Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 30.5.2025 בשעה 12:59, orankohn כתב:

רק קצת תזכורת למי שחושב: "מה כבר כ"כ יכול להיות גרוע בצמיג עלום שם סיני שעולה חצי ממותג ידוע ?" 
להלן קצת תוצאות ממבחנים עדכניים
המקור :
https://www.tyrereviews.com/

 

1. Best Performance Tyres For 2025 (צמיגים לביצועים ) :
תוצאות מרחק בלימה בכביש רטוב :
image.thumb.png.717318ccf7bb923a36bfe9cc950c8a7c.png
תוצאות מרחק בלימה בכביש יבש: 
image.thumb.png.da5b8fd42eac9d29eb04588bb8c2f38e.png
2025 EV Tyre Test : צמיגים לרכב חשמלי : (כולל צמיג-צמיג...) :
תוצאות מרחק בלימה בכביש יבש: 

 

image.thumb.png.48216a8f5e846f42d8ec8b23d7272b4f.png
 

תוצאות מרחקי בלימה בכביש רטוב :

image.thumb.png.97afad595b509653fa6562c374b7e7c8.png

2025 ADAC Summer Tyre Test  (צמיגי קיץ רגילים) :

בלימה רטובה: 


image.thumb.png.50d77c22c36e10c7e387585c03f0dcac.png

בלימה יבשה :

image.thumb.png.d41af434820b75a4b585a25483154adf.png

image.png

זה לא הוגן להביא צילומי מסך כאלה בלי להסביר בכלל מה הולך שם. זה ממש הטעיה לשמה (גם במקור אגב).

למשל 2 הגרפים הראשונים מראים צמיגים שהם Best Performance למול צמיג סיני אחד שהוא Touring Summer tyre - אז מה בדיוק ההשוואה שיש כאן? זה אפילו לא אותו תפוח.

תוסיף לזה שהגרף מאוד מגמתי כי לא מתחיל ב- 0 אז גם אם יש פער של 10% בביצועים גרפית זה נראה כמו 300%.

 

מצטער אבל זה פופוליזם לטובת הנושא, מי שיעמיק בנתונים יבין שבמרבית המקרים ההבדלים שאכן קיימים הם קטנים מאוד.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, GTאי כתב:

זה לא הוגן להביא צילומי מסך כאלה בלי להסביר בכלל מה הולך שם. זה ממש הטעיה לשמה (גם במקור אגב).

למשל 2 הגרפים הראשונים מראים צמיגים שהם Best Performance למול צמיג סיני אחד שהוא Touring Summer tyre - אז מה בדיוק ההשוואה שיש כאן? זה אפילו לא אותו תפוח.

תוסיף לזה שהגרף מאוד מגמתי כי לא מתחיל ב- 0 אז גם אם יש פער של 10% בביצועים גרפית זה נראה כמו 300%.

 

מצטער אבל זה פופוליזם לטובת הנושא, מי שיעמיק בנתונים יבין שבמרבית המקרים ההבדלים שאכן קיימים הם קטנים מאוד.

 

אתה קראת את המבחן מ-2025 שהביאו כאן?

אתה ראית שהדאבלקוין שהוצג כאן כצמיג סיני טוב נמצא ב-80 קמש כשהקונטי כבר בעמידה?

שהפערי בלימה מעל 20 מטר?

 

זה פערים קטנים?

אתה רציני?

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני שעתיים, nadavd4 כתב:

 

ובכביש 6 בכל סופ"ש/לילה.

לא שמת לב למילה ״רטוב״. אני מתכוון לגשם שוטף ממושך, לא לאיזה שפריץ ממטרה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, GTאי כתב:

מצטער אבל זה פופוליזם לטובת הנושא, מי שיעמיק בנתונים יבין שבמרבית המקרים ההבדלים שאכן קיימים הם קטנים מאוד.

אחרי ההודעה שלך, חזרתי לגרפים וקראתי שוב. 

הפופוליסט זה אתה.

שני הגרפים הכי קריטיים ורלוונטיים לקורא הישראלי הם שני האחרונים. ההבדלים שהגרפים האלו מצביעים עליהם ממש לא זניחים. הבדל תהומי.

 

מסכים שחסרים לי שם צמיגי הפרימיום של היצרנים המובילים (פרימסי, פרימיום קונטקט, אפיגריפ), ונראה שנבחנו בעיקר צמיגים יותר ספורטיביים שלהם.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

יש מבחנים על כל הצמיגים הנפוצים

המידה הנל פשוט היא יותר ״ספורטיבית״

אבל תחפשו באותו אתר מבחנים ותמצאו אינסוף על כל הדגמים הנפוצים והמוכרים.

 

 

פורסם
לפני 23 דקות, פריג'י כתב:

אחרי ההודעה שלך, חזרתי לגרפים וקראתי שוב. 

הפופוליסט זה אתה.

שני הגרפים הכי קריטיים ורלוונטיים לקורא הישראלי הם שני האחרונים. ההבדלים שהגרפים האלו מצביעים עליהם ממש לא זניחים. הבדל תהומי.

 

מסכים שחסרים לי שם צמיגי הפרימיום של היצרנים המובילים (פרימסי, פרימיום קונטקט, אפיגריפ), ונראה שנבחנו בעיקר צמיגים יותר ספורטיביים שלהם.

בסדר. ברור שזה הבדל גדול, אפילו תהומי אם אתה רוצה, אבל  השוואה של קונטי, פילוט ספורט ואיגל F1 לצמיג סיני עלום שם - זו השוואה שאין בשום פנצ'ריה בזמן אמת והצמיגים בכלל לא על אותה משבצת.

דווקא את הצמיגים הרלוונטים להשוואה (פרימסי,קונטקט וכו) אין שם. אז מה בדיוק אפשר ללמוד מהגרפים האלו? שצמיג שעולה פי  3 הוא טוב יותר?

 

הישראלי הממוצע צריך להחליט בפנצריה בין סיני לפריימסי ושכמותו. זה מה שמעניין והגרפים האלו פשוט לא רלוונטים לשאלות האלו.

 

לפני שעתיים, Nakamichi כתב:

 

אתה קראת את המבחן מ-2025 שהביאו כאן?

אתה ראית שהדאבלקוין שהוצג כאן כצמיג סיני טוב נמצא ב-80 קמש כשהקונטי כבר בעמידה?

שהפערי בלימה מעל 20 מטר?

 

זה פערים קטנים?

אתה רציני?

 

 

ראה למעלה. תפוחים לתפוחים

פורסם

היה לי חבר עם הוטאצ' מסויימת עם צמיגי רייקן. הצמיגים זכורים לי ככאלה ללא ביצועים ספורטיבים במיוחד. הוא היה אומר שזה מספיק עבור השימוש שלו. אישית לא יכלת להבין את ההגיון אבל לו זה עבד. קולגה למקצוע (מורה נהיגה) שהמלצתי לו להחליף לצמיגים לא סיניים טען שאין שוב הבדל ומה שמשנה זה התקן. לרוב באמת אנשים בטוחים שאין הבדל ומי שמשקיע הוא דווקא חלק מהעדר. כל אדם שמתח את יכלות הרכב לקצה בין אם במודע או לא, בכוונה או לא יוכל להעיד שההבדל הוא עצום לעיתים

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 25 דקות, Tapian כתב:

שאין שוב הבדל ומה שמשנה זה התקן.

 

יש תקן, אבל כשרוצים להשוות בין צמיגים יש איתו 2 בעיות:

1. בכיתה יש הרבה תלמידים, כאלה שעוברים עם ציון 60 וכאלה שעוברים עם 95. מישהו פה רוצה להגיד לי שזה אותו דבר?
2. ההתאמה לתקן נבדקת על ידי היצרן, ובמקרה של יצרן שרוב הפעילות שלו היא בסין - הסיכוי שמדובר בדיווח שגוי או שקרי גבוה יותר, כי במקרה של "מרחק-עצירה-גייט" העונש או הקנס ליצרן יהיה מינימלי.

 

לפני כשעה, sperial כתב:

לא שמת לב למילה ״רטוב״. אני מתכוון לגשם שוטף ממושך, לא לאיזה שפריץ ממטרה.

 

את הצמיג לא מעניין כמה מים האדמה ספגה בחורף האחרון אלא מה עומק השלולית - ובזה ישראל דווקא מצטיינת, עם כ 8.5 מ"מ בממוצע ביום גשום במישור החוף לעומת 5.4 בלבד באיזור ברלין. זאת אחת הסיבות להצפות שיש פה כל חורף...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם
לפני 11 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

אגב, אילו צמיגים נועל הרכב שלך??

Continental EcoContact 5 בני שנה וחצי סבירים לגמרי לצרכיי (נסיעות מנהלתיות-שגרתיות לחלוטין עם שמירת מרחק מוקפדת) ואוחזים מצויין את הפיג'ו 108 קרטינג שלי מודל 2015.

אתה יכול להיות רגוע ועם קצת פחות תוכחה... אני בצד שלך והדבר הראשון שהחלפתי ברכב זה את הצמיגים הסיניים שקיבלתי מהבעלים הקודמים.

השאלה שלי עדיין עומדת בעינה.

ובמקום לחזור על אותם הדברים שוב ושוב ושוב (ושוב) אפשר פשוט לקשר לשירשורים קודמים ומרובים בנושא עם המון מידע שהולך לאיבוד.

פורסם
לפני כשעה, nadavd4 כתב:

ש תקן, אבל כשרוצים להשוות בין צמיגים יש איתו 2 בעיות:

1. בכיתה יש הרבה תלמידים, כאלה שעוברים עם ציון 60 וכאלה שעוברים עם 95. מישהו פה רוצה להגיד לי שזה אותו דבר?

 

יש קריטריונים מאוד ברורים מה יקבל ציון A,B,C וכו'. אתה יכול לטעון שציון B אולי לא מספק כמו A וזה יהיה נכון, אבל להגיד ש-2 צמיגים שקיבלו אותו ציון ,אחד יהיה 60 והשני יהיה 95? נו באמת. 

 

לפני כשעה, nadavd4 כתב:

. ההתאמה לתקן נבדקת על ידי היצרן, ובמקרה של יצרן שרוב הפעילות שלו היא בסין - הסיכוי שמדובר בדיווח שגוי או שקרי גבוה יותר, כי במקרה של "מרחק-עצירה-גייט" העונש או הקנס ליצרן יהיה מינימלי.

 

יש לך הוכחות לזה? או שאתה סתם ממציא דברים על מנת להיות צודק בויכוח? המבחנים אמנם מבוצעים ע"י היצרניות, אבל האיחוד האירופאי זה לא בית זונות. בכלל לא. 

בתור מישהו שעובד בתחום אחר שגם צריך לעמוד ברגולוציה אירופאית, אתה נדרש לעמוד בדרישות מאוד ספציפייות, לספק דוחות ואלידציה וגם תהיה נתון לביקורות במפעל שלך, קל וחומר אם אתה יצרן חדש. ואם יתפסו אותך בזיוף נתונים, אתה לא תמכור יותר בחיים בשום מקום חוץ ממדינות מתפתחות באסיה ואפריקה. 

פורסם
בתאריך 29.5.2025 בשעה 22:20, chezik כתב:

זה אם הצמיגיה פורסת לך ל-36 תשלומים

זה לא שרשור שכנוע על צורך לקנות צמיג איכותי.

היתה כאן שאלה למה עשירים מתקמצנים, על זה התשובה.

למה בעצם בצמיגיות תמיד לוקחים הכל בתשלום אחד?

למה מוסך מציע לי תשלומים ללא ריבית והצמיגיה רוצה הכל במכה אחת?

פורסם

כנראה שזה תלוי בעסק הספציפי שאתה הולך אליו. 

בצמיגיה שלי תמיד מציעים 6 תשלומים בלי ריבית, אני בדרך כלל מעדיף לשלם במזומן או מקסימום 2 תשלומים.

במוסכים דווקא ראיתי תשלומים עם ריבית בלבד.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...