Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7666 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לכבוד

חברי הפורום

 

אפשר לומר אינטגרלה מול אסתיבו...

 

כן יאמרו ,זה הולך להיות ת'רד הזוי,יש יאמרו-איטליה מול יפן, שחורים מול לבנים

ארץ המגף , בעלת הניחוחות האיטלקיים והנשמה מול קבוצת איים, המוכרים בונזאי להמונים

ו @$%&@*&^%@ די... נלך לת'כלס.

 

ראשית כל קראו(מומלץ/רצוי/חובה) את הת'רד

היסטוריה ספורטיביות בישראל מאת: אילן פייביש

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

 

 

וחיזרו הנה.

 

 

הקדמה קלה

 

ברבות השנים, נוצר פער טבעי,שכן אלו ילידיי שנות ה 70'-50', בגרו על מכוניות נשמה נטולות

סיליקון, והתבגרו יחד איתן ,וחוו על בשרם את התפתחות הספורטיביות עד לעידן המודרני של ימיינו ,וכן לסיליקוניות שהשטלתה על כל חלקה טובה במכונית הספורטיבית לטוב ולרע.

מי שקרא את הכתבה (טל"ש)על הבימרים באוטו, יקבל אולי איזשהו זיק בעיניין :בין 325i e3

מבציר משובח 87' (דר"א לא הוזכר בכתבה שזו הספציפית היתה גרסת M-Tecnic 325i )

לבין 325i E90 חדשה שנת 2006.

 

לעומת

 

מי שנולדו בשנות ה-80', ובגרו על מכוניות שהיו בתווך בין נטולות סיליקון לסיליקון.

ולא חוו על בשרם את התפתחות הספורטיביות והאווירה(קריא: , תגליות

בשם אוטוביאנקי אבארט,פיאט 127 ספורט- את הרעד מפני 70 כ"ס אימתניים אז...

ועוד', וכמובן מירוצי אשקלון ושלל ספורטיביות שהיו לחגיגה בה בעת שנחתו כאן, התפתחות ירחוני הרכב, הטוסטוסים ,אופנועי הסוזוקי X /TSW, הג'ילרה,הפאנטיק,פאנטיק קומפטישן,מלאגוטי-50 סמ"ק דמוי קרוס.לגיל 16..כמובן הR750 הראשון, הסוזוקי 600F ועוד' לגילאי 17!!!!מירוצי הראלי / ופורמולה 1 הנהגים האווירה ועוד')

 

ואלה שנולדו בסוף שנות ה-80' ראשית ה90'. (שלא הבינו היו ילדים / תינוקות עדיין), שאלה אותם מכוניות בשידרוג של אותן מכוניות מופלאות של שנות ה-80'-70'.

 

 

למה אני אומר זאת :?: מפני שהזיכרונות, והוויית התקופה, אותנטיות האירועים באותו רקע/תקופה, חשובה עד מאוד לאותו מבחן ,בו תלוי באיזה משקפיים אתה מביט בנושא.

 

ואין מדובר פה על הכותרת אינטגרלה (להשתחוות בבקשה), לאותן אסתיבו (אסתיבו=אסתי ואיבו-קפיש :?: ) אלא מאיזה רקע אתה מגיע, בקיעות הנושא, וכמובן שנת לידתך -צירוף

של שלושתם זו עובדה, המגבשת את אותם משקפיים בהם את/ה רואה את העולם.

 

______________________________________________________________

 

אין להתכחש לעובדה שאותן אסתיבו הן גלגול מודרני ,וכפועל יוצא טובות יותר מאינטגרלה

(להשתחוות בבקשה שוב). את פילאי הטכנולוגיה אי אפשר לעצור. אך את הנשמה, ממש

לא יכלו לצקת כיחידה אחת מהאינטגרלה (להשתחוות)לאותן אסטיבו.

אך מי שינהג כיום על אינטגרלה, יהיה לו מן תחושת רעד בגופו ,עוד לפני שיניח את ישבנו

במושבי האינטגרלה(להשתחוות בבקשה שוב).

דבר שיחזור על עצמו כגלגל, לאותם ילידיי סוף שנות ה80', אלה הנערים של היום שמושא

חלומם הן אותן אסתיבו -ולכן אני אומר אנו ילדיי 70'-50', ספגנו בנו את הלידה /תגלית

של מה שהתפתח כיום,וחיינו את התקופה,מה שלעולם לא יוכלו אותם ילדים שנולדו בשנות ה80' ואילך לספוג. אלא בקריאה או התחקות אחר אותם רגעים , למזלם דרכי, ודרך אותם אנשים שחוו זאת והעלו את רשמיהם לפורום זה.

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני מאותם ברי מזל שיצא להם לשבת במושב האחורי של האינטגרלה בערוב ימיה (ביום האחרון שלה ליתר דיוק), ולחוות את אותו הרטט המפלצתי שהרכב הזה סיפק , וזה עוד בתקופה שהייתי רטוב מאחורי האוזניים , אפשר לקרוא לזה החוויה הראשונה והאחרונה שלי מרכב ספורט אמיתי , מאז ועד היום כשאני שומע את השם אינטגרלה עוברת בי צמרמורת בכל הגוף.

 

מאז ישבתי באימפרזות , בסיוויקים מוגדשות , באסקורטים מוגדשות ,ושאר מפלצות מוטוריות , כולן היו חזקות וההספקים שהן הוציאו היו מטורפים , אבל שום דבר לא העביר בי את אותה התחושה שהיא העבירה בי קשה לתאר את זה במילים , פשוט קשה.

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

לדעתי הכי טובה היא מזדה... יש ממנה הרבה, יש לה מזגן והיא מאוד אמינה...

 

מאיזה אוטו אני הכי נהנתי? או איזה אוטו לדעתי הכי מרגש? זו סוגיה טובה...

 

כמו שתמיד זוכרים את הבחור/ה הראשונים (אל תתחילו, אני לא הייתי בכלא, זה ניכתב כי יש גם בנות/אנשים עם ההעדפות שונות בפורום :wink: ), כמו שלא שוכחים את האופנוע הראשון שעברתם איתו את ה100, 200, הווילי הראשון, ההיתמרחות הראשונה, התאונה הראשונה, הצלחת הראשונה, וכו'... ככה אנחנו "מיטיבים" עם זיכרונות שלנו... שימו לב שתמיד כאשר מיתרפקים על זיכרונות העבר הכל נראה מתוק ומושלם, אנשים קמו לזקנים מהם באוטובוס, לא היתה אלימות, ילדים ציתו להורייהם (אם כן, למה אני נולדתי :roll:), בקיצור, עולם מושלם...

זהו שלא! אנחנו יצורים אופטימיים, ונוטים לצנזר את תלאות העבר, בגלל זה הצבא נראת לי אחלה תקופה, כנ"ל הבית ספר...

עיון בתמנות ובמיכתבים מהמורה, טיפסי תלונה וכו', מזכיר אחרת...

 

לדעתי האוטו הכי טוב הוא אופל קדט 82. למה? כי הוא היה האוטו הראשון שלי (כולל את כל מה שהזכרתי למעלה)... האופנוע? תלוי... 50CC זקס SIS. למה? ככה! (גם כן אופנוע, אבל ראשון, ושלי!!!)

 

אם מכונית "עושה לכם את זה" סבבה... לא משנה כמות הטכנולוגיה או המהירות הסופית שלה...

הרבה יצרנים רואים ב"אופי" כדבר רע. עיין ערך האימפרזה. בדורותיה הראשונים היא היתה מופרעת. sepultura של עולם הרכב... עם הזמן היא הפכה ל scorpions...

פורשה, ה911 ניתפסה כרכב לעשירון העליון... לפורש נימאס לראות תמונות של המכוניות שלהן מרוחות על עצים/גדרות וברוקרים ועורכי דין צעירים עומדים/יושבים/בתוך שקית שחורה ליד...

הם ניסו לעדן את האוטו בכל צורה. שנות ה80 היתה אכן תקופה מופלאה (שרובינו רוצים לשכוח)...

 

שנות ה 90

רכבים אמריקאים איבדו את ההנע/אה האחורית שלהם כמעט לגמרי.

רכבים איטלקיים התחילו לאבד את "הנשמה"

רכבים יפניים התחילו לקבל "נשמה" (אמנם מפלסטיק)

אפנועים החלו להראות אותו הדבר, 4 צילינדרים ועטופים בפלסטיק. וגם אם זה ממש נראה רע!

אני התגייסתי :shock:

 

היתה כתבה ב"הגה" והשוו שם STI EVO ואינטגרלה...

ו... אין מה להשוות, כל אחת מהן אמורה לעשות את זה בדרך שונה...

כמו שאי אפשר ללמד את אבא שלי לתכנת את הווידיו להקליט משהו בשעה מאוחרת בלילה.

אני למשל, יתכנת את הווידיו ב5 שניות, וילך לישון (ואחרי זה ישכח הזה ויקליט על זה שוב) אבא שלי יקום בשעה שיש את התוכנית ויראה אותה.

ככה המכוניות, שונות ודומות, כל אחת עושה את זה אחרת... חלק מהן אנחנו ניזכור וחלק לא, תלוי במיתבונן!

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

אהלן.

שנת לידתי היא 1986. מגיל צעיר התעניינתי במכוניות במיוחד לאור העובדה שאבי היה מכונאי והיה מתקן לבד את המכוניות. חונכתי לאהבת הרכב והנהיגה.

יצא לי לשבת ב- Golf GTI MK-2 והתאהבתי באוטו הזה. אני אוהב מכוניות של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות 90. את המכוניות החדשות אני כמעט ולא אוהב חוץ מהפוקוס דור קודם, 306, ועוד כמה בודדות. משנות ה- 90 אני אוהב את האיביזה כימעט לכל דגמייה, הגולף וי אר 6 שהתאהבתי בה בגיל 7, ועוד רבות וטובות...

אני מאלה שלא ממש אוהבים את המכוניות החדשות ולא מקבלים את הדעה שההגה לא משנה, ושהגה חשמלי זה טוב אפילו למכוניות ספורט.

אני אוהב מכוניות עם נשמה, לא מכוניות עשירות באלקטרוניקה וסיליקון, למרות שנת לידתי המוקדמת ולנסיון הדל שלי בנהיגה (רק שנה ו-7...).

איתמר ג'ורג'.

פורסם

גילי תשמע

 

כמי שהתחיל את קריירת המוטוריקה -עם קבלת רישיון הנהיגה,כמובן שאני נולדתי חולה

מכוניות ,והמילה הראשונה שלי לא היתה אבא או אמא,אלא אוטו....

רבות כתבתי כי הרכב הראשון שלי היה FIAT Uno Turbo ie חדשה אי אז בשנות ה80',

וכמובן נהגתי על שלל מכוניות של אותה תקופה ,בעיקר ספורטיביות שהיו בזמנו חדשות לגמרי וככה הלכנו עם הקידמה יד ביד ועלינו שלב שלב....כך גם יחסי כוחות הסוס...

לא נכנס לעיניין שלא היה אז ה"כ והרשימה עוד ארוכה..., אך מי שלא ספג זאת וחי את התקופה קשה להסביר זאת... זה מה שאמרתי התבגרנו עם הספורטיביות, חווינו את התפתחות הספורטיביות על בשרינו,דברים שכיום מובנים מאליהם,לא היו קיימיםU.או מובנים מאליהם כלל. ,ע"ע -ח"ח,נ"מ,

מזגן .ABS..ועוד',שלא לדבר על כ"א,ושאר גמדים סיליקונים שעושים את העבודה,כפי שאמרתי קודם, הרשימה עוד ארוכה-ואנחנו עברנו כל שלב ושלב של הרשימה על בשרינו.

 

בוא ואספר לך, אני כשאני למשל באיטליה,ואני מבחין באונו טורבו או רנוGT TURBO ,

ביאנקי אבארט,פיאט 127 ספורט,GOLF GTI MK1, לנצ'יה HF אינטגרלה, בטא קופה ,בימר M3 E30,או 325i E30, או 205GTI 1.9/1.6 עוד כיוצא באלה, אני מקבל זרמים בגוף המשולבים

בצביטה בלב..והפסקת נשימה סדירה, ושתבין ,איכשהו שם הן נראות כחדשות ממש ,כביום היוולדן משהו שקשה להסביר. ברוב המקרים,אני משתדל לעצור ולהביט בהן טוב יותר,יכול להיות לחובבי הרכב בגילי זה מדבר עד מאוד...ואני לא זקן תרגיעו.

 

עוד דבר, חלפו 30 שנה מאז ה GOLF GTI MK1,

וכן 21 שנה מאז ה 205GTI, לה עד היום אין יורשת ראויה.

והאמינו לי שחיפשו -מה זה חיפשו בנרות אבל אין.

 

לא פלא כי יצרני הרכב שמנסים לתת לנו HOT HATCH, קטנות וגדולות, לא תגענה

לצערי לע-ו-ל-ם, לתחושות אותן העבירו ה HOT HATCH של שנות ה-80'.

אכן ישנן שמזכירות אותן, מה שקרה לי שנהגתי ב147GTA, זו דווקא הזכירה לי

את הGOLF GTI 2.016V MK2 .

איך אמר טל שביט במפגש הבימרים במגזין אוטו גליון 232 עמ' 98'.

""אילו היה זה מבחן השוואתי , ה E30 היתה לוקחת, בקלות ,לפי הדירוג הפרטי שלי.

אחרי כל זה ,אף אחד לא הופתע כשהיא התגלתה כמהירה ביותר והקלה ביותר לשליטה במבחן הסלאלום הסטנדרטי שלנו." נושכת? מסוכנת? לא בבית ספרינו."

 

 

 

 

 

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אונו טורבו ורנו 5 טורבו הקטנה.jpg

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

 

 

לא פלא כי יצרני הרכב שמנסים לתת לנו HOT HATCH, קטנות וגדולות, לא תגענה

לצערי לע-ו-ל-ם, לתחושות אותן העבירו ה HOT HATCH של שנות ה-80'.

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אני לחלוטין מסכים איתך.

אולי אני לא נוהג עדיין, אבל אני רואה וקורא על כל ה hot hatch שתמיד משווים אותם לMK1 GOLF GTI או ל205GTI, וכל פעם מחדש מתאכזבים..

באמת חבל, והמצב קיים לא רק בhot hatch אלא גם בכלליות, כל המכוניות בעלות השמות הגדולים של העבר (אלפא, לנצ'יה, וכו') מוציאים מכוניות שאולי הם טובות (ולרוב גם אפילו לא) אבל חסרה להם הנשמה, אותו מקדם איקס שמשך, מושך וימשוך בני אדם למכוניות שאולי הם לא בהכרח זקוקים להם.

 

בברכה ובכבוד רב, אור.

פורסם
אני מקבל זרמים בגוף המשולבים

בצביטה בלב..והפסקת נשימה סדירה

 

 

 

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן,

 

גש בדחיפות לרופא המשפחה שלך.

יש לך תסמינים ברורים של אנגינה פקטוריס.:roll:

פורסם

אני אומנם יליד סוף 87.

אך קופסאות שימורים מודרניות מחליאות אותי, כוחות סוס לא מרשימים אותי, ומגדשים ענקיים לא יונקים לי את גזי הפליטה.

כרגע אני לפני רכישה של רכב ראשון, ואין לי ספק שאני לא אקנה רכב חדש, ולאו דווקא בגלל התקציב.

אלא בגלל ה"משהו" הזה שקיים במכוניות ההם, כשהסטנדרטים לא היו גבוהים והעיקר היה הנסיעה והנהיגה בהם ולא כמה סוסים יש בארווה שלהן.

חשבתי על החיפושית של וולקסוואגן, ולאחר זמן מה צמצתי את זה רק לחיפושיות מתחת לשנת 66. (רכב שאין לי מושג איך הוא נוסע, איך היה נראה כשייצרו אותו, או איך היו הביקורות עליו בעבר).

בזמן שילדים חולמים על הונדה מוגדשת, אסתי, איבו, מיאטה והשאר. אני חולם על סאאב900T מהאולד ג'נריישן, על M6 E24, ועל פורשה 928...חלומות שאני מכוון להגשים, ברגע שיהפכו לאספנות.

משכנתא זה קל

פורסם

חברי פורום

 

1.אור, תודה על ההסכמה.

 

2.שמר-למרות שאינני נוהג להשיב לך,אכבד אותך בתשובה:

במקרה זה ,לא הייתי שש לגשת לרופאה שלי, למרות ששמה ליודמילה והיא חתיכה אמיתית,ובמקרה היא נוהגת במיני קופר אדומה וחדשה.

 

אך לשמחתי,לקיתי במחלה חשוכת מרפא,שאפילו חוקרי המדיצינה, לא ימצאו לה תרופה

אף-פעם, ולא יקבלו על כך פרס נובל לעולם- קפיש :?:

שמר-תודה שאתה דואג לי.

 

 

3. יואל, אתה ממש לא היחיד, ואגלה לך סוד:

בדיוק לשם כך יצרתי את הת'רד הזה, ותרשה לי לבשר לך , הגעת לת'רד הנכון

בקבוצת התמיכה : http://www.carsforum.co.il

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

אני יליד 1987

 

כמובן שעוד מגיל קטן (ועד היום) הייתי מת על מכוניות, וזה כלל אפילו ציורים מהגן ומשחקי מחשב...

שהייתי ילד קטן ידעתי רק שמכוניות על זה פרארי ולמבורגיני ומכונית פשוטה זה סובארו

 

והחלום שלי באמת בתקופת היסודי היה כמו כל חבריי - אימפרזה טורבו (כמובן אז בגלל הפרסומות בטלויזיה ובגלל הצורה שהבדילה אותה מהאימפרזה הרגילה)

וכל שאר המכוניות ה"אמיתיות" כמו פיג'ו 205GTI, לנצ'יה דלתא אינטגרלה, גולף VR6 נראו בעיניי מכוניות פשוטות

 

לעומת זאת עם התחברותי לאינטרנט לפני 4 שנים וקצת הבנה מעמיקה יותר במכוניות כולל קריאת קטלוגי רכב פתאום הבנתי כמה המכוניות של פעם היו מדהימות, אותם מכוניות שלא הייתי סופר אותן בגיל קטן, וכמובן נחשפתי ילכל המכוניות הבאמת מהנות לנהיגה שלא מגיעות לארץ ולחברות על חדשות שלא הכרתי לפני כמו סאלין, מארקוס, קוניסג ועו') וכמובן גיליתי את המופלאות של האמריקאיות של פעם...

 

אפשר לסכם את זה לבסוף שרק בזכעות האינטרנט זכיתי לממש את הפנטזיה שלי ולדעת על מכוניות הרבה ולא רק לראות...

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

אני יודע מה זה נשמה, תאמינו לי, אני נוהג באלפא.

תשאלו אותי עכשיו איזה רכב אני רוצה, אני אענה לכם בכנות ( :oops: ) פורש 911 RS שנת 75 עם מנוע 3.7 טורבו.

 

אבל יש משהו שמטריד אותי :

כשאדם אילן המלומד בא ואומר שיצרני הרכב לעולם לא יצליחו לעשות משהו כל כך מושלם כמו 205 GTI או גולף GTI MK1.

אז קודם כל יש כאלה שיגידו שהMK2 יותר טובה, שנית יש כאלה שיגידו שה205 GTI פחות טובה מהקליאו B ספורט (נניח).

 

אני אומר, כמו גילי, כל רכב בא לבצע מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. בוא נניח ברשותך שבשנת 88 פיז'ו 205 GTI הייתה הרכב הספורטיבי\נורמלי הכי טוב, היום אל תשווה אותה לרכב "רגיל" ואפור יחסית כמו נניח סובארו אימפרזה טורבו, אלא תשווה אותה לקלאסיקות מודרניות עכשיויות.

כמו, פיאט קופה (לא מי יודע מה מודרנית אבל...), פיז'ו 306GTI6 (קצת יותר מודרנית מהקודמת אבל עדייין לא מהאלף הנוכחי), קליאו B ספורט (מודרנית אבל עדיין נינג'ה), קליאו V6 (אומנם לא הגיעה לארץ אבל זה עדיין לא הופך אותה לקטגוריה של מכונית על), 106 GTI\ראלי, מיצובישי איבו (אומנם לא רכב הוט האץ' אבל אין חלק בכל מסלול שרכב עתיק ו"מושלם" יכול לה, מאזדה מיאטה...

 

אני בטוח שיש עוד, אני גם בטוח שכל אחת מהן יכולה לתת לנהג תחושות שה205 לא יכולה וכך גם ההפך, כשאתה מגיע לרמה של 100% אתה יכול רק לייצר עוד מכוניות של 100% ולא של 110%, בכל מקרה אני לא חושב שאף אחת מהזקנות האלה הם 100%.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אני יודע מה זה נשמה, גם אני תאמינו לי, אני נוהג באלפא.

תשאלו אותי עכשיו איזה רכב אני רוצה, אני אענה לכם בכנות ( :oops: ) פורש 911 RS שנת 75 עם מנוע 3.7 טורבו.

 

אבל יש משהו שמטריד אותי :

כשאדם אילן המלומד תודה בא ואומר שיצרני הרכב לעולם לא יצליחו לעשות משהו כל כך מושלם(לא אמרתי מושלם) כמו 205 GTI או גולף GTI MK1.

אז קודם כל יש כאלה שיגידו שהMK2 יותר טובה, שנית יש כאלה שיגידו שה205 GTI פחות טובה מהקליאו B ספורט (נניח).דיון בפני עצמו,ולא פעם חיפשתי מתנדבים לעימות

קליאוספורטMK1/2,מול 206GTI,מול 306GTI6,מול 106GTI/RALLY,ו...205GTI.

פעם עשינו משהו דומה: כלומר נפגשנו בהרי הכרמל, 205GTI1.9,ו..GOLF GTI 1.8MK2 1984, פיז'ו 306GTI6, אפילו בימר 528 משופרת בציר 87' נכחה שם...

אחפש את הצילומים..אני אומר, כמו גילי, כל רכב בא לבצע מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. בוא נניח ברשותך שבשנת 88 פיז'ו 205 GTI הייתה הרכב הספורטיבי\נורמלי הכי טוב, היום אל תשווה אותה לרכב "רגיל" ואפור יחסית כמו נניח סובארו אימפרזה טורבו, אלא תשווה אותה לקלאסיקות מודרניות עכשיויות.

כמו, פיאט קופה (לא מי יודע מה מודרנית אבל...),מה הקשר פיאט קופה? פיז'ו 306GTI6 (קצת יותר מודרנית מהקודמת אבל עדייין לא מהאלף הנוכחי), קליאו B ספורט (מודרנית אבל עדיין נינג'ה), קליאו V6 (אומנם לא הגיעה לארץ אבל זה עדיין לא הופך אותה לקטגוריה של מכונית על), 106 GTI\ראלי,לא 106GTI/RALLY ה306GTI,לא הקליאו ספורט,לא מעבירות את התחושות והניהוג כפי שמעבירה לך ה 205GTI, זאת אמרו גדולים ממני ,וכתבי רכב הבכירים בעולם,מה גם שאני עצמי נהגתי על 306GTI6,קליאו ספורט,והן ממש לא בליגה של ה205GTI,בתחושות הן מתקרבות ,אבל ממש לא שם. מיצובישי איבו (אומנם לא רכב הוט האץ' אבל אין חלק בכל מסלול שרכב עתיק ו"מושלם" יכול לה, מאזדה מיאטה...

 

אני בטוח שיש עוד, אני גם בטוח שכל אחת מהן יכולה לתת לנהג תחושות שה205 לא יכולה וכך גם ההפך, כשאתה מגיע לרמה של 100% אתה יכול רק לייצר עוד מכוניות של 100% ולא של 110%, בכל מקרה אני לא חושב שאף אחת מהזקנות האלה הם 100%.

 

דניאל.

 

ולעניננו דניאל ידידי.

 

1.ראשית תודה על ההערכה.

 

2.מקווה שקראת את ההדגשים ב אדום, אין כוונתי לכל ספורטיבית

רפליקת ראלי וכו', הדגשתי כי כוונתי ל HOT HATCH , וכאחד שאכשהו צלח לנהוג על

כמה שיותר ספורטיביות, הגעתי מזמן למסכנה, ועזוב כ"ס וכו', אף HOT HATCH, דהיום:

אאודי S3, אופל אסטרה טורבו OPC, אלפא 147GTA, מיני קופרS, יאריס T ספורט,

מיצובישי קולט CZT =טורבו בשבילך, סיאט איביזה קופרה,FR, סקודה פאביה VRS(קרובה), פורד ספורטקא, פיאט פונטו HGT, פיז'ו 206RC, רנוספורט קליאו ,גולף ,GTI MK5 , הונדה סיוויק Type R להמשיך :?:

לא מעבירה תחושות וחיבור בין נהג למכונה, כפי שעושה זאת ה205GTI -נקודה.. שלא לדבר שיש בחלקן, כמה גננות שעושות בשבילך ת'עבודה....

הבאתי דוגמא לא פעם: כי נהגתי ב 2002ti של חבר שלי מבציר 73' (שמכר אותה עכשיו)

ואח"כ עליתי לבימר 330ci, בציר 2005, נסה את זה פעם -תבין,ולא חייב את המכוניות

האלה -נסה לנהוג למשל על 205GTI, ואח"כ עלה ל 206GTI...או ל קליאו ספורט MK1/MK2, תרגיש מיד בהבדל.

לא פעם הכתירו את ה- 205GTI, כ HOT HATCH, של כל הזמנים, ולא סתם.

ואני חוזר ואומר, עד היום אין לה תחליף-וזו עובדה.

כחבילה כוללת ,אכן זו מכונית מיושנת ושבירה וכו',אך כוונתי לתחושות הניהוג,חיבור וכו'...

ואל לי לצטט שוב את טל שביט(ראה תגובה 5) בכנס הבימרים :wink: במגזין אוטו.

רק בכדי להעביר את הפער, תחושות שנעלמו ב 20 שנה שחלפו להן,והוחלפו בסיליקוניות

מנוכרת .יסלחו לי נשות הפורום(אני מקווה), זה כמו לזיין עם קונדום ובלי- קפיש :?:

מה גם שבדיוק זו המכונית שנהגו בה במבחן ,325i M-Tecnic,היתה בזמנו, שייכת לחבר

שלי (הוא היה יד שניה), ואני מבין, ממש מבין את טל שביט ואת צוות אוטו-ואני מכיר אותם

אישית :wink: .ואני שמח כי צוות מגזין אוטו,סוף סוף למד /הבין את מה שאני תמיד אבל תמיד אומר- חיפוש אחר הניהוג/תחושות שנעלמו להן, ולא פעם או אפשר להגיד,בכל פעם,

שנבחנת איזו ספורטיבית חדישה(שלמזלי ברוב המקרים, אני מצליח להניח ידי עליה לפני שה"חוליגנים" ממגזין אוטו/הגה/מכוניות/בלייזר/ ושלל עיתונאי ידיעות/מעריב/הארץ וכו'

יאנסו אותה :wink: ) הם מדליקים איזה נר בחושך, ומחפשים אחר ההתנהגות והתחושות

הסטנדרטיות שהעבירו להן אותן מכוניות מופלאות בשנות ה-80' ראשית ה90'. וישנם שקרובים יותר ישנם שפחות- אבל הדבר האמיתי (ע,ע זיון עם קנדום ובלי)-נעלם ולא ישוב

עוד ,ככל הנראה ל HOT HATCH. אלא אם כן, יצליחו להמציא מומחי הסיליקון/והכימיה/שלדות/הגה- איזה גן בשילוב אלק',שיותקן ב HOT HATCH אמיתית ,ויזריקו לה את הגן בדומה ל205GTI... :wink:

מישהו אמר סטארט אפ :?: דר"א יצרני הרכב מנסים בכל מאודם בחלק מהמקרים,להתחקות

אחר ה"יצירות" שלהן מלפני 20 שנה....ע"ע GOLF GTI MK5, והאגדה GOLF GTI MK1,זוג מכוניות אלה האחרונות מסבירות על הצד הטוב ביותר אולי, את כל ההבדל.

 

סופ"ש מהנה ובטוח

לכולם

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7666 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...