Jump to content

THELAD

  • פרסום הודעות

    502
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות THELAD

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
  • תאריך לידה 30/09/1990

Personal Information

  • מיקום
    מרכז
  • תחביבים
    מוזיקה, מתמטיקה, רכבים
  1. הקלאץ' לא מחליק, אין קושי בשילוב הילוכים אחרים, כרגע גם אין קושי בשילוב לרוורס לאחר שיישמתי את העצות המלומדות של חברי הפורום. כמה קילומטרים גמעה ה-208 שלך והאם הוחלף בה קלאץ'? מעדכן למען קוראים עתידיים שלאחר בדיקה של מספר ימים: העברה לניוטרל, שילוב לראשון ואז לרוורס (ללא עזיבת קלאץ' במשך כל התהליך) גורמת להילוך רוורס להיכנס כל כך חלק שאני בכלל לא מצליח להרגיש את ההעברה. אשמח לשמוע הסבר טכני לתופעה.
  2. אבל כמו שאמרתי, כנראה שלא נשאר ממנו כלום כי עשיתי כמה פלאשים עם מים מזוקקים
  3. בסדר גמור, תודה לכולם על התשובות המפורטות והמחכימות!
  4. עשיתי 3 מחזורים של מים מזוקקים, כך שכנראה נשאר מעט מאד מהנוזל קירור שהיה במערכת, המים שיצאו בשטיפה האחרונה היו דיי צלולים ולכן אחריו ניקזתי ומילאתי נוזל קירור מקורי. אני מניח שכרגע יש במערכת 80 נוזל קירור + 20% מים מזוקקים. אחת הסיבות להחלפה היא שאין לי מושג איזה נוזל קירור היה במערכת (לא מי ברז כמובן) הרכב אצלי כמה חודשים. מניח שמדובר בנוזל הקירור המקורי שאיתו הרכב הגיע, לא הייתה שום סיבה לבצע החלפה ואני מניח שהבעלים הקודם לא פדנט כמוני ולא ביצע החלפה יזומה. לנוזל הקירור היה גוון כתום, כאשר נוזל הקירור המקורי של PSA הוא כחול, אבל ראיתי שיש נוזל בכזה גוון גם באקזמפלרים אחרים של ה-208.
  5. תודה לכולם, אני לא הנחתי בשום שלב שהשמן גיר הוא הבעיה, רציתי להחליף אותו בלי שום קשר כי החלפתי כבר את כל הנוזלים ברכב ושמן הגיר הוא הדבר היחידי שלא החלפתי. (שמן מנוע, נוזל בלמים, נוזל קירור) אני מבין מהתגובות כאן שאין המלצה של היצרן לבצע החלפה יזומה, אז אשקול להשאר עם השמן עד שיהיה צורך להחליף קלאץ'. בגירה, תודה רבה על תגובתך, האמת היא שבהתחלה גם אני חשבתי שזאת הבעיה, אך פרט לשטיח המקורי של הרכב לא מותקן שום שטיח, כמו כן בצד הנהג יש לשטיח מן תוספנים על הרצפה שנועלים אותו במקום, כנראה במטרה למנוע את התופעה שתיארת. (שטיח שנכנס מתחת לדוושת המצמד ולא מאפשר מהלך מלא) מצד שני ניסיתי היום לשלב להילוך ראשון לפני שילוב לרוורס בכל פעם, ואכן הרוורס נכנס חלק ולא הורגשה מכה, אך צריך לבחון את העניין למשך שבוע לפחות. בכל מקרה, הבנתי שהעניין תקין וכנראה שאין תקלה, זה מה שהיה חשוב לי.
  6. תודה רבה, זה בדיוק מה שעשיתי, פתחתי את שני פקקי הניקוז האלו עד שראיתי שיוצא נוזל בצבע כחול, עם זאת, נותר לי במיכל כמעט ליטר, משמע, נכנסו 3.5-4 ליטרים של נוזל קירור, ואז השאלה היא האם לבצע עוד החלפה או לחיות עם זה שנותר ליטר בערך של מים מזוקקים במערכת בנוסף לנוזל קירור. ההחלפה לא מסובכת, השאלה אם שווה לרכוש עוד מיכל נוזל קירור בשביל זה (עלותו 90 שקלים) או שאני סתם זורק כסף וזה לא קריטי.
  7. יגאל, תודה על הלינק אבל המוצר הזה לא זמין באוטוסטור. מכיר חנויות אחרות שיש להם?
  8. החלפת השמן היא פשוטה מאד, יש גישה נוחה מתא המנוע לפתח המילוי של שמן הגיר, צריך רק לפרק את התיבה של פילטר האוויר ומשיגים גישה לפתח המילוי. השאלה היא כמה חיים נותרו לקלאץ', כי אני באמת לא רוצה שיוציאו את השמן מהמערכת ויחזירו אותו בתנאים לא סטרילים קרוב לודאי. את החלפת הקלאץ' לא אבצע בעצמי בתנאי שדה. אם סביר שאצליח להגיע עם הקלאץ' ללפחות 120k ק"מ בנסיעה משולבת (הקלאץ' הוא מקורי כמובן, לא הוחלף מעולם) המשמעות היא שאצטרך להחליף קלאץ' רק בעוד שנתיים וחצי, ואז כן כדאי לי להשקיע בהחלפת שמן גיר נוספת. אם אצטרך להחליף קלאץ' ב-100k, כבר עדיף לי לחכות עד להחלפת הקלאץ' ולבצע את הכל במרוכז. כאמור, הקלאץ' לא מחליק אך כנראה מפריד מעט גבוה לפי מה שנאמר במוסך גבע, מעשית אני מרגיש שהקלאץ' מתחיל להגיב מעט אחרי תחילת מהלך הדוושה. בוקי, יש לך מושג היכן ניתן להשיג בארץ את השמן שקישרת אליו? חיפוש בגוגל נותן רק תוצאות מחו"ל.
  9. בוקי, תודה רבה. זה גם המחיר של השמן המקורי ברכישה דרך לובינסקי. ידוע לך היכן ניתן להשיג את השמן שהבאת בארץ באיזור המרכז אם בכלל? כמו כן, במידה ומחליפים קלאץ' חייבים גם להחליף שמן גיר בתהליך ?
  10. תודה רבה על התשובות המפורטות. יגאל, אני לוחץ על הקלאץ' עד הסוף, מאד מקפיד על זה וכמובן מעביר לרוורס רק כשהרכב נייח לחלוטין. לאור העובדה שאין דרישה של היצרן להחליף שמן גיר, האם מומלץ להגדיל ראש ולבצע החלפה כזאת? אני מניח ששמן הגיר מאבד מהתכונות שלו עם השנים כמו שמן מנוע אם כי בקצב יותר איטי. דורבן 3, הצמיגות של שמן הגיר היא 75w80 תקן gl4+, זאת האפשרות היחידה שמופיעה באוטודאטה. קבלתי המלצות לרכוש רק שמן גיר מקורי שמיוצר על ידי חברת total. אשמח לקבל פירוט על עניין הצמיגות שהעלת ועל תוספים לשמן הגיר. אני מדגיש שבהילוכים הקדמיים ההעברות חלקות לחלוטין.
  11. תודה רבה! מהו צינור החימום? אני נקזתי את נוזל הקירור דרך הצינור התחתון של הרדיאטור, אליו אתה מתכוון? בסוף דחפתי החוצה את המים המזוקקים בנשיפה לתוך מיכל העיבוי, לא הנעתי את הרכב. הצלחתי לבסוף למלא בתוך המערכת 4 ליטר של נוזל קירור (מגיע כבר מהול), כנראה שיש במערכת ליטר של מים מזוקקים פחות או יותר. האם זה תקין או שכדאי לעשות עוד החלפה כדי להגדיל את הריכוז ?
  12. שלום רב, אני עושה כרגע פלאשינג למערכת הקירור עם מים מזוקקים לפיג'ו 208. הבעיה שכל פעם יוצאים רק 2 ליטר בערך כשבמערכת יש 5 ליטר לפי הספר. לכן אני מניח שבסוף התהליך ישארו מים מזוקקים בנוסף לנוזל הקירור שאכניס (לא תרכיז, מקורי פיג'ו). איך אפשר לגרום לכל המים או לפחות לרובם המוחלט לצאת בטרם אמלא נוזל קירור? חשבתי להניע את הרכב כשצינור הרדיאטור בחוץ ולתת למשאבה לדחוף החוצה מים מהמערכת, כמובן ללא יותר מדקה. השאלה אם זה מסוכן או שיש דרך אחרת להוציא את כל המים
  13. לפי מפרט הטיפולים ששלחו לי בלובינסקי, אין שום התייחסות להחלפת שמן גיר. לא נתקלתי באיזשהו קובץ של היצרן היצרן שמפרט את מרווחי ההחלפה לשמן הגיר, אשמח לקבל הפניה לקובץ כזה. אני בכל מקרה מתכוון להחליף שמן גיר בקרוב, כיוון שאני מניח שלא הוחלף מעולם. לגבי הטכניקה של העברה להילוך ראשון לפני שילוב לרוורס, האם ללחוץ על הקלאץ', להעביר לניוטרל, לעזוב קלאץ', ללחוץ שוב על הקלאץ', להעביר לראשון ואז להעביר לרוורס כשהקלאץ' לחוץ במשך כל התהליך? לגבי ההפרדה של הקלאץ', הוא לא מחליק אך כנראה מפריד קצת גבוה, אין לי אומדן כיווןן שזה הרכב הידני הראשון שלי אך זה מה שנאמר לי במוסך (גבע). אין לקלאץ' המון "שטח מת" , הוא מתחיל להגיב קצת אחרי שמרימים אותו, הרבה לפני חצי המהלך. מניח שמדובר בבלאי רגיל לקלאץ' עם 95k. מניח שכל עוד והוא לא מחליק אין צורך להחליף.
  14. ממליץ לך מאד על פיג'ו 208 ידנית בגירסת ה-Active הבכירה. היא מאובזרת מאד יחסית לסופר מיני, חסכונית בדלק (אני מגיע לצריכה של 1:16-17 במשולב), החומרים איכותיים יחסית בחלל הפנימי, מסך מגע (לא הנקודה החזקה ברכב), מושבים סופר נוחים לטעמי, המתלים רכים וסופגים את המהמורות בכביש נפלא. בנוגע עיצוב, לטעמי היא הסופר מיני הכי מצודדת, אבל זה כבר עניין אישי. אם אתה מתכנן לטפל בה בעצמך, היא קלה מאד לתחזוקה עצמית (על אף הסטיגמות על הצרפתיות) יש גישה קלה כמעט לכל דבר בתא המנוע. וגולת הכותרת, היא נמכרת במחירים זנותיים בשוק. המחירון שלה נמוך מאד, וניתן להשיג אותה בשוק במחירים נמוכים משמעותית מהמחירון שגם ככה הוא נמוך. במונחים של תמורה לכסף, אין מתחרה לה בקטגוריית הסופר מיני. אני רכשתי אקזמפלר עם מנוע בנזין אטמוספרי 82 כ"ס. אם אני זוכר נכון הגירסא הידנית באה רק עם מנוע אטמוספרי, צריכת הדלק שלו מכובדות מאד כאמור. ניתן להשיג אקזמפלרים בני 3-5 שנים במחיר שוק ריאלי נמוך מהמחירון שנע בין 20-30k. בהצלחה
  15. שלום, ברשותי פיג'ו 208 2014 ידנית, כרגע יש לה בערך 95K ק"מ. רכשתי אותה לפני 4 חודשים, ומההתחלה שמתי לב שבשילוב לרוורס נשמע קול לא חזק של מכה שמלווה ברעידה ברכב, מנגד בחלק מהפעמים הילוך רוורס משתלב נפלא ללא שום מכה. לעיתים יותר נדירות, אני מנסה לשלב לרוורס ומוט ההילוכים פיזית מסרב להיכנס לרוורס (לא ניסיתי להפעיל כוח), בכזה מצב אני מרים את הקלאץ' ולוחץ שוב ואז ניתן לשלב לרוורס אך השילוב מלווה במכה מעט יותר חזקה ורעידה ברכב. לאחר השילוב לרוורס, הרכב נוסע רגיל אחרונית ללא שום בעיות. בהילוכים האחרים שהם לא רוורס אין שום בעיה. כאמור, המצב הנ"ל קיים לפחות מאז שרכשתי את הרכב, לפני 4 חודשים, מאז נסעתי עליו כמעט 3K ק"מ. אודה על כיוונים אפשריים, אני חושב בכיוון של תושבת גיר אך אני כלל לא בטוח בדיאגנוזה.
×
×
  • Create New...