Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איכות השינה ורישיון נהיגה מקצועי


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 4136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (שכנראה סובל מחוסר עבודה) רוצה בעצם להכריח כל נהג שרוצה לנהוג במונית או משאית לעבור בדיקה של הפרעות נשימה בזמן שינה ש עלולה לגרום לעייפות קיצונית.

 

http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1848175

 

במדינה מתוקנת עד שלא הוכח שהתאונה שעשיתי נגרמה באשמתי אני לא מקבל על זה עונש. פה רוצים להעניש את כלל הנהגים המקצועיים בבדיקה שבטח תעלה כסף בגלל שאולי הם לא ישנים טוב ואולי בגלל זה הם יעשו תאונת דרכים.

אחרי שזה יעבור בכנסת כמה זמן אתם חושבים שיקח להם להעביר את החוק הזה לכלל אוכלוסיית הנהגים (זה עוד מס שאפשר לגבות)?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בדיקה שנתית לרכבים, עכשיו יהיה גם "טסט" לאנשים...

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה יש לי הרגשה מוזרה, לא מבוססת, שאיזה מקורב של מקורב השקיע כמה מיליונים במרפאת שינה חדשה ועכשיו הוא מחפש קליינטים.

 

ככה בדיוק מתחילים להכין שקשוקה במדינת ישראל. קודם זורקים רעיון לאוויר באיזה כנס מקצועי, אחר כך מוצאים חבר כנסת נלהב שרוצה כותרות ומוכן להריץ את הרעיון, בסוף כולנו משלמים על שטות חדשה.

תבדקו את הסיפור האמיתי שמאחורי חוק האפודות הזוהרות ותדהמו.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי את הבדיקה המדוברת מטעמים אחרים. העלות אינה הISSUE (טופס 17 רגיל, 29/27 שקל כיום ? - יש בבי"ח וולפסון לתושבי המרכז) אלא העובדה שרוב הסיכויים יהיו אנשים שיאבדו את עבודתם בגלל זה.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עייפות קשה גורמת להתנהגות שדומה לנהיגה בשכרות.

כנראה שאחוז משמעותי של תאונות נגרם עקב נהיגה בתנאי עייפות קיצוניים (אין לי נתונים מדויקים), מדינת ניו-ג'רזי החליטה שנהיגה בתנאי עייפות קיצוניים היא עברה מקבילה ל-DUI (נהיגה בשכרות), מדינות נוספות שוקלות לאמץ תחיקה דומה.

נהגים מקצועיים לרוב חשופים למתחים ועומסים גדולים יותר על הכביש וההשפעה של מצבים בריאותיים גדולה יותר אצלם. מדינות מערביות רבות, על כן, שמות דגש רב יותר על מצבו הבריאותי של נהג מקצועי ביחס לנהג פרטי.

 

בעיות שינה, בדגש על OSA (הפרעת נשימה חסימתית בזמן השינה), גורמות לעייפות קשה בזמן היום ולאירועים של "ניקורים" שהם לא בשליטת החולה. מדובר בבעיה שניתנת לטיפול! בלי קשר לתקנות משרד התחבורה כל אדם שחשוד כסובל מ-OSA חייב לגשת להבדק בהתאם ובמידת הצורך לקבל ייעוץ להתאמת טיפול המתאים לו.

 

אלא העובדה שרוב הסיכויים יהיו אנשים שיאבדו את עבודתם בגלל זה.
לכל רופא יש את החובה לדווח למשרד התחבורה על מצבים בריאותיים מסוימים וגם לפני תיקון התקנה הזאת, רופא שנתקל בחולה עם OSA קשה ולא מטופל היה צריך לדווח עליו למשרד התחבורה. הרופאים בישראל הם עוד רחמנים בני רחמנים לעומת המצב בקנדה לדוגמא. אבל לפעמים הרחמים האלו עלולים להגמר באסון.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה יש לי הרגשה מוזרה, לא מבוססת, שאיזה מקורב של מקורב השקיע כמה מיליונים במרפאת שינה חדשה ועכשיו הוא מחפש קליינטים.

 

ככה בדיוק מתחילים להכין שקשוקה במדינת ישראל. קודם זורקים רעיון לאוויר באיזה כנס מקצועי, אחר כך מוצאים חבר כנסת נלהב שרוצה כותרות ומוכן להריץ את הרעיון, בסוף כולנו משלמים על שטות חדשה.

תבדקו את הסיפור האמיתי שמאחורי חוק האפודות הזוהרות ותדהמו.

 

יש לך קישור לסיפור של האפוד הזוהר???

 

עברתי את הבדיקה המדוברת מטעמים אחרים. העלות אינה הISSUE (טופס 17 רגיל, 29/27 שקל כיום ? - יש בבי"ח וולפסון לתושבי המרכז) אלא העובדה שרוב הסיכויים יהיו אנשים שיאבדו את עבודתם בגלל זה.

 

סבבה, שיעבירו,

 

גם ככה חסר בארץ נהגי משאיות כבדות/אוטובוסים/חומ"ס/ומנופאים,

נראה את המדינה ממשיכה להתקיים בלי שליש מנהגיה שגם ככה יש חוסר,

וחוץ מזה? מה יעשו עכשיו בחיל תובלה/לוגיסטיקה/חימוש?

 

הם רוצים להיות חכמים? סבבה! תנסו... אחרי שתאבדו שליש מהנהגים (ואני השינה שלי בסדר גמור)

המשכורות של אלו שישארו יעלו לשמים, רוצים לפגוע בטחון ובכלכלה? בבקשה!

 

מעניין איך אלו יסתדרו ללא נהגים:

 

1_120440638.jpg

 

 

8080.15Nov_5F00_0001.jpg

 

 

cars_1.jpg

 

 

2068._E105EA05DD05_-_EA05DE05D505E005D505EA05_-011.jpg

 

 

Egged_bug_in_Afula_01.jpg

 

 

 

ואלו רק מעט דוגמאות למדוע המדינה לא יכולה לתפקד ללא נהגים,

 

איפה הפינוי אשפה? איפה תובלת המזון? הדלק? חומרי הגלם? בע"ח? צבא? משטרה? שירותי הצלה?

הובלת דירות? שינוע צמ"ה? שרותי דרך (גרירה)? הפצת סחורה לחנויות? ועוד....

 

 

רוצים להשבית מדינה שלמה? סבבה!

לפחות אם יהיה חסר נהגים לא יכנסו לעזה כל יום 500 טון ציוד וסחורה, (כי אין נהגים)

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קני, הסיפור על האפודים זוהרים מדבר על איש כלשהו אשר נתקע/קיבל במחיר מאוד מוזל כמות אסטרונומית של החומר ממנו מכינים את האפודים הזוהרים. כאשר לא היה לו איך "להזיז" את החומר הוא פנה לאחד הלוביסטים ובעזרתו העביר את החוק אשר מדבר על האפוד הזוהר. מיותר לציין שלא נשאר לו משהו מהסחורה כן ? :wink:

 

הסיפור אינו מדוייק אחד לאחד, זה מהזיכרון אבל הקו המנחה די ברור פה.

 

---

 

Doc Slow, גם בישראל יש מעקב כלשהו. בטופס ירוק מאחורה הרופא מסמן על כל בעיה רפואית ואח"כ אתה עובר מסכת ייסורים במשרד התחבורה על מנת לקבל את הרישיון ורק כאשר אתה מציג נתונים בריאותיים טובים מאוד נותנים לך "אור ירוק" להתחיל ללמוד.

 

במידה ויש שינוי אשר יכול להשפיע על יכולת הנהיגה, נכון לא תמיד מדווחים אבל זה לא אמור להיות גורף אני מכיר רופאים שכן מדווחים למשרד התחבורה.

גם כאשר אני עובר בדיקות שגרתיות אשר אני לא יכול לנהוג אחריהן מספר שעות הרופאים מדגישים מספר פעמים את הזמן עליו עליי לנוח ומציינים בפני שאסור בתכלית האיסור לנהוג.

אני דווקא מבסוט פה על הרפואה, אבל זה אינדיבידואלי.

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור על האיפוד הזוהר היה שמועה מושכת איני זוכר שמישהו הביא איזה שהוא מידע התומך בתיאוריה זו.

המגוכח בתיאוריה הוא שבאירופה תקנה דומה הותקנה אי אילו שנים לפני שהובאה לישראל, ואני מסופק אם האיחוד האירופי (או מרבית המקינות המתוקנות החברות בו) חשודים בהתקנתתקנות על מנת לסייע ל"מקורבים".

 

לגבי התקנה האמורה - היא לא פחות הגיונית מהתקנה המחייבת בדיקת ראיה תקופתית. מקובל מאוד (ולא רק בארץ) להתיחס לבעיות רפואיות אצל נהגי רכב ציבורי\כבד באופן יותר חמור מאשר אצל נהגי רכב פרטי. כמובן שיש בעיה לוגיסטית קשה מאד בביצוע בדיקות שינה לעשרות אלפי נהגי הרכב הכבד - צריך כמויות גדולות של ציוד והרבה רופאים שיידעו לפענח את ממצאי הבדיקות, לכן - לפי אותה ידיעה - הכוונה היא לנסות למצוא את הנהגים המצויים בסיכון גבוה לפי מדדים פשוטים ולבדוק רק את אלה המצויים בסיכון גבוה. ד"א - טיפול בדום נשימה חסימתי בשינה חשוב גם לנבדקים, כיון שדום נשימה חסימתי הוא גורם סיכון חשוב למחלות לב וכלי דם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מספר בעיות רפואיות שמחייבות דיווח למשרד התחבורה. אבל אתה לא יודע מה קורה אם אתה "מעז" לדווח על מישהו שהוא לא כשיר לנהיגה - מיד מתחילה מסכת של תחנונים עד איומים מצד החולה ומשפחתו.

 

איש הקנוורת' - יש מחסור בהרבה תחומים. הפתרון הוא לא להגמיש כללי בטיחות, אלא למשוך אנשים לתחום בדרך של תנאים טובים יותר והכוונה מקצועית למתאימים.

וד"א - אם בדרך של איום על הרישיון אנשים יאובחנו ויקבלו טיפול ל-OSA, אז מדובר מבחינתי בהישג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סבור שכל בדיקה שיש בה למנוע תאונות - היא טובה ורצויה.

נהג רכב כבד - ולא משנה אם אוטובוס או משאית - עלול לסכן אנשים רבים, וגם רכוש, במקרה של תאונה בגלל עייפות.

אם העייפות נגרמת מבעיה רפואית מסויימת - שהנהג יטפל בה לפני שיקרה אסון. או יצמצם שעות עבודה, או שימצא פתרון במנוחה בצד הדרך. עדיף מתאונה.

אנו שומעים הרבה על חוסר הקפדה לגבי שעות מנוחה מצד המעסיקים שלהם, על שעות ארוכות מאוד של נהגים עצמאיים. ואף אחד לא עושה כלום למניעה. בערך כמו שלא מונעים עומס יתר שפוגע בכבישים ומסכן נהגים אחרים. יש גם טכוגרף שאמור להיות בכלי רכב כבדים - מישהו יודע אם נעשית בדיקה של הרישום עליהם?

 

לא צריך לבוא עם טיעון מפוצץ שכל ענף ההובלה יהיה בקשיים ומחסור בנהגים. איני חושב שמדובר בכל כך הרבה מקרים.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה בדיוק הסיפור מאחורי האפודי, וזה גם ממש לא מעניין אותי. אני לחלוטין בעד אפוד בכל רכב, אחרי שכמה פעמים ראיתי במו עיניי עד כמה לא רואים אנשים בחושך כשאין עליהם משהו מחזיר אור.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבהתחלה היו אפודים זוהרים שעומדים ב"תקן" שנקבע , לאחר שאלות ותלונות גילו שרק ספק אחד עומד בתקן.

ואז חשפו קשר כלשהו של אותו ספק שעומד בתקן למשרד שהעביר את החוק וקבע את התקן שמונע תחרות .

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר התכנסה וועדת הכלכלה בנושא שעות עבודה ומנוחה נקבע כי נהג אוטובוס יכול להיות בעבודה כ15 שעות כאשר מתוכן 12 שעות נהיגה ושלוש השעות הנותרות הן מנוחה התחלקת בתוך 12 השעות.

 

בוועדה היו נציג אירגון המובילים, דוקטורים ושאר מומחים אבל נציג מטעם הנהגים לא היה.

 

אם אתם חושבים שבטיחות עומדת לפני מניעים כלכליים אתם טועים-דוגמה קטנה מני רבות:

 

אני בעברי עבדתי בתחום התיירות (כנהג אוטובוס תיירים), ובכן כן היה לי אפילו 5 שעות מנוחה בחום של 35 מעלות אי שם במכתש רמון. את האוטובוס על הנהג לכבות בשל חוקי איכות הסביבה.

האם נראה למישהו שהצלחתי לישון או לנוח בחום הזה??

 

דוגמה נוספת התחלתי לעבוד ב06:00 בבוקר סיום הנהיגה לאחר כ15 שעות בשעה 21:00 הנהג נדרש לנקות את הרכב לאחר קבוצה של ילדים כדי שיהיה מוכן למחר בשעה 07:00 בבוקר (נניח) כשעה איסוף אשפה עוד שעה לאכול, מקלחת ואיזה סטוץ חפוז עם אחת המלוות עד שהנהג נכנס למיטה זה לקראת 12 בלילה כאשר האיסוף כבר למחרת בשבע בבוקר לעוד 15 שעות עבודה.

 

דוגמה קטנה נוספת הנהג עם אחלה בריאות אבל צריך לחלוק את החדר עם המדריך שנוחר האם הוא יכול לישון?.

 

נהג אוטובוס בקווים ציבוריים- אגד לדוגמה אמורים לנהוג, לתת שירות לנוסע, למכור כרטיסים, לקחת כסף, לחשב, להחזיר עודף ולעמוד בלוחות הזמנים זאת לאחר שהנהג סיים את משמרתו בערב הקודם בסניף ב1:00 לפנות בוקר והתחיל את משמרת הבוקר בשבע ( מה שלא מותיר זמן למנוחה).פורמט העבודה שהיה נהוג באגד הוא משמרות ערב- בוקר וחוזר חלילה (אני לא יודע מה קורה כיום)

 

 

בעקרון אני מסכים עם זה שבעיות שינה ועייפות הנהג הם גורם לתאונות אבל לא נראה לי שהצעת החוק באה ממניעים נכונים כאם כפי שנכתב מעלי ממניעים כלכליים בלבד !!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך קישור לסיפור של האפוד הזוהר???

 

 

יש על זה לא מעט כתבות ברשת ונדמה לי שגם היה על זה תחקיר בטלוויזיה.

בכל מקרה, תסתכל כאן לקראת אמצע העמוד:

http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/075/240.html

וגם כאן:

http://www.themarker.com/news/1.1640268

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בדיקה שנתית לרכבים, עכשיו יהיה גם "טסט" לאנשים...

והשלב הבא באמת ( :bad-word: ) - בדיקה פסיכיאטרית לכל נהג (בעצם, תודו שבדיקה כזו, היתה יכולה אולי להיטיב איתנו ולהוריד כמה משוגעים מהכביש :roll:).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...