Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מישהו שאל שאלה פשוטה אז עונים לו. הרבה יותר אפקטיבי מאשר לשלוח אותו לחפש מידע, מה שהוא כנראה לא יעשה כי אנשים כותבים בפורומים לא רק בשביל מידע אלא גם בשביל אינטראקציה עם בני אדם אחרים. 

באותה מידה יכל לשאול את גוגל, בשביל מה צריך את הפורום?

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

כ!!😍

...

שחשוב להעלות את הנושא מחדש בכל פעם, כי אולי, פעם, נגיע כבר לצמיג סיני שהוא פשוט טוב, ללא תירוצים. לכן יש לדעתי טעם להביא בכל פעם מחדש מבחנים אקטואליים, ולא לטחון קמח טחון.

מקווה ששכנעתי - זה פשוט חשוב מכדי שנרפה ידינו מהנושא.

זו הנקודה החשובה ביותר, לדעתי, בדיון על צמיגים סיני

קלעת בול לנקודה.

זה בדיוק כמו המכוניות הסיניות - פעם זה היה "לא" גורף מלווה בזלזול, היום הן שחקניות לגיטימיות בשוק שאפילו מובילות במבחני ריסוק. יום אחד באמת נצליח להרכיב טבלה נורמלית של צמיגים סיניים טובים, צריך להמשיך לחפור ולהתעקש.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
בתאריך 3.6.2025 בשעה 09:21, saar5555 כתב:

אני מדבר על מי שנוהג בית עבודה, בית עבודה. עשר דקות בתוך עיר.

מבחינתו, כמה שיותר זול, העיקר שהאוטו יעבור טסט.

 

הvmf של הצמיג הסיני מנצח פה. 

 

אישית? אני בצד השני.. של צמיגים איכותיים במחיר יקר. 

הקטע שגם הפנצ'ריות מנסות לשכנע אותך.

החלפתי זוג צמיגים לספייס סטאר שהייתה לאשתי, עזוב את זה שיש שם מידה הזויה לגמרי (175/55/15) שממש קשה למצוא לה צמיגי מותג.

בפנצ'ריות שהלכתי אליהן ניסו לשכנע אותי לשים סיני.

אמרתי להם אני רוצה לשלם, תזמין לי מותג.

לא, לא צריך זה רכב חלש.

 

כאילו, לא שאלתי, אני רוצה ומוכן לשלם, תביא לי צמיג נורמלי וזהו.

בסוף מצאתי מישהו שהזמין לי צמיגים של TOYO אם אני זוכר טוב. ההפרש לא היה כזה גדול, בערך 100₪ לצמיג.

  • אהבתי 4

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הם חושבים שהם "קונים" אותך בזה שהם מציעים לך משהו זול יותר. כאילו שתלך להמליץ עליהם בגלל זה. רוב הלקוחות מסתכלים רק על מחיר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 21 שעות, falou כתב:

באותה רמה אפשר לטעון נגד כסא בטיחות טוב יותר לילד.

זה שרשור בפני עצמו,

"כסאות בטיחות תוצרת הארץ ב-300₪ ברכבים יקרים."

 

 

פורסם

לי אין מה להוסיף מבחינת ידע. 

אבל מקרה שקשור לשאלת המקור. 

 

הקדמה, 

בצבא, עיניין הצמיגים קצת מפוזר. 

חלק על אחזקה אזרחית מלאה, ליסינגים וכו', רכבים קלים. 

חלק אחזקה אזרחית חלקית, הצבא מספק את הצמיג, הפנצ'ריה מבצעת את ההחלפה 

Ford, dodge משאיות אושקוש.... 

חלק צה"לי מלא כגון האמרים, דיפנדרים, זאב... 

 

באחד הפעמים שהייתי בפנצ'ריה על מנת להחליף צמיגים ל 350,

באותו הזמן הייתה שם Tremor חדשה, משופרת עם לוק שרק מושך עיניים. 

אני ניצלתי את הזמן לסגור פינות בטלפון. 

הבעלים של הרכב ניסה כל פעם לפתח איתי שיחה.

בסוף יצא לו לתפוס אותי פנוי, 

והתחיל לבכות כמה הצמיגים יקרים לו..... 

(להערכתי, עם כל התוספות, הרכב שלו עמד על 500k)

ושהוא מרכיב הפעם משהו סיני אבל טוב. 

 

מפה לשם, הוא זורק לי, 

*יש מצב אנחנו מתארגנים על צמיגים ממך, נשלם לך בסבבה*

עניתי לו

"בטח אחי, קח מספר, נתתי לו מספר ואמרתי לו

זה חבר יקר, כמו אח חוקר בלהב ובמשטרה הצבאית, תגיד לו שהמזוקן מגולני שלח אותך" 

 

הבחור פשוט הסתכל ואני התרחקתי. 

 

עכשיו תבינו,

הפורד היא מפלצת שאוכלת צמיגים אחוריים כמו מים, מספיק שהצמיגים במצב גרוע + תוסיף הנעה אחורית ומומנט מטורף ופנייה לא נכונה וזה אסון. 

אין לכם מושג איזה מלחיץ זה כאשר טנדר כזה או דומיו, גוררים בובקט, והארגז עמוס ואחד הצמיגים כושל. 

פעמיים נתקלתי במצב כזה, 

בפעם הראשונה, הרכב סטה לנתיב הנגדי מולי ואני "העפתי" את עצמי לשוליים החוליים ולתעלה, מה שהציל אותי שאני הייתי בהאמר. 

בפעם הנוספת הייתי מאחורי רכב כזה, והוא עף! לתעלת / שול החול הימני, העגלה התנתקה וחסמה את הנתיב שלי. 

 

אז לדעתי, יש אנשים שמודעים אבל קמצנים! ורוצחים בפוטנציה ביודעין.....

 

גם לכלי עבודה של מקס-סטוק יש "תו-תקן". 

  • מבאס 3
פורסם

אמלק

 

שאלה למקרה שלא עלה:

 

המדבקה שיצרן מדביק על הצמיגים שלו - איך היא הגיעה לשם?

האם אכן מכון גרמני בלתי-תלוי עשה עליהם מבחנים מפרכים, ואז נתן ציונים?

ואם עשה, האם הוא עושה ליצרן בקרת איכות, ולוקח מדי פעם את אותם הצמיגים מהיצרן לבדיקות חוזרות  (בביקורות-פתע)? או שהסתמך רק על הדוגמאות שהיצרן שלח לו פעם אחת (או פעם בשנה)?

 

או שמא הסיני הזמין כמה וכמה מדבקות כאלו ב"עלי אקספרס" והדביק על הצמיגים, בתוספת ש"שלי הכי טובים" (הנחתום המעיד על עיסתו)?

והעסק הסיני שבודק לו את הצמיגים, בכלל נקרא Germany ?

ואז ,אם יעלו עליו, הוא יכול להסתתר מאחורי השלטון שלו, ואף אחד לא יכול לגעת בו.

 

כמובן, אני מסייג - למיטב ידיעתי, המדבקה שהודבקה על הצמיג, הושגה ביושר.

 

תודה

  • אהבתי 2
פורסם (נערך)

לגבי ה-EU Label, עד כמה שמובן לי, מדובר בדיווח עצמי (ובהתאם, הצגת המידע על הצמיג ובפורטלים אחרים של מידע) של החברות שבודקות את הצמיגים שלהן במעבדה שכויילה לפי "צמיג כיול".

המחוקק יכול לבצע בדיקות שהן אכן עומדות בהצהרות, השאלה היא כמה זה קורה בפועל ובאיזו תצורה.

וגם כאשר כן מתבצעות בדיקות, גם אם הממצאים שליליים, יש עוד כברת דרך עד שמשהו ישתנה בפועל.

 

https://www.tyrenews.co.uk/news/dvsas-tyre-testing-uncovers-major-label-discrepancies-and-safety-concerns

כפי שניתן לראות, כנראה שרבות החברות שללא ממש עומדות בהצהרות. הבעיה היא שגישה למידע שאולי חושף בדיוק באילו צמיגים מדובר נמצאת  מאחורי  תשלום.

 

כבר הרבה זמן אני טוען שצריך לקחת את הדירוגים האלו בערבון מוגבל.

נכון שזה עדיף מכלום, אבל זה לא מושלם ומוגבל במידע שהוא נותן, גם אם נאמן למציאות.

 

לגבי צמיגים סינים, צירפתי לא מזמן גם מבחן מ-tyrereviews שבהם הם (לינגלונג וסיילון) זוכים לדירוג לא רע בכלל:

2025 Auto Bild Summer Performance Tyre Test - Tyre Reviews And Ratings

האם הביצועים (גם של צמיגים אחרים)  נשמרים לאורך זמן או לא, זה כבר סיפור אחר.

וכמובן כתמיד, חשוב להקפיד להתייחס לדגם ספציפי (שגם אז, יכולות להיות ווריאציות שונות, שלא לדבר על מידות וקודים שונים שיתנהגו אחרת).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 2.6.2025 בשעה 00:24, צ'ופצ'יק כתב:

אני מחזיק בעסק שלי כדרך קבע(תמיד יש יוצא מהכלל) לפחות 3 אופציות, מותג פרימיום, מותג ביניים, וצמיגים סיניים. 

 

בתאריך 2.6.2025 בשעה 08:21, Nakamichi כתב:

בתור בעל פנצריה חבר פורום נשמח שתפרסם את עצמך. 

 

היום הייתי בפנצ'ריה של @צ'ופצ'יק לטובת תיקון דליפת אוויר באחד הצמיגים.

הפנצ'רייה בכניסה למושב נחלים. 

כנראה הפנצ'רייה שלו תהיה הקונטקט הראשון שלי בכל עניין עם צמיגים. 

  • אהבתי 7

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

מסכים עם כל הנאמר כאן, ממה שהבחנתי 3 סיבות מרכזיות, לרוב בורות, רצון לחסוך בכסף ופשוט - חוסר בכסף.

  1. בראש ובראשונה בורות, אין הבנה עד כמה זה משמעותי, אני מכיר אנשים שמתגאים ברכב המתוחזק שלהם אבל צמיגים איכותיים? "סתם חרטא אין הבדל מסיני".
     
  2. כמובן עם הבורות בא רצון לחסוך בכסף, חושבים שיקר יותר = רק מחזיק יותר ושקט יותר, אם לא אכפת מה זה משנה ?
     
  3. וכמובן הסיבה השלישית, אין כסף - שהשופוני חוגג ופתאום אתה מתעורר להוצאות.
    נכנסתי פעם לפנצ'רייה אקראית שם היה בחור צעיר עם מרצדס יוקרתית מהשנים האחרונות ולתדהמתי הייתה עם גלגלים שחוקים בצורה קיצונית, אני חושב שלפחות אחד היה חלק לחלוטין כמו פורמולה 1.. 

 

הבעיה עם צמיגים (או כל מוצר אחר) מסין היא שפשוט אין לך מושג מה אתה מקבל, יש חברות סיניות איכותיות בהרבה תחומים, בעלות מוניטין וביסוס.

האם זה כך בצמיגים? נשמע שפשוט יש המון מותגים אקראיים מכל מיני שמות עמומים, לכו תדעו מאיזה תערובת הם מיוצרים, בקרת איכות, מבחני עומס, יושרה של היצרן וכו.

לא ייקרה כלום אם השטות שקניתי מעלי תתקלקל, אבל נשמע לי מגוחך למות כי התקמצנתי על צמיגים.

 

גם רוב הפנצ'ריות (עם כל הכבוד לאנשי המקצוע שהגיבו כאן), לא בדיוק מוקדי ידע מקצועיים, אתה מגיע ושואלים אותך "איזה צמיג אתה רוצה? יש סיני או מישלין (לדוגמה)", אוקיי איזה דגם? "לא יודע, זה מישלין".

אני למזלי במקרה הייתי בהרצאה ובעקבות כך עשיתי חקר, האם לבן אדם ממוצע יהיה הזדמנות לרכוש את הידע הזה?

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

 

 

היום הייתי בפנצ'ריה של @צ'ופצ'יק לטובת תיקון דליפת אוויר באחד הצמיגים.

הפנצ'רייה בכניסה למושב נחלים. 

כנראה הפנצ'רייה שלו תהיה הקונטקט הראשון שלי בכל עניין עם צמיגים. 

אני אשמח אם תכתוב ביקורת בשרשור ההמלצה על בעלי המקצוע שבפורום.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 שעות, עצלן כתב:

בראש ובראשונה בורות, אין הבנה עד כמה זה משמעותי, אני מכיר אנשים שמתגאים ברכב המתוחזק שלהם אבל צמיגים איכותיים? "סתם חרטא אין הבדל מסיני".

לא סתם חרטא

חבר אמר לי אם זה בתקן אז אין לי בעיה

  • מבאס 1
פורסם

איזה תקן בדיוק? מכון התקנים הישראלי? התקן האירופי לתיוג אנרגטי? או התקן הסיני "מספיק שיעבוד".

 

אם כבר מדברים על תקינה אירופית (EPREL), גיליתי שהמאגר קיים באינטרנט לעיון, בו אפשר לחפש על צמיגים בעלי המדבקה, אך שני צמיגים שחיפשתי שמשווקים בישראל לא נמצאים במאגר למרות שלאחד מהם Falken 310R (בניגוד לדגם המוכר ללא הR) יש מדבקה של הEPREL שראיתי בעצמי.

והFM800 שהיו מותקנים על הרכב שלי כשרכשתי אותו (ומחיפוש באינטרנט קיים להם מדבקה) לא נמצאים במאגר.

 

יכול להיות שזה רלוונטי רק למוצרים שנמכרים באירופה ועדיין תמוהה שיש תו תקן כביכול שלא מופיע במאגר, אני בספק שהיבואנים מזייפים מדבקה וממה שראיתי לדוגמה עם הדנלופ, סניף לבנון של דנלופ פרסם בפייסבוק פוסט גאווה שהSP SPORT FM 800 קיבלו A במבחן הבלימה האירופי בכביש רטוב...

פורסם
לפני 14 שעות, עצלן כתב:

בראש ובראשונה בורות, אין הבנה עד כמה זה משמעותי, אני מכיר אנשים שמתגאים ברכב המתוחזק שלהם אבל צמיגים איכותיים? "סתם חרטא אין הבדל מסיני".

זה בדרך כלל משתלב ביחד עם:

"אני נוהג זהיר, מרחק בלימה לא חשוב"

או

"מה אני עושה מירוצים מה זה משנה?"

 

ומה שהם לא מבינים זה שבעיקר על כביש רטוב זה יהיה מורגש, אבל גם על כביש יבש, זה יכול להיות ההבדל בין תאונה קלה לתאונה קשה או בין כמעט תאונה לתאונה.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...