Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

להמר על PURETECH | בחירה מושכלת או מושחלת?


ay115

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Elad101 כתב:

רק מציין שהיה לי פיג'ו 308 שעברה RECALL  להחלפת הרצועה בסביבות ה-100K
כשהרכב הגיע ל-115K הטבעות אטימה של הבוכנות כשלו מה שגרר שיפוץ ראש מנוע בעלות של 12 אלף ש"ח

 

החליפו לך בערך כפול קילומטראז' ממה שצריך ונהוג כיום והנזק כבר נעשה. הבעיה היא לא הרצועה עצמה שנקרעת או משהו כזה, אלא שהיא מתפוררת, הפירורים סותמים את הפילטר שמן והמנוע לא מקבל שימון טוב ואצלך זה נמשך עשרות אלפי ק"מ. זו הסיבה שהלכו לך הרינגים. ועכשיו עשו שיפוץ ראש מנוע, העלו קומפרסיה ובשלב מסוים ילכו גם המיסבים. זו פשוט בושה שמוסך יצרן שאמור להבין עושה דברים כאלו, ועל המחיר בכלל לא מדבר. זה רכב נפוץ, היית מחליף מנוע קומפלט מיבוא ושומר את הנוכחי לחלקים.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

פה מדובר על מנוע 82 כ״ס. לא הגיע לארץ בכלל בשנים הללו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. חד משמעית לא. כשאני קניתי רכב עם מנוע פיורטק, המחלות האלה עדיין לא היו ידועות. אבל עכשיו, כשברור שזה פח אשפה של מנוע למה שתעשה את זה לעצמך? ואם בעוד שנה תמצא את עצמך מוציא 15,000 שקל על שיפוץ מנוע? עדיף כבר עכשיו להוסיף 15,000 שקל ולקנות רכב אמין יותר, שגם יהיה לך קל יותר למכור בעתיד.

  • רעיון טוב! 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, yulianx כתב:

חושב למשל על 208 למרות הפיורטק

לפחות תחפש GTi, גם מהנה, גם אופה וגם אמינה בהשוואה לפיורטק. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי רכבי יוקרה ישנים? גם אותם פסלת? למרות שחלק מהם שחיפשתי בגוגל מראים שהגודל שלהם די על הקסקס בחנייה שלך.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, menir1 כתב:

לפחות תחפש GTi, גם מהנה, גם אופה וגם אמינה בהשוואה לפיורטק. 

זה רכב לאישתי. Gti אני שומר לעצמי.😎

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, ay115 כתב:

הרצועה זה הכשל הזול של המנוע 2000-3000 ש"ח וסיימת עם זה, אבל בנוסף יש כשל בטבעות האטימה של הבוכנות, מה שמוביל לצריכת שמן בק"מ יחסית נמוך. יש כאלה שמגיעים לליטר+ לכל 1,000 ק"מ ואז נדרש שיפוץ מנוע, שעולה כ-14,000 ש"ח.

ליטר ל-1000 ק"מ? חלום, אני עכשיו קונה!

 

ה-208 שלי צורכת ליטר ל-300 ק"מ, המנוע אחרי 140 אלף ק"מ, טופל כמו שעון והוקדמו טיפולים.

 

 

לפני 7 שעות, נירו72 כתב:

 

החליפו לך בערך כפול קילומטראז' ממה שצריך ונהוג כיום והנזק כבר נעשה. הבעיה היא לא הרצועה עצמה שנקרעת או משהו כזה, אלא שהיא מתפוררת, הפירורים סותמים את הפילטר שמן והמנוע לא מקבל שימון טוב ואצלך זה נמשך עשרות אלפי ק"מ. זו הסיבה שהלכו לך הרינגים. ועכשיו עשו שיפוץ ראש מנוע, העלו קומפרסיה ובשלב מסוים ילכו גם המיסבים. זו פשוט בושה שמוסך יצרן שאמור להבין עושה דברים כאלו, ועל המחיר בכלל לא מדבר. זה רכב נפוץ, היית מחליף מנוע קומפלט מיבוא ושומר את הנוכחי לחלקים.

 

ב-208 שלי, המנוע אטסמוספרי, הרצועה כלל לא התפוררה ועדיין זה לא מנע מהרינגים להיהרס ולהוביל לצריכת שמן מפחידה. יש כשל מובנה במנוע הזה, הוא פשוט מתוכנן ל-130-140 ק"מ, לאחר מכן נדרש שיפוץ מלא או החלפה. למזלי רכשתי את הרכב כיד שניה במחיר מאד זול.

 

עם זאת, הרכב מאד נוח ונעים לנהיגה, ואם לוקחים בחשבון שיפוץ מנוע בהמשך, עדיין ייתכן שזאת עסקה משתלמת מבחינה כלכלית נטו, הרי הרכבים האלו נמכרים ביד 2 במחירים מצחיקים.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לפוסט הקודם שלי נניח שאתה מסוגל לחיות עם תדלוק של ליטר שמן על כל 1,000 ק"מ. בסופו של דבר, שריפת שמן כל כך קיצונית תהרוס לך את הממיר הקטליטי, ואז תצטרך להוציא עוד כמה אלפי שקלים על תיקון. בנוסף, ברכבים האלה יש גם בעיה סדרתית במדחסים של המזגן, וגם כשהוא עובד – זה מזגן חלש למדי, שלא באמת מתאים לאקלים הישראלי. אני, למשל, סובל בקיץ עם ה-208 שלי. זה לא מגיע לרמה של להזיע ברכב, אבל הוא אף פעם לא באמת מתקרר לגמרי, במיוחד אם עמד בשמש לפני כן. 

 

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, ay115 כתב:

הרצועה זה הכשל הזול של המנוע 2000-3000 ש"ח וסיימת עם זה, אבל בנוסף יש כשל בטבעות האטימה של הבוכנות, מה שמוביל לצריכת שמן בק"מ יחסית נמוך. יש כאלה שמגיעים לליטר+ לכל 1,000 ק"מ ואז נדרש שיפוץ מנוע, שעולה כ-14,000 ש"ח.

 

ה 2 cents שלי:

רכבים כאלה קונים שהמנוע כבר גמור. שוחטים במחיר ומחליפים למנוע משופץ של PSA במוסך מורשה - ואז הרווחת שקט לכמה שנים טובות קדימה.

הממיר הקטליטי יהיה נקודה שאולי יהיה שווה לטפל בה *עם* החלפת המנוע, ויכול להיות שיהיה שווה לחכות עד שהוא יתן את אותותיו - ואז להחליף.

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, bitla כתב:

ההיתי בדילמה שלך ורכשתי c3 שנת 2019, מתוך מודעות מלאה לבעיה של הרצועה

קניתי את הרכב עם 43 אלף קילומטר וישר שלחתי אותו להחלפה יזומה של הרצועה, כך קניתי לי שקט לכמה שנים

אתה מקווה, או מקווה בשבילך

יש לא מעט תקלות במנוע הזה (תראה בשרשור כאן) ועוד כל מיני בעיות מסביב.

לא אומר שזה לא משתלם אבל מי שמחפש שקט ממוסכים ורוצה רק (או כמעט רק) טיפולים שוטפים שיעזוב את הפיורטק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא צרפתיות של פעם שהציעו חווית נהיגה מיוחדת ונוחות מדהימה במחיר של אמינות בעייתית. כל המכוניות הצרפתיות האלה עם מנועי פיורטק מושרצות על ידי קונצרן סטלנטיס. אפשר לחשוב מה כבר מקבלים בפיג'ו/סיטרואן מודרנית ששווה עבורו לאכול את הבעיות של פיורטק. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב2021 הייתה לי התלבטות כמו של פות״ש. קראתי וידעתי הכל מראש, החלטתי ללכת על זה ורכשתי פיג׳ו 308 עם 44 אלף ק״מ על השעון.

הרכב טופל כהלכה לפניי, ואני כמובן הקדמתי טיפולים (כל 10k) וכמובן עשיתי טיימינג מוקדם במוסך גבע.

הרכב לא שרף שמן כלל עד שבאיזור יוני 2024 שמן החל להיעלם בצורה קיצונית (כשל בטבעות הבוכנה). ביולי 2024 הרכב נכנס לשיפוץ מנוע מלא בגבע כאשר הרכב עם 82 אלף ק״מ על השעון. שילמתי על התענוג הזה כמעט 15 אלף ש״ח, כמובן שזה לא היה נעים.

בפועל חוץ מהסיכון הזה שלקחתי על עצמי - הרכב מצוין. לא היו שום תקלות חוץ מזה (הייתי צריך להחליף תפוח הגה לפני שנה, בעיניי זה בלאי סביר). זה רכב מאד נוח, שקט ומאובזר ביחס לשנתון.

רכשתי אותו ב 2021 עבור 50 אלף ש״ח. באותו מחיר הייתי קונה פיקנטו בת 6 ולכן בסך הדברים, אני מרגיש שהרכישה הייתה מוצלחת. הרכב משרת אותנו נאמנה.

 

לאחרונה חשבתי להחליף לרכב חשמלי ולקחתי את האוטו כדי לקבל הצעת טרייד-אין. כמובן שלא הוצע לי המחירון של הרכב (26 אלף) אלא באיזור חצי מזה, ובסוף בלי קשר החלטתי שכרגע הוצאה כבדה על רכב חשמלי לא מתאימה לי אז הרכב בינתיים נשאר אצלי ולא הלך לטרייד אין. בכל מקרה, אם וכאשר ארצה להעיף אותו ויהיה לי קשה כי השוק קשה, אני כנראה אלך לטרייד אין כי שם מקבלים הכל.

 

אגב, צריך גם לדבר על היתרונות של המנוע הזה. מלבד זה שהוא בדברים מסוימים נבלה סרוחה, מדובר במנוע ממש זריז וכיפי לנסיעה יום יומית. בהשוואה למנוע 1.6 שיש ב 3008 (שיותר חזק ממנו על הנייר) - הוא זריז וממש ״חי״. בכל סיטואציה שתבקש הוא יעיף אותך קדימה בלי להתאמץ, זה אופי שיש רק למנועים קטנים ומוגדשים. אם מתעלמים לרגע מכל המחלות והבעיות, זה מנוע ממש נחמד

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Shay_u כתב:

הוא יעיף אותך קדימה בלי להתאמץ, זה אופי שיש רק למנועים קטנים ומוגדשים

אתה בטוח שאתה רוצה לכתוב "רק"? 

ממליץ לנסות מנועים גדולים, מודגשים או לא מודגשים, ולחזור לספר.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי פאוורטק 3.7 V6 לא העיף קדימה - הוא העיף אותי אחורה, הצמיד אותי לגב המושב. קצת לא יודע איך לאכול כאן חלק מהמושגים. 

 

בעיני - כשאני קורא את הכותרת, להמר היום על רכב מודרני זה בערך כמו להמר על עגבת 

 

חוץ מאולי סובארו ומאזדה שהם נשארו "יפניים" וגם להן יש מחלות פה ושם - כל שאר הרכבים הם כבר סוג של הכל-מהכל מבחינתי, ניסאן זה רנו\מרצדס 

PSA בחלקה מנועים של BMW (מנועי THP) או פורד  וכך הלאה וכך הלאה 

לכולם יש מחלות. 

 

פשוט PSA מה4.5 שנים שאני עם המוצרים שלהם - "קצת" יותר קריזיונרים ממה שהייתי רוצה לתחזק ובסופו של דבר אם הייתי קונה "יפני" הייתי משלם מראש בהבדל המחיר יותר מכל התקלות שחוויתי עד עכשיו... 

 

זה נגמר בזה שצריך להיות עם יד על הדופק עם המנועים האלה - לשמור 15 בצד אם אפשר - תמורה? מקבלים - מקבלים תמורה נהדרת. קניתם זול, תחזקתם קצת יקר אבל קיבלתם רכב שקשה מאוד להתחרות באיכות שלו. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, THELAD כתב:

הרצועה כלל לא התפוררה ועדיין זה לא מנע מהרינגים להיהרס ולהוביל לצריכת שמן מפחידה.

זה שלא ראית התפוררות מסיבית לא אומר שאין חתיכות בגודל קטן שמצטברות בפילטר, בשמן עצמו,  וברשת על הבלוק שלאחר הפילטר. המנוע הזה עבר כיום לשרשרת טיימינג ומניח שזה יפתור את כל הבעיות

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...