Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ברור שהחדשים מקדימה! איפה שיש היגוי ושליטה, שם שמים את הצמיג הטוב יותר.

 

מה פתאום?? דווקא בגלל שעל הצמיגים האחוריים אתה לא שולט, שמים את החדשים מאחור. (צחוק בצד, נשמע לי הגיוני יותר. מכ'פת לי, אני מחליף תמיד ברביעיות)

 

מה פתאום???? סוכר שמים תוך כדי שמבשלים את הקפה , ומערבבים נגד כיוון השעון

 

השתגעת????? מי שם סוכר בקפה?

וברור שמערבבים עם כיוון השעון, תוך כדי כפיפות ברכיים ומבט ישיר לכיוון צפון מערב

  • מצחיק 2
  • מעניין 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

שירשור מרתק.

בתאריך 29.5.2025 בשעה 22:13, chezik כתב:

צמיג בודד איכותי מגיע ל-1000 ש"ח ומעלה

נצא מנקודת הנחה שלא כל רוכש רכב יוקרה הוציא מהעו"ש 300/400 אל"ש במזומן ברכישת האוטו, אלא שם מקדמה קטנה ומימון של כמה אלפים בחודש

לא מבין את הנקודה. מי שרוכש רכב בליסינג צריך לדעת כמה יעלה לו להחזיק אותו וזה אמור לכלול את כל ההוצאות. אתה אולי מתכוון להחליף לסיניים זולים לפני סיום הליסינג?

ציטוט

תחסכו את ה "אבל הצמיגים זה מה שמחבר אותך לכביש!!1".

אני אומר בלטה.

תסתכל לרצפה על בלטה של 20 על 20 וזה כל מה שנוגע בכביש כשמשייטים ב 140+ על 6 או עומדים על הברקס שאיזה דביל נכנס לצומת בלי לראות אותך.

ציטוט

אין ברירה בתור בעל עסק-חייב להחזיק מותגים זולים שתפקידם אחד- להתחרות במחיר.

לא הבנתי, אף פעם לא קניתי צמיגים (מחליף בדרך כלל זוג או את כל הרביעייה) מהמלאי של הפנצ'רייה. כשצריך להחליף אני עושה קריאה קטנה באתרי צמיגים, מחפש את הצמיג הנבחר בזאפ במחיר הזול ביותר במקום יחסית קרוב, מתקשר לפנצ'רייה (כשכמעט תמיד אין להם והם צריכים להזמין מהמפיץ..) ומוודא כי יוזמן לי צמיג בן פחות מחצי שנה.

ציטוט

מצד שני, אולי זה אוברקיל, לשים צמיגים מאוד איכותיים ויקרים.. על אוטו ש 90% מהזמן עומד בחניה, ולא מגיע לבלימות חירום בכביש בינעירוני..או למצבים קיצוניים אחרים (ואז 2 מטרים הבדל במרחק עצירה לא כל כך משנים).

אני עם רכב לא מאוד חזק (272 כ"ס, ללא מעט משפחתיות חשמליות יש הספק/מומנט יותר גבוה) וצמיגי ספורט לא זולים. אתה יודע ש ה ESP אצלי נדלק כמעט בכל "פתיחה"? אם הייתי שם סינייים רוב הסיכויים שהייתי מזנק כאילו אני בשלג...

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

השנקל שלי: מה שהרוב אמרו כאן.

בורות במקום הראשון. אין לאנשים בארץ מושג.

אם היו יודעים שההבדל בין מותג פרימיום לבין סיני עלום שם היה יכול לחסוך להם את ההשתתפות עצמית ואת כאב הראש כשהם עשו תאונה בתוך העיר כי היו עוצרים שני מטר קודם, אולי היו חושבים פעמיים.

אני מתאר לעצמי ש 90% מבעלי הרכב לא מחליפים צמיגים עד שמכריחים אותם. או הטסטר, או הצמיגאי כשהם באים לתקן פנצ'ר והוא נבהל.

ה 10% האחרים מורכבים בערך חצי חצי מיקים ומחובבי רכב.

יש לי גם הרושם שחלק גדול מהצמיגאים לא כל כך מתמצאים בתחום. זה כנראה נובע מכך שאף אחד לא באמת מאתגר אותם. אם ללקוחות אין מושג ורק רוצים לשלם בזול אז הצמיגאי לא ידע לצטט בעל פה מבחני צמיגים מחו''ל.

אנחנו עולם שלישי בתחום הצמיגים. כשיוצא דגם חדש בחו''ל ייקח לו שנה ויותר להגיע לארץ.

שאלתי פעם את הצמיגאי למה מוכרים דגמים ישנים בארץ והוא הסביר לי שזה בעיקר בגלל  שמחליפים צמיג אחד וכדאי שיהיה מאותו דגם שכבר מותקן על הרכב.

אנשים פשוט לא יחליפו זוג  "סתם". צ'ופצ'יק בטח מכיר .

אני משוכנע שבמדינות מפותחות גם אין תעשיה כל כך ענפה של צמיגים משומשים לרכב פרטי.

 

ואחרי כל זה אני חייב לציין שהמותג הוא לא הכל.

לכל אחד ממותגי הפרמיום יש צמיגים עם מאפיינים שונים.  יש לאחיזה, יש לשמירה על איכות הסביבה, יש לשלג ויש לחול ובוץ. פעם היה צמיגאי שהציע לי זוג ממותג פרימיום ולמזלי קלטתי שעל הדופן היה כתוב בגדול M+S.

 

לאחרונה ריבוי הדגמים הפך ליותר בעייתי כי אפילו אותו דגם, במקרה שלי פרימסי 4, מגיע עם גרסאות שונות לרכב חשמלי ויש עוד אותיות (XL ST) אחרי שם הדגם המציינות את תת הדגם.

 

אז לא מספיק שהיצרנים מבלבלים אותנו עם שמות דומים מדי (פרימסי 4, 4+, 4S) ויש בארץ שמות דגמים שבכלל אי אפשר למצוא בחו''ל (גודייר איגל ספורט 2 שמוכרים עכשיו בארץ. לא הצלחתי למצוא עליו מילה בחו''ל)

לא מספיק שהאיכות לפעמים שונה לפי ארץ הייצור. גם אין את מי לשאול.

 

אני צריך עכשיו להחליף צמיג אחד לג'ילי בגלל מפגש עם מדרכה שפצע אותו קלות.

ממש לא בא לי לשלם מעל 1000 ש''ח על הדגם הספציפי (כמו שאמרתי פרימסי 4 XL ST) . זה משגע אותי שהוא באותו מחיר של CUP 2.

חשבתי אולי לקחת זוג קונטי פרימיום קונטקט 6 XL, שזוג עולה 1300 ש''ח, ולשמור לי פרימסי אחד להחלפה הבאה.

אבל מי ידע להגיד לי משהו על ההבדל ברעש, למשל? כי בחשמלי יש לזה חשיבות. לפרימסי הספציפי הזה לרכב חשמלי יש ספוג בולם רעשים. בקיצור 🤷‍♂️.

 

It's life, Jim, but not as we know it

פורסם

מהצד השני - אחת האמהות בגן עם מייקרה 2017 וצמיגי מישלין.

שכנה עם איי10 ישנה שנעלה צמיגים מ2019, הערתי לה שהם בסוף חייהם. אחרי שבוע הייתה רביעיית פאלקן חדשה.

יש גם אנשים טובים ש"משקיעים" בחתיכות גומי האלו.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
פורסם
לפני 52 דקות, EliC25 כתב:

מהצד השני - אחת האמהות בגן עם מייקרה 2017 וצמיגי מישלין.

שכנה עם איי10 ישנה שנעלה צמיגים מ2019, הערתי לה שהם בסוף חייהם. אחרי שבוע הייתה רביעיית פאלקן חדשה.

יש גם אנשים טובים ש"משקיעים" בחתיכות גומי האלו.

נשים זהירות יותר מגברים.

וגם מודות יותר בדברים שאינן מבינות, ומוכנות לקבל דעתו של בר סמכא.

אם הצמיגאי אומר לאשה שעדיף לה לשלם יותר על מותג פרימיום ולקבל יותר בטיחות היא תקבל את דעתו יותר מאשר גבר שגם חושב שהוא יודע הכי טוב, גם חושב שמנסים תמיד לדפוק אותו, וגם לוקח סיכונים בשיטת ה"סמוך, יהיה בסדר".

  • אהבתי 2

It's life, Jim, but not as we know it

פורסם

מגיב בצורה אחרת.

כאשר הייתי בודק רכבים לחברים וגם מתנדב ב"ידידים" הייתי נדהם כיצד הצמיגים ניראים.

פעם בדקתי פיגו 206 (לא זוכר שנה) שהיתה בת 10 ןהצמיגים שלו היו מקוריים, בני 10!!

 

כמות התקרים שיש בכל יום, לא עקב מסמר או חור אלא עקב צמיג שנסעו איתו בלחץ נמוך ופשוט התפוצץ במהלך הנסיעה, היא מטורפת.

 

יש צמיגים שראיתי, שלא נדע, פחד אימים לחשוב על רכבים עם צמיגים יבשים/חלקים/בלויים שצריך לבצע בלימה או נסיעה.

 

מצד שני, אחרי שעברתי לאירופה זה סיפור אחר לגמרי ואני תולה את זה בגלל שכל × חודשים בעל הרכב צריך להחליף צמיגים לחורף/קיץ ולכן אני מאמין שיש יותר הקפדה על איכות הצמיגים וגם לחצי האוויר.

 

ופותח השרשור הלין על הצמיגים הסיניים, אני לא מדבר על.איכות כרגע.

אני רק מציע לך, לא לשאול ולא לבדוק את עולם המשאיות בתחום הנ"ל בארץ, פארטאץ' אחד גדול.

כל צמיג עולה אלפי שקלים אז מבצעים הדבקה של סוליות במקום להחליף, במשאיות הכבדות.

 

ואם על משאיות כבדות יש "פיקוח" כלשהו, אז משאיות עירוניות (7.5/12 טון) לא רק שאין פיקוח, הצמיגים שם גמורים ברמה מטורפת גם הפרונט זה בכלל חגיגה.

 

  • אהבתי 2

פרנקופיל מושבע!

פורסם
לפני 5 שעות, Arik TG כתב:

אנחנו עולם שלישי בתחום הצמיגים.

 

אני חייב להגיב על זה עקב 2 דברים:

ראשית, העובדה שאמרת צמיגאי, להוריד את הכובע.

 

שנית, עקב היותי חנון טריוויה ותמיד שאני רואה מישהו כותב "מדינת עולם שלישי" אני חייב לספר זאת.

מהו מקור המושג "מדינת עולם שלישי"? ממש לא מה שלא חושבים.

בזמן המלחמה הקרה בין ארה"ב לברית המועצות, העולם נחלק ל-3 חלקים.

מדינת עולם ראשונה -  כלל המדינות אשר תמכו והיו בצידה של ארה"ב.

מדינת עולם שנייה - מדינות אשר תמכו והיו בצידה של ברה"מ.

מדינת עולם שלישי - מדינות אשר היו נייטרליות ולא חלק מין המלחמה.

 

אז כיצד השתרש המושג "עולם שלישי" לתחום הפיתוח/כספי?

רוב המדינות אשר היו נייטרליות, היו כך כי לא היו להם את האמצעים הצבאיים, המדיניים, הכלכליים לקחת חלק במלחמה ורובן היו מדינות עניות למשל מדינות מיבשת אפריקה ולכן המושג "מדינת עולם שלישי" נתפס כיום לתיאור של מדינה נכשלת, ענייה.

 

מצד שני, שוויץ, נחשבת המדינה הכי יקרה בעולם.

אבל הם היו נייטרלים, אז האם הם גם "מדינת עולם שלישי"? 🙂😀

  • אהבתי 4
  • מעניין 2

פרנקופיל מושבע!

פורסם

כמי שמסתובב לא מעט במזרח אירופה, חייב לציין כי הצמיגים כאן ברמה גבוהה בהרבה, וזה ניכר בעיקר במשאיות.

הצמיגים גם לא מתייבשים שם והם מגיעים לשחיקה נוראית. ממש עולם רביעי, מדינה נשלחת.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

@ariel000 כדי להשלים את הסיפור אותן מדינות נחשלות היו מוכרות במקומותינו כ״בלתי מזדהות״, כלומר אינן מזדהות עם הגוש המערבי (דמוקרטי - קפיטליסטי) ולא עם הגוש המזרחי (גם זה היה מונח מקובל) הקומוניסטי. היו מאופיינות במשטר אוטוקרטי, שחיתות קשה ועוני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, ariel000 כתב:

כל צמיג עולה אלפי שקלים אז מבצעים הדבקה של סוליות במקום להחליף, במשאיות הכבדות.

זה תהליך חוקי ומקובל ויש מפעלים לכך גם במערב אירופה. כשעובדים לפי תהליך מקובל עם תקן זה בסדר. האם זה מה שעושים בפועל בארץ? אלוהים יודע.

 

כששיפצו ב- Wheeler Dealers פיאט פנדה 4X4 ישנה עשו לה צמיגים כאלה. 

מצאו (במפעל, לא ברחוב) צמיגים שחוקים לא הרוסים שניתן למחזר, הסירו את הסוליה, והדביקו סוליית שטח בייצור מיוחד.

אני לא מצליח למצוא את הפרק השלם אבל יש קטעים ממנו (לא את הקטע עם מפעל החידוש). זה מה שיצא. רואים ממש טוב את החיבור של קצות הסוליה:

image.thumb.png.41bf002da09f53c17180d41d14dde3b5.png

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 דקות, פריג'י כתב:

זה תהליך חוקי ומקובל ויש מפעלים לכך גם במערב אירופה. כשעובדים לפי תהליך מקובל עם תקן זה בסדר. האם זה מה שעושים בפועל בארץ? אלוהים יודע.

 

כששיפצו ב- Wheeler Dealers פיאט פנדה 4X4 ישנה עשו לה צמיגים כאלה. 

מצאו (במפעל, לא ברחוב) צמיגים שחוקים לא הרוסים שניתן למחזר, הסירו את הסוליה, והדביקו סוליית שטח בייצור מיוחד.

אני לא מצליח למצוא את הפרק השלם אבל יש קטעים ממנו (לא את הקטע עם מפעל החידוש). זה מה שיצא. רואים ממש טוב את החיבור של קצות הסוליה:

image.thumb.png.41bf002da09f53c17180d41d14dde3b5.png

 

 

אני יודע ומודע לכך שזה תהליך שקיים.

אני גם יודע ןמודע לכך, שאנחנו מדינת פארטאץ'

 

פרנקופיל מושבע!

פורסם
לפני 13 שעות, EliC25 כתב:

מהצד השני - אחת האמהות בגן עם מייקרה 2017 וצמיגי מישלין.

בטוח שהם לא היו המקוריים?

אולי לא ניתן היה להשיג מידה...ובלית ברירה?

 

וכן - אולי פשוט יש צדיקים בסדום.

 

העניין של רכב חלוש וישן, שנוסע "רק" בעיר - מתחבר לאנשים ללוגיקה של "הוא לא צריך יותר מזה". (סיני עלום שם).

 

למען הסר ספק - אני לא חוסך בדברים האלו. לא מבחינת איכות, לא מבחינת אחידות ולא מבחינת טריות.

פורסם
לפני 16 שעות, tinoki כתב:

כמי שמסתובב לא מעט במזרח אירופה, חייב לציין כי הצמיגים כאן ברמה גבוהה בהרבה, וזה ניכר בעיקר במשאיות.

הצמיגים גם לא מתייבשים שם והם מגיעים לשחיקה נוראית. ממש עולם רביעי, מדינה נשלחת.

נסעתי לפני שנתיים במונטנגרו עם רכב שכור - צמיגים מ 2016 שעשו קרוב ל100000 ק"מ ומקומם בפח מזמן .

 

לגבי נשים - יום אחד פגשתי מכרה בתחנת דלק ואמרה לי ש"אמרו לה" שרואים שיש לה חוסר אוויר . 

אמרתי לה שאם אמרו לך שרואים - המצב חמור .

בדקתי לחץ ובמקום 33 היה 17 וללא פנצ'ר כלומר חצי שנה אם לא יותר לא מלאה אוויר הגברת.

אמנם יש גם גברים כאלו

  • מבאס 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...