Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי 2 סיבות בלבד לשאלה:

א.בורות

ב.חוסר יכולת

 

מי שאין לו כסף להשקיע על צמיגים איכותיים(בין אם יודע שזה אביזר בטיחותי ממעלה ראשונה ובין אם לא) לא יקנה צמיגים איכותיים, כשיש אופציות זולות, במידות מסוימות ה-ר-ב-ה יותר זולות, פשוט כי אין לו. זה לא משנה באיזה רכב הוא נוסע. יכול להיות רכב ששווה לערך הגרט שלו ויכול להיות רכב במאות אלפי שקלים.

וישנם הסוג השני של האנשים, ״שהפרוטה מצויה בכיסם״, אבל מתוך בורות לא יקנו צמיגים יקרים. הם רואים שזה עגול, שחור, ושיש חור, והכל מבחינתם אותו דבר. גם פה אין שום קורולציה לסוג/מחיר הרכב. יכול להיות עשיר מופלג עם רכב פאר, ויכול להיות איש פשוט עם רכב ״רגיל״.

 

לא חושב שקמצנות היא פקטור בעניין זה, אולי אחוז ממש ממש קטן מהאנשים, כי כל אדם בר דעת שהיה מבין את ההשלכות ואת ההבדלים בין צמיג איכותי לצמיג זבל, היה קונה איכותי.

כמובן יש יוצאים מהכלל שמסתכלים על החיים דרך החור של הגרוש ולא משנה אם הם מבינים או לא את ההשלכות, תמיד ירצו את הכי זול.

פורסם

לדעתי הסיבה היא שהשכן מתרשם מזה שהבאת רכב חדש ולא מזה ששמת קונטיננטל במקום לונג לונג. 

זה בדיוק כמו שנשים הולכות עם תיק של שאנל ונעליים משיין.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

פורסם (נערך)

בלת"ק

בהחלפת סט פאלקן ל508, לידי סטלביו שמרכיבה רביעיית צמיגים על גאנט 20 לזכרוני, סיניים, במחיר זהה לרביעיית ה17 אינץ בפיגו.

שאלתי את הצמיגאי מה עומד מאחורי ההחלטה של בעל הרכב, הוא משך בכתפיו ואמר "נטו מחיר."

 

כמה שנים קודם לכן, אני ממתין בצמיגיה אחרת אליה נכנסת טאקומה ביבוא אישי, מנוע בנזין עתיר נפח ורשימת אבזור בטעם אמריקאי, טנדר בהחלט לא זול שכנראה עלה 350 וצפונה. בעליו מחליף לסיני ואני שואל אותו "רכב כ"כ יקר, למה לא לקנות צמיגים איכותיים, בפער לא גדול?"

"יאללה... בסוף הכל אותו דבר, אחרי 70 אלף ק"מ בשנה גם הסיני וגם הגרמני יצטרכו החלפה"

הצמיגאי שעובד על הרכב גם פה, מושך בכתפיו ואומר לי "עזוב. לא נצליח לשכנע אנשים כאלו"

 

אז חברים, לפעמים אלו לא הצמיגאים, והייתי אומר אפילו זה בעיקר הישראלי הממוצע שמחפש לחסוך ובאמת לא מבין מה ההבדל באחיזה, יכולת בלימה וסתם נוחות או רעש בין צמיג לצמיג. גם נהגים מקצועיים שכל היום על הכביש יבחרו בסיני עם הטענה "אני 30 שנה... וכלום לא קרה"

בורות.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2
פורסם

סטלביו יכול להיות גם בן 7-8 שנים, לא בהכרח רכב של אדם בעל אמצעים.

 

ולעיקר,

לקמצנות צבעים רבים.

גם בעלי אמצעים לא אוהבים לבזבז על דברים שהם לא רוצים לבזבז עליהם.

רכב יקר, בית מפואר ושעון יוקרתי? ברור שכן.

אבל טיפול שנתי לבריכה בבית? טיפול תקופתי לרולקס? צמיגים ל-GLE קופה?

בשביל מה זה טוב?

 

 

פורסם

פעם הסתכלתי על עיצוב הסוליה של צמיגים.

יש לי השערה:

חלק מבעלי רכבי "שופוני" , בוחרים צמיג לפי הדוגמא של הסוליה.

זה חלק מהאסטטיקה של הרכב.

 

 

פורסם
לפני 10 שעות, yd b-4 כתב:

עם כל הכבוד לנהגי המרוצים כאן.

 

והזלזול בתוצרתת הסינית, כיום טכנולוגית הייצור בסין השתפרה פלאים רוחבית. לשם שינוי הפעם בפיקאסו שלי שמתי צמיגים סיניים ו וואלה אין שום שינוי מורגש בהתנהגות או באחיזה.

 

בעל הפנצ'ריה היה בחור הגון ולא ניסה לדחוף מכירה -אני מחליף רביעיות תמיד, וכשהבין ממני שהרכב מיועד למכירה הסב את תשומת ליבי שיש צמיג שהוחלף בעבר עקב קרע שאין צורך ממשי להחליפו.

 

היה מלא מבחר למידה שההיתי צריך והוא אמר לי שלעתו לרכב כזה סטנדרטי עם נסיעות מנהלתיות צמיגים יקרים וממותגים זה בזבוז.

 

לעומת זו לרכב השני שלי (טסלה לונג ריינג') למרות שהצמיגים מאוד יקרים כנראה שאקנה מחברה וסדרה מוכחת כי שם באמת יש שילוב של משקל גבוה מאוד יחד עם כח אדיר.

 

בקיצור צריך איזון בחיים....

 

1. קודם כל בעל הפנצרייה מרוויח הרבהי ותר מהרביעייה הסינית שלך לעומת צמיגי מותג. סתם שתדע. 

2. טכנולוגית הייצור בסין השתפרה פלאים - הבעיה שאין לך שמץ של מושג מה אתה מקבל. עזוב את זה שבמבחנים הצמיגים הסינים יוצאים גרועים בפער משמעותי לעומת עמיתיהם המוכרים. החמור יותר הוא שחלק גדול מהמותגי צמיגים האלה נמצאים פה היום, מחר כבר אין אותם יותר. אף אחד לא  בחן אותם אובייקטיבית, מעטים יצרני הצמיגים הסינים שנמצאים פה כבר תקופה ויש להם אספקה קבועה של צמיגים. 

3. לנסיעות מנהלתיות צמיגים יקרים ממותגים זה בזבוז? אולי.  אבל קודם כל יש הרבה מותגי ביניים - לא חייב מישלן וקונטיננטל. יש גם פאקלן וקומהו. דבר שני תפרסם ללקוח את הנתונים האמיתיים - את הביצועים המחרידים של הצמיגים הסינים ותן לו להחליט. 

 

  

לפני 7 שעות, vladclar כתב:

ממש לא כל מי שנוסע ברכב יוקרה עשיר.

יש לי דוגמה כזאת בעבודה - מישהו שכיר,  עם משכורת רגילה לגמרי של שכיר,

קנה וולוו Xc60 פלאג אין חדשה ב 400 אלף₪+, הוסיף לזה גם ציפוי קרמי ומשלם סוג של משכנתא.

הכל עניין של סדר עדיפויות.

 

אני לא יודע מה משכורת של שכיר, אני מכיר כמה שכירים שיש להם רכבים הרבה יותר יקרים מוולוו XC60. ונשאר להם עוד המווון עודף. 

אבל בוא נגיד שכמות האנשים מרוכשי הרכבים האלו שהאדם הזה מייצג היא כנראה קטנה עד קטנה מאוד.

 

 

 

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 13 דקות, Nakamichi כתב:

 

1. קודם כל בעל הפנצרייה מרוויח הרבהי ותר מהרביעייה הסינית שלך לעומת צמיגי מותג. סתם שתדע. 

2. טכנולוגית הייצור בסין השתפרה פלאים - הבעיה שאין לך שמץ של מושג מה אתה מקבל. עזוב את זה שבמבחנים הצמיגים הסינים יוצאים גרועים בפער משמעותי לעומת עמיתיהם המוכרים. החמור יותר הוא שחלק גדול מהמותגי צמיגים האלה נמצאים פה היום, מחר כבר אין אותם יותר. אף אחד לא  בחן אותם אובייקטיבית, מעטים יצרני הצמיגים הסינים שנמצאים פה כבר תקופה ויש להם אספקה קבועה של צמיגים. 

3. לנסיעות מנהלתיות צמיגים יקרים ממותגים זה בזבוז? אולי.  אבל קודם כל יש הרבה מותגי ביניים - לא חייב מישלן וקונטיננטל. יש גם פאקלן וקומהו. דבר שני תפרסם ללקוח את הנתונים האמיתיים - את הביצועים המחרידים של הצמיגים הסינים ותן לו להחליט. 

 

  

 

אני לא יודע מה משכורת של שכיר, אני מכיר כמה שכירים שיש להם רכבים הרבה יותר יקרים מוולוו XC60. ונשאר להם עוד המווון עודף. 

אבל בוא נגיד שכמות האנשים מרוכשי הרכבים האלו שהאדם הזה מייצג היא כנראה קטנה עד קטנה מאוד.

 

 

 

 

חייב להגיד שצמיג שנמכר באירופה חייב לעמוד בתקנים אוניברסלים שהאיחוד קבע:

Tyre Energy Label

 

ויש מספיק צמיגים יצרנים סיניים שנמכרים גם בארץ שמקבלים ציונים של B ומעלה בבלימה בכביש רטוב. 

לעומת זאת יש לא מעט צמיגים מיצרנים "מערביים" שעולים כפול מאותם סיניים ומציגים ציונים מכפירים, אז לא אוטומטית כול סיני=חרא וכול יצרן שאינו סיני=מספיק טוב. 

 

אבל כן, מודה שכניראה רוב המוחלט של מי שקונה צמיגים סיניים בארץ, כלל לא מודע לזה, ולא תהיה לו בעיה לקנות צמיג שלא עומד בשום תקן, העיקר רק שיהיה כמה שיותר זול. 

פורסם
לפני 2 דקות, Nakamichi כתב:

 

1. קודם כל בעל הפנצרייה מרוויח הרבהי ותר מהרביעייה הסינית שלך לעומת צמיגי מותג. סתם שתדע. 

2. טכנולוגית הייצור בסין השתפרה פלאים - הבעיה שאין לך שמץ של מושג מה אתה מקבל. 

 

 

1. בתור ״בעל פנצריה״ אני יכול להגיד לך שאתה(ועוד רבים, מסתבר בשירשור הזה, שחושבים כמוך) טועה. ״שוק הצמיגים״ בארץ תחרותי מאוד, והטענה שלך פשוט לא נכונה ומשוללת כל יסוד.

2. נמכרים בארץ מעל 20 מותגי צמיגים סיניים. מתוכם 4-5 מותגי ״פרימיום״. אני רושם פרימיום בסוגריים מהסיבה הפשוטה- אני לא באמת מאמין שהם פרימיום, חוץ מאחד(״האולוס״, אם מישהו מעוניין לדעת) שאני באמת מאמין שהוא מעל כולם. דרך אגב, עם או בלי קשר, האולוס הם הבעלים של פירלי.

נמכרים בארץ צמיגים מיצרנים גדולים ומכובדים שלא מביישים צמיגים מתוצרת אירופית(צמיג שמיוצר באירופה לא הופך אותו מעצם היותו מיוצר באירופה לצמיג איכותי), אבל הם לא רבים. מותגי הצמיגים שאני מדבר עליהם הם סיילון(רודאקס), האולוס, דאבל קוין, קנדה, דוואנטי,GITI.

מסכים איתך שלנהג הממוצע שמגיע לפנצריה אין באמת מושג מה מוכרים לו, אבל בכל זאת רוצה להגיד- זה שזה מיוצר בסין לא אוטומטית הופך את זה לזבל. מגיע משם הרבה זבל-זה נכון, אבל כמו בכל דבר בחיים, אסור להכליל.

  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אחת הבעיות הנוספות בעשור האחרון זה שיצרנים דוחפים ג'אנט 17 ו 18 לרכבים סטנדרטים וקלים כמו איביזות, מאזדות וכו'.

הסופרטיביות למינהן עם ג'אנט 19 (!) באופן טבעי זה מקפיץ את המחיר לצמיג ל 500 ש"ח ליחידה ומעלה.

ואז מתחיל שלב הבוררות והחסכון על חשבון אחרים..

 

אני עם פולו וג'אנט 15, וצמיג משלין PRIMACY 4 עלה לי 400 ש"ח כולל מעמ והתקנה עבור הסרן הקדמי.

על הסרן האחורי אני יכול להתקין FALEKN ב 330 ש"ח.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 11 שעות, צ'ופצ'יק כתב:

1. בתור ״בעל פנצריה״ אני יכול להגיד לך שאתה(ועוד רבים, מסתבר בשירשור הזה, שחושבים כמוך) טועה. ״שוק הצמיגים״ בארץ תחרותי מאוד, והטענה שלך פשוט לא נכונה ומשוללת כל יסוד.

2. נמכרים בארץ מעל 20 מותגי צמיגים סיניים. מתוכם 4-5 מותגי ״פרימיום״. אני רושם פרימיום בסוגריים מהסיבה הפשוטה- אני לא באמת מאמין שהם פרימיום, חוץ מאחד(״האולוס״, אם מישהו מעוניין לדעת) שאני באמת מאמין שהוא מעל כולם. דרך אגב, עם או בלי קשר, האולוס הם הבעלים של פירלי.

נמכרים בארץ צמיגים מיצרנים גדולים ומכובדים שלא מביישים צמיגים מתוצרת אירופית(צמיג שמיוצר באירופה לא הופך אותו מעצם היותו מיוצר באירופה לצמיג איכותי), אבל הם לא רבים. מותגי הצמיגים שאני מדבר עליהם הם סיילון(רודאקס), האולוס, דאבל קוין, קנדה, דוואנטי,GITI.

מסכים איתך שלנהג הממוצע שמגיע לפנצריה אין באמת מושג מה מוכרים לו, אבל בכל זאת רוצה להגיד- זה שזה מיוצר בסין לא אוטומטית הופך את זה לזבל. מגיע משם הרבה זבל-זה נכון, אבל כמו בכל דבר בחיים, אסור להכליל.


להלן תוצאות מבחנים של צמיגי האולוס:

ספויילר - לא טובות:

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Aeolus

פורסם
לפני 3 שעות, RK כתב:

 

 

הנה התשובה לשאלה של פות"ש. תחסכו את האמת, לא מעניין. נצדיק את הקמצנות עם קונספירציה.

מה רשמתי, מה הסקת...
פעם אחרונה שבדקתי, רכב מבנוי מעוד חלקים מלבד צמיגים. אם הטענה היא "צמיגים סיניים זה זבל לא אמין שלא שווה את המדבקת +ENERG שמודבקת עליהם" רק מעצם ארץ מוצאם סין. רוצה לומר אם כך שאז הטענה הזו גם תקפה לשואבי אבק סיניים, מכונות גלידה סיניות, וגם רכבים סיניים. אבל משום מה זה לא משתקף בשוק הרכב, כי בעוד שגם פה בפורום וגם בעולם האמיתי בחיים שלי לא שמעתי מישהו ממליץ על צמיגים סיניים (מלבד פנצ'ריות), משום מה לאנשים אין בעיה להתפלש בכל המותגים הסיניים המוזרים שמציפים את השוק בישראל.
אז צמיגי "לינגלוג" לא (שאגב, מה הטענה הרציונלית שצמיגים סיניים זה זבל מלבד היותם סיניים? אפשר גם למצוא צמיגים עם דירוגים סבירים+, האם שקרים?) , אבל "ג'ילי", "אספנג" ועוד פנינות ביזאריות, חברות שעוד לא בנות 10 שדוחפים פה בגרון = "פאר היצירה וחזון אחרית הימים".

כאמור, אבסורד.

*שלא יתפרש שאני מגן על צמיגים סיניים, בעיניי סכנות נפשות. אבל כפי שיש לי עשרות סימני שאלה על צמיגים סיניים ולא אפנק את עצמי בתענוג המפוקפק, מן הראוי שכך גם ארגיש לגבי הרכבים שלהם.
 

פורסם

בפשטות - אין קשר בין ממון לידע מוטורי.

מי שלא חובב רכב מתייחס להחלפת צמיגים כרע הכרחי, ויילך לפי המלצת הצמיגאי + גישה צרכנית נטו של תמורה לכסף.

 

חוץ מזה אתם שוכחים לציין ש-90 אחוז מהצמיגיות לא מחזיקות צמיגים טובים במלאי וצריך להזמין במיוחד. אם כבר טרחת להגיע עם הרכב, אתה מתקין מה שיש.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 15 שעות, צ'ופצ'יק כתב:

נמכרים בארץ צמיגים מיצרנים גדולים ומכובדים שלא מביישים צמיגים מתוצרת אירופית(צמיג שמיוצר באירופה לא הופך אותו מעצם היותו מיוצר באירופה לצמיג איכותי), אבל הם לא רבים. מותגי הצמיגים שאני מדבר עליהם הם סיילון(רודאקס), האולוס, דאבל קוין, קנדה, דוואנטי,GITI.

מסכים איתך שלנהג הממוצע שמגיע לפנצריה אין באמת מושג מה מוכרים לו, אבל בכל זאת רוצה להגיד- זה שזה מיוצר בסין לא אוטומטית הופך את זה לזבל.

מסכים איתך שלא צריך להכליל בחיים,

אבל נכון לעכשיו אין ולו מותג סיני אחד ששווה התייחסות רצינית אם בוחנים את  מכלול הצרכים שיש לכולנו מצמיג טוב.

ולמה אני מתכוון? - יכול להיות שאתה, כבעל צמיגייה, נשאל תכופות ע"י הלקוחות שלך האם צמיג מסויים הוא "טוב". אבל טוב במה? הכי קל להשוות כמובן מה אורך החיים הצפוי, ואם התשובה שלך מתייחסת בעיקר על זה (מניסיונך העשיר, אני בטוח), הרי שזה בעיני ממש לא הפרמטר החשוב ביותר.

אבל קל להשוות ק"מ נסועה של צמיג אחד למשנהו - ולכן אני מבקש לחדד את הדיון ולאתגר אותך, לקרוא בין השורות מה באמת יודע הצמיג לעשות בפן הבטיחותי, לא רק המסחרי (כמה ק"מ לכל שקל).

ראה דוגמא ממבחן גדול של ADAC הגרמני, מבחן 2025 של צמיגי קיץ, בו הגיע נציג GITI למקום 15 מבין 18 יצרנים, ודאבל-קוין למקום האחרון.

שים לב להתייחסות לאורך חיים אל מול מרחק בלימה ברטוב אצל הדאבל-קוין:

Also on the subject of wear, the Doublecoin budget tyre put in an incredible result, 25% ahead of the next best (Michelin) however the testers could still not recommend the tyre, mostly due to the incredibly bad wet grip. In fact, braking down from 130 km/h in the wet, where you'd be stopped on the Continental you'd still be doing 79.1 km/h on the Double Coin. That's a big accident.

 

הרי ברור שלא ניתן להמליץ על כזה צמיג אם אתה יודע מה המשמעות של בלימת חירום ברטוב ממהירות גבוהה... נכון שלא צריך לנהוג ב-130 קמ"ש על כביש רטוב, אבל הנתונים הללו יהיו רק בקצת יותר טובים אם מדובר בבלימה ממהירות יותר ריאלית כגון 90 קמ"ש.

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם

באוטובאהן הגרמני 130 קמ״ש בכביש רטוב זו מהירות ריאלית לגמרי.

  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...