Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

להמר על PURETECH | בחירה מושכלת או מושחלת?


ay115

פוסטים מומלצים

 

לפני 50 דקות, סולל הדרך כתב:

מי שמחפש חווית נהיגה באמת לא ימצא אותה אצל הרכבים האמינים

מאזדה 3/6 הן אמינות מאוד ומהנות לנהיגה ביחס למשפחתית ממוצעת, ומנסיוני אפילו ביחס לצרפתיות המקבילות.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 53 דקות, lanosforce כתב:

גם בטויוטות\לקסוס יש דגמים שיש בהם בעיות סדרתיות פה ושם - נכון הרבה יותר נדיר אבל כן קיים

סעפות יניקה שנסדקו בשנתונים מסוימים, לא נדיר אבל מצד שני גם לא נפוץ, בוודאי ביחס לכמות המכוניות על הכביש. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם פיקאסו 1.6thp שנחשב "אמין".

 

עצתי רד מזה ומהר! הטעם המתוק של הרכישה המשתלמת יהפך למר ומהר בתקלות הראשונות. 

 

עכשיו אל תשכח שלכל רכב האמין ביותר יש גם בלאי ותקלות. כאן זה פשוט יהיה "כפל מבצעים" ומשלב מסוים זה מטריד במיוחד שהתיקונית יקרים וערך הרכב צולל במהירות.

 

מה גם שבניגוד ליפניות שהיו לי כמות הרכיבים שנדפקים בטרם עת הזויה

בולמים/משולשים שמתפגרים ב100 אק"מ של נסיעה רגועה.

 

חלקי מעטפת במנוע כמו מצערת מכסי שסתומים צינורות שסתומי טורבו ושות' שמתפגרים אחרי 100 אק"מ בצורה שיטתית אצל כולם.

 

מערכות בטיחות שפשוט יוצאות מתפקוד וכו'..

 

הרכב שלי עם 150 אק"מ טופל בקפידה ומרגיש בסוף חייו. 

 

עם הפיורטק כל התהליך יהיה מהיר פי כמה. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איציק נ. כתב:

 

עזוב 200 אלף.

גם אם השרשרת מחזיקה 100 אלף קמ ואז מתחילה להרעיש, סבבה, מחליפים וממשיכים הלאה.

הבעיה ברצועה זה סתימת מעברי שמן והרעבת המנוע - צרה רצינית.

 

מכיר, לפחות בתאוריה כחובב רכב ומתעניין. ציינתי זאת בהודעות קודמות שלי. אישית לא חוויתי ומקווה לא לחוות. עד היום צובט לי בלב כשלקחתי מונדאו 2.3 במקום 2.0 טורבו עם האקובוסט. אבל כשאתה איש משפחה צריך לקבל החלטות לטובת הכיס על חשבון התשוקה.

 

לגביי הממיר שהזכירו פה, סביר להניח שרכב שצורך שמן בכמויות של מסעדת פועלים הבעיה זה שהוא נסתם בשמן שרוף. אפשר לנקות כזה דבר, וזה אפילו יהיה בסימן שמירה על כדוה"א, אבל למה להתאמץ אם אפשר לפשוט ללקוח את העור ולרוקן לו את הארנק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

אותי פאוורטק 3.7 V6 לא העיף קדימה - הוא העיף אותי אחורה, הצמיד אותי לגב המושב. קצת לא יודע איך לאכול כאן חלק מהמושגים. 

 

בעיני - כשאני קורא את הכותרת, להמר היום על רכב מודרני זה בערך כמו להמר על עגבת 

 

חוץ מאולי סובארו ומאזדה שהם נשארו "יפניים" וגם להן יש מחלות פה ושם - כל שאר הרכבים הם כבר סוג של הכל-מהכל מבחינתי, ניסאן זה רנו\מרצדס 

PSA בחלקה מנועים של BMW (מנועי THP) או פורד  וכך הלאה וכך הלאה 

לכולם יש מחלות. 

 

פשוט PSA מה4.5 שנים שאני עם המוצרים שלהם - "קצת" יותר קריזיונרים ממה שהייתי רוצה לתחזק ובסופו של דבר אם הייתי קונה "יפני" הייתי משלם מראש בהבדל המחיר יותר מכל התקלות שחוויתי עד עכשיו... 

 

זה נגמר בזה שצריך להיות עם יד על הדופק עם המנועים האלה - לשמור 15 בצד אם אפשר - תמורה? מקבלים - מקבלים תמורה נהדרת. קניתם זול, תחזקתם קצת יקר אבל קיבלתם רכב שקשה מאוד להתחרות באיכות שלו. 

כאן למרות הנסיון העשיר שלך אני פחות מסכים (תוסיף ליפניות גם את טויוטה והונדה במרבית הדגמים (למעט הסיביק החדשה)), גם אם תשאיר 15K בצד עדיין זמן ההתעסקות, הכניסה למוסכים והחשש התמידי בעיניי לא שווים את ה"חיסכון" בקניה (שהרי ממילא אתה שם את הכסף בצד ומתפלל שלא תשתמש בו) והנוחות העדיפה,
שלא נדבר על ירידת הערך וזמן המכירה.
 

לפני 4 שעות, vxlan כתב:

 

 

אותו דבר פה.

קניתי C4 פיורדרק שנת 2015, ב 2018, כשידעתי שאני לוקח סיכון מחושב  - הרכב שקניתי עבר החלפת מנוע קומפלט שנתיים לפני במוסכי היבואן.. חשבתי שיהיה לי שקט ולא תהיה בעיה. טעות.

המנוע הלך בפעם השנייה, ועשיתי שיפוץ אצל גבע בעלות של 13K ש"ח.

מכרתי אותו לפני כחודש, ב10K ש"ח.

 

הרכב נקנה ב45K, נמכר ב10K, וכאמור באמצע היה שיפוץ שעלה כ 13K. קרי עלות שאינה טיפולים שוטפים של 48K ש"ח.

ב2018 טויטה קורולה מאותו שנתון נמכרה סביב ה90K. היום היא נמכרת סביב ה50K.

כלומר במקרה שלי - מה שנחסך במעמד הקנייה(בהשוואה לקניית קורולה) - יצא לאחר מכן בטיפולי לא מתוכננים וירידת ערך.

ובהשוואה לקורולה - כנראה הקורולה היתה פחות ביזבוז.

 

אגב, את הסיטרואן החליפה קורולה סטיישן היברדית.

 

שוב סיכון מחושב שלצערך התממש וכמו שקורא (כנראה) ללא מעט אנשים,
וגם כאן לא נדבר על ירידת הערך עם זה שקשה למכור את הרכב....

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, נירו72 כתב:

לגביי הממיר שהזכירו פה, סביר להניח שרכב שצורך שמן בכמויות של מסעדת פועלים הבעיה זה שהוא נסתם בשמן שרוף. אפשר לנקות כזה דבר, וזה אפילו יהיה בסימן שמירה על כדוה"א, אבל למה להתאמץ אם אפשר לפשוט ללקוח את העור ולרוקן לו את הארנק

 

בדיוק.

יש דברים שאפשר לעשות אבל למוסך יותר רווחי להחליף אז הוא דוחף אותך להחלפה.

 

שורה תחתונה - רכב כזה עם מנוע משופץ מהיצרן יכול לתת לך שקט תעשייתי (בגבולות הטעם הטוב של רכב משומש בן כמה-וכמה שנים) ולמי שיש כזה יודע לספר היטב על כמה ערך מוסף יש בהן. אבל בישראל כמו בישראל, תמצא גם כאלה שיעדיפו לנסוע על קורקינט ממונע בשביל לחסוך עוד 5 שקל בשנה על ביטוח.

 

למי שנושם את האוטו שלו ויש לו זוג ידיים טובות עם קצת כלים, זה דיל לא נורמלי (ויש תחזוקה מונעת להרבה מאוד דברים שיכולים לשפר את האמינות של כלי הרכב לרמה מאוד גבוהה).

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Shay_u כתב:

אגב, צריך גם לדבר על היתרונות של המנוע הזה. מלבד זה שהוא בדברים מסוימים נבלה סרוחה, מדובר במנוע ממש זריז וכיפי לנסיעה יום יומית. בהשוואה למנוע 1.6 שיש ב 3008 (שיותר חזק ממנו על הנייר) - הוא זריז וממש ״חי״. בכל סיטואציה שתבקש הוא יעיף אותך קדימה בלי להתאמץ, זה אופי שיש רק למנועים קטנים ומוגדשים. אם מתעלמים לרגע מכל המחלות והבעיות, זה מנוע ממש נחמד

 

אין למנוע הזה שום יתרון על פני שום מנוע 3 צילינדרים עם טורבו שיצא לשוק ב-10 השנים האחרונות. 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, היתרון הוא במחיר רכישה וכרכב בכללי הוא מציע חבילה טובה מאשר היפניות או קוריאניות נחשבות לסוסי עבודה בחלק מהקטגוריות.

זאת הסיבה שקניתי קקטוס ידנית ולא יונדאי i20 ידנית.

  • רעיון טוב! 2

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפתח מגזין THE CAR, תגלה שאין מנוס מתקלות גם לא ביפניות וקוראיניות. הכל מתקלקל. רק כשזה ברכב צרפתי, אז מספיק פנצ'ר בגלגל כדי שיגידו לך "אמרנו לך לא לקנות צרפתי" 

 

פעמיים רכשתי C3 עם המנוע הידוע לשמצה, והייתי עושה זאת גם פעם שלישית אילולא קיבלתי קופסת קרטון יפנית בליסינג. 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איציק נ. כתב:

למי שנושם את האוטו שלו ויש לו זוג ידיים טובות עם קצת כלים, זה דיל לא נורמלי (ויש תחזוקה מונעת להרבה מאוד דברים שיכולים לשפר את האמינות של כלי הרכב לרמה מאוד גבוהה).

 

החלפת שמן ופילטר שמן כל 5,000 ק"מ כמו המלצת הפורומים באירופה והבעלים רואה ישועות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, חזרנו ל-1965 ולפיאט 600? מה עם ״סיכת המומחים פז״?

 

איפה הגבול שלכם בהתעסקות ברכב?

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

שורה תחתונה - רכב כזה עם מנוע משופץ מהיצרן יכול לתת לך שקט תעשייתי (בגבולות הטעם הטוב של רכב משומש בן כמה-וכמה שנים) ולמי שיש כזה יודע לספר היטב על כמה ערך מוסף יש בהן. אבל בישראל כמו בישראל, תמצא גם כאלה שיעדיפו לנסוע על קורקינט ממונע בשביל לחסוך עוד 5 שקל בשנה על ביטוח.

כלומר, יש 4 מצבים בעסק הזה.

1. זה שהוציא את הרכב מהחברה ומחזיק אותו עד שנגמרת האחריות.

2. זה שהוציא את הרכב מהחברה וממשיך להחזיק אותו גם אחרי האחריות.

3. זה שקנה מהיד הראשונה בתום האחריות.

4. זה שקנה את הרכב מ 2 או 3 אחרי שהם החליפו מנוע אצל היבואן במחיר מופקע.

כל מה שאתה צריך לעשות זה לדאוג לא להיות 2 ו3.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, stx כתב:

זה פורום רכב, עם מה אתה רוצה שיתעסקו?

בקפה

בביבי

ובדיבורים על רכב.

יש כאן עקומה יורדת של תדירות מומלצת להחלפת שמנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

 

יש כאן עקומה יורדת של תדירות מומלצת להחלפת שמנים.

 

להחלפת שמנים ונוזלים בכלל.

 

ואני אומר:

כל הטרנד של החלפת שמנים כל 7,000,000 קמ כי השמן סינטטי ואיכותי יותר -או- לא להחליף נוזל קירור 10 שנים ואחכ לבדוק כל שנה, הם אלו שהורגים את המכוניות וגם ראינו שזה הורג את התיבות האוטומטיות.

 

אני עוקב אחרי הפורום של 3008 בפייסבוק.

מכוניות שמגיעות לגיל 7 עם 100000קמ ומעלה כבר מפתחות סתימות ברדיאטור חימום, ב 150-200 אלף אתה כבר מאבד קולר גיר.

לא מדובר במכוניות מוזנחות אלא כאלה שמטופלות by the book.

ולמה זה קורה ? כי הנוזל קירור כבר הופך לגבישי ואלים, המערכת מפתחת עם השנים בלאי ומצטרפים אליה חלקיקים קטנים שמטיילים במערכת - והתוצאה היא שזה סותם את הרדיאטור חימום וגורם לנזק לכל המסביב בגלל רמת חומציות אגרסיבית.

 

לא יותר פשוט לטפל במכוניות כמו שהיינו מטפלים פעם ? פשוט -  אבל לא "ירוק" מספיק.

לאור העדויות אני החלטתי לטפל גם ב3008 שלי כמו במכוניות "של פעם" - זה עבד לי מעולה בכל הרכבים הקודמים שלי וזה יעבוד גם עם זה.

שגרת הטיפולים של היצרן לא שכנעה אותי באופן כזה שמיטיב עם הרכב - אלא בדיוק להפך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...