Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

להמר על PURETECH | בחירה מושכלת או מושחלת?


ay115

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, menir1 כתב:

 

תערובת הדלק במנוע עם הזרקה ישירה תמיד תהיה פחות הומוגנית מתערובת במנוע עם הזרקת סעפת. ולכן, כמות חלקיקי הדלק שלא נשרפים בפעימת העבודה, תמיד תהיה גדולה יותר במנוע הזרקה ישירה. 

 

אני חושב שהיא יותר מדוייקת - ובשילוב תכנון מקדים של "עזרים" בתא השריפה או בבוכנה לעירבול הדלק המרוסס עם האויר - אתה משיג את ההומוגניות -  אחרת לא היית משיג ירידה משמעותית ברמת פליטת ה Co2 וניצול טוב יותר של הדלק. מצד שני יש את העובדות בשטח שאומרות באופן חד משמעי שיש עליה בפליטת הפיח כתוצאה מחלקיקים שלא נשרפים. יש עוד בעיה שקשורה למערכת הזו והיא: היכולת שלה לעבוד בתערובות מאוד עניות (להזריק כמויות מאוד קטנות של דלק במהלך תהליך הדחיסה, קרוב מאוד לתהליך העבודה) גורמת לעליה ברמות הNox (כמו בדיזל) ומצריך שימוש בממיר קטליטי שיודע לעבוד גם מול הגזים האלו - ובחלק מהמקרים גם סנן חלקיקים עבור הפיח מחלקיקים שלא נשרפים (אגב, היה כאן בפורום כבר שירשור על איזה רכב בנזין שנדלקה לו נורה של סנן חלקיקים) תוסיף לזה את העבודה שזו אומנם מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה - אבל היא מוגבלת מאוד מבחינת לחצים (יחסית להזרקה מקבילה בדיזל) בגלל שהבנזין הוא חומר פחות מסכך מסולר.

 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך שלא חופרים בזה, זה תכנון דפוק שהיצרן מתפתל במשך שנים ונמנע להפסיק את הייצור. 

אולי בחישוב מצטבר לכמות המנועים האלה שיוצרו בכלל זה אולי עדין משתלם לו כלכלית. השוק המקומי שלנו לא ממש מזיז לו גם אם הכמות של המנועים הנדפקים כאן היא במאות אם לא יותר מכך.

הדיון כאן תאורטי לחולטין, מעבר להשערות השונות שככל הנראה רובן נכונות באיזה אופן, ההתפוררות הזו היא כרונית, ושומר נפשו וכספו ירחק.

אבל - יש קהל עצום במושגי השוק המקומי שממשיך לרכוש מכוניות המצויידות במנוע הזה. וחלקו ״אוכל״ את הצרה הזו ובחלקו ככל הנראה מוכר את הרכב לפני שהצרה התחילה. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

 

אני חושב שהיא יותר מדוייקת - ובשילוב תכנון מקדים של "עזרים" בתא השריפה או בבוכנה לעירבול הדלק המרוסס עם האויר - אתה משיג את ההומוגניות -  אחרת לא היית משיג ירידה משמעותית ברמת פליטת ה Co2 וניצול טוב יותר של הדלק. מצד שני יש את העובדות בשטח שאומרות באופן חד משמעי שיש עליה בפליטת הפיח כתוצאה מחלקיקים שלא נשרפים. יש עוד בעיה שקשורה למערכת הזו והיא: היכולת שלה לעבוד בתערובות מאוד עניות (להזריק כמויות מאוד קטנות של דלק במהלך תהליך הדחיסה, קרוב מאוד לתהליך העבודה) גורמת לעליה ברמות הNox (כמו בדיזל) ומצריך שימוש בממיר קטליטי שיודע לעבוד גם מול הגזים האלו - ובחלק מהמקרים גם סנן חלקיקים עבור הפיח מחלקיקים שלא נשרפים (אגב, היה כאן בפורום כבר שירשור על איזה רכב בנזין שנדלקה לו נורה של סנן חלקיקים) תוסיף לזה את העבודה שזו אומנם מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה - אבל היא מוגבלת מאוד מבחינת לחצים (יחסית להזרקה מקבילה בדיזל) בגלל שהבנזין הוא חומר פחות מסכך מסולר.

 

 

היא יותר מדויקת בעיקר שצריך כח, ויעילה בשיוט. דווקא בתוואי עירוני או פקקים היא פחות יעילה ו"נקייה" ממערכת הזרקת סעפת. יש יצרנים שהחליטו לשלב בין הזרקת סעפת והזרקה ישירה - זה פתרון הרבה יותר טוב, אבל הוא יותר יקר (2 מזרקים לצילינדר, וכו'). 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ay115 כתב:

 

דווקא זכרתי שהיית מאוד מרוצה מהפיג'ו 108 שלך, או שאני טועה?

הייתי מאוד מרוצה מה-108 הידנית כרכב מינימליסטי, קטן ויחסית מהנה לנהיגה. מהעובדה שהייתי צריך לשלם 4000 שקל על החלפת הרצועה המבורכת הזאת פחות.

אבל ה-108 זה בקטנה, ה-C3 של אישתי התחיל להאכיל אותי במרור מהרגע שהוא ירד מהאחריות בערך, ועכשיו כשהוא הגיע ל-70,000 קילומטר אחרי שהרצועה הוחלפה בפעם הראשונה ב-30,000 קילומטר כחלק מ-RECALL של לובינסקי, הוא התחיל גם לאכול שמן.

ואני כבר לא מדבר על ה-3008 1.2 של קרוב משפחה שלי, שנדלקה לו נורת לחץ שמן ב-60,000 קילומטר (למזלו הוא כיבה את המנוע בזמן וגרר למוסך). בקיצור, אין לי כוח יותר, אני זקן מידי לזבל הזה. אני רוצה להניע את הרכב ולסוע איתו פעם ב-15,000 לטיפול. אין לי כוח יותר ליפול על חודשים שאני צריך לשלם לאורן או לגבע עוד תשלום משכנתא כדי לסדר את הזבל שהצרפתי בירכו אותנו בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Alkash כתב:

מהעובדה שהייתי צריך לשלם 4000 שקל על החלפת הרצועה המבורכת הזאת פחות.

סליחה שמתערב, מה הבעיה עם 4,000 ש"ח על החלפת רצועת טיימינג וכל המסביב? (קיט מותחנים? משאבת מים? וכו').

שזה יקר מאוד? (ברור שיקר, שואל אם מאוד בצורה חריגה, נניח פי 2 מכל רכב אחר).

החלפת רצועת טיימינג ברכבים אחרים מודרניים היא הרבה יותר זולה? (לא מכיר).

לפי מה שהבנתי בגבע נותנים הצעת מחיר של סביבות 2,000~ ש"ח על החלפת רצועת טיימינג טבולה בשמן במנועי Puretech, אם הרצועה לא התפוררה.

אם הרצועה התפוררה ודרוש ניקוי של רשתית וכו' אז יכול להגיע ל- 3,000 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, DAHUJI כתב:

סליחה שמתערב, מה הבעיה עם 4,000 ש"ח על החלפת רצועת טיימינג וכל המסביב? (קיט מותחנים? משאבת מים? וכו').

שזה יקר מאוד? (ברור שיקר, שואל אם מאוד בצורה חריגה, נניח פי 2 מכל רכב אחר).

החלפת רצועת טיימינג ברכבים אחרים מודרניים היא הרבה יותר זולה? (לא מכיר).

לפי מה שהבנתי בגבע נותנים הצעת מחיר של סביבות 2,000~ ש"ח על החלפת רצועת טיימינג טבולה בשמן במנועי Puretech, אם הרצועה לא התפוררה.

אם הרצועה התפוררה ודרוש ניקוי של רשתית וכו' אז יכול להגיע ל- 3,000 ש"ח.

אין על מה להתנצל.

החלפה ברכבים אחרים עולה פחות מחצי.

ברכבים אחרים לא צריך להחליף אותה כל 60,000 או 4 שנים.

2000₪? לא מכיר מחירים כאלה.

בכל מוסך שמבין משהו ברכבים האלה קיבלתי הצעת מחיר של 3.5+ לרצועה במצב תקין.

 

אבל הקאץ' הוא שאתה לא באמת תחליף את הרצועה יותר מפעמיים או שלוש אם יש לך ממש מזל. הרינגים והאכילת שמן תגרום לך את המנוע הרבה לפני.

 

עריכה אחרונה על ידי Alkash
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי קריאת השרשור אני מבין שהקרוז שלי יחסית אמינה, למרות החלפת צינור מים/טרמוסטט/רדיאטור כל כמה חודשים

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Alkash כתב:

אין על מה להתנצל.

החלפה ברכבים אחרים עולה פחות מחצי.

ברכבים אחרים לא צריך להחליף אותה כל 60,000 או 4 שנים.

2000₪? לא מכיר מחירים כאלה.

בכל מוסך שמבין משהו ברכבים האלה קיבלתי הצעת מחיר של 3.5+ לרצועה במצב תקין.

 

אבל הקאץ' הוא שאתה לא באמת תחליף את הרצועה יותר מפעמיים או שלוש אם יש לך ממש מזל. הרינגים והאכילת שמן תגרום לך את המנוע הרבה לפני.

 

החלפתי ביבואן ב 2500 שקל, עם פתיחת קרטר וניקוי כ 3 אלף.

4 אלף זה היה טיימינג כולל טיפול.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yulianx כתב:

החלפתי ביבואן ב 2500 שקל, עם פתיחת קרטר וניקוי כ 3 אלף.

4 אלף זה היה טיימינג כולל טיפול.

אתה צודק. זה היה יחסית ממזמן, נכנסתי עכשיו לבדוק וזאת באמת הייתה גם העלות אצלי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...