Jump to content

Moti - Miata R

  • פרסום הודעות

    5,769
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

10 נייטרלי

אודות Moti - Miata R

  • דירוג
    פורומניאק

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. שלום מוטי אני קורא קבוע של המאמרים שלך, אני חייב להודות שהרחבת לי את הידע ברמות מטורפות, רציתי להיעזר בך ובידע שלך, לי יש הומדה סיוויק ידנית שנת 99 , עוד מעט אני אגיע לתקציב של 20 אלף שאני אוכל להניח על הרכב, אני רוצה להתחיל בדבר החשוב מכל שיפורי אחיזה, רציתי לדעת אם תוכל להגיד לי מה הכי כדאי לשים, כמו איזה מוטות מייצבים ואנטי רול, מידת קשיחות קפיצים מדוייקת עדיפה ליצירת היגוי ניטראלי נוטה ליתר, איזה בוכנות, כל נתון מדוייק שיש לך לתת לי בנושא, באמת אני רוצה ליצור את היכולות שליטה של הרכב הכי גבוהות שאפשר לקחת, אני נוטה ללחוץ את הרכב הרבה ומפריע לי שהרכב לא מסוגל לכן לאחר שקראתי 4 פעמים כל מילה ומילה שלך בנושא שיפורי אחיזה אשמח אם תוכל לעשות מחקר קטן או אם אתה כבר יודע ולתת לי כמה שיותר פרטים מדוייקים ודברים שצריך כדי להגיע לתוצאה.. תודה מראש וסליחה על החפירה עומרי :)

  2. 500+ צפיות ורק 32 הצביעו? יאללה חבר'ס, עוד כמה שעות זה מסתיים, באמת שכל העניין ייקח כמה שניות וזהו. הצביעו בהמוניכם ותודה לכל מי שכבר הצביע! מוטי
  3. אהלן חברים, חבר קרוב שלי מתמודד בתחרות על מימון בסך $10K לשחזור רכבו הקלאסי, פורד שנת 1950. נשאר רק עוד יום אחד לסיום ההצבעה וכרגע החבר עומד במקום השני וקרוב מאוד למקום הראשון. איך תוכלו לעזור? לחצו על הלינק הבא עלינו לטובה ובקישור שנפתח ליחצו על הכפתור Vote for this entry - http://bit.ly/UY6fAm זה הכל. הזמן שלקח לכם לקרוא את ההודעה הזו הוא יותר ממה שייקח לכם להצביע, אז תנו יד לחבר ! אפשר להצביע מכל מחשב או מכשיר נייד ואפילו יותר טוב - משניהם תודה מראש, מוטי
  4. עוד אחד מהקלאסיקה - פגיעת ברק ברכב. מוטי
  5. לפי השמועה בקרוב תתפרסם חוות דעת עניינית על האלמרה פרפקט. מוטי
  6. הסרטון קצר ב-10 שניות בערך באמצע, אבל עדיין לא רע לצערי הרב מאוד על הרכב שלי לא היתה מצלמה באירוע. מוטי
  7. אהלן שמוליק! תודה על האיחולים חביבי. משלוחים לארץ אפשרי כל עוד יש מי שמשלם עליהם... אין לי בעיה עקרונית עם לשלוח לארץ, אבל בד"כ העלויות גבוהות למדי. Steel, המיאטה שלי היא 1.8L (שנת 2002). ג'יימס, זה לא מכונית שיצא לי במקרה לנהוג עליה - זה הרכב שלי. מוטי
  8. בסופ"ש האחרון נערך אירוע ענק של רכבי מאזדה במסלול Willow Springs שבדרום קליפורניה. האירוע הורכב למעשה משני אירועים שד"כ נערכים בנפרד אבל הפעם הוחלט לאחד כוחות - Mazfest שהוא יום מסלול בהשתתפות בלעדית של רכבי מאזדה השונים, ו-SevenStock שהיא תערוכת רכבי מאזדה עם מנועים רוטאריים הגדולה בעולם ובד"כ מתקיימת במגרש החניה של מפקדת מאזדה צפון-אמריקה. באירוע נכחו אלפי משתתפים, בין אם בשטחי התצוגה ותערוכת הרכבים, ובין אם בפיטס וכמובן - על המסלול האמת לאמיתה היא שבקושי הספקתי לראות עשירית מהתצוגה הנייחת ויותר מהכל התעניינתי בלראות את זוג המכוניות שמאזדה עצמם הביאו לתצוגה - 787B ההיסטורית שאחת מהן (לא הספציצית שהובאה לתצוגה) היא המכונית היפנית היחידה שנצחה אי-פעם את מירוץ 24 השעות של לה-מאן, והשניה היא ה-RX-792P שהתחרתה במירוצי ה-GTP של IMSA. הפרט הלוהט (תרתי משמע) של שתי המכוניות הוא המנוע הרוטארי בעל 4 (!) רוטורים ובאיזור של 700+ כ"ס. נגיע אליהן שוב בהמשך. בשבילי האירוע שימש בעיקר לצרכי קידום מכירות - כבר שנתיים שיש לי סדנא לשיפורים והכנה של רכבים למירוצים - Blackbird Fabworx, ואני כמובן מתמחה במאזדה, בעיקר מיאטה. את הסדנא שלי ייצגו 4 רכבים שהוצגו בביתן שלי בזמן שלא היו על המסלול: המיאטה שלי, שנת 2002 שמתחרה במירוצי ה-Miata Challenge בקטגורית ה-Super Modified, מנוע מקורי לחלוטין עם 115 כ"ס בגלגלים, משקל מופחת, אוירודינמיקה מתקדמת למדי שכוללת ביטול של השמשה הקידמית ושלדה מוכנה לגמרי למירוצים שלוש מיאטות של לקוחות - אחת שנת 1990 שמתחרה איתי באותה הקטגוריה אבל עם טורבו ומשהו כמו 185 כ"ס בגלגלים, עזרים אוירודינמיים, שלדה שכוללת 3/4 כלוב שבניתי ועוד שיפורים השניה היא שנת 1997 שהיא מכונית כביש לכל עניין ודבר אבל כוללת כלוב יחודי לשימוש כביש שבניתי, משהו שניתן לחיות איתו ביומיום. והאחרונה היא שנת 2011 שכוללת קשת התהפכות 6 נקודות שבניתי והיא היחידה כיום בייצור שעונה על כל תקנות האיגודים בארה"ב. באירוע נכחו עוד כמה וכמה מכוניות של לקוחות שלי אבל לאור ההגבלה בשטח התצוגה אי אפשר היה לכלול אותן בביתן. שלושת הרכבים של הלקוחות עלו למסלול בסשנים המיועדים להם אבל את הרכב שלי הוזמנתי להכניס למסגרת מיוחדת שמאפשרת להעלות נוסעים לרכב למטרת הדגמת יכולות. התכנית מאוד פופולרית באירועים כאלו בגלל שהיא מאפשרת לבאי האירוע לדגום מהתחושות של רכבים מוכנים לגמרי למירוצים בידיהם של נהגים מנוסים מאוד, בבטחון מלא ותחת תנאים מבוקרים היטב. כצפוי התור להכנס לאחת המכוניות ארוך מאוד אגב בזכות הארגון המשובח ע"י מועדון מאזדה קליפורניה הכל התנהל בצורה מאוד מסודרת לאורך כל היום. תצוגה - בנסיעת הדגמה - אחת ממכוניות התצוגה שלי מחכה לעלות למסלול - ועוד מכונית מהתצוגה על המסלול - לאורך היום הרכב קיבל ים של תשבוחות ונאמר לי שהחבר'ה שהסתובבו ושאלו לאיזה ממכוניות המירוץ כדאי לעלות להדגמה קיבלו המלצות חמות להכנס לרכב שלי שזו מחמאה אמיתית. היו קטעים מצחיקים לאללה כמו איזה רגע שעליתי למסלול ונכנסתי בדיוק מאחרי "רכבת" של חמש מכוניות, והמשכתי לעקוף את כל החמש בפניה השניה אחרי שעליתי למסלול - שלוש בקו הפנימי ואז שיניתי את הקו באמצע הפניה ועקפתי את השתיים הנותרות בקו החיצוני... הנוסע של התחיל למחוא כפיים השאלה הכי פופולרית של הנוסעים - כמה כוח יש למיאטה? התשובה כמובן לחלוטין לא צפויה כי המנוע מקורי לגמרי ואין לאוטו אפילו כוח יתוש אחד יותר ממיאטה מקורית, אבל לפני שניה עקפנו כמה מאזדות RX-7 טווין טורבו ומאזדהספיד 3 משופרות כאילו הן עומדות וזה באמת מרשים את כולם ומעביר את הנקודה שבאתי להראות שהיא כמה שיפורי השלדה וכל מה שעשיתי לרכב אכן אפקטיבי. ואז הגיע איזה רגע לא צפוי. הורדתי נוסע בפיטס ונאמר לי ע"י הבחורה שארגנה את עניין הנוסעים שהסשן נגמר אבל הסשן הבא שמתחיל יהיה סשן מיוחד למטרות הדגמה של רכבי המירוץ הרשומים בלבד, מה שאומר שרק אני ועוד 12-14 נהגים אחרים עם מכוניות מירוץ מוכנות יוכלו לעלות למסלול, הפעם בלי נוסעים ואפשר לתת את הכל (כי בכל מקרה אף פעם לא נותנים 100% מתי שיש נוסע באוטו..). נשמע מגניב, ומכיוון ששניה לפני כן הורדתי נוסע הייתי כבר ממש בכניסה לנתיב היציאה מהפיטס למסלול אז נכנסתי. המרשל שמזניק אומר לי שצריך לחכות כמה דקות כי מישהו ירד מהמסלול בהקפה האחרונה של הסשן הקודם והעלה ים של חול באחת הפניות וכרגע מנקים אותה. סבבה, כיביתי מנוע וחיכיתי - פתאום אני שומע רעשים של מנועי מירוצים רוטאריים מפלצתיים ניעורים לחיים, ולפני שאני בכלל קולט מה קורה אני מסתכל במראה השמאלית ולא מאמין למה שאני רואה, מאזדה הביאו את מכוניות המירוץ גם לנסיעת הדגמה, לא רק לתצוגה! מאחרי נעמדת מאזדה 787B ומיידית מאחריה ה-792P - לא יאומן, עוד רגע יתחיל סשן על מסלול שבו ייצא לי לחלוק את האספלט עם זוג מכוניות מירוץ הסטוריות ששייכות במוזיאון. עד שמנקים את המסלול נעמדות מאחרינו עוד כמה ממכוניות המירוץ סופסוף אנחנו עולים וברור לי שעם זוג מפלצות כאלה אין מן הסתם שום סיכוי לראות מה הן עושות מקרוב אלא אם אני יוצא מהפיטס על הזנב שלהן ונראה כמה זמן אפשר יהיה להשאר שם. התשובה היא - מעט מאוד זמן המפלצות יוצאות למסלול לאן ובזהירות על צמיגים קרים ולמרות שהן פלוס מינוס זוחלות במונחים של היכולות שלהן אני יוצא החוצה כאילו ירו אותי מתותח ומוציא מהמיאטה את הכל כדי להשאר מאחריהן. ה-792P מעיפה עליי מיליון חתיכות של גומי מירוצים שהיא מקלפת מהמסלול עם הסליקסים הענקיים שלה, ואני, לא יכולתי להיות יותר מאושר לקבל את המקלחת האמורה. אני מחזיק מעמד איתן עד היציאה מפניה מספר 5 שמובילה לישורת האחורית, ובשניה שאנחנו שם נראה לי כאילו הכנסתי לרברס בזמן שהמפלצות עברו לקפיצת על-חלל ונסעו בזמן ליום אחר כי הן פשוט נעלמות. מדהים. עדיין מחזיק מעמד בפניה מס' 3 - פניה מס' 5, הקסם עוד רגע נגמר - למרות ששוב לא ראיתי אותן המשך הסשן גם הוא נהדר, הנהג ב-RX-7 השחורה-לבנה שנראית בתמונות ואני עשינו מירוץ בינינו לבין עצמנו. זמני ההקפה שלנו כמעט זהים אבל אני הרבה יותר מהיר בפניות והוא הרבה יותר מהיר בישורות ככה שעקפנו אחד את השני כל הזמן ונתנו באמת תצוגה טובה למי שצפה זהו, מקווה שנהניתם לקרוא, אעלה עוד תמונות בהמשך אם יש מעוניינים. מוטי
  9. לא, זה לא משהו שחושב בזהירות כדי להרוס לאוטו את התאוצה, יכולת השיוט וצריכת הדלק. זה משהו מאוד נפוץ אגב, אני מבטיח לך שאם תתכופף מתחת ל-20 מכוניות שונות לפחות בחצי מהם הפגוש האחורי הוא מצנח מעצור... חלק מאיך שמעצבים רכב כדי שיראה טוב ובלי שום קשר למה שיותר נכון מבחינה הנדסית. יש אגב עוד מיליון דוגמאות כאלו במכוניות מודרניות, אחת החזקות שבהן היא כמות וגודל של פתחי איורור בפגוש הקדמי. מוטי
  10. האוטו נראה כמו תחת בלי פגוש, אז מן הסתם למכונית מירוץ העיצוב לא משנה ולמכונית כביש כן. במכונית כביש יש גם את הקורה של הפגוש מאחרי הבודי. בנצי, יאללה תזיז את יאשה שיפסיק לעשות קולות של שטיח מהארץ ויגיע כבר... אני יושב איתו על בירה מדי פעם כשאני ולא מצליח מוטי
  11. אהלן הרמן, שלילי, אין שינויים. אין בעיות שימון ומבחינת דלק המיאטה עובדת פלוס מינוס יותר טוב מכל רכב אחר - אפשר להתגרזן עד שבמיכל אין כלום חוץ מזכרונות של דלק. מוטי
  12. המדדים שאתה מתייחס אליהם לא כ"כ רלוונטיים במכונית מסלול שבה לזינוק מעמידה אין שום משמעות. אבל אם במספרים עסקינן, אז הנה כמה נתונים - במסלול הספציצי המהירות המירבית המושגת עם המיאטה שלי היא בערך 200 קמ"ש, המהירות הממוצעת להקפה היא 134 קמ"ש, המהירות שבה אני נכנס לפניה מס' 10 שבוידאו מופיעה ממש בהתחלה ואז שוב ב-2:00 היא משהו כמו 155 קמ"ש. מבחינת אחיזה צידית הרכב מושך 1.6G בחלק ניכר מהפניות. לשם השוואה, מקובל להתייחס ל-2G בתור הגבול העליון לאחיזה צידית במכוניות ללא עזרים אוירודינמיים כמו כנפיים וכו' (מה שאין למיאטה שלי). מוטי
  13. אוירודינמיקה, הפגוש האחורי מדמה מצנח מעצור. מוטי
×
×
  • Create New...