Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עוד על אותה קבוצת גרופ B, המכוניות והנהגים שהשתתפו,ומכוניות ה HOT HATCH

של התקופה בקישורים הבאים:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=55470

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B

 

 

http://encyclopedia.laborlawtalk.com/group_B

 

 

http://www.stormloader.com/groupb/index.html

 

 

 

Group B vs WRC

http://www.stormloader.com/groupb/comparison.html

 

גלרית תמונות Group B

http://www.photo-rallye.com/grb/A-grb-A.htm

 

 

*אשמח לשמוע עוד חוויות מחברי הפורום, ע"ע תגובתו של בני הספל תגובה18 . מה אתם חושבים על פער הדורות-האגדות והחוויות של אז והיום.

 

בכבוד רב

אילן פ.

תמונת ראלי קורסיקה שנות ה80.jpg

תמונת ראלי 16 - רנו 5 מקסי טורבו 2 כחולה.jpg

תמונת ראלי 14 - - אאודי ראלי האורות.jpg

תמונות ראלי 3 - פיז'ו 205 טורבו 16.jpg

תמונת ראלי 17 - מטרו ראלי.jpg

תמונה לנצ'יה דלתא אס4 מלמעלה.jpg

אילן פ ייביש - turbo

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא פלא שפורד פרשו מגרופ B אחרי שכמעט כל מרוץ הם היו מרסקים תאוטו או לחילופין תקהל.... :roll:

 

וזה סרט שממחיש כמה חזקה הפורד וכמה קשה לנהוג בה... http://www.rs200.org/Videos/A20OOV_Clarkson.mpg

 

 

אגב לעוד חולים במחלת הגרופ B וכל האגדות משנות ה-80 מומלץ לחפש את הסרטים :

 

The greatest years of rally 1980-1989 VHSRipp by Oppman

The World's Greatest Rally Cars

Rally Supercars - Group B - Film

STORY OF THE RS200 VHS

YEAR OF THE SIERRA VHS

STORY OF THE ESCORT COSWORTH VHS

SIERRA COSWORTH STORY VHS

METRO 6R4 VHS

THE STORY OF THE ESCORT MKI VHS\THE STORY OF THE ESCORT MKII VHS

 

ועוד המון סרטים.... http://www.dukevideo.com/products/deptVCRW8.htm

 

 

תהנו מהחיפוש :wink:

Drive carefully! most people are caused by accident.

פורסם
6 אליפויות עולם מ-87 עד 92 זה לא דבר שהולך ברגל , האינטגרלה הייתה הכי מוצלחת

 

group b השתתפו בין היתר

 

205 t16

אוסטין-רובר מטרו

דלתא אינטגרלה

אסקורט קוזוורת

 

מספר הגרסאות כביש הגדול ביותר שיוצרו בשביל הקבוצה הייתה לאינטגרלה

 

תארו לעצמכם אם אותה תאונה שהפסיקה את הקטגוריה לא הייתה קורה

 

אז לנצ'יה הייתה נשארת בראלי ,והייתה ממשיכה לייצר אינטגרלות עד עצם היום הזה....:shock:

 

או שאני טועה וזאת לא הסיבה להפסקה

לנציה דלתה 4wd ולנציה אינטגראלה HF TURBO מעולם לא השתייכה לקבוצת ראלי B.

בקבוצת B הייתה רק יוצאת מהכלל האודי קואטרו עם מנוע קדמי, כל היתר מנוע אמצעי:

לנציה 037

לנציה S4

פיג'ו 205 טורבו T16

מטרו 6R4

פורשה 959

רנו 5 טורבו

פורד RS200

פרארי 288 GTO

לא כולן השתתפו בפועל עקב ביטול הקבוצה בגלל תאונות קשות.

 

לנציה דלתה 4WD ולנציה אאינטגראלה HF TURBO - השתייכו לקבוצת A - מנוע קדמי 2ליטר-הנעה 4*4.

-------------------------------------------------------

לאילן ,

לא נעים אבל לא נורא...:shock:

אתה כותב:

"פעמים רבות אמרתי,עם כל הכבוד לנתונים טכניים אבסולוטים-בסופו של יום הכביש מדבר.

עובדה היא:היו טובות ומשוכללות ממנה, אך העובדות וההיסטוריה מדברת 205GTI.

 

שנית ה205GTI, לא שייכת לסיגמנט אליו שייכת האינטגרלה/HF טורבו.

כך שההיסטוריה העובדתית מלמדת,שזו היתה אהודה בסגמנט

ה HOT HATCH, והאינטגרררררלהההה( צמרמורת-סלח לי), נחשבה למלכה."

אני מבין שאתה מסכים אמנם לא בפרסיה... אלא רק בין השיטין, שהלנציה אינטגראלה HF טורבו היא הHOT HATCH של אותם זמנים.

הרי ברור לכל שהיא באותו "סגמנט" =HOT HATCH ,מה שנכון נכון, הלנציה בליגה משלה אבל באותו סגמנט.

אגב אם לא ברור, אני לא מתיחס לדגם הראלי של הלנציה אינטגראלה HF TURBO...:wink: שזה סיפור אחר.

 

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

 

 

פורסם

לדעתי אין על הקטנות החמות של שנות השמונים, אבל הבעיה היא שמאוד קשה להשיג אחת ששרדה במצב ראוי. לדומא עד שמצאתי את ה-5 GT TURBO פרחה לה נישמתי:| אבל לבסוף מצאתי לי פנינה אמיתית. דרך אגב פעם אילן סיפר על 3 רנו 5 gtt דגם cup שהגיעו לישראל אז אילן בטח תופתע לשמוע שאחת שחורה שרדה והיא נמצאת אצל חבר בצפון בשיפוץ מיתקדם:wink: .

פורסם
. דרך אגב פעם אילן סיפר על 3 רנו 5 gtt דגם cup שהגיעו לישראל אז אילן בטח תופתע לשמוע שאחת שחורה שרדה והיא נמצאת אצל חבר בצפון בשיפוץ מיתקדם:wink: .

 

______________________________________________________

 

לכבוד

רובי

 

אני חוזר וכותב, את שכתבתי בהיסטוריה-ספורטיביות:

 

בנובמבר 1986, נחתה בישראל ה רנו 5GT TURBO שחורה הפרטית

של קרסו- האב . מספר רישוי= 86-222-44.

 

ובכן ידידי רובי, באם מספר הרישוי זהה לנ"ל, זו לא רק נדירה,אלא היסטורית.

שכן זו כפי שודאי הבנת, הרנו 5GT TURBO,הראשונה בישראל-שהיתה שייכת לקרסו עצמו,מה גם:

זו גרסת ה Cupa.

איתה יובאה R5GT TURBO Cupa לבנה - זו מס' 2'וחבר שלי הזמין את גרסת ה 5GT TURBO Cupa-לבנה מס' 3'סה"כ יובאו 3 גרסאות cupa ארצה בלבד.

אחת שחורה ו -2 לבנות. היתר היו R5GT TURBO "רגילות".

המאפיין המיידי של הcupa,היה גריל קדמי לא צבוע בצבע הרכב,וכיתוב Turbo על צידי הדלתות

*על זו של קרסו מעל הכיתוב טורבו בדלת,הודבק סמל של רנו.-יש לי צילום באחת מחוברות

טורבו,לצערי הסורק שלי תקול הייתי סורק ומראה לכם את התמונה שלה.

מנוע בגרסת ה-cupa,היה חזק משמעותית מה- 5GT TURBO ה"רגילות"-בדוק.

שכן זה מנוע מכוון למרוצים.

 

*זכור לי "קרב" בין E30 325i של אומניק (בצבע לבן), לרנו5GT TURBO של חבר שלי

עד היום אני זוכר, רק לקראת המהירות סופית ,הוא התחיל להתקרב אלינו.

יש לזכור באותם זמנים הקטנות החמות, הפכו את הכערה על פיה בישראל,שכן רבים

שיחסו חשיבות למנועים גדולים,ראו את ה"זבובים" ,נעלמים להם קדימה ,לא רק בישורת,אלא ביחוד בעליות...

 

 

בצילום- הרנו 5GT TURBO cupa שהייתה שייכת לחבר שלי.שים לב לגריל בשחור,ולכיתוב Turbo המקורי על הדלתות-רק בגרסת ה-cupa.

 

*בונוס-מגזין אוטו- גליון מס' 14 ,מרץ 1987 - הידוע בכינוי "גליון ה100-0"

המעביר קמצוץ דק עד מאוד, מאווירת התקופה.

 

בכבוד רב

אילן פ.

 

___________________________________________________

GT TURBO 1987 רנו 5.jpg

R5GT TURBO.jpg

המהירות בארץ 1987  מרץ.jpg

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

קשה עד מאוד לדבר על אגדות ישנות ופער הדורות,בעיקר וכבר נכנסנו למערבולת GroupB,

מבלי להזכיר את הפורשה 959 - אשר פותחה מלכתחילה במיוחד בעבור Group B, ועד

שהתחילו לייצר ולהפיק את ההשקעה , בוטלה Group B.

 

גרסת האב- טיפוס של הפורשה 959, הוצגה לראווה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 1983

(באותה תערוכת פרנקפורט 1983, הוצגה לראשונה גם ה פיז'ו 205 טורבו 16 ראלי)

ונחשבה בזמנו למכונית העל החזקה ביותר בעולם.

הגרסה למירוץ /ייצור, נחשפה עם שינויים קלים בעיצוב(שימו לב לפתחי האיוורור,מעל חיפוי הגלגל האחורי ) לקראת סוף 1985, ממנה יוצרו 200

עותקים כמקובל בתקן הקבלה ל Group B.

למרבה הצער לא הספיקה ה-פורשה 959 להשתתף אפילו במירוץ אחד בקבוצה B,

זו כבר בוטלה בסוף 1986, השנה שבה היתה אמורה להצטרף ה959 לקבוצה B.

 

ה- 959, השתתפה בגרסה מוגבהת ומשודרגת בראלי המפרך מכולם - ראלי פריז-דקאר.

 

ה -959 היא פריט לאספנים- וכמובן אגדה מיום לידתה.

 

PORSCHE 959

 

נתונים:

 

מנוע: בוקסר 6 ציל' - 2,849 סמ"ק. צמד מגדשי טורבו.

הנעה: כפולה.

גיר : 6 -הילוכים.

הספק: 450 כ"ס.

 

ביצועים:

100-0 : 3.6 ש'

מהירות מירבית -מעל 300 קמ"ש.

 

לשם השוואה-הרי בפער הדורות עסקינן :wink:

 

 

PORSCHE CARRERA GT

 

מנוע: 5.7 ליטר

הספק: 605 כ"ס.

 

100-0 : 3.9 ש'

מהירות מירבית מעל 300 קמ"ש...

 

*באם נביט בהפרשים בין גרסת האב-טיפוס של ה 959 ל קאררה GT, חלפו 22 שנה.

*באם נביט בהפרשים בין גרסת הייצור של ה -959 לקאררה GT ,חלפו 20 שנה.

 

זה אומר שבתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2005, תחגוג ה 959 - 20 אביבים -מזל טוב.

:idea: לאספנים שביננו-נדרשים עוד 5 שנים לחכות להשחיל 959 מקורית ארצה...

 

 

 

_____________________________________________________-

 

בתמונות:

פורשה 959- האב טיפוס שהוצג בפרנקפורט 1983.( 2 התמונות העליונות ראשונות מימין).

גרסת הייצור -שהוצגה בפרנקפורט 1985. (תמונה 3 & 4 התחתונה)

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

תמונה פורשה 959  גרופ בי הוצגה ב1983 בפרנקפורט.gif

תמונה פורשה 959 גרופ בי הוצגה בספטמבר 1983 בפרנקפורט  מבט מאחור.jpg

תמונה פורשה 959 גרופ בי גרסת ייצור 1985.jpg

תמונה פורשה 959 גרופ בי גרסת ייצור 1985  מאחור.jpg

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

ה 959 היא דוגמה למצב ש"אין פער דורות"...

אחת המכוניות המתקדמות ביותר מבחינה טכולוגית ולא רק בין דגמי הפורשה.

והנה כמה עובדות הסטוריות:

שלוש 959 השתתפו בראלי פריס-דקרב1984 ואף זכתה בקבוצתה, אבל הפרט המעניין הוא שהספק שלושת ה959 כוון ל225 כ"ס (ולא 450):roll: ...הצהרות לחוד ועובדות לחוד.

היומרות של הגרמנים לפתח ולייצר עד שנת 1984 את כל ה200מכוניות התגלו כלא מעשיות... ובין הצהרות לעובדות היה מרחק ניכר!

ישום טכולוגיות מנייר למעשה , גרמה למצב שמחיר הדגם ירקיע שחקים עם תמחור גבוהה של 420000 אלף מרק לדגם ה"כביש" .

גם עם מחיר כזה הגרמנים לא הצליחו לעמוד ביעד יצור של 200 יח' ורק לקראת 1987 הצליחו להשיג את היעד ולא כמתוכנן.

פרט לא משמעותי אם כי ראוי להאיר אותו, בכל ההודעות הרשמיות באותו זמן ובספרות ה"מקצועית" נטען למיאוץ מ0 ל 60 mph של 3.7 ש' ולא 3.6 .

פרט מעניין אחר שהגרמנים לא אוהבים להזכיר, זה שבשנת 1985 בראלי פריס דקר, שלושת ה959 נחלו כישלון מוחלט על אף הטכולוגיות וה"עליונות" הגרמנית...

 

מריוס

עורך האתר למכוניות ספורט בישראל

פורסם

אילן לא להגזים,גירסת הרנו 5 Gt "קאפ" (גביע) שונה מהגירסות הרגילות אך ורק על ידי שינוי/ביטול מיקום של כמה צינורות שמחוברות ללוע הקרבורטור,מצאתי מדריך באינטרנט איך להפוך כל רנו 5 gt לגירסת "קאפ",בעיקרון מקצרים את הדיליי של הגדישה על ידי ביטול כמה צינורות שמחוברות לקרבורטור,הדפסתי את המדריך,אני מקווה שהמכונאי שמטפל לי ברכב יבין אותו ויסב לי את הרכב לגריסת "קאפ".

 

 

נ.ב. רובי אני שמח שהתחלת לכתוב בפורום,סופסוף יש עוד מישהו עם רנו 5 GT בפורום.

פורסם
אני לחלוטין מסכים איתך.

אולי אני לא נוהג עדיין, אבל אני רואה וקורא על כל ה hot hatch .......

 

בברכה ובכבוד רב, אור.

אני היחיד כאן שחושב שמה שכתבת זה פשוט אבסורד?!

 

מוטי.

פורסם
אילן לא להגזים,גירסת הרנו 5 Gt "קאפ" (גביע) שונה מהגירסות הרגילות אך ורק על ידי שינוי/ביטול מיקום של כמה צינורות שמחוברות ללוע הקרבורטור,מצאתי מדריך באינטרנט איך להפוך כל רנו 5 gt לגירסת "קאפ",בעיקרון מקצרים את הדיליי של הגדישה על ידי ביטול כמה צינורות שמחוברות לקרבורטור,הדפסתי את המדריך,אני מקווה שהמכונאי שמטפל לי ברכב יבין אותו ויסב לי את הרכב לגריסת "קאפ".

 

 

נ.ב. רובי אני שמח שהתחלת לכתוב בפורום,סופסוף יש עוד מישהו עם רנו 5 GT בפורום.

 

 

______________________________________________________

 

איציק

 

אתה לא יודע, כמה מחמם את הלב , שעוד קיימים כמה RENAULT 5 GT TURBO בארץ.

 

צינורות/קיצור הדיליי ועוד', זה מה שעושה את ההבדל, זה משמעותי מאוד,וזה מתבטא במלוא העוז על הכביש. ואני נהגתי על כמה רנו 5GT טורבו בזמן שהן היו חדשות ....

 

* גם אני שמח לשמוע על רובי בעלים של רנו 5GT TURBO,וחבר שלו שמשפץ רנו 5GT TURBO Cupa....שחורה!!!!

 

כתבתי לא פעם ,כמה "הפחידה" בזמנו רבים וטובים אותה רנו5GT TURBO, אי אז בשנות ה-80'. שהרנו 5GT TURBO, עברה ככה סתם ברחוב נתנו לה כ-ב-ו-ד, שתבין אז ה 100-0 היה הכי IN שיש...לא פלא שיצאה כתבת

השער במגזין אוטו - מס' 14 ,הבוחן את כל נתוני התאוצות של המכוניות המהירות בישראל

ואת ה"אשמה" במכת ה 100-0 של המדינה, הטיל אברהם פורת ז"ל, לא פעם על רוני אהרונוביץ' שהוצף בפניות, והיה עליו לא פעם לחרוץ את הדין מי "פותחת/סוגרת מהר יותר".

בסתם מפגש איתו ברח' או ברמזור.

האווירה היתה משכרת (ב -כ' לא ב - ק' ), קרבות רמזורים היו עיניין שבטירוף...

תמיד אמרנו ל"רמזור -חוקים משלו :wink: "

אפילו אונו טורבו תמימה שנסעה במהירות חוקית למהדרין בנתיב הימני, היתה חשודה...

לא פעם עצרו אותי ניידות משטרה ( פורד סיירה /אריקה )רק בכדי לבהות ולהתלהב מהאונו טורבו שהיתה לי, שלא לדבר שנסענו יחד אונו טורבו,רנו5GT TURBO, ופיז'ו 205GTI...

אלפא ספרינט 1.5, ועוד'...

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

לאילן לגבי הכיתוב של הטורבו בדלת של ה 5gtt אז לכול ה5 gtt היה את הכיתוב הנ"ל אצלי הוא עוד נימצא מכיוון שהרכב עדין עם הצבע המקורי. דרך אגב לפני מספר דקות שחזרתי הביתה ניתקלתי באונו טורבו מבציר 87 ונחשו מה:wink: .

פורסם

רובי אתה רוצה לגרום לי התקף לב :?:

 

1.בדוק תיבת הודעות פרטיות שלך .

 

2. למיטב ידיעתי,רק בגרסת הcupa, היה כיתוב Turbo למטה על זוג הדלתות.

(על דלת תא המטען מצד ימין,היה סימלון פלסטיק Cupa, בגרסת הCupa כמובן

ראה תמונות שפרסמתי בתגובה 35, שם הצגתי תמונה של רנו5GT TURBO

בעת חשיפתה, ותמונת ה GT TURBO,של חבר שלי.)

 

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

התקף לב מדוע?? דרך אגב אנחנו מספר חברים מצומצם שעדין מחזיק רנו 5gtt הספקתי להכיר לאיציק מהפורום כמה מהם ככה שהוא יכול לאשר זאת .

פורסם
אני היחיד כאן שחושב שמה שכתבת זה פשוט אבסורד?!

 

מוטי.

שלום מוטי,

 

יש "אבסורדים" לא פחות ומאנשים הרבה יותר בוגרים שחשבתי שהם מבינים משהו ולא עוסקים רק ב"קשקשת".

אין גבול...:?

לפחות אפשר להבין את ההתלהבות וההתענינות ה "צעירה"...:-)

פורסם
התקף לב מדוע?? דרך אגב אנחנו מספר חברים מצומצם שעדין מחזיק רנו 5gtt הספקתי להכיר לאיציק מהפורום כמה מהם ככה שהוא יכול לאשר זאת .

נכון מאוד,רובי עזר לי בצעדיי הראשונים והכיר לי את החוג המצומצם של בעלי הרנו 5 GT האחרונות בארץ,החבר'ה האלו מאתרים את הGT האחרונות ששרדו כדי לשפץ אותן.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...