Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 דקות, stx כתב:

באחת מהתגובות למעלה צוטט שבבלימה מ-130 קמ״ש, כשהרכב עם הקונטיננטל עצר, הרכב עם הצמיג הסיני עוד נע ב-80 קמ״ש.

 

דמיין ששני רכבים לפניך עשו תאונה ועכשיו אתה פוגע בהם ב-80 קמ״ש, זה לא משנה?

 

אחד הדברים שמפחידים אותי זה בלימות חירום בארץ, כי אני עם צמיגים ספורטיביים ובלמים ספורטיביים ויש סיכוי שהאידיוט שנצמד מאחורה נועל איזה צמיג סיני עלום שם.

 

לפני 9 דקות, davemustaine87 כתב:

הנקודה היא שאי אפשר להיות ממוגן תמיד עד הסוף, ואנשים עושים ניהול סיכונים כשהם קונים צמיגים סיניים, בדיוק באותה מידה שהם קונים רכב לא הכי בטיחותי ,בוחרים לנהוג עם שפע מסכים טרנדים שמסיחים את הדעת שלהם, או נוהגים במהירות גבוהה. 

 

מסכים חלקית, מצד אחד אני מכיר אנשים שעושים במודע ניהול סיכונים כזה.

מצד שני אני מכיר גם כמות משמעותית של אנשים שלא היו מודעים בכלל לחשיבות של צמיגים וברגע שהם הבינו אותה כל החשיבה שלהם בנושא השתנתה. זה שחור וזה עגול... וזהו.

פורסם

הכול עניין של מודעות. 

 

אני אישית קונה גם צמיגים איכותיים- תמיד פלקן, כי הם איכותיים ומתאימים לי. 

אבל יש לי חבר שבחר לקנות צמיגים סיניים במצבע של 600 שקל ל-4 צמיגים. התגובה האוטומטית שלי הייתה, "למה קנית את החרא הזה"? 

מה שהוא קנה קיבל ציון B בתווית האירופאית, והצמיגים האלה החליפו צמיגי גודייר בני 4 שעברו 70 אלף אבל עדיין ניראו סביר עם חריצים בעובי 2.5-3 מ"מ. ומה אני אגיד לך, מנסיעה של לפני ואחרי ברכב שלו, הרכב אוחז ובולם הרבה יותר טוב מאשר הצמיגים האיכותיים אך הישנים שהיו לו. 

 

וזה גרם לי לחשוב וקצת לחקור על הנושא הזה. 

לא כול הצמיגים הסיניים הם זבל.

לא כול צמיג ממותג אירופאי הוא איכותי.

ובטח שלא כול צמיג איכותי מתפקד אחרי X שנים באותה איכות כמו שהוא היה חדש. הפערים יכולים להיות אפילו תהומיים. 

 

אני אישית לא בטוח בכלל שקניית צמיג סיני שנמכר באיחוד האירופאי ב-600 לרביעיה והחלפה כול שנתיים, פחות בטיחותית ממי שקנה צמיג פרימיום ב-800 שקל לצמיג ומושך אותו עד למקסימום האפשרי. 

  • אהבתי 3
פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, davemustaine87 כתב:

תחשוב שבאותו תרחיש, היית עם רכב עם בלימה אוטונומית, שהייתה מגיבה הרבה יותר מהר מנהג אנושי, זה לא היה משנה? 

הסרת אחריות מהנהג #1

מערכות בוסר לא בשלות בעליל שבולמות סתם ומקבלות ציוני בטיחות גבוהים נטו בגלל פוליטיקה.

 

לפני 19 דקות, davemustaine87 כתב:

או במקום 130 קמ"ש הייתה נוסע ב-110, זה לא משנה ? 

הסרת אחריות #2. אין התיחסות לתנאי הדרך וליכולת הרכב לבלום. 

אם תגביל את כולם ל-110 אז תוכל בראש שקט להתקין צמיגי פח אשפה? 

 

לפני 19 דקות, davemustaine87 כתב:

או שהצמיגי הקונטטיננל שקנית כי הם סופר בטיחותיים, אבל הם בני שלוש כי אתה לא מחליף צמיגים כאלה יקרים כול שנתיים, שאין לך שמץ של מושג איך הם מגיבים בגיל כזה, כי אף אחד לא בודק את זה. זה לא משנה ? 

לנהג טוב יש מושג איך הצמיגים מגיבים ומתנהגים.

אני למשל החלפתי רביעיית מישלן בני שנתיים שעשו 25 אלף כי התייבשו.

וברכב ליסינג האחרון שלי שדרגתי בעלות לא מבוטלת על חשבוני זוג צמיגים.

 

לפני 19 דקות, davemustaine87 כתב:

הנקודה היא שאי אפשר להיות ממוגן תמיד עד הסוף, ואנשים עושים ניהול סיכונים כשהם קונים צמיגים סיניים, בדיוק באותה מידה שהם קונים רכב לא הכי בטיחותי ,בוחרים לנהוג עם שפע מסכים טרנדים שמסיחים את הדעת שלהם, או נוהגים במהירות גבוהה. 

 

אנשים לא עושים שום ניהול סיכונים כשהם קונים צמיגים סיניים כי הם אפילו לא יודעים מה לשאול ואיפה לקרוא את המידע.

 

נהג טוב שנוהג מהר עושה ניהול סיכונים לעצמו 100% מהזמן כדי להתאים את המהירות לתנאי הדרך.

 

הגישה של נשתלט לך על האוטו ונגביל את המהירות כי גם ככה כולם נוהגים חרא זו גישה שהביאה לעלייה בתאונות ובנפגעים.

 

לגבי המסכים - מה יש לומר? זו מחלה של התעשייה. 

אישית יכול להגיד שהתחדשתי החודש באוקטביה דור קודם, והרכב ליסינג שלנו הוא כבר שנה+ אוקטביה דור אחרון. 

הדור קודם הרבה יותר אינטואטיבית ואני לא מוריד את העיניים מהכביש לרגע. בנוכחית? מכה.

וזו אוקטביה, לא אקספנג שאנשים יכולים לראות יוטיוב בנהיגה ולבלות דקות ארוכות בבהייה במסך, כן?

 

אגב עם התגובה הבאה שלך אני בהחלט יכול להסכים.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, פריג'י כתב:

הגישה של נשתלט לך על האוטו ונגביל את המהירות כי גם ככה כולם נוהגים חרא זו גישה שהביאה לעלייה בתאונות ובנפגעים.

 

יש לך הוכחות או שחזרנו ל״מוסכמות הפורום״?

 

הגישה של להשתלט על הרכב היא המשתלטת בימים אלה על האיחוד האירופי. צריך להמתין ולראות מה זה יעשה לתאונות ולנפגעים. האיחוד נוהג לעשות בקרה, אני מצפה למחקרים שיתפרסמו בעוד 3 שנים, אולי אפילו קודם.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 דקות, sperial כתב:

יש לך הוכחות או שחזרנו ל״מוסכמות הפורום״?

 

הגישה של להשתלט על הרכב היא המשתלטת בימים אלה על האיחוד האירופי. צריך להמתין ולראות מה זה יעשה לתאונות ולנפגעים. האיחוד נוהג לעשות בקרה, אני מצפה למחקרים שיתפרסמו בעוד 3 שנים, אולי אפילו קודם.

לא, ואני יכול להבטיח לך שגם לא יהיו שום נתונים שיבודדו את המשתנה הספציפי הזה. זה פוליטיקה ולא בטיחות.

פורסם

אני מכיר את הקבוצה הזו מספיק שנים כדי להכיר את המוסכמה ש מהירות לא משפיעה על מספר תאונות. בפעם האחרונה שבדקתי המחקר היחיד שמצא ממצא כזה היה מחקר ישראלי על 100 ק״מ בכביש 6 שהיה חסר עוצמה סטטיסטית (ואני מוסיף, כולנו מכירים את האכיפה הרופפת). כל המחקרים האירופים והאמריקאיים, שהיו בהיקפים הרבה יותר גדולים, הראו קשר מובהק בין שינוי מהירות מותרת לבין מספר תאונות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 16 דקות, davemustaine87 כתב:

יש לי חבר שבחר לקנות צמיגים סיניים במצבע של 600 שקל ל-4 צמיגים. התגובה האוטומטית שלי הייתה, "למה קנית את החרא הזה"? 

מה שהוא קנה קיבל ציון B בתווית האירופאית, והצמיגים האלה החליפו צמיגי גודייר בני 4 שעברו 70 אלף אבל עדיין ניראו סביר עם חריצים בעובי 2.5-3 מ"מ. ומה אני אגיד לך, מנסיעה של לפני ואחרי ברכב שלו, הרכב אוחז ובולם הרבה יותר טוב מאשר הצמיגים האיכותיים אך הישנים שהיו לו

הצמיגים האלה חדשים אז הגומי טרי ומרגישים שיפור. השאלה כמה זמן האפקט הזה ישמר, כנראה לא להרבה זמן. יש קטע לאמוד מצב של צמיגים לפי עובי החריצים וזהו, זה לא ממש נכון. 

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, sperial כתב:

אני מכיר את הקבוצה הזו מספיק שנים כדי להכיר את המוסכמה ש מהירות לא משפיעה על מספר תאונות. בפעם האחרונה שבדקתי המחקר היחיד שמצא ממצא כזה היה מחקר ישראלי על 100 ק״מ בכביש 6 שהיה חסר עוצמה סטטיסטית (ואני מוסיף, כולנו מכירים את האכיפה הרופפת). כל המחקרים האירופים והאמריקאיים, שהיו בהיקפים הרבה יותר גדולים, הראו קשר מובהק בין שינוי מהירות מותרת לבין מספר תאונות.

אין כאן שום אמירה כזו.

אתה עושה דין אחד לנהג זבל שלא עוזב את הטלפון ולא מסתכל על הכביש ולנהג אחר מרוכז ואיכפתי שמתאים את עצמו לתנאי הדרך, ואומר שבגלל שהבעיה היא סטטיסטית אז נכון להגביל את כולם.

 

מחזיר אותי לדיוני הקורונה איתך.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 2
פורסם

אתה יודע שרוב הנהגים מחזיקים מעצמם משמעותית טובים מהממוצע, כן? גם זו סטטיסטיקה מצערת, כי לאנשים עודף ביטחון עצמי.

 

היה כאן פעם מהנדס כבישים שהסביר את המשתנים הפיזיקליים שמשפיעים על המהירות המותרת. שים לב, פיזיקה, לא ביולוגיה ולא פסיכולוגיה. מרבית האנשים כלל לא מודעים לשיקולים אלה. רואים שני נתיבים עם פס צהוב מימין, פס לבן משמאל וקו קטעים באמצע - אז אין בעיה לנהוג 150 קמ"ש. או להסתפק ב-130, למרות שמצב הכביש מתאים ל-90.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ובגרמניה הגבלת כבישי הצד בין היישובים היא 100 קמ"ש ו-99% מהגרמנים ינהגו בהם 120 ואפילו יעקפו אותך כשתסע שם במהירות הזו. 

אז מה זה אומר? עובדה שהפיזיקה מאפשרת אחרת 99% מהגרמנים היו בתעלה ליד.

 

שום מהנדס או מתמטיקאי לא יכול לחשב לך את האחיזה של צמיג בתנאים מסוימים לפי הדרך בלבד כי המודל בפועל הוא לא פשטני כמו שמלמדים בבית ספר להנדסה. צריך להריץ סימולציות ספציפיות לתרכובת, לרכב ולסוג ההנעה, מרכז הכובד, המשקל ושאר פרמטרים. ואז תגלה שמקדם הביטחון בפועל הרבה יותר גבוה. 

 

אבל בפועל הנהג עושה את זה בעצמו, ומבקר את מהירותו 100% מהזמן בנהיגה טכנית. הוא יודע להרגיש ולהתאים את מהירותו כדי לא לעוף מהדרך.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעה, davemustaine87 כתב:

תחשוב שבאותו תרחיש, היית עם רכב עם בלימה אוטונומית, שהייתה מגיבה הרבה יותר מהר מנהג אנושי, זה לא היה משנה? 

מה זה משנה? בלימה אוטונומית לא מחפה על צמיגים נחותים,

ובכל מקרה, בלימה אוטונומית נכנסת לפעולה אחרי שהנהג היה אמור לבלום ומשום מה לא עשה זאת.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 26 דקות, BoazB11 כתב:

מה זה משנה? בלימה אוטונומית לא מחפה על צמיגים נחותים,

 

 

בהחלט מחפה, אם כי באופן עקיף, ולא בעצם זה שהיא אוטונומית, אלא בזה שמערכת הבלימה מחלקת את הבלימה באופן אידיאלי בין כל אחד מהגלגלים, עוד לפני בכלל שיש התערבות פיסית (יענו, כניסה לפעולה של ה-ABS, על כל אחד מהגלגלים בנפרד).

 

בכלל, השימוש בבקרות ברכב מכסה על אובדן אחיזה (רגעי או החלקה) ובוודאי על תחושת אובדן השליטה.

למשל, אם פעם היית מרגיש שהצמיגים נחותים, כי הרכב מפרפר יותר ביציאה, היום הרכב לא יפרפר, לא משנה אלו צמיגים יש.

 

הבקרות לא מתערבות ברגע שהתחילה החלקה, כך שמורגשת ההתערבות, אלא עוד לפני, וצריך נהג מיומן כדי בכלל לשים לב שהבקרה תיקנה את זה, לדוגמא, שנתת יותר מדי גז ביציאה מהסיבוב או שבלמת בתוכו. 

אישית, זה משנה גם את איך שאני נוהג. הפסקתי לתת גז מדוד בהאצה תחת עומס. אני פשוט נותן גז מלא, והרכב מתקן אותי. אני מרגיש את זה קורה דרך התחת (יש שיהוי ו/או חוסר רציפות בהאצה, ככל שהמערכת מתקנת), אבל ספק אם נהג לא מיומן או כזה שרגיל לבקרות, בכלל ישים לב.

אני גם שמתי לב אישית שאני פחות שם לב אם חסר אוויר בצמיגים. פעם זה היה לי מורגש. היום המערכת מספרת לי שצריך לנפח עוד לפני.

 

אם נוסיף לזה שגם צמיגים חדשים מחליפים צמיגים שחוקים, טובים ככל שיהיו, אחרי ההחלפה סביר שיורגש שיפור ביחס למה שהיה, גם אם הצמיגים החדשים פחות איכותיים, אז גם לא שמים לנחיתות החדשים מייד לאחר ההחלפה.

לפני כשעה, sperial כתב:

אתה יודע שרוב הנהגים מחזיקים מעצמם משמעותית טובים מהממוצע, כן? גם זו סטטיסטיקה מצערת, כי לאנשים עודף ביטחון עצמי.

 

 

הכלל הוא פשוט.

אם למדת נהיגה מתקדמת והתאמנת, אז אתה יכול להחזיק מעצמך, ברמה כזו או אחרת. אם לא, אתה (כלומר, כל אחד) הדיוט כמו כל אחד אחר על הכביש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, פריג'י כתב:

מערכות בוסר לא בשלות בעליל שבולמות סתם ומקבלות ציוני בטיחות גבוהים נטו בגלל פוליטיקה.

 

 

כשאמרתי התכוונתי לזה שהמערכת עובדת כמו שהיא אמורה לעבוד, ברור שהכוונה היא לא למערכת שמסמנת V על קיומה בפרסופקט של הרכב, ובפועל לא שווה כלום. 

 

לפני שעתיים, פריג'י כתב:

אם תגביל את כולם ל-110 אז תוכל בראש שקט להתקין צמיגי פח אשפה? 

 

לא אמרתי את זה, אמרתי שזה חלק ממערך הסיכונים כשאתה עולה על הכביש. 

מה לעשות, זאת פיזיקה בסיסית, תיסע על 130 במקום 110, תגדיל את מרחק העצירה שלך ב-30 מטר לפחות. זו עובדה. וכמו שבנאדם עולה עם צמיג זול צריך לקחת בחשבון שהמרחק עצירה שלו יתארך, אז גם בנאדם שנוסע על 130 צריך לקחת את זה בחשבון בהתאם. 

 

לפני שעתיים, פריג'י כתב:

לנהג טוב יש מושג איך הצמיגים מגיבים ומתנהגים.

אני למשל החלפתי רביעיית מישלן בני שנתיים שעשו 25 אלף כי התייבשו.

וברכב ליסינג האחרון שלי שדרגתי בעלות לא מבוטלת על חשבוני זוג צמיגים.

 

יפה מאוד שאתה יודע, מניח שזה בגלל שאתה יוצא מדי פעם למסלול?

לרוב המוחלט של האנשים השינוי הוא כול כך הדרגתי ואיטי שהם לא יכולים לשים לב לזה. רק אחרי שהם מחליפים צמיגים הם מבינים על איזה אשפה הם נסעו לפני. 

לפני שעתיים, פריג'י כתב:

אנשים לא עושים שום ניהול סיכונים כשהם קונים צמיגים סיניים כי הם אפילו לא יודעים מה לשאול ואיפה לקרוא את המידע.

 

 

אני מסכים, אין לי ספק שרוב המוחלט של מי שקונה צמיגים כאלה, לא אכפת להם מכלום ורק קונים כי זה זול. 

אני רק יצאתי נגד הקביעה האוטומטית של לקנות צמיג סיני זה הדבר הכי גרוע בעולם. יש קונסטלציות מסויימות שלקנות סיני זה לא בהכרח כזה רע. אבל כן, צריך מודעות. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

@פריג'י אני לא יודע מה מקדמי הבטיחות של המהנדסים בגרמניה. מה שכן, יש להם אמצעי בטיחות שלא מוכרים בארץ. מאיכות הסלילה ועד התראות על מכשולים. ויש להם יתרון עצום עלינו מבחינת ייראת החוק והאכיפה.

 

@falou אני מדבר על נהג ״ממוצע״ (כאילו שאפשר למדוד מה זה. אבל נניח לכך). אתה מדבר על נהג שרכש מיומניות שמעבר לבסיסיות, כנראה אחוז קטן מנהנגים. ואחוז עוד יותר קטן שמחדש את המיומנויות  ידי אימון תקופתי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, saar5555 כתב:

לא מגיע לבלימות חירום בכביש בינעירוני..או למצבים קיצוניים אחרים (ואז 2 מטרים הבדל במרחק עצירה לא כל כך משנים).

 

אתה לא שולט בבלימות חירום. לרוב זה נכפה עליך, זה לא שמישהו יוזם אותן. זה בדיוק הלך הרוח של קוני מוצרי הזבל, וזה בדיוק מקור הטעות.

 

לגבי 2 מטר מרחק עצירה - זה בדיוק ההבדל בין חיים למוות.

 

אני בהלם שזה לא מובן מאליו בפורום חובבי רכב.

  • אהבתי 4

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...