Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגההגה

 

 

טוב או רע לחובבי הרכב :?:

 

לפני שתסקלו אותי באבנים,אסביר את עצמי.

 

בראשית היה ההגה הסטנדרטי(מסרק הגה -גל משונן),ללא שום תגבור הידראולי.

הוא אכן היה הגה כוח תרתי משמע. הגה מתקשר? כן ממש מתקשר. כוונתי במכוניות

ספורטיביות -כמובן.

עם השנים, זכינו להגה כח, שהגיע להוט האץ' (היקרות) או כתוספת ,רק לקראת סוף שנות ה-80'

אין ויכוח(על שלדות ועוד' נתמקד בהמשך)-איכות הניהוג התלויה גם בשלל פרמטרים

היתה מענגת ורגישה,והקלה על מאמץ עבודת הידיים. חשבנו ש - זה הדבר!!!

כאן, בדיוק כאן 20 שנה מאוחר יותר, חילחל ההגה החשמלי לספורטיביות....ע"ע C4VTS

האם הרגישות נעלמה לה :?: , האם איכות רגישות ההגה הכה אהובה על חובב ההגה -תעלם :?:

עובדה היא,כי רבות מרפליקות הראלי(ע"ע אסתיבו),לא מעיזות (עדיין) לגעת בהגה חשמלי

אפילו עם מקל. אך אין להמנע מהקדמה,זה בדיוק מה שקרה עם הגה הכח,אט -אט הוא הגיע לכל המכוניות באשר הן, וכמובן לספורטיביות-אך זה היה דבר מבורך,(יש יאמרו שלא בדיוק)

יחסית, שהתקבל כקידמה ,כדבר שלא יפגע בתחושת הניהוג, וברוב המקרים מועיל לו.

כיום למזלינו,לא רבות הספורטיביות המוכנות להתקין ברכבן הגה חשמלי, רנו אפילו הלכו צעד קדימה(או לאחור-ההסטוריה תשפוט),ושידרגו את הגה הרנומגאן ספורט 225 טורבו,שקיבל ביקורות רעות,מה גם,כי בגרסת הcup,של הרנוספורט מגאן 225 טורבו,טוענים

כי השיפור לטובה.

האם אנו מתקדמים להגה חשמלי ,הנותן את התחושות ה נדירות/מענגות שחוו ידינו מאותו

הגה כח :?: נחיה ונראה.

 

בינתיים ההגה החשמלי, הוא סיבה לפחד ורתיעה אצל רוב חובבי ההגה.

 

האם אותו הגה כוח המוכר לנו כיום דבר שהולך ונעלם?

האם תחושת הניהוג שאנו כה סוגדים לה בספורטיביות של אז ובחלק של היום -תעלם :?:

אני אומר כי רבים מחובבי הרכב עדיין מתגעגעים לאותן ספורטיביות של שנות ה-80'

וחלקן משנות ה-90', לא פלא כי חיפוש (בנרות-בארץ) אחר שכמותן הפך ל"ספורט"

(תרתי משמע) לאומי אצל חובבי הרכב/הגה.

 

האם יצרני הרכב בעיקר אותם אלה שמנסים להקדיש לנו חובבי ההגה HOT HATCH

שכחו את אותן תחושות? האם הם יצליחו ליצוק לתוכן את התחושות? שאת הרף יצרו

אותן מכוניות משנות ה 90'-70' :?:

 

לדעתי אנחנו כבר מתגעגעים לאותו הגה כוח -שבבוא הזמן (הלא רחוק) נאמר עליו קדיש.

 

 

 

המשך יבוא

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חברי פורום

 

אם בנושא אגדות חדשות וישנות עסקינן

עליי לציין כמה דברים:

 

מתנצל מראש באם לא אציין רכב זה או אחר...

 

1. באם ננסה "לנתח" את השוק-(כן השתלטתי על לוי יצחק :wink: )....

נגלה,כי ברבות השנים : 10 שנים קדימה מהיום, לחובבי הרכב ה"דלפונים"

יחסית,יהיה סיבה לחייך,מה גם שלילדים ,שאינם כיום ברי רשיון נהיגה,

ש גדלו/יספגו את האווירה המוטורית,ויביטו בהן בשקיקה ,בעבורם....

המבחר של "מכוניות החלום" ד'היום -מחר יהיו פחות או יותר במצב "נגיש" תלוי

במצלצלין שצברו.(לילדים -תתחילו לחסוך מעכשיו).

 

2.המכוניות הנחשקות כיום בישראל-הנחשבות ל"רף", הינן האימפרזות

בעיקר STI, ובודאי EVO 8, אלפא147GTA, מיני קופר S,

בימר 130i,M5/M6 ,אלפא GT,אולי הבררה,אופל אסטרה OPC, סייוויק TYPE R, ה- S2000, טויוטה MR2,

יגואר XK8/XKR, המאזדה RX8 השחורה -שבטח כבר תמכר ותהיה מבוקשת!!!

(מאזדה-בטח מחכים ל 500 לקוחות מידי שנה,שיפקידו צ'ק שמן בכדי שיביאו RX8 בייבוא

סדיר ארצה-אולי גם לליסינג....), מיאטה, מרצדס SLK/CLK/SL,סיטרואן C2/C4VTS. איביזה FR/קופרה, ניסאן 350Z

סמארט רודסטר, אלתיאה קופרה, GOLF GTI MK5, פורד מוסטאנג החדשה, פורשה:בוקסטר/911,קאיין,קאיימן, פיז'ו 206GTI, פרארי(אופס אני עדיין בתקווה שמיכאל לוי, ימכור את 575M כיד שניה

כאן בשוק המקומי-ולא תוחזר אחר כבוד לאיטליה-מה גם שמלחששים על ייבוא מזראטי),

קרייזלר קרוספייר, רנוספורט קליאו C,

 

אלו חלקן יהיו ב 10 שנים שלפנינו מכוניות, שיתנו לחובבי הרכב שאין באפשרותם כיום

לרוכשן כחדשות,הזדמנות לחוות אותן/לרוכשם כרכב סחיר ביד שנייה.חלקן כבר נסחרות כיד שניה.

לא פעם במהלך ההסטוריה, נאמר המשפט: " שהייתי ילד/נער , חלמתי שיהיה לי XXXX"

דבר שנאמר בעיניים בורקות,שכן הזכרונות מהעבר הקרוב/רחוק, מצית להבה שברבות

השנים מנסים להגשימה. לא רק נערים אומרים זאת ,אלה גם אנשים שמשוואים לרכוש אחת.

למזלינו,ישנם 6,600 עשירים מאוד(מאוד...מאוד...מאוד...מאוד....-טוב הבנתם)

אשר רוכשים לעצמם את הכבודות בינם היקרות הנ"ל,שברבות השנים ידשדשו ויגיעו אלינו ל"עמך" חובבי הספורטיביות.

לשם כך טוב כי תיובאנה ארצה, כמה שיותר דגמים של מכוניות בסגמנט הספורטיבי.

עד אז אני גם חי באשליה :?: בתקווה :?: בציפייה :?: תבחרו אתם....

כי תתממש הצעת החוק, עליה עומלים בשנים האחרונות-וכולם יתרצו,ולנו יהיה

ספורט מוטורי-ימי מסלול (עממי)אם אפשר-על מסלול אספאלט משובח.

 

לסיכום : החדשות של היום, הן האגדות של מחר.

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...