Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אורן ממליץ על החלפת שמן כול 10 אלף ורצועה כול 4 שנים או 60 אלף. לעומת היצרן שממליץ החלפת מן כול 15 אלף ורצועה כול 6 שנים או 105 אלף.

 

כמה אנשים באמת טיפלו ככה מהיום הראשון ? וסבלו מהתפוררות הרצועה?

כניראה שאחוז בודד מאוד אם בכלל כי אף אחד לא ידע שתהיה בעיה.ואם כן היו מטפלים, מניח שאחוז הבעיות היה קטן משמעותית.

 

אישית החלפתי רצועה אחרי 4 שנים והיו סימנים של תחילת התפוררות, לכן אם הייתי מחכה ליצרן אולי היה נזק כמו אצל חלק מהאנשים פה.

באחד התגובות אורן אמר שהרצועה מושפעת פחות מהק״מ אלא יותר מהזמן. זאת הסיבה שלפעמים רואים רכבים עם בעיה בק״מ לא גבוה.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 16 שעות, דור-- כתב:

 

מאזדה 3/6 הן אמינות מאוד ומהנות לנהיגה ביחס למשפחתית ממוצעת, ומנסיוני אפילו ביחס לצרפתיות המקבילות.

אני לגמרי מסכים. נהגתי 9 שנים על שלושה מאזדה 5 שונות. אכן אמין ומהנה למדי.

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני שעתיים, yulianx כתב:

באחד התגובות אורן אמר שהרצועה מושפעת פחות מהק״מ אלא יותר מהזמן

הגורם המשפיע ביותר הוא אופי השימוש. מכוניות שמבלות רוב הזמן בפקקים או נסיעות עירוניות קצרות, יסבלו הכי הרבה כי השמן בהם יהפוך לחומצי בקצב הכי מהיר. 

מכוניות שמבלות רוב הזמן בשיוט בכביש 6, יסבלו הכי פחות. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

אני נוהג בעיקר בין עירוני הררי.

ואצלי התחילו סימנים.

רצועה בת 4, אם כי היא שונה ממה שהתקינו לי עכשיו.

הקודמת הייתה חלקה, החדשה מחוספסת.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בין עירוני הררי, זה לא שיוט בכביש 6.

בשיוט בכביש 6, תערובת הדלק במנוע עם הזרקה ישירה, היא רוב הזמן ענייה, ולכן השמן יהיה פחות חומצי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

מכבד את כל אנשי המקצוע, אבל לו היה לי רכב כזה הייתי מחליף כל 5,000 כפי המלצות שראיתי בפורומים באירופה והסיבה פשוטה.

 

הבעיה בפיורטק אינה התחמצות השמן, אלא חלקי גומי גם בגודל מיקרומטר שנשחקים והופכים להיות חלק ממערכת השמן משנים את תכונותיו, והופכות אותו לסמיך יותר, בעיקר בהנעה קרה. בשלב שאתה כבר רואה בעין בעיה של אפילו סדקים קלים ונימים ברצועה זה כבר מאוחר מדי.

 

מעבר לזה הוא הופך להיות גם סמיך ודביק יותר עקב אחוז הגומי הנמס שבו, ויכול לסתום את כל חלקי המנוע הצרים מלבד הפילטר שבו נתפסות רק החתיכות הגדולות. לא מכיר את המנוע על בוריו, אבל מניח שיש לו מרימי שסתומים, יכולים להסתם, מערכת VVT, הסולנואיד והפייזרים כנ"ל, מערכת EGR, גומי שרוף וממיר קטליטי גם לא להיט, הצטברות על הרינגים שנדבקים, שסתומים, מובילים, ציפוי על הבוכנה וכו'. את התוצאה כולם מכירים.

 

קשה לי להאמין שמישהו בארץ שלח למעבדה ובדק את ההשפעה, ועקב אחרי תכונות השמן במנוע הזה לאחר נניח כל 1,000 ק"מ, והמנוע במעבדה. 

 

דעתי האישית, לו היה לי רכב כזה שכבר אינו באחריות הייתי מחליף כל 5,000 כי אני עושה לבד וזו בהחלט עבודה קלה במנוע הזה, עושה פלאש מנוע איכותי כל החלפת שמן, ושם K44 או מקביליו כל 3 חודשים. 

  • אהבתי 1
פורסם

אחד הדברים שכן מומלץ וגם עשיתי זה פירוק אגן השמן בעת החלפת הרצועה בשביל לבדוק שאין סתימה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני כשעה, נירו72 כתב:

בעיה בפיורטק אינה התחמצות השמן, אלא חלקי גומי גם בגודל מיקרומטר שנשחקים והופכים להיות חלק ממערכת השמן משנים את תכונותיו, והופכות אותו לסמיך יותר, בעיקר בהנעה קרה. בשלב שאתה כבר רואה בעין בעיה של אפילו סדקים קלים ונימים ברצועה זה כבר מאוחר מדי.

 

מעבר לזה הוא הופך להיות גם סמיך ודביק יותר עקב אחוז הגומי הנמס שבו, ויכול לסתום את כל חלקי המנוע הצרים מלבד הפילטר שבו נתפסות רק החתיכות הגדולות. לא מכיר את המנוע על בוריו, אבל מניח שיש לו מרימי שסתומים, יכולים להסתם, מערכת VVT, הסולנואיד והפייזרים כנ"ל, מערכת EGR, גומי שרוף וממיר קטליטי גם לא להיט, הצטברות על הרינגים שנדבקים, שסתומים, מובילים, ציפוי על הבוכנה וכו'. את התוצאה כולם מכירים.

מילים בסלע!

לכן למי שבאמת שוקל לרכוש רכב עם המנוע הזה, מומלץ בכל לב, לבצע יישור קו אגרסיבי, כמו שכאן מתואר, החלפת רצועה וגם מותחנים, וכולל פרוק אגן שמן, ניקוי רשתית והחלפת כל הפילטרים . ומילוי שמן בתקן יצרן. 

ואחר כך לצמצם טיפול שמנים ופילטרים ל 7500 ק״מ . 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני שעתיים, נירו72 כתב:

עושה פלאש מנוע איכותי כל החלפת שמן

תעשה את זה אם בא לך להרוס את המנוע.

הפלאש תוקף את הרצועה.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם

נשאר רק להחליף את הרצועה כל 5,000 ק"מ

  • אהבתי 2
  • מצחיק 4

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
לפני 3 שעות, נירו72 כתב:

הבעיה בפיורטק אינה התחמצות השמן, אלא חלקי גומי גם בגודל מיקרומטר שנשחקים

השמן החומצי, הוא זה שתוקף את חלקי הגומי. הצורך בהחלפת שמן תכופה הוא בדיוק בשביל למנוע שרמת החומציות בשמן תהיה גבוהה מדי. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני שעתיים, zaf כתב:

 

לכן למי שבאמת שוקל לרכוש רכב עם המנוע הזה, מומלץ בכל לב, לבצע יישור קו אגרסיבי, כמו שכאן מתואר, החלפת רצועה וגם מותחנים, וכולל פרוק אגן שמן, ניקוי רשתית והחלפת כל הפילטרים . ומילוי שמן בתקן יצרן. 

ואחר כך לצמצם טיפול שמנים ופילטרים ל 7500 ק״מ . 

 

ולקוות שהמנוע לא ניזוק עוד לפני כן, אצל בעלים קודמים, שבטוח לא קרקר ככה סביב הרכב.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יותר מדי רכב ראש בשביל התמורה לדעתי.

צריך לזכור שמדובר בסך הכל במשפחתית עממית. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

@פריג'י

לא שאלת את GPT שאלות נכונות.

היית צריך לשאול, האם כדאי קודם כל לקנות רכב כזה ורק אחרי זה להחליף לרכב אחר עם מנוע נורמלי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...