Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, menir1 כתב:

תוצרי הלוואי של בנזין שרוף הם חומציים (גופרית דו חמצנית ותחמוצת חנקן NoX). התחמוצות הללו מתערבבים בשמן שבא במגע עם הרצועה. התחמוצות האלו תוקפים את הרצועה וגורמים להתפוררות שלה. 

 

גם בהנחה ותוצרים אלה מעלים לאורך אלפי קמ את רמת החומציות של השמן מ6-7 ph ל 4-6 ph (החומציות של החומרים הללו), וגם בהנחה שאכן התוצרים האלה זה מה שגורם לאכילת הרצועה - ואני לא בטוח בכך בגלל שאלו תוצרי גז בעיקרם , לא רמת החומציות היא זו שהורסת את הרצועה מהסיבה שההבדל לא מאוד משמעותי בחומציות. מה שהורס את הרצועה זו תגובה כימית של החומרים ככל שהם נמצאים בריכוז גבוה יותר בשמן- וכדי שתתרחש התגובה הכימית הזו שגורמת לפירור ופירוק יש צורך בחום שמגיע מהמנוע כמו כל הליך כימי אחר כמו הכנת עוגה בתנור. בקצרה אם תשים את השמן ה"חומצי" כביכול על הרצועה לאורך זמן בלי חום המנוע זה לא ממש יגרום לפירוק שלה כי לא מתרחשת תגובה כימית משמעותית בשילוב חום בין החומרים שברצועה לאלה שבשמן, כלומר לא הph הנמוך עצמו הוא זה שמפורר את הגומי. העלאת נפח השמן במנועים בליטרים היתה מצמצמת את התופעה דרך ריכוז נמוך יותר של החומרים בשמן, אחד הליקויים בתכנון.  

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
פורסם

יש לי כאן בקבוק 1.5 ליטר שמן זית PH0.2 - זה טוב לרצועה? כתית משובח ממע'ר - מתנה מגיסי.

  • אהבתי 2
  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לפני 3 שעות, נירו72 כתב:

כשהמפה נכתבת עבור הנהג ולא עבור ריצוי הרגולטור של היורו.

 

תערובת ענייה זה לא דבר בריא למנוע לא משנה באיזו טכנולוגיה. גם אם ישימו חיישן קוואנטי. זה שהיצרנים מתכנתים תערובת ענייה בשביל לעבור תקנות זיהום אוויר וצריכת דלק לא אומר שזה בריא למנוע או שתכננו את זה בשביל הנהג, כי זה לא. זה תוכנן על מנת לעמוד בתקנים. ....  ושיהיה ללקוח בהצלחה

אבל אתה מתייחס לתקנות האלה כאילו הן איזה מטרד או גחמה של איזה רגולטור.

ברור שהמנועים מתוכננים לעמוד בתקנים. פחות בריא למנוע אבל יותר בריא לאדם.

אני מריח מדי פעם פליטות של מנועים "משוחררים", ואני חושב שזו גישה אנטי-סוציאלית

מצד מי שעושה ברכב כזה שימוש יומיומי במרחב מאוכלס. "אני ואפסי". סוג של ביריונות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, נירו72 כתב:

הודעתי האחרונה לחלוטין. מנוע ברמה המכנית לא השתנה מהיום הראשון שנבנה. היחס הכימי של תערובת 1 דלק ל 14:7 אוויר שנותן את הבעירה המושלמת שזה הנתון המושלם על הנייר. במעשי היצרן מחפש איזון בין אמינות, ביצועים, צריכת דלק, ותקנות היורו, ובהתאם כותב את המפות שנעשות מעשה ידי אדם עם האינטרסים שלו,  ולא מחשב הרכב מחליט כשלעצמו מה שהכי בריא לרכב. זו הסיבה שעם STAGE 1 על אותו רכב אפשר להעלות הספק ובחלק מהמקרים אף להעלות אמינות ולהוריד צריכת דלק כשהמפה נכתבת עבור הנהג ולא עבור ריצוי הרגולטור של היורו.

 

תערובת ענייה זה לא דבר בריא למנוע לא משנה באיזו טכנולוגיה. גם אם ישימו חיישן קוואנטי. זה שהיצרנים מתכנתים תערובת ענייה בשביל לעבור תקנות זיהום אוויר וצריכת דלק לא אומר שזה בריא למנוע או שתכננו את זה בשביל הנהג, כי זה לא. זה תוכנן על מנת לעמוד בתקנים. ובשביל שזה יעבוד  מתלויים לזה ערימת חיישנים חדשה  שיגיעו די מהר לאבחון במוסך בישראל. ושיהיה ללקוח בהצלחה.

אתה כותב שטויות בביטחון רב. לפחות תשקיע קצת ותלמד לפני. דוגמא: 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

לפני 3 שעות, nissan1211 כתב:

גם בהנחה ותוצרים אלה מעלים לאורך אלפי קמ את רמת החומציות של השמן מ6-7 ph ל 4-6 ph (החומציות של החומרים הללו), וגם בהנחה שאכן התוצרים האלה זה מה שגורם לאכילת הרצועה - ואני לא בטוח בכך בגלל שאלו תוצרי גז בעיקרם , לא רמת החומציות היא זו שהורסת את הרצועה מהסיבה שההבדל לא מאוד משמעותי בחומציות. מה שהורס את הרצועה זו תגובה כימית של החומרים ככל שהם נמצאים בריכוז גבוה יותר בשמן- וכדי שתתרחש התגובה הכימית הזו שגורמת לפירור ופירוק יש צורך בחום שמגיע מהמנוע כמו כל הליך כימי אחר כמו הכנת עוגה בתנור. בקצרה אם תשים את השמן ה"חומצי" כביכול על הרצועה לאורך זמן בלי חום המנוע זה לא ממש יגרום לפירוק שלה כי לא מתרחשת תגובה כימית משמעותית בשילוב חום בין החומרים שברצועה לאלה שבשמן, כלומר לא הph הנמוך עצמו הוא זה שמפורר את הגומי. העלאת נפח השמן במנועים בליטרים היתה מצמצמת את התופעה דרך ריכוז נמוך יותר של החומרים בשמן, אחד הליקויים בתכנון.  

אתה סותר את עצמך. אם לא היו רכיבים חומציים בשמן, התגובה הכימית עם הרצועה לא הייתה הרסנית. ולראייה, אותו מנוע בגרסתו האטמוספרית, כולל הזרקת סעפת אשר לא סובלת מאפקט דילול השמן כמו מנועים עם הזרקה ישירה, ושם הרצועה לא מתפוררת. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

זה מנוע 1.2 אטמוספרי, שאוכל שמן.

הרצועה מפוררת  לחלוטין. כל מעברי השמן סתומים ויש מקומות שהקמשפט התחיל להחרץ.

20250313_082546.thumb.jpg.bc8f0e1c0624cbacf4c28644a992815b.jpg

 

לדוגמא, רואים את הלכלוך ושאריות על השסתום VVT

20250313_082542.thumb.jpg.fa38a81ce24e91a824ac83fef0bab603.jpg

 

לדעתי, הרצועה, גם פה, מתפוררת

  • מעניין 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם (נערך)
לפני שעה, menir1 כתב:

 

אתה סותר את עצמך. אם לא היו רכיבים חומציים בשמן, התגובה הכימית עם הרצועה לא הייתה הרסנית. ולראייה, אותו מנוע בגרסתו האטמוספרית, כולל הזרקת סעפת אשר לא סובלת מאפקט דילול השמן כמו מנועים עם הזרקה ישירה, ושם הרצועה לא מתפוררת. 

אני סותר את עצמי ? אין שום סתירה בדברים שלי. הדברים שלך הם פשוט לא מדויקים ואתה מגיב בצורה לא עניינית. 

אני טענתי ועודני טוען שאין קשר ישיר ובלעדי בין רמת החומציות דהיינו ph לריאקציה של החומרים הכימיים המדוללים בשמן עם חומרי הגומי של הרצועה, ואתה מתעקש על כך שחומציות היא זו שגורמת לעניין. ההשוואה לגרסה האטמוספרית לא רלוונטית משתי סיבות :

א. כפי שהגיב חבר הפורום אחריך גם היא מתפוררת 

ב. אין בהכרח קשר ישיר בין סוג ההזרקה של הדלק למידת התפוררות כפי שאתה טוען. המנוע הזה הוא מנוע מוגדש עם פליטת חום מוגברת, דבר שמשפיע מאוד על השמן והתכונות הכימיות שלו, כמו כן בגלל שהוא מוגדש, יחד עם האוויר נכנס יותר דלק שמדולל בשמן / תוצרי בערה בחלל הצילינדרים. ומכך שההשפעה על הרצועה גדולה יותר. 

לכן , כפי שכל תלמיד תיכון במגמת כימיה יכול לדעת, לא רמת הph הנמוכה היא זו שגורמת לתגובה כימית באופן ישיר ובלעדי אלא שילוב של תגובה בין תרכובות כימיות שונות בשילוב אנרגיית חום גבוהה שגורמת להתפרקות המולקולות ברצועה. 

לא מתייחס לדיון עם החבר פורום השני, אבל אלה העובדות, אם אתה לא מעוניין להחליף ידע משותף אני לא רואה טעם בדיון ואפשר לסכם שכל אחד יודע הכי טוב. 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
פורסם
לפני 13 שעות, nissan1211 כתב:

לא רמת החומציות היא זו שהורסת את הרצועה מהסיבה שההבדל לא מאוד משמעותי בחומציות

 

לפני 13 שעות, nissan1211 כתב:

העלאת נפח השמן במנועים בליטרים היתה מצמצמת את התופעה דרך ריכוז נמוך יותר של החומרים בשמן

זאת סתירה - אם לא באמת החומציות היא הבעיה, אז למה יש צורך להעלות את נפח השמן? 

 

גם במנוע האטמוספרי, אם הרצועה לא תוחלף לפי הוראות היצרן, ו/או שמן לא מוחלף לפי הוראות היצרן, היא תיהרס. גם במנוע עם הזרקת סעפת, יש דילול של השמן, אבל זה קורה בקצב הרבה יותר איטי מאשר במנוע הזרקה ישירה. במנוע הזרקה ישירה, תערובת הדלק/אוויר הרבה פחות הומוגנית בהשוואה למנוע הזרקת סעפת, ולכן כמות חלקיקי הבנזין שלא נשרפים באופן מלא גבוהה משמעותית. הם מתערבבים בשמן ומכאן נוצר אפקט הדילול. 

 

יוסי ממוסך "גבע" מעיד מניסיון, שבגרסה האטמוספרית כמעט לא רואים התפררות הרצועה בהשוואה לגרסה המוגדשת - סטטיסטית, ההבדל מובהק.

 

 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

שכחתי שכתבתי מאמר קצר על המנוע הזה: 

 

גם הריקול שהיצרן הוציא היה רק למנועים המוגדשים... 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני שעתיים, menir1 כתב:

 

זאת סתירה - אם לא באמת החומציות היא הבעיה, אז למה יש צורך להעלות את נפח השמן? 

 

גם במנוע האטמוספרי, אם הרצועה לא תוחלף לפי הוראות היצרן, ו/או שמן לא מוחלף לפי הוראות היצרן, היא תיהרס. גם במנוע עם הזרקת סעפת, יש דילול של השמן, אבל זה קורה בקצב הרבה יותר איטי מאשר במנוע הזרקה ישירה. במנוע הזרקה ישירה, תערובת הדלק/אוויר הרבה פחות הומוגנית בהשוואה למנוע הזרקת סעפת, ולכן כמות חלקיקי הבנזין שלא נשרפים באופן מלא גבוהה משמעותית. הם מתערבבים בשמן ומכאן נוצר אפקט הדילול. 

 

יוסי ממוסך "גבע" מעיד מניסיון, שבגרסה האטמוספרית כמעט לא רואים התפררות הרצועה בהשוואה לגרסה המוגדשת - סטטיסטית, ההבדל מובהק.

 

 

אני לא בטוח שאתה קורא ומבין את מה שאני כותב בכלל כי באופן מובהק אין פה שום סתירה . הסיבה שכתבתי על העלאת נפח השמן זה לא בגלל רמת החומציות , הטענה היא שצריך להוציא את המילה חומציות מהלקסיקון כי אני לא מבין מאיפה היא מגיעה ולמה אתה חושב שהיא זו שגורמת לריאקציה הזו. השימוש שראיתי פה בפורום בחומציות מתייחס לנוזלי קירור. אני אנסה לתמצת את זה שוב - יש תגובה כימית עם חומרים שנמצאים בשמן בעקבות דילול שלו, התגובה מלווה באנרגיית חום וגורמת לפירוק הרצועה .

בלי קשר לרמת ph או לחומציות השמן בכלל. יש חומרים שונים שמגיבים בלי קשר לרמת חומציות ולכן אין קשר למושג הזה .

 

לכן , הריכוז של החומרים שעושים את התגובה הכימית בשילוב חום יהיה קטן יותר בכמות שמן גדולה יותר ולכן הרצועה תושפע פחות . ומה שאתה אומר על מוסך גבע וההבדל בין האטמוספרי למוגדש זה מחזק את מה שכתבתי קודם , הסיבה היא לא סוג ההזרקה של הדלק כפי שטענת .

פורסם
לפני 16 דקות, nissan1211 כתב:

הסיבה היא לא סוג ההזרקה של הדלק כפי שטענת

אתה טועה. תקרא שוב, את המאמר שפרסמתי, שמבוסס על כתבה של מגזין צרפתי. בעיית השורש היא הדילול של השמן - זאת תופעה מוכרת בכל המנועים עם הזרקה ישירה. יש שפע של מידע ברשת. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 4 דקות, menir1 כתב:

בעיית השורש היא הדילול של השמן - זאת תופעה מוכרת בכל המנועים עם הזרקה ישירה. יש שפע של מידע ברשת. 

 

אני לא זוכר בעיות כאלה עם ה THP 1.6 לכן אני מניח שאולי הדילול הוא בגבול ה"מותר" אבל בעייתי לרצועת גומי.



 

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני 43 דקות, menir1 כתב:

אתה טועה. תקרא שוב, את המאמר שפרסמתי, שמבוסס על כתבה של מגזין צרפתי. בעיית השורש היא הדילול של השמן - זאת תופעה מוכרת בכל המנועים עם הזרקה ישירה. יש שפע של מידע ברשת. 

יכול להיות שיש דילול מוגבר אבל זה לא בהכרח הגורם היחיד והעיקרי לעניין הזה כי דווקא GDI מאפשר שליטה מדויקת יותר בהזרקת דלק ואני בספק עד כמה האופן שבו מוזרק הדלק כל כך משמעותי כדי לעשות הבדל דרסטי בין הגרסאות כמו שאתה מתאר , לעומת עניין החום שמגיע מהטורבו והדלק הנוסף שמוזרק לצילינדר יחד עם דחיסת האוויר של הטורבו - ולכן גם ההספק הוא 110 ולא 82 כוח סוס . לדעתי זה יותר משמעותי מסוג ההזרקה 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
פורסם
לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

 

אני לא זוכר בעיות כאלה עם ה THP 1.6 לכן אני מניח שאולי הדילול הוא בגבול ה"מותר" אבל בעייתי לרצועת גומי.



 

כל מנוע הזרקה ישירה, סובל מתופעת דילול השמן. יש יצרנים שהוסיפו חיישנים כדי להתריע על הצורך בטיפול (הונדה למשל). לכן במנוע הזרקת דלק ישירה רצוי להחליף שמן לפחות כל 10k ק"מ. במקרה של הפיורטק, אכן הרעיון להכניס רצועה מגומי שבאה במגע עם רסיסי שמן היא מטופשת. 

לפני שעה, nissan1211 כתב:

יכול להיות שיש דילול מוגבר אבל זה לא בהכרח הגורם היחיד והעיקרי לעניין הזה כי דווקא GDI מאפשר שליטה מדויקת יותר בהזרקת דלק ואני בספק עד כמה האופן שבו מוזרק הדלק כל כך משמעותי כדי לעשות הבדל דרסטי בין הגרסאות כמו שאתה מתאר , לעומת עניין החום שמגיע מהטורבו והדלק הנוסף שמוזרק לצילינדר יחד עם דחיסת האוויר של הטורבו - ולכן גם ההספק הוא 110 ולא 82 כוח סוס . לדעתי זה יותר משמעותי מסוג ההזרקה 

תערובת הדלק במנוע עם הזרקה ישירה תמיד תהיה פחות הומוגנית מתערובת במנוע עם הזרקת סעפת. ולכן, כמות חלקיקי הדלק שלא נשרפים בפעימת העבודה, תמיד תהיה גדולה יותר במנוע הזרקה ישירה. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

אני לא רוצה לכתוב כאן מגילה, כי הרבה אנשים כבר הגיבו יותר מפעם אחת על כל מה שיש לי לומר.  
היו לי לא מעט מכוניות במהלך 20 השנים האחרונות, מכל הסוגים.  

בעשור האחרון, לי ולמשפחה הקרובה שלי היו לא מעט רכבים של פיג'ו וסיטרואן.  

אני עייף, ואין סיכוי שאקנה את הזבל הזה שוב במיוחד לא בארץ, עם רמת המוסכים הלא קיימת כאן ועלויות התיקונים הגבוהות.  

אני אולי אשמע כמו הישראלי הממוצע שצועק "רק יפני!", למרות שבמשך תקופה ארוכה ניסיתי לא להסכים עם זה.  

אבל בשבילי, מאז הסיטרואן האחרונה, רק מכונית יפנית שתיקח אותי מנקודה א' לנקודה ב'.  

בשורה התחתונה, גם אם מישהו ייתן לי בחינם סיטרואן או פיג'ו בת יותר מ-4–5 שנים, לא אסכים לרשום את הזבל הזה על שמי.

  • אהבתי 2
  • מבאס 1
פורסם
לפני שעתיים, Alkash כתב:

אני לא רוצה לכתוב כאן מגילה, כי הרבה אנשים כבר הגיבו יותר מפעם אחת על כל מה שיש לי לומר.  
היו לי לא מעט מכוניות במהלך 20 השנים האחרונות, מכל הסוגים.  

בעשור האחרון, לי ולמשפחה הקרובה שלי היו לא מעט רכבים של פיג'ו וסיטרואן.  

אני עייף, ואין סיכוי שאקנה את הזבל הזה שוב במיוחד לא בארץ, עם רמת המוסכים הלא קיימת כאן ועלויות התיקונים הגבוהות.  

אני אולי אשמע כמו הישראלי הממוצע שצועק "רק יפני!", למרות שבמשך תקופה ארוכה ניסיתי לא להסכים עם זה.  

אבל בשבילי, מאז הסיטרואן האחרונה, רק מכונית יפנית שתיקח אותי מנקודה א' לנקודה ב'.  

בשורה התחתונה, גם אם מישהו ייתן לי בחינם סיטרואן או פיג'ו בת יותר מ-4–5 שנים, לא אסכים לרשום את הזבל הזה על שמי.

 

דווקא זכרתי שהיית מאוד מרוצה מהפיג'ו 108 שלך, או שאני טועה?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...