Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני כשעה, menir1 כתב:

השמן החומצי, הוא זה שתוקף את חלקי הגומי. הצורך בהחלפת שמן תכופה הוא בדיוק בשביל למנוע שרמת החומציות בשמן תהיה גבוהה מדי. 

לא בטוח שחומציות היא המילה הנכונה לעניין הזה, הרי מדד PH מעיד על רמת החומציות אבל אני לא יודע אם רמת החומציות היא זו שבהכרח משפיעה לרעה על ההתפוררות, פה העניין הוא שהכימיקלים שבדלק מתערבבים בשמן ומגיבים כימית עם חומרי הרצועה וזו הסיבה שעדכנו את החומרים ממנה היא עשויה ב2021 לדעתי לכאלה שיגיבו פחות לתערובת הזו. 

בכל מקרה, לדעתי זה לא רק עניין של תערובת ענייה בתוואי בין עירוני, אלא גם זה שהשמן מגיע לטמפרטורה גבוהה של עבודה למשך זמן ממושך, מאפשרת אידוי ושריפה של שאריות חומרי הדלק בתוך השמן, לפחות לעומת רכב שנוסע עירונית למרחקים קצרים. 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, menir1 כתב:

השמן החומצי, הוא זה שתוקף את חלקי הגומי. הצורך בהחלפת שמן תכופה הוא בדיוק בשביל למנוע שרמת החומציות בשמן תהיה גבוהה מדי. 

 

הבעיה העיקרית שלך היא החום, ובמנוע עם טורבו אפילו יותר כי השמן מנוע משמן גם את הטורבו. כששמן קר הוא שומר על תכונותיו, ואם תטבול רצועה ותשאיר בשמן קר גם אחרי 5 שנים היא תצא כמעט חדשה. כשהוא חם גם אחרי 1 ק"מ הוא כבר מתחיל לפגוע בגומי. בדיוק כמו שמן לצ'יפס.  כך או כך החלפה תדירה זו הדרך היחידה למנוע מהמנוע הנבלה הזה להתפגר אם אתה בעלים של אחד כזה שאינו חדש, או מתכנן לקנות אחד כזה בגלל המחיר

 

 

לפני 6 שעות, menir1 כתב:

בין עירוני הררי, זה לא שיוט בכביש 6.

בשיוט בכביש 6, תערובת הדלק במנוע עם הזרקה ישירה, היא רוב הזמן ענייה, ולכן השמן יהיה פחות חומצי.

 

תערובת הדלק אף פעם לא ענייה כי תערובת ענייה = חוסר סיכוך לבוכנות ופגיעה במנוע. ולכן כל היצרנים מעדיפים תערובת טיפה עשירה מאשר ענייה. בשיוט היא תהיה ביחס "סטוכיומטרי" (14.7:1 ) המחשב יזריק מעט מאוד דלק וישתמש במערכת אדי דלק לחיסכון (EVAP) ושימוש בתזמון ניצוץ ובמערכת ה VVT לחסכון בדלק

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני 17 דקות, נירו72 כתב:

 

הבעיה העיקרית שלך היא החום, ובמנוע עם טורבו אפילו יותר כי השמן מנוע משמן גם את הטורבו. כששמן קר הוא שומר על תכונותיו, ואם תטבול רצועה ותשאיר בשמן קר גם אחרי 5 שנים היא תצא כמעט חדשה. כשהוא חם גם אחרי 1 ק"מ הוא כבר מתחיל לפגוע בגומי. בדיוק כמו שמן לצ'יפס.  כך או כך החלפה תדירה זו הדרך היחידה למנוע מהמנוע הנבלה הזה להתפגר אם אתה בעלים של אחד כזה שאינו חדש, או מתכנן לקנות אחד כזה בגלל המחיר

 

אם הבעיה היא חום, וההשפעה (ייתכן וגבולית) שלו על הרצועה בין דגמי הטורבו לאטמוספריים היא משמעותית, אזי היצרן היה צריך לשפר או למצוא איזה פטנט לקירור הרבה יותר טוב של השמן מנוע. עד כה לא נגעו בשום שיפור פרט לרצועה עצמה, אז יכול להיות שאתה צודק אבל היצרן מצא שהרצועה שלו צריכה לעמוד בחום מנוע גם של מנוע עם טורבו.

 

ציטוט

תערובת הדלק אף פעם לא ענייה כי תערובת ענייה = חוסר סיכוך לבוכנות ופגיעה במנוע. ולכן כל היצרנים מעדיפים תערובת טיפה עשירה מאשר ענייה. בשיוט היא תהיה ביחס "סטוכיומטרי" (14.7:1 ) המחשב יזריק מעט מאוד דלק וישתמש במערכת אדי דלק לחיסכון (EVAP) ושימוש בתזמון ניצוץ ובמערכת ה VVT לחסכון בדלק

ובדיזל ? הרי דיזל רוב הזמן עובד על תערובות עניות מאוד - הוא לא חי בחוסר סיכוך ?

 

יכול להיות שלקחת את ההגדרה של "עניה" רחוק מידי, "עניה" בבנזין יכולה להיות סופר קרובה ל 14.7:1 ועדיין להיחשב עניה (לא ברמה שגורמת לדטונציה אבל היום גם בשמנים טורחים להוסיף תוספים לצימצום תופעת LSPI שחלקה יכול להגיע גם בגלל תערובת "עניה").

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני 58 דקות, איציק נ. כתב:

 

אם הבעיה היא חום, וההשפעה (ייתכן וגבולית) שלו על הרצועה בין דגמי הטורבו לאטמוספריים היא משמעותית, אזי היצרן היה צריך לשפר או למצוא איזה פטנט לקירור הרבה יותר טוב של השמן מנוע. עד כה לא נגעו בשום שיפור פרט לרצועה עצמה, אז יכול להיות שאתה צודק אבל היצרן מצא שהרצועה שלו צריכה לעמוד בחום מנוע גם של מנוע עם טורבו.

 

ובדיזל ? הרי דיזל רוב הזמן עובד על תערובות עניות מאוד - הוא לא חי בחוסר סיכוך ?

 

יכול להיות שלקחת את ההגדרה של "עניה" רחוק מידי, "עניה" בבנזין יכולה להיות סופר קרובה ל 14.7:1 ועדיין להיחשב עניה (לא ברמה שגורמת לדטונציה אבל היום גם בשמנים טורחים להוסיף תוספים לצימצום תופעת LSPI שחלקה יכול להגיע גם בגלל תערובת "עניה").

 

בדגמים החדשים מהקצת שקראתי מעבר לכך ששמו שרשרת טיימינג  הגדילו את המעבר שמן בפילטר ובבלוק. בדגם הישן לא יעשו את זה והפתרון היחיד האפשרי זה להחליף את הרצועה ליותר טובה ולהחליף סוג שמן. לא יעשו ריקול ללקוחות ויחליפו להם בלוק מנוע + שרשרת טיימינג  למרות שזה הפתרון היחיד שהיה אמור להיות.

 

 כשאתה אומר תערובת ענייה זה אומר שירדת מעבר למותר. אתה יכול לחרוג בקטנה וזה תלוי EGR EVAP מצב דוושה, מישור ירידה או עליה וכו', אבל באופן כללי עד 1:15 ללא מאמץ ויש יצרנים שמתכנתים טיפה יותר. זה לא עני באופן מובהק שגורם לנזק מיידי, אבל בגלל התקנים המחמירים של זיהום האוויר וצריכת הדלק זה גם לא ממש בריא למנוע. בדיוק כמו ש EGR לא ממש בריא למנוע, וכל מנוע ומערכות משניות רבות  יחזיק 30%-100% יותר ללא המערכת הזו ויסבלו מהרבה פחות בעיות. בריאות המנוע לא ממש בראש מעייני היצרנים, אלא דווקא להפך.

 

לגביי דיזל זה מנוע שלא התחברתי אליו אף פעם אז לא מדבר על מה שאיני מבין בו. אבל משער שלסולר עצמו יש תכונות סיכוך מסוימות, ויש מערכת שתפקידה לסכך בהתאם למבנה, אחרת לא היו מחזיקים כ"כ הרבה. אבל העלית נקודה, אלך לעשות ש"ב לגביי הדיזל בחוסר רצון בולט.

 

לא תהיה היום דטונציה לאף מנוע תקין גם אם ה AFR (יחס אוויר דלק) יהיה לא בריא למנוע וזה לא מעיד על כך שהיחס בריא. לשם זה יש חיישן נקישות ומערכת VVT שתדע להתגבר גם על סטייה די רצינית ביחס דרך כתיבת המפות מחדש. ולא קצת גניבה של היצרנים בשביל לעבור תקני יורו מחמירים

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני שעתיים, מלטבשי כתב:

נשאר רק להחליף את הרצועה כל 5,000 ק"מ

הפוך גוטה הפוך

כל 5 אלף תחליף את כל הרכב ותשאיר את הרצועה ככה בערך אחרי 16 רכבים רק אז הרצועה תצטרך החלפה.

 

איזה שרשור דיריילד זה נהיה, שתיים שלוש החלפות שמן בשנה וטיימינג בערך כל שנתיים בשביל שרכב יהיה אמין.

 

 

ג'יזס

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני שעה, nissan1211 כתב:

שחומציות היא המילה הנכונה לעניין הזה, הרי מדד PH מעיד על רמת החומציות אבל אני לא יודע אם רמת החומציות היא זו שבהכרח משפיעה לרעה על ההתפוררות

תוצרי הלוואי של בנזין שרוף הם חומציים (גופרית דו חמצנית ותחמוצת חנקן NoX). התחמוצות הללו מתערבבים בשמן שבא במגע עם הרצועה. התחמוצות האלו תוקפים את הרצועה וגורמים להתפוררות שלה. 

לפני שעה, נירו72 כתב:

הבעיה העיקרית שלך היא החום

רק במנוע הזה השמן מתחמם? ההסבר שלך לא הגיוני. 

לפני שעה, נירו72 כתב:

תערובת הדלק אף פעם לא ענייה כי תערובת ענייה = חוסר סיכוך לבוכנות ופגיעה במנוע

היתרון היחסי של מנועי הזרקה ישירה היא היכולת שלהם לעבוד עם תערובת ענייה. 

מה הקשר בין היחס אוויר/דלק לסיכוך בוכנות? 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 28 דקות, נירו72 כתב:

 

בדגמים החדשים מהקצת שקראתי מעבר לכך ששמו שרשרת טיימינג  הגדילו את המעבר שמן בפילטר ובבלוק. בדגם הישן לא יעשו את זה והפתרון היחיד האפשרי זה להחליף את הרצועה ליותר טובה ולהחליף סוג שמן.

 

עשו את זה בגלל ששרשרת בהגדרה שלה צריכה סיכה, בניגוד לרצועה שרק "נמצאת" באיזור ולא צריכה סיכה באופן ייעודי.... לכן אתה צריך להגדיל את הספיקה של השמן עבור הסיכה של השרשרת בנקודות מסויימות שקובע היצרן.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בתאריך 20.3.2025 בשעה 12:20, נירו72 כתב:

זה שלא ראית התפוררות מסיבית לא אומר שאין חתיכות בגודל קטן שמצטברות בפילטר, בשמן עצמו,  וברשת על הבלוק שלאחר הפילטר. המנוע הזה עבר כיום לשרשרת טיימינג ומניח שזה יפתור את כל הבעיות

הרצועה הוחלפה במוסך גבע, הם פירקו את אגן השמן וצילמו לי את הרשתית, לא היו פירורים כלל. היא הוצאה במצב דיי טוב, יכלה לשרת עוד כמה עשרות אלפים ללא בעיה. כמו כן, לא נדלקה לי לעולם נורת לחץ שמן (אני משער שהיא אמורה להדלק במצב של הרעבת שמן ולחץ שמן נמוך), כך שלא סביר כלל שהמנוע חווה הרעבת שמן. פילטר שמן + שמן, החלפתי בעצמי כל 6-7 אלף ק"מ. מעולם לא ראיתי בשמן פירורים כלשהם. המנועים האלו נכשלים אחרי 130-140 אלף ק"מ במקרה הטוב, עם או בלי הרעבת שמן.

 

הרכבים האלו משתלמים רק כאשר קונים אותם במחירי שחיטה ומביאים בחשבון תיקון עתידי של 10-15 אלף בעבור השיפוץ. מי שאוהב שקט תעשייתי ואין לו שום סבילות לכאבי ראש מזדמנים מעת לעת, אמליץ לו להתרחק מהרכבים האלו כמו מאש.

 

יתרון נוסף הוא שהם דיי לא גניבים, לכן אפשר לעשות רק צד ג' בראש שקט, כפי שאני עושה ב-6 השנים שהנבלה הזאת אצלי. אם הייתה לי בחניה איזו יפנית אמינה, הייתי נאלץ לעשות מקיף ולהפרד מעוד כמה אלפי שקלים בכל שנה.

 

כלכלית גרידא, אין שום רכב אחר שהיה לי משתלם יותר להחזיק ב-6 השנים האחרונות.

 

 

 

  • אהבתי 1

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

כי מעבר לנושא הרצועה (שרלוונטי בעיקר בדגם המוגדש, מצוייד בהזרקה ישירה), יש גם כשל תכנוני ברינגים. שורה תחתונה: מנוע "נבלה" 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, menir1 כתב:

 

רק במנוע הזה השמן מתחמם? ההסבר שלך לא הגיוני. 

אל תעשה לי טריקים עיתונאיים. דיברנו בהקשר של רצועה טבולה.

 

היתרון היחסי של מנועי הזרקה ישירה היא היכולת שלהם לעבוד עם תערובת ענייה. 

לא נכון. היתרון היחסי של הזרקה ישירה היא היכולת לשלוט יותר טוב בדלק שמוזרק לצילינדר וכתוצאה להעלות הספק, לחסוך בדלק  ולהוריד זיהום אוויר.

 

מה הקשר בין היחס אוויר/דלק לסיכוך בוכנות? 

כתבת "בשיוט בכביש 6, תערובת הדלק במנוע עם הזרקה ישירה, היא רוב הזמן ענייה, ולכן השמן יהיה פחות חומצי."

עניתי לך לתערובת הענייה וזה בדיוק הפוך ממה שכתבת. תערובת ענייה פוגעת בשמן ובמנוע. אבל עייפתי כי זה נהיה מתיש. ולא בקטע של תחרות גדלים. אז פשוט אעתיק לך קטע מאיגוד המוסכים בישראל:

 

1- תערובת ענייה מייצרת טמפרטורה גבוהה בחלל הצילינדרים ומייצרת NOX שבשילוב עם אדי מים כתוצר של שריפה הופכת לפליטה קורוזיבית ביותר המשפיעה על חיישני החמצן והממירים הקטליטיים.


2- תערובת ענייה מייצרת מצב של LEAN MISFIRE שבתורו גורם למעבר של HC (דלק חי) דרך המנוע ושריפתו בממיר במקום במנוע. רעידות מנוע ועבודה לא אחידה במיוחד בסרק.


3- שני הסעיפים הקודמים גורמים לאורך זמן לשריפת משטחי האטימה של שסתומי המנוע ותושבות השסתומים ושחיקת אטמי הבוכנה ודופן הצילינדר. דלק החודר בתהליך הדחיסה והעבודה לבית גל הארכובה מדלל את שמן המנוע מוריד את איכותו ואם זה לא מוחלף בתדירות גבוהה יותר ייגרם נזק נצבר למסבי המנוע ופיקות גלי הזיזים (השסתומים נפתחים פחות מהנדרש)


4- תערובת ענייה גורמת גם להתנגדות גבוהה יותר לפריצת ניצוץ במרווחי המצתים ועקב כך מתח הפריצה של סלילי ההצתה עולה ועובר את סף הפריצה וההרס של סליל ההצתה עצמו במיוחד בהאצה ובעומס. (מעל 20 KV)


5- משקעי הפיח על החלק הפנימי והאלקטרודות של המצתים גורמים נזק נצבר למצתים והופעת פספוסי ניצוץ כאשר באווירת הלחץ והתערובת הענייה הניצוץ מעדיף לעבור על פני פסי הפחם (CARBON TRACK) ולשרוף את סלילי ההצתה בזרם הגבוה מהמתוכנן (מיקרו אמפרים אבל זה מספיק לסליל הדק משערה של מעגל משני)
 

יש עוד אבל מניח שכבר הבנת מה נותן כל הטוב הזה של תערובת ענייה.

לפני כשעה, menir1 כתב:

 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני כשעה, menir1 כתב:
לפני שעתיים, נירו72 כתב:

תערובת הדלק אף פעם לא ענייה כי תערובת ענייה = חוסר סיכוך לבוכנות ופגיעה במנוע

היתרון היחסי של מנועי הזרקה ישירה היא היכולת שלהם לעבוד עם תערובת ענייה. 

מה הקשר בין היחס אוויר/דלק לסיכוך בוכנות? 

כנראה הכוונה לקירור השסתומים ולא לסיכוך הבוכנות.

הזרקה ישירה "עוקפת" את השסתומים והם לא 'נהנים' מאפקט הקירור שיש בהזרקת סעפת.

פורסם
לפני 26 דקות, נירו72 כתב:

אל תעשה לי טריקים עיתונאיים. דיברנו בהקשר של רצועה טבולה.

 

אבל גם בגרסה האטמוספרית יש רצועה טבולה, ושם היא לא סובלת משחיקה מוגברת כמו בגרסה המוגדשת. 

לפני 26 דקות, נירו72 כתב:

לא נכון.

על בסיס מה אתה אומר "לא נכון"? יש מידע רב על הטכנולוגיה הזאת, אז אין בעיה להראות שאתה טועה. 

לפני 26 דקות, נירו72 כתב:

תערובת ענייה פוגעת בשמן

מאיפה הבאת את זה? 

 

המידע שהבאת לגבי תערובת ענייה, רלוונטי למנוע סטנדרטי עם הזרקת סעפת, שבו תערובת ענייה היא תקלה. 

 

ברור שאתה לא מבין על מה אתה כותב. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 3 דקות, menir1 כתב:

אבל גם בגרסה האטמוספרית יש רצועה טבולה, ושם הוא לא סובלת משחיקה מוגברת כמו בגרסה המוגדשת. 

אל תגיד היא לא סובלת, היא סובלת פחות כי יש עליה, על השמן, ועל כל המנוע פחות עומס מאשר על מנוע מוגדש. מנוע אמין זה לא. אתה יודע שלפי תקן יורו מנוע צריך להגיע לקילומטראז' מסוים ללא פירוק? בזמנו היה 250,000 ק"מ היום אולי כבר יותר. כמה מנועי פיורטק הגיעו לנתון הזה ללא פירוק? עזוב 250,000, כמה הגיעו ל 150,000 ללא פירוק?

לפני 14 דקות, menir1 כתב:

אבל גם בגרסה האטמוספרית יש רצועה טבולה, ושם היא לא סובלת משחיקה מוגברת כמו בגרסה המוגדשת. 

על בסיס מה אתה אומר "לא נכון"? יש מידע רב על הטכנולוגיה הזאת, אז אין בעיה להראות שאתה טועה. 

הטכנולוגיה כ"כ מוכחת ומצליחה שהם הפסיקו לייצר אותה בדגמים החדשים, וההסבה עלתה להם לא מעט כסף.

 

מאיפה הבאת את זה? 

 

המידע שהבאת לגבי תערובת ענייה, רלוונטי למנוע סטנדרטי עם הזרקת סעפת, שבו תערובת ענייה היא תקלה. 

צודק, במנועי בנזין חדשניים הכל כ"כ חדשני שתערובת ענייה היא ברכה.

 

ברור שאתה לא מבין על מה אתה כותב. 

העיקר שאתה מבין, אני קטונתי.

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, menir1 כתב:

הטכנולוגיה = הזרקה ישירה

הודעתי האחרונה לחלוטין. מנוע ברמה המכנית לא השתנה מהיום הראשון שנבנה. היחס הכימי של תערובת 1 דלק ל 14:7 אוויר שנותן את הבעירה המושלמת שזה הנתון המושלם על הנייר. במעשי היצרן מחפש איזון בין אמינות, ביצועים, צריכת דלק, ותקנות היורו, ובהתאם כותב את המפות שנעשות מעשה ידי אדם עם האינטרסים שלו,  ולא מחשב הרכב מחליט כשלעצמו מה שהכי בריא לרכב. זו הסיבה שעם STAGE 1 על אותו רכב אפשר להעלות הספק ובחלק מהמקרים אף להעלות אמינות ולהוריד צריכת דלק כשהמפה נכתבת עבור הנהג ולא עבור ריצוי הרגולטור של היורו.

 

תערובת ענייה זה לא דבר בריא למנוע לא משנה באיזו טכנולוגיה. גם אם ישימו חיישן קוואנטי. זה שהיצרנים מתכנתים תערובת ענייה בשביל לעבור תקנות זיהום אוויר וצריכת דלק לא אומר שזה בריא למנוע או שתכננו את זה בשביל הנהג, כי זה לא. זה תוכנן על מנת לעמוד בתקנים. ובשביל שזה יעבוד  מתלויים לזה ערימת חיישנים חדשה  שיגיעו די מהר לאבחון במוסך בישראל. ושיהיה ללקוח בהצלחה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...