Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני גם אוהב את ההוט האץ' של שנות ה80 יש בהן קסם מסויים,הכל חי ומרעיש,ההגה הוא הגה נטו אין שום עזרים/מטשטשים, מרגישים מה שקורה על הכביש,ההגה מתנגד בסיבובים (איזה כיף) מרגישים את הרכב ממש,הפשטות שלהן זה מה שיפה,עזבו מבחנים מי יותר טובה ומי עושה 0-100 יותר מהר ,אני מדבר על התחושה שהן מעבירות נטו (למשל האלפא סוד),הכיף שהן נותנות.

 

במיוחד השילוב של צנרת פתוחה עם קרבורטור שמעניק סאונד מדהים שלא קיים היום (ואני לא מדבר על הדודים שעושים רעש של פוזה),את הריח של גזי הפליטה והבנזין.

 

מצד שני אין להמעיט בערכן של המכוניות המודרניות,ישנן הוט-האץ' מודרניות מצויינות,אבל כל אחד והקטע שלו,יש כאלה שיואהבו את השקט והנקיון והרוגע שנותנות המכוניות המודרניות.

 

אני מסתפק בגרוטאה שלי,תודה :-P .

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שלום,

 

תחושה אישית

לדעתי, עם תחושה אישית אין להיתווכח ...

באשר לענין "פער הדורות", ראוי לשים לב להתיחסותו של "redbaron ":

"כמו שתמיד זוכרים את הבחור/ה הראשונים (אל תתחילו, אני לא הייתי בכלא, זה ניכתב כי יש גם בנות/אנשים עם ההעדפות שונות בפורום :wink: ), כמו שלא שוכחים את האופנוע הראשון שעברתם איתו את ה100, 200, הווילי הראשון, ההיתמרחות הראשונה, התאונה הראשונה, הצלחת הראשונה, וכו'... ככה אנחנו "מיטיבים" עם זיכרונות שלנו... שימו לב שתמיד כאשר מיתרפקים על זיכרונות העבר הכל נראה מתוק ומושלם, אנשים קמו לזקנים מהם באוטובוס, לא היתה אלימות, ילדים ציתו להורייהם (אם כן, למה אני נולדתי :roll:), בקיצור, עולם מושלם...

זהו שלא! אנחנו יצורים אופטימיים, ונוטים לצנזר את תלאות העבר, בגלל זה הצבא נראת לי אחלה תקופה, כנ"ל הבית ספר...

עיון בתמנות ובמיכתבים מהמורה, טיפסי תלונה וכו', מזכיר אחרת...

 

לדעתי האוטו הכי טוב הוא אופל קדט 82. למה? כי הוא היה האוטו הראשון שלי (כולל את כל מה שהזכרתי למעלה)... האופנוע? תלוי... 50CC זקס SIS. למה? ככה! (גם כן אופנוע, אבל ראשון, ושלי!!!)

 

אם מכונית "עושה לכם את זה" סבבה... לא משנה כמות הטכנולוגיה או המהירות הסופית שלה"...

מסכים איתו לחלוטין.

* מצ"ב קישור למאמר קטן בנושא שכתבתי ופרסמתי בעבר...

www.carinfocus.com/Fmamar17.htm

 

הערכה, הבנה והנאה

כאן ראוי לציין שיש הערכה, הבנה והנאה, מעבר להתלהבות הראשונית המתוקה מהמכונית ה"ראשונה" גם אם היא הייתה 205 GTI ...

להחליט מנהיגה חד פעמית שרכב הוא "חלומי" ולמצוא חיזוק בכתבה זו או אחרת שאכן רכב זה או אחר

הוא "הכי" ...ותואם את דעת הכותב זה לא יכול להיות ביחד: "מלומד" - כי הערכה מנהיגה חד פעמית זה לא, וגם או "תמים", לאחר שקראתה והפנמתה ולא מתוך נסיון, זה מתחיל להיות צ'יזבטים!(כוונתי לא לנכתב ע"י redbaron ).

 

אין 100% - חלבי או בשרי?

מסכים גם עם הארתו של דניאל :

"אני בטוח שיש עוד, אני גם בטוח שכל אחת מהן יכולה לתת לנהג תחושות שה205 לא יכולה וכך גם ההפך, כשאתה מגיע לרמה של 100% אתה יכול רק לייצר עוד מכוניות של 100% ולא של 110%, בכל מקרה אני לא חושב שאף אחת מהזקנות האלה הם 100%."

אילן ידידי, לא בחר בין "בשר לחלב":? , התחיל באינטגרלה וסובארו, ובהמשך טען שהמדובר בעצם על ה"hot hatch" הטובה ביותר לדעתו ( 205 GTI ), לא ממש ברור למה כוונתו???

לדעתי, הערכת רכב עד כמה שאפשר אוביקטיבית, בהתיחס לפער דורות, חייבת להתבסס על מכלול נתונים :

*הבנת תכונות הרכב ומטרת השמוש בו.

*נהיגה בפועל לאורך זמן במצבי שטח שונים.

*נסיון הנוהג בנהיגה ברכבים דומים ואחרים.

*גיל המתיחס

*עיצוב

בכוונה לא הזכרתי פה את עלויות הקניה והאחזקה ולא את אמינות הרכב שמהווים חלק חשוב מהערכה של רכב.

 

תכונה אחת חשובה?

משום מה, יש כאלו ששמים דגש על תכונה מסויימת של רכב זה או אחר ומחליטים שעקב התכונה הזו- לצורך הענין הגוי , מכשירה את הרכב כ "הכי" , לדעתי טעות זו מושרשת גם ע"י כתבי רכב מסוימים וגם אוהבי נוסטלגיה נדבקים ממנה.

*ראה מכלול תכונות

 

טכנולוגיה והנאה

פער הדורות מוצא את ביטויו לא רק בהבנה, נסיון "גיל ותרגיל אלא גם בטכנולוגיות.

בגדול, אין לי ספק שהטכנולוגיה נוגסת בהנאה מיכולת השליטה האישית על התנהגות הרכב, אבל מצד שני מוסיפה בטיחות, יכולות דינמיות, נוחות ואם תרצו גם בריאות - שכתכונות בפני עצמן, הן יכולות לגרום להנאה לא פחותה מנהיגה.

 

 

הבחירה שלי מציאות ולא חלום

מבוססת על כל התכונות -הנאה מנהיגה בפועל ולאורך זמן, תגובה, נוחות, יכולות ובטיחות כפי שהזכרתי וללא הסתייגות:-)

במוו M3 .

מריוס

פורסם

נולדתי בשנת 1948... אז הזכרון המוטורי שלי מגיע עד 1954 בערך כשהייתי בן 6.

 

על הכבישים הצרים והמאובקים של הארץ הקטנה והמיוזעת הסתובבו בעיקר כלי רכב מסחריים, משאיות מתקופת מלחמת העולם השניה, עגלות עם סוסים, אופנועי BSA עם סירה כשהגיברת עם מטפחת ראש משולשת בסירה, האבא נוהג והילד או הילדה מחבקים אותו מאחור...המון אוטובוסים מיושנים וכמה מכוניות פרטיות לברי המזל.

ואני הייתי בר מזל..כי להוריי תמיד היתה מכונית. והמכוניות היו טיפוסיות לשנות החמישים: פורד וקייזר אמריקאיות, הילמן אנגלית מטרטרת שאבא שלי זכה להתהפך איתה,, ג'יפ 1942 עם גג ברזנט וכו וכו..

והכל היה חם ועם אבק נוראי או קר עם בוץ נוראי.

רק לקראת 1960, כשהייתי בן 12 הורחב ייבוא המכוניות לארץ. להורי היתה "דופין" דנדשה (רנו צרפתיה שהורכבה בארץ) ויום אחד, כשאני הולך על כביש החוף בדרך מבית הספר (גרנו בהרצליה פיתוח) ראיתי את הרכב ששינה את חיי.. פשוט קפאתי על עומדי ומהפה שלי יצאה מילה אחת "פלקון". המכונית שראיתי אותה ב"טיים" ו"לייף" ,שהכרחתי את אמא שלי לקחת אותי לסוכנות פורד בת"א ולהשיג עלון ("פרוספקט") ששמור אצלי עד היום, המכונית הזאת חלפה על פני... ואל תשאלו למה ואל תשאלו מדוע..התאהבתי.

בשנת 1964, כשהייתי בכתה י" הופיעו התמונות של המכונית היחידה שאולי ערערה על ההגמוניה של הפלקון בלב שלי. המוסטנג. ובצבא היה אחד שעשה לנו "דווקא" עם מוסטנג אדומה...

זה היה פשוט קסם. הפלקון היתה אהובתי הסודית, הפרטית. הרי אף אחד לא זוכר את הפלקון (ואני מדבר על דגם 1960 בלבד). את המוסטנג מותר ואפילו רצוי היה לאהוב... ואהבנו. התרגיל העיצובי הזה התבסס על ה...פלקון. אבל מבחוץ, כולכם יודעים מה יש מבחוץ. הרי הבגדים עושים את האדם.

אז יש לי שתי מכוניות חלום: אמריקאיות של פעם, משייטות בנחת, לא אוהבות שמאיצים בהן, אבל כשבועטים בדוושה, המוסטנג דוהרת כמו הסוס והפלקון טסה כמו הבאז (נדמה לי שזה התרגום).

חלום אחד הגשמתי לפני 16 שנה והוא נמצא בתמונה הימנית. את החלום השמאלי אני אגשים...

ולנסיעות רגילות, לי יש קורדובה דנדשה, אמנם ידנית אבל עם מיזוג וכו'. והיא פשוט ממחישה את האימרה שהמכוניות היום הרבה יותר טובות..אבל..אבל....

1מוסטנג.jpg

2005-04-30 09-41-06.jpg

falcon60a.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
שלום, שלום רב חבר היקר מריוס

 

תחושה אישית

לדעתי, עם תחושה אישית אין להיתווכח ... נכון מאוד

באשר לענין "פער הדורות", ראוי לשים לב להתיחסותו של "redbaron ":

"כמו שתמיד זוכרים את הבחור/ה הראשונים (אל תתחילו, אני לא הייתי בכלא, זה ניכתב כי יש גם בנות/אנשים עם ההעדפות שונות בפורום :wink: ), כמו שלא שוכחים את האופנוע הראשון שעברתם איתו את ה100, 200, הווילי הראשון, ההיתמרחות הראשונה, התאונה הראשונה, הצלחת הראשונה, וכו'... ככה אנחנו "מיטיבים" עם זיכרונות שלנו... שימו לב שתמיד כאשר מיתרפקים על זיכרונות העבר הכל נראה מתוק ומושלם, אנשים קמו לזקנים מהם באוטובוס, לא היתה אלימות, ילדים ציתו להורייהם (אם כן, למה אני נולדתי :roll:), בקיצור, עולם מושלם...

זהו שלא! אנחנו יצורים אופטימיים, ונוטים לצנזר את תלאות העבר, בגלל זה הצבא נראת לי אחלה תקופה, כנ"ל הבית ספר...

עיון בתמנות ובמיכתבים מהמורה, טיפסי תלונה וכו', מזכיר אחרת...

 

לדעתי האוטו הכי טוב הוא אופל קדט 82. למה? כי הוא היה האוטו הראשון שלי (כולל את כל מה שהזכרתי למעלה)... האופנוע? תלוי... 50CC זקס SIS. למה? ככה! (גם כן אופנוע, אבל ראשון, ושלי!!!)

 

אם מכונית "עושה לכם את זה" סבבה... לא משנה כמות הטכנולוגיה או המהירות הסופית שלה"...

מסכים איתו לחלוטין. גם אני -ואת תגובתי לו נתתי קודם לכן

* מצ"ב קישור למאמר קטן בנושא שכתבתי ופרסמתי בעבר...

www.carinfocus.com/Fmamar17.htm

 

הערכה, הבנה והנאה

כאן ראוי לציין שיש הערכה, הבנה והנאה, מעבר להתלהבות הראשונית המתוקה מהמכונית ה"ראשונה" גם אם היא הייתה 205 GTI ...

להחליט מנהיגה חד פעמית מריוס אני לא החלטתי מנהיגה חד פעמית,שכן הייתי בעליה של 205GTI, מה גם שנהגתי גם בגרסת ה-1.9, וכן ב 1.6, ובשלל דרכים,וה 205GTI,הוכיחה עצמה לאורך זמן-עד היום יש לומר כהוט האץ' הטובה ביותר.ואת כל רכבי ההוט האץ' שוב אפקט הנרות ,משווים או נכון יותר חיפוש הניהוג/היגוי בהוט האץ' של ימינו שלא מתקרב כהו זה לאותם הוט האץ' של שנות ה80'שרכב הוא "חלומי" ולמצוא חיזוק בכתבה זו או אחרת שאכן רכב זה או אחר אני לא אמרתי על אף רכב שהוא "חלומי",מה גם,שבשנות ה80', ה 205GTI,נחשבה לרף, והיתה מושא חלומם של רבים מבני הנוער בארץ ובעולם כאחד.אני דברתי על עובדות,שלא אני המצאתי,אלא המציאות מוכיחה זאת פעם אחר פעם-עד היום.הוא "הכי" ...ותואם את דעת הכותב זה לא יכול להיות ביחד: "מלומד" - כי הערכה מנהיגה חד פעמית זה לא, וגם או "תמים", לאחר שקראתה והפנמתה ולא מתוך נסיון, זה מתחיל להיות צ'יזבטים!(כוונתי לא לנכתב ע"י redbaron ).

מריוס- זה לא עיניין של חד פעמי, תמימות .ועובדות,ניסיון בנהיגה לאורך זמן,קריא:בעלות על הרכב,עימותים חוזרים ונישנים בירחוני הרכב המובילים בעולם,והחשוב מכל, אני וחבריי היו בבעלתינו את שלל המכוניות של התקופה,גם בשנות ה-80',וכן בשנות ה-90' ואילך, ובשלל פגישות ביננו,התנסינו בהחלפות ובנהיגה של שבוע החלפת מכוניות ביננו, ומתן חוות דעת, ואני אישית יכול להעיד מניסיון אישי שלי על נהיגה בשלל ספורטיביות חדישות דהיום, כי אין-אין להם את השילדה/היגוי שהיתה באותה 205GTI-וזו עובדה שאין לטאטא מתחת לשטיח, ולכנותה צ'יזבאטים/תמימות/נסיעה חד פעמית :shock: עוד בעיניין נסיעה חד פעמית יש לציין: שב היום ונהג בקליאו ספורט, בסיבוב של 30 ק"מ קצרים, ואח"כ, עלה ל 205GTI שמורה ותקינה,כמובן תלוי באיזה משקפיים אתה מסתכל, והאמן לי בו ברגע שרק תניע,ותסובב את ההגה מיציאה הראשונה תרגיש בהבדל העצום,שילך ויגבר במשך כל 30 הק"מ הנותרים.

וכפי שאתה יודע, לא רק קראתי והפנמתי,אלא מתוך ניסיון רב עד מאוד-שוב צ'יזבאטים זו ממש לא המחלקה שלי,כפי שאתה ודאי יודע.

 

אין 100% - חלבי או בשרי?

מסכים גם עם הארתו של דניאל :

"אני בטוח שיש עוד, אני גם בטוח שכל אחת מהן יכולה לתת לנהג תחושות שה205 לא יכולה וכך גם ההפך, כשאתה מגיע לרמה של 100% אתה יכול רק לייצר עוד מכוניות של 100% ולא של 110%, בכל מקרה אני לא חושב שאף אחת מהזקנות האלה הם 100%."

אילן ידידי, לא בחר בין "בשר לחלב":? , התחיל באינטגרלה וסובארו, ובהמשך טען שהמדובר בעצם על ה"hot hatch" הטובה ביותר לדעתו ( 205 GTI ), לא ממש ברור למה כוונתו??? מסכים עם קביעתו של דניאל לחלוטין,כל מכונית היא אישיות בפני עצמה ,ואם דיברנו על תחושות ,שוב הכל אינדיבודאלי,אך ברגע שמשכללים זאת מבחינה מיקצועית ומניסיון,נהיגה ולאורך זמן, והוכחות מעל 20 שנה-העובדות מדברות בעד עצמן. ואין זו מכונית חדשה ,יש לזכור זו מכונית- כוונתי 205GTI ,שפותחה בראשית שנות ה-80' ויצאה לאור בשנת 1984,וכל מכונית שהתמודדה מולה אז (והיום),מבחינת תחושות והיגוי,נחלה מפלה -וזו עובדה . ולדעתי האישית קביעה נכונה ,שכן אני מניסיוני האישי,נהגתי הייתי גם בעליהשל 205GTI,וכן של אחת המתחרות של ה205GTI,כלומר האונו טורבו,וחבריי היו בעלי רנו5GT טורבו, ושות',יש לציין כמה שממש קרובות ומהנות לדעתי כמעט כמו ה 205GTI,היא ה אלפא סוד/106RALLY/306RALLY. וה 205GTI,היא לא ה HOT HATCH,הטובה ביותר לדעתי,אלא לדעת מומחים בעולם הרכב,ושוב ההיסטוריה שפטה,שכן אני חוזר ואומר,עברו למעלה מ 20 שנה,וזו הוכיחה עצמה-ואם זה אי אפשר להתווכח -זו עובדה קיימת ולמזלינו נושמת. לדעתי, הערכת רכב עד כמה שאפשר אוביקטיבית, בהתיחס לפער דורות, חייבת להתבסס על מכלול נתונים :

*הבנת תכונות הרכב ומטרת השמוש בו. הגדרתי זאת כהוט האץ' לא?

*נהיגה בפועל לאורך זמן במצבי שטח שונים.על זה אישית דברתי והסברתי לעיל

*נסיון הנוהג בנהיגה ברכבים דומים ואחרים.הוסבר לעיל

*גיל המתיחס - אתה יודע את גילי :wink: *עיצוב מריוס על עיצוב בנוגע ל 205GTI,רבים נשבו בקיסמה ועיצובה ,מבלי שום קשר לביצועים,מה גם זו היתה מכונית של אופנה ,ולא סתם סלברטיס וספריות צמרת נראו בה -זו עוד עובדה,בכוונה לא הזכרתי פה את עלויות הקניה והאחזקה ולא את אמינות הרכב שמהווים חלק חשוב מהערכה של רכב.

 

תכונה אחת חשובה?

משום מה, יש כאלו ששמים דגש על תכונה מסויימת של רכב זה או אחר ומחליטים שעקב התכונה הזו- לצורך הענין הגוי , מכשירה את הרכב כ "הכי" , לדעתי טעות זו מושרשת גם ע"י כתבי רכב מסוימים וגם אוהבי נוסטלגיה נדבקים ממנה.

*ראה מכלול תכונות -מריוס על מכלול תכונות הבעתי דעתי -ושוב זו עובדה שאין להתכחש לה -ואתה בעצמך אומר בהמשך-"אין לי ספק שהטכנולוגיה נוגסת בהנאה מיכולת השליטה האישית על התנהגות הרכב"

טכנולוגיה והנאה

פער הדורות מוצא את ביטויו לא רק בהבנה, נסיון "גיל ותרגיל אלא גם בטכנולוגיות.

בגדול, אין לי ספק שהטכנולוגיה נוגסת בהנאה מיכולת השליטה האישית על התנהגות הרכב, אבל מצד שני מוסיפה בטיחות, יכולות דינמיות, נוחות ואם תרצו גם בריאות - שכתכונות בפני עצמן, הן יכולות לגרום להנאה לא פחותה מנהיגה.

אכן כל מכונית לגופה,אך שוב אנו נוגעים בעיניין זה בHOT HATCH,ולא בכלל הספורטיביות

כגון אסטיבו ומכוניות על ועוד'.

 

הבחירה שלי מציאות ולא חלום

מבוססת על כל התכונות -הנאה מנהיגה בפועל ולאורך זמן, תגובה, נוחות, יכולות ובטיחות כפי שהזכרתי וללא הסתייגות:-)

במוו M3 . תביא סיבוב :wink: מריוס

 

 

 

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

וקצת תמונות

 

צלם אילן פ. (ולא זו מצלמת סטילס פשוטה-לא היתה קיימת מצלמה דיגיטאלית)

 

בין הצילומים זוג אגדות = GOLF GTI MK1 & (שלי) 205GTI 1.6

 

אם אלך לפי ה"שטאנץ" של בני הספל

אני נולדתי ב 1970,המילה הראשונה שלי היתה אוטו, בגן בזמן שכולם ציירו בית,פרח,עץ,הר וכו',אני ציירתי מכוניות. והמכוניות של ילדותי כללו מכוניות של התקופה:

וויליס,טריומף, קונטסה,חיפושית, אלפות ,ספיידר אך בעיקר משכה את עיניי GOLF GTI 1977

אותה ייבא שכן שלי ב1977 בייבוא אישי, אני נמשכתי אליה-למה? מאז ומעולם נמשכתי למכוניות בעיקר ספורטיביות ומיוחדות, למזלי השכן שם לב לשריטה שלי ,ולקח אותי לסיבוב ,ופתח את עיניי לעולם ההוט האץ' הרבה לפני ירחוני הרכב העיבריים,

בתקופתי ה 127SPORT,וכן הביאנקי אבארט היו לאגדה בחייהם מכוניות מופלאות

אפילו הסובארו GSR האדומה של בעל חנות הצילום הרטיטה ליבי...זה שמר אותה עד לפני 5 השנים האחרונות שלבסוף עקב תאונה הורדה מהכביש.

ושלל אלפות,לנצ'יות של התקופה שהעבירו בי רטט-(כן שמר)....

משבגרתי וקיבלתי רישיון בשנות ה80'ת זכיתי לאונו טורבו חדשה, וחבריי זכו לספורטיביות חדשות משלהם החל מאלפא ספרינט, רנו5GT TURBO,פיז'ו 205GTI, ועוד'

בשנות ה80',

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

R5GT TURBO.jpg

אונו טורבו וחברה.jpg

פיאט אונו טורבו 1987 ואני.jpg

תמונה גולף ג'י טי אי 1.jpg

תמונה פיז'ו ג' טי איי 1.jpg

AX SPORT  תמונה.jpg

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

סתם שאלה : מאיזו שנה הוחלפו הלוחיות בעלות הגוון צהוב בהיר דהוי , ללוחיות שיש היום אשר מחזירות אור וכו'?

פשוט קשה לי להאמין שהתמונות כל כך ישנות

(העלית את התמונות האלה מיליארד פעם אז אני כבר מתמקד בפרטים שוליים)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אילן ידידי,

 

לא דובר שלא היה לך נסיון נהיגה ב 205 GTI :? , מדובר שלא התנסיתה בנהיגה לאורך זמן, בדגמים נוספים משמעותיים לצורך ההשוואה, כגון:

קליאו וויליאמס, לנציה אינטגראלה HF טורבו קליאו ספורט ועוד...

אתה יודע שאיני מתווכח עם תחושות, אם זאת ראוי שהבסיס לקביעות "אבסולוטיות" ראוי שיתבסס על פרמטרים מוחלטים של נתונים טכניים:

משקל, כ"ס, מומנט, מבנה מתלה, סוג ההנעה וכו'.

ולכן שאתה מנסה לעשות רציונליזציה לקביעתך באמצעות דברי בענין הפער הטכנולוגי -כאן אתה יורה לעצמך כדור ברגל...:shock:, מבחינה טכנולוגית ה 205GTI הייתה נחותה גם בשנות ה80 לדוגמה לעומת הלנציה אינטגראלה HF טורבו שהטכולוגיה שלה הייתה עדיפה בתחום המנוע,שילדה, גיר, הנעה 4*4 נוחות נסיעה ...הפער הטכנולוגי כיום גדול אפילו יותר בדגמים מסוימים!

מקובל על מומחים בתחום הרכב וגם עלי מתוך נסיון, להזכיר את הלנציה אינטגראלה HF טורבו שנתוניה, השגיה וכו' מציבים אותה בראש כHOT HATCH של שנות ה80 וה90 לפחות - ואיני ממעיט מערכה של ה205 GTI שהיה בזמנו האצבק ספורטיבי נחמד במיוחד(ואהוד על ספריות,כך כתבתה) .:wink:

 

בידידות,

מריוס

פורסם

 

של מה שהתפתח כיום,וחיינו את התקופה,מה שלעולם לא יוכלו אותם ילדים שנולדו בשנות ה80' ואילך לספוג. אלא בקריאה או התחקות אחר אותם רגעים , למזלם דרכי, ודרך אותם אנשים שחוו זאת והעלו את רשמיהם לפורום זה.

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

הםםםם אני חייב לציין שכנראה שיש מעט מאוד ילדים שנולדו בשנות 80 ועדיין יודעים לחלום על הדברים האמיתים (חייב להתוודות שאחד מהם זה אני :mmangel: ) אך אלווי ובימינו היו עוד ילדים שמבינים מה זה קוזי, אינטגרלה, רנו 5 טורבו ועוד אגדות נפלאות....

 

 

ולשימחת זכיתי לסוע על הרנו 5 טורבו טייפ 2, ואני חייב לציין שלמרות החום באוטו התענוג היה הרבה יותר גדול מלסוע על סיוויקים גודשות או אימפרזות ושאר קופסאות הגלגלים שיודעות לסוע בעיקר בקו ישר.

Drive carefully! most people are caused by accident.

פורסם

אייל- מספרי הרישוי הצהובים הרגילים,הוחלפו לזוהרים בשנת 1989 .

והתמונות ממש ישנות מסוף שנות ה80', וראשית ה-90'.

מה גם,שתמיד הקפדנו על ניקיונן הפנימי והחיצוני של המכוניות.

 

אור - התמונות צולמו בעיר מגוריי- בצפון .

המאורע? סתם , כל נסיעה בהן היתה מאורע חגיגי.

:idea: התמונה שלי עם האונו טורבו,צולמה בשבוע הראשון שקבלתי אותה

חדשה לגמרי אי שם בשנת 1987.

תמונת האונו טורבו והרנו צולמה אז באחת השכונות בעיר שהיתה רק ביישור

קרקע/בבניה , והיו שם פיתולים ושבילים,ובסופ"ש חגגנו שם "קצת". היה נטוש כזה....

הפיז'ו 205GTI, יחד עם ה GOLF GTI MK1, צולמו בראשית שנות ה-90' בדרך לתפן

הבנת כבר שתמיד חיפשנו מקומות נטושים יחסית.

ה AX SPORT, צולמה חדשה ב 1989, חבר רכש חדשה - וכן הוא צבע לה את המראות באפור.עוד יש להוסיף בעניין AX SPORT,החבר עדיין לא קיבל את הרשיון לנהוג בידני,(הבחור בא מארה"ב

והיה לו רשיון רק על אוטומטית) נאלצתי אני להצטרף אליו,לקבל את ה AX SPORT

מהסוכנות בחיפה ומשם נהגתי כל הדרך כ 40 ק"מ, עד עיר מגורינו- תענוג,ויומיים אח"כ הוא קיבל את הרשיון לידני.

 

 

ילדון ה-5 טורבו- נדיר כי ילדים/נערים, בני גילך, מתעניינים כמוך,ומוכירים את

אותן ספורטיביות שנות ה80'- וזה אני אומר מפני שאני מכירך אישית

ועוד אוסיף כל הכבוד לך.

 

מריוס- תשובה בשבילך, אני צריך לחשוב טוב טוב לפני שאני יענה לך:wink:

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם
אילן ידידי,

 

לא דובר שלא היה לך נסיון נהיגה ב 205 GTI :? , מדובר שלא התנסיתה בנהיגה לאורך זמן, בדגמים נוספים משמעותיים לצורך ההשוואה, כגון:

קליאו וויליאמס, לנציה אינטגראלה HF טורבו קליאו ספורט ועוד...

אתה יודע שאיני מתווכח עם תחושות, אם זאת ראוי שהבסיס לקביעות "אבסולוטיות" ראוי שיתבסס על פרמטרים מוחלטים של נתונים טכניים:

משקל, כ"ס, מומנט, מבנה מתלה, סוג ההנעה וכו'.

ולכן שאתה מנסה לעשות רציונליזציה לקביעתך באמצעות דברי בענין הפער הטכנולוגי -כאן אתה יורה לעצמך כדור ברגל...:shock:, מבחינה טכנולוגית ה 205GTI הייתה נחותה גם בשנות ה80 לדוגמה לעומת הלנציה אינטגראלה HF טורבו שהטכולוגיה שלה הייתה עדיפה בתחום המנוע,שילדה, גיר, הנעה 4*4 נוחות נסיעה ...הפער הטכנולוגי כיום גדול אפילו יותר בדגמים מסוימים!

מקובל על מומחים בתחום הרכב וגם עלי מתוך נסיון, להזכיר את הלנציה אינטגראלה HF טורבו שנתוניה, השגיה וכו' מציבים אותה בראש כHOT HATCH של שנות ה80 וה90 לפחות - ואיני ממעיט מערכה של ה205 GTI שהיה בזמנו האצבק ספורטיבי נחמד במיוחד(ואהוד על ספריות,כך כתבתה) .:wink:

 

בידידות,

מריוס

 

__________________________________________________________

 

 

מריוס היקר

 

פעמים רבות אמרתי,עם כל הכבוד לנתונים טכניים אבסולוטים-בסופו של יום הכביש מדבר.

עובדה היא:היו טובות ומשוכללות ממנה, אך העובדות וההיסטוריה מדברת 205GTI.

 

שנית ה205GTI, לא שייכת לסיגמנט אליו שייכת האינטגרלה/HF טורבו.

כך שההיסטוריה העובדתית מלמדת,שזו היתה אהודה בסגמנט

ה HOT HATCH, והאינטגרררררלהההה( צמרמורת-סלח לי), נחשבה למלכה.

הטוב מכל העולמות-עקב האילוצים בעולם הראלי והמעבר למכוניות שתדמנה

למכונית של השכן,כך נולדה ה HF TURBO/אינטגרלה, כמובן בל נשכח שאת הבום

הראשוני ,כלומר המפץ הגדול נגרם ע"י התאונה בה נהרג הנרי טויבונן עם ה S4..

תאונה ששמה סוף למפלצות קבוצה B המדהימה. כל רפליקות הראלי דהיום...

ע"ע אסתיבו ושות' הן עם כל הכבוד לטכנולוגיה המתקדמת ושאר הגננות :wink:

לא תגענה לאותה נשמה ורעד כפי שזכתה וזוכה לה האינטגרלה- קוראים לזה נשמה.

 

 

*מצורפת תמונה של ה -205GTI שהיתה לי -(אדומה כמובן).

וכמובן....סלח לי שוב צמרמורת...תן לי להסדיר את הנשימה רגע....

הא טוב ועכשיו אפשר לכתוב...

 

ללללנצצצ'ייה דללללתתתאאא אינטגררררררלהה....

 

סליחה רעדה לי היד.. :wink::oops:

 

בכבוד רב

אילן פ.

תמונה פיז'ו 205 ג'י טי איי שלי.jpg

לנצ'יה דלתא אינטגרלה  אדומה.jpg

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

6 אליפויות עולם מ-87 עד 92 זה לא דבר שהולך ברגל , האינטגרלה הייתה הכי מוצלחת

 

group b השתתפו בין היתר

 

205 t16

אוסטין-רובר מטרו

דלתא אינטגרלה

אסקורט קוזוורת

 

מספר הגרסאות כביש הגדול ביותר שיוצרו בשביל הקבוצה הייתה לאינטגרלה

 

תארו לעצמכם אם אותה תאונה שהפסיקה את הקטגוריה לא הייתה קורה

 

אז לנצ'יה הייתה נשארת בראלי ,והייתה ממשיכה לייצר אינטגרלות עד עצם היום הזה....:shock:

 

או שאני טועה וזאת לא הסיבה להפסקה

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

לפי מה שאני יודע לנצ'יה פרשה מהראלי בעקבות אותה תאונה גורלית, אבל יש לזכור שהS4 הייתה מפלצת.

מגדש טורבו ומדגש על באותה חבילה? מי שמע על דבר כזה?!

 

האינטגרלה/HF לא הייתה מפלצת (לפחות לא כמו הS4..:twisted: ) ואני לא חושב שהיא ירדה מייצור לאחר התאונה.

 

בסופו של דבר הרגו אותה, אבל אני לא ממש יודע את הסיבה..

 

אנא שתפו בידע שלכם.

 

אור.

פורסם

פותחה בשיתוף עם סדנת אברת'

מנוע מרכזי הנעה כפולה

שיחררה 250 כ"ס בדגם הסדרתי ממנוע 1.8 מוגדש ע"י סופרצ'רג'ר+טורבו

בשביל למנוע טורבו לאג

 

ו-450 כ"ס בדגם המרוצים שהשתתף בשנים 85-86

 

האצה :2.3 למאה :shock:

 

איזה תענוג לקרוא ולהחכים :

 

http://www.stormloader.com/groupb/lancia.html

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

לנצ'יה לא פרשה מגרופ בי,היחדים שפרשו מגרופ בי הם אאודי ופורד בגלל שהן מחו על זה שאין כלל שליטה על הצופים בראלי ,היו כמה מקרים שצופים נהרגו בגלל מכוניות שאיבדו שליטה ודרסו אותם,אז היצרניות (אאודי ופורד) אמרו שעד שלא יהיו תקנות בקשר לשליטה על הקהל שנהר בהמוניו לראות את מירוצי הראלי הן פורשות.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7670 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...