Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספורט-אלגנט עם דגש עם הספורט: Subaru Legacy 3.0R Spec B


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4995 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הייתי עד לחלק מהמבחן ל-B4 הזאת במנחת בערד, רכב מדהים פשוט.. מדהים לראות אותו מבצע סלאלום, שומר על הקווים באדיקות בלי הרבה מאמץ..

 

חבל שהייתה לו תקלה באמצע המבחן (רעש של משהו שנגרס במנוע), והפסיקו לנסוע עליו לאותו היום..

ועברו ל-S2000 ופורשה בוקסטר.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אבל המחיר...המחיר....

יחסית למה שהוא מציע ובהשוואה למתחרים המחיר זול מאוד. תיקח A4 או BMW מקבילות מבחינת ביצועים ואבזור ותשווה. זה נכון שהסובארו נחותה באיכות החומרים, אבל זה מעניין את מי שמעביר את הנסיעות שלו בהקשה על לוח המכוונים.

 

328 יותר מהנה מWRX ! אז בטח ממכונית ששוקלת הרבה יותר ממנה.

כדאי שתכתוב "לדעתי" כשאתה כותב דברים כאלה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הSPEC B האוטומטית מגיעה עם ג'נטים 18". גרסת ה3,0 אוטומט "הרגילה" מגיעה עם ג'נטים 17".

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם

בחיים אל תשוו אוודי לסובאר מה זה שוק פה אז מה אם יש לה קצת יותר כח תשווה אתה אותו אותו עם אוטו ברמה שלו אם לאוודי היה 265 כוח או קצת פחות היא היתה אוכלת אותו בלי מלח

פורסם

מה!? מה אתה אומר למעשה שבגלל התגית של האוודי לא משנה איזה רכב עם אוטו הספק יהיה יותר מתנהג ויותר טוב ממנו!? על סמך מה??

 

אני יתן לך טיפ שאני אישית משתמש בו, כשאתה לא יודע על מה אתה מדבר, פשוט אל תגיב .

 

אבי.

פורסם
בחיים אל תשוו אוודי לסובאר מה זה שוק פה אז מה אם יש לה קצת יותר כח תשווה אתה אותו אותו עם אוטו ברמה שלו אם לאוודי היה 265 כוח או קצת פחות היא היתה אוכלת אותו בלי מלח
:shock:

תלך להכין ש"ב, יש מחר בית ספר..

אחת התגובות המטומטמות שראיתי..

פורסם
בחיים אל תשוו אוודי לסובאר מה זה שוק פה אז מה אם יש לה קצת יותר כח תשווה אתה אותו אותו עם אוטו ברמה שלו אם לאוודי היה 265 כוח או קצת פחות היא היתה אוכלת אותו בלי מלח
מה שיפה בתגובה הזאת, זה שכל אחד יכול לבחור לבד איפה לשים סימני פיסוק וככה גם מתקבלת משמעות לגמרי אחרת בכל אחד מהמקרים.

 

חוץ מהקטע "...אתה אותו אותו עם אוטו....." שזה ניראה לי משהו בסגנון "גנן גידל דגן בגן".

פורסם
מה שיפה בתגובה הזאת, זה שכל אחד יכול לבחור לבד איפה לשים סימני פיסוק וככה גם מתקבלת משמעות לגמרי אחרת בכל אחד מהמקרים.

 

חוץ מהקטע "...אתה אותו אותו עם אוטו....." שזה ניראה לי משהו בסגנון "גנן גידל דגן בגן".

איגור,במילה אחת, גדול!

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם
מה ההבדל בין ה Spec B ל- 3.0R?

לגבי ההבדלים הטכניים אפשר לחפש כתבה באתר של אוטו או בכל מקום אחר ברשת, אבל הם מהותיים. בגדול, ל-Spec B בולמים קשיחים יותר, גיאומטרית מתלים שונה, גיר שישה הילוכים ידני (לעומת חמישה) וגיר אוטומטי של חמישה הילוכים (לעומת ארבעה). לפני מספר חודשים בחנו את ה-3.0R הרגילה והאוטומטית. המסקנה הסופית היתה שזה רכב נחמד עם פוטנציאל, שזקוק לקצת יותר קשיחות וגיר יותר זריז ורצוי ידני. ה-Spec B מבחינה הזו פוגעת בול.

 

אומרים שהגיר הידני לקוח מה-STI והוא אכן נראה כמו משהו שהוכנס לשם בדיעבד. קודם כל, הוא יכול לשמש מד סל"ד, כי הוא מעביר באופן מדוייק וישיר ויברציות מהמנוע. דבר שני, הוא מרגיש קצת, איך לאמר, קצת lose ולא הכי מדוייק. בצד החיובי (אם אתה אוהב דברים כאלה), יש לו תחושה מכנית, ישירה וגם רעש תואם שמרגיש כאילו אתה דוחף את גלגל השיניים למקום עם כף היד. יותר רחוק מזה מ-BMW/Audi אין. בצד היותר חיובי, עם עבודה נכונה וקצת הרגל אין בעיה להגיע להעברות מהירות וחלקות. בצד הממש שמח, ההילוכים ממש קצרים. זה היה עוד יותר משמעותי אם המנוע לא היה גמיש. אבל הוא כן.

 

המנוע הוא אותו מנוע של ה-3.0R עם ככה סוסים וככה מומנט (תגגלו נתונים אם זה חשוב לכם) ובדומה לתחושה המכנית של תיבת ההילוכים יש לו את הרעש המתכתי האופייני שיש לכל מנוע בוקסר, מחיפושית ועד פורשה (לפחות של פעם), רעש של מסור מנסר מתכת. גם הרעש הזה, שהוא לחלוטין לא מוגזם אבל קיים, הוא מאוד לא Audi/BMW אבל כן לטעמי. אני אוהב לשמוע את המכוניות עובדות ולו שלא למצוא את עצמי ב-200 בכביש 5 בלי כוונה (ע"ע A3 TFSI DSG). יש למנוע מדרגת כוח (ורעש) מורגשת בסביבות 4K סל"ד, אבל הוא מושך טוב מאוד גם מטורים נמוכים. מהבחינה הזו ההילוך השלישי הוא ההילוך הקבוע להתנהלות לנהג הבטלן. אפשר להתחיל איתו נסיעה ולהמשיך בלי לפגר יותר מדי אחרי התנועה.

 

אבל במכוניות ספורט עסקינן ומהבחינה הזו המנוע מאוד חביב, בייחוד ביכולת שלו לעלות בטורים ללא בעיה ולהביא אותך למנתק בלי ששמת לב, לא בגלל שלא שמעת אותו אלא בגלל שלפי הרעש השמייח נראה כאילו מבחינתו הוא מוכן לתת למחט הסל"ד לעשות לפחות עוד סיבוב וחצי מסביב לחוגה. גם הדרך בה הוא יושב על המנתק היא ספורטיבית בעליל, הוא פשוט נתקע שם וזהו, לא מג...מג...מג...מג...מג...מגמגם on ו-off תוך שהוא מנתק לסירוגין את המצערת (או שהוא עושה זאת כ"כ מהר שזה לא מורגש). זה מעולה לשם שמירה על איזון המכונית בפנייה באם הגעת למנתק שלא בכוונה. אין כאן את החלקות הנפלאה של מנועי הששטור של BMW ולא את השקט והגמישות של מנוע ה-TFSI של Audi, אבל זה מנוע חזק ויעיל וכשדוחפים את המכונית הוא גם צמא מאוד (1:5-6 אני חושב, בערך, לא מדדתי). יכול להיות שהוא גם נורא צמא כשלא דוחפים, לא יודע, לא ניסיתי...

 

נמשיך אח"כ לחלקים היותר מעניינים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ראשית כל FALOU, צורת הכתיבה שלך מאוד מענינת. אתה כתב רכב במקרה?

מספר תיקונים, לא קימת גירסה ידנית של ה3,0 שהיא לא SPEC B ולכן לא קיים B4 3,0 בעל גיר ידני עם 5 יחסי העברה.

לגבי הגירסה האוטמית, גם הגירסה "הרגילה" מקבלת גיר בעל 5 יחסי העברה קדמיים אולם, בגירסת הSPEC B שונה היחס העברה הסופי.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם
ראשית כל FALOU, צורת הכתיבה שלך מאוד מענינת. אתה כתב רכב במקרה?

מספר תיקונים, לא קימת גירסה ידנית של ה3,0 שהיא לא SPEC B ולכן לא קיים B4 3,0 בעל גיר ידני עם 5 יחסי העברה.

לגבי הגירסה האוטמית, גם הגירסה "הרגילה" מקבלת גיר בעל 5 יחסי העברה קדמיים אולם, בגירסת הSPEC B שונה היחס העברה הסופי.

זה לא מה שהפרוספקט של סובארו אומר למיטב זכרוני, אבל אני אני אקרא שוב. אני באמת חלש בנתונים. בכל מקרה, תודה על המחמאות. אני לא כתב רכב, אני סתם נודניק שלא משלמים לו על העיסוק האובססיבי עד מאותגר אנאלי שלו במכוניות ונהיגה. בצד החיובי, אני לא צריך להעביר מאות ק"מ במשפחתומטיות 1.6 לצרכי מבחן הדרכים הכי פופלארי במדינה...

 

מה שיפה בתגובה הזאת, זה שכל אחד יכול לבחור לבד איפה לשים סימני פיסוק וככה גם מתקבלת משמעות לגמרי אחרת בכל אחד מהמקרים.

זה הדבר הכי חם בניו-ז'ורנליזם - עברית מודולרית. כל קורא יכול להתאים את הפיסוק והמשמעות כראות עיניו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לגבי ההבדלים הטכניים אפשר לחפש כתבה באתר של אוטו או בכל מקום אחר ברשת, אבל הם מהותיים. בגדול, ל-Spec B בולמים קשיחים יותר, גיאומטרית מתלים שונה, גיר שישה הילוכים ידני (לעומת חמישה) וגיר אוטומטי של חמישה הילוכים (לעומת ארבעה). לפני מספר חודשים בחנו את ה-3.0R הרגילה והאוטומטית. המסקנה הסופית היתה שזה רכב נחמד עם פוטנציאל, שזקוק לקצת יותר קשיחות וגיר יותר זריז ורצוי ידני. ה-Spec B מבחינה הזו פוגעת בול.

 

אומרים שהגיר הידני לקוח מה-STI והוא אכן נראה כמו משהו שהוכנס לשם בדיעבד. קודם כל, הוא יכול לשמש מד סל"ד, כי הוא מעביר באופן מדוייק וישיר ויברציות מהמנוע. דבר שני, הוא מרגיש קצת, איך לאמר, קצת lose ולא הכי מדוייק. בצד החיובי (אם אתה אוהב דברים כאלה), יש לו תחושה מכנית, ישירה וגם רעש תואם שמרגיש כאילו אתה דוחף את גלגל השיניים למקום עם כף היד. יותר רחוק מזה מ-BMW/Audi אין. בצד היותר חיובי, עם עבודה נכונה וקצת הרגל אין בעיה להגיע להעברות מהירות וחלקות. בצד הממש שמח, ההילוכים ממש קצרים. זה היה עוד יותר משמעותי אם המנוע לא היה גמיש. אבל הוא כן.

 

המנוע הוא אותו מנוע של ה-3.0R עם ככה סוסים וככה מומנט (תגגלו נתונים אם זה חשוב לכם) ובדומה לתחושה המכנית של תיבת ההילוכים יש לו את הרעש המתכתי האופייני שיש לכל מנוע בוקסר, מחיפושית ועד פורשה (לפחות של פעם), רעש של מסור מנסר מתכת. גם הרעש הזה, שהוא לחלוטין לא מוגזם אבל קיים, הוא מאוד לא Audi/BMW אבל כן לטעמי. אני אוהב לשמוע את המכוניות עובדות ולו שלא למצוא את עצמי ב-200 בכביש 5 בלי כוונה (ע"ע A3 TFSI DSG). יש למנוע מדרגת כוח (ורעש) מורגשת בסביבות 4K סל"ד, אבל הוא מושך טוב מאוד גם מטורים נמוכים. מהבחינה הזו ההילוך השלישי הוא ההילוך הקבוע להתנהלות לנהג הבטלן. אפשר להתחיל איתו נסיעה ולהמשיך בלי לפגר יותר מדי אחרי התנועה.

 

אבל במכוניות ספורט עסקינן ומהבחינה הזו המנוע מאוד חביב, בייחוד ביכולת שלו לעלות בטורים ללא בעיה ולהביא אותך למנתק בלי ששמת לב, לא בגלל שלא שמעת אותו אלא בגלל שלפי הרעש השמייח נראה כאילו מבחינתו הוא מוכן לתת למחט הסל"ד לעשות לפחות עוד סיבוב וחצי מסביב לחוגה. גם הדרך בה הוא יושב על המנתק היא ספורטיבית בעליל, הוא פשוט נתקע שם וזהו, לא מג...מג...מג...מג...מג...מגמגם on ו-off תוך שהוא מנתק לסירוגין את המצערת (או שהוא עושה זאת כ"כ מהר שזה לא מורגש). זה מעולה לשם שמירה על איזון המכונית בפנייה באם הגעת למנתק שלא בכוונה. אין כאן את החלקות הנפלאה של מנועי הששטור של BMW ולא את השקט והגמישות של מנוע ה-TFSI של Audi, אבל זה מנוע חזק ויעיל וכשדוחפים את המכונית הוא גם צמא מאוד (1:5-6 אני חושב, בערך, לא מדדתי). יכול להיות שהוא גם נורא צמא כשלא דוחפים, לא יודע, לא ניסיתי...

 

נמשיך אח"כ לחלקים היותר מעניינים.

אהלן falou (איך קוראים לך באמת?)

1- כל דגמי ה B4 עם מנוע ה 3.0 מגיעים עם ת"ה אוט' 5 הילוכים.

2-ההספק הוא 245 כ"ס ב 6600 סל"ד , המומנט 30.3 ב 4200 סל"ד

3-לא נהגתי על ה spec-b , אבל כן נהגתי על 3.0R, וגם על אאוטבק 3.0R. לשתיהן אין את קול המנסרה הידוע ממנועי בוקסר ישנים (היה לי נסיון עם כמה דגמי סובארו ישנים), לא חראם ??

למנוע יש נהמה מענגת כמו שמנוע 6 צל' צריך לנבוח.

 

בסך הכל, אוטו מאוד מרשים, חבל שאין לי 300K כדי לקנות אחד.

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם
אהלן falou (איך קוראים לך באמת?)

1- כל דגמי ה B4 עם מנוע ה 3.0 מגיעים עם ת"ה אוט' 5 הילוכים.

2-ההספק הוא 245 כ"ס ב 6600 סל"ד , המומנט 30.3 ב 4200 סל"ד

3-לא נהגתי על ה spec-b , אבל כן נהגתי על 3.0R, וגם על אאוטבק 3.0R. לשתיהן אין את קול המנסרה הידוע ממנועי בוקסר ישנים (היה לי נסיון עם כמה דגמי סובארו ישנים), לא חראם ??

למנוע יש נהמה מענגת כמו שמנוע 6 צל' צריך לנבוח.

 

בסך הכל, אוטו מאוד מרשים, חבל שאין לי 300K כדי לקנות אחד.

2 - נתונים יפים. בייחוד המומנט. עם זאת היא יכולה לספוג עוד (אני עוד אמשיך בעניין).

3 - כל אחד והרגישיות המוסיקליות שלו. נהמה זה משהו שיש למנועי V, הבוקסר נשמע לי יותר מתכתי.

 

אני ממליץ לנסות את ה-Spec B. לא נהנתי ככה מנסיעת מבחן מאז ה-Z4.

 

 

אה, כן. קוראים לי עפר והיא עולה משמעותית פחות מ-300.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
2 - נתונים יפים. בייחוד המומנט. עם זאת היא יכולה לספוג עוד (אני עוד אמשיך בעניין).

3 - כל אחד והרגישיות המוסיקליות שלו. נהמה זה משהו שיש למנועי V, הבוקסר נשמע לי יותר מתכתי.

 

אני ממליץ לנסות את ה-Spec B. לא נהנתי ככה מנסיעת מבחן מאז ה-Z4.

 

 

אה, כן. קוראים לי עפר והיא עולה משמעותית פחות מ-300.

שלום עופר,

גם 275K לא ממש זולים למישהו שרק עכשיו קנה בית בעלות של 600K :x

 

לגבי הסאונד, אני איתך. זה לא נשמע כמו השש של הבימרים... אבל גם לא כמו לאונה וחיפושית...

אין ספק שבסל"ד גבוהה הוא מלבב.

 

לגבי נסיעת מבחן ב Spec B, רק אלוהים ידע מתי אני אזכה בה...

Mazda CX5

Škoda FABIA


×
×
  • תוכן חדש...