוף את יציאת המים החוצה.

61624577_Annotation2020-05-28101857.thumb.jpg.23ac674149cdd47b3a1749750182a376.jpg2061947599_Annotation2020-05-28101911.thumb.jpg.be26ce208bdf4d6d9a0ce1131c856112.jpg

 

5. יש לנקות עם מטלית ככל הניתן את האזור טרם התקנת יציאת המים החדשה.

618210555_Annotation2020-05-28102059.thumb.jpg.ba95cfa0c35d5d866498a7983c01b9f9.jpg

 

6. יש להתקין את יציאת המים החדשה חזרה בסדר הפוך, מומנט הסגירה של הברגים הוא 8NM, אין צורך ליישם RTV כיוון שהיציאה החדשה מגיעה עם אטם שעושה את עבודתו נפלאה.

 

7. יש להשלים נוזל קירור DEXCOOL לפי צורך, להניע, להמתין להתחממות המנוע לטמפרטורת עבודה ולוודא שאין נזילות.

 

מומלץ לעקוב יום - יומיים לאחר מכן ולהשלים מעט נוזל קירור במידת הצורך.

 

** מערכת הקירור ברכב זה מנקזת אוויר "מעצמה" ואין צורך של ממש בניקוז אוויר ידני, רק מעקב ביום יומיים הראשונים והשלמה של נוזל במידת הצורך.

 

בהצלחה :)

 

מדריך ביוטיוב למעוניינים:

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי dalet11

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

6 תגובות


Recommended Comments

יופי של עבודה 👍

אצלי החלק הראשון בתמונה 1 (הצינור עם הקליפס) התחיל לנזוק לפני כחודש+ והחלפתי בלית ברירה במורשה, זה גם רכיב שנוטה להיהרס עם החום של המנוע (במיוחד עם טורבו) והפיה שבפנים פשוט מתפרקת, ממליץ לשמור אחד בצד לכל מקרה!

אצלי זה התחיל ב 50000.

רק הצינור הקטנצ'יק הזה והשלמת מים עולים במורשה סביב 340 ש"ח, במוסך רגיל יעלה כמעט חצי, ואפשר להחליף לבד בלי מאמץ בכלל רק להשלים נוזל קירור ולנקז אוויר לאחר מכן.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה

לי יש את הסוניק ה1.4 (לא הטורבו) בזמן האחרון אני רואה שהכמות מים יורדת במיכל (בערך 2-3 ס"מ בחודש). שמתי לב שליד היציאת מים (באזור האטם שצמוד למנוע) יש צבע של מי קירור. האם רוב הסיכויים שהנזילה משם ועדיף להחליף אותו? .ואיך זה המומנט סגירה כל כך נמוך ?

ועוד שאלה , איפה ממוקם התרמוסטט ברכב הזה?

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה

מנוע ה1.4 מאוד דומה למנוע הטורבו, יש לי אחד כזה גם בבית.

היציאת מים די בטוח שהיא זהה לגמרי, תצלם בדיוק היכן הנזילה אבל בגדול אם נוזל אז אכן להחליף אותו בהקדם לפני שיתפרץ לגמרי - סביר להניל שיש כרגע רק סדק קטן.

התרמוסטט ממוקם בדיוק באותו המקום כמו במנוע הטורבו, הוא פשוט דגם טיפה שונה עם צינור אחד פחות - צפה בפוסט לגבי החלפת טרמוסטט כדי לראות מיקום מדוייק (זה פשוט בצד השני של המנוע).

 

אם היציאת מים אכן נוזלת, הייתי מוריד 2 ציפורים במכה אחת ומחליף גם את הטרמוסטט. שניהם עשויים מאותו פלסטיק ואם אחד נסדק זה עניין של זמן עד שהשני יסדק וחבל לעבוד פעמיים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
לפני 40 דקות, dalet11 כתב:

מנוע ה1.4 מאוד דומה למנוע הטורבו, יש לי אחד כזה גם בבית.

היציאת מים די בטוח שהיא זהה לגמרי, תצלם בדיוק היכן הנזילה אבל בגדול אם נוזל אז אכן להחליף אותו בהקדם לפני שיתפרץ לגמרי - סביר להניל שיש כרגע רק סדק קטן.

התרמוסטט ממוקם בדיוק באותו המקום כמו במנוע הטורבו, הוא פשוט דגם טיפה שונה עם צינור אחד פחות - צפה בפוסט לגבי החלפת טרמוסטט כדי לראות מיקום מדוייק (זה פשוט בצד השני של המנוע).

 

אם היציאת מים אכן נוזלת, הייתי מוריד 2 ציפורים במכה אחת ומחליף גם את הטרמוסטט. שניהם עשויים מאותו פלסטיק ואם אחד נסדק זה עניין של זמן עד שהשני יסדק וחבל לעבוד פעמיים.

תודה אלוף. מדריכים יפים מאוד.

שיתוף קישור לתגובה

תודה רבה מדריך שימושי מאוד. הסוניק שלי 1.6 החליפו לי בית תרמוסטט קומפלט לפני חצי שנה. האוטו עם 93K. אין איבוד מים בבכלל.

כדאי להחליף את החלק בכל מקרה לראש שקט או שהוא חלק מבית תרמוסטט?

שיתוף קישור לתגובה

במנוע 1.6 הרכיבים שונים, לא יודע להגיד לך מה המצב שם אבל למיטב זכרוני מערכת המים שונה לחלוטין. גם התרמוסטט שונה.

שיתוף קישור לתגובה
Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...