Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלות אחזקה של ב.מ.וו ישנה


מעבר לפיתרון נפתר ע"י amosbmw,

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה למי שיצא לו לקנות רכב מהדגמים הקלאסיים של BMW סדרה 3 בין סוף שנות ה-80 לתחילת שנות ה2000 (נאמר E21 עד E46)... 

במיוחד אלה עם המנוע 6 צילינדרים טורי. 

נניח ומצאתי אחד שתוחזק היטב ובאופן קבוע, שנהגו עליו ברצף ולא העלה אבק הרבה זמן איפשהו, וגם ללא חלודה. 

כמה בערך, כסדר גודל, תעלה תחזוקה של רכב כזה בהנתן, נסיעה פחות או יותר יומיומית של כ15,000 ק"מ בשנה? האם בכלל הייתם משתמשים ברכב כזה כרכב יומיומי, וכמה קשה למצוא מקום / איש מקצוע שיודע לטפל בהם?

 

תודה רבה

 

פורסם

ברכבים בגילאים האלו אין שום אמדן רציני. הטווח יכול להיות מכמה מאות שקלים בשנה לטיפול בלבד לבין סכום של 5 ספרות בהחלפת מכלולים שלמים.

  • פיתרון
פורסם

בדיוק כמו שאמר אלי, אין שום אומדן רציני.

אם הרכב מוזנח ולא טופל היטב, כמה עשרות אלפי שקלים עד שאתה מייצב את כל המערכת.

ברגע שהגעת לבסיס טוב - טיפולים שוטפים כמו רכב רגיל. עדיין יהיו לך הפתעות פה ושם עם מכלול ישן, אבל כל דבר שתסדר היטב בלי לעגל פינות לא יחזור להציק לך.

15000 ק"מ בשנה זה לא מעט, במיוחד אם אתה לוקח את הרכב לקצה, תידרש תחזוקה.

 

סוף שנות 80 זה E30, אספנות, וזה כבר ממש קשוח להשתמש איתה כרכב יומיומי, למרות שאפשרי.

E21 זה משנות ה70 וכבר אספנות לחלוטין. אין לה שימוש מעבר לחיים של מפגשים/טיולים וכו, לא כרכב יומיומי. חוץ מזה שלא תמצא אחת שהחלודה לא אכלה אותה.

בE36 ובמיוחד בE46 אין שום בעיה להשתמש כרכב יומיומי.

 

לגבי בעלי מקצוע, כלל רצוי ללמוד ולטפל ברכבים אלה לבד כמה שאפשר, ולהיעזר בבעלי מקצוע רק כשאין ברירה. תכתוב מאיפה אתה בארץ ונכוון אותך לבעלי מקצוע.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

@amosbmw תודה רבה על התשובה המפורטת! תודה גם לכל השאר. 

האם יצא לך לעשות משהו כזה בעבר? (אני מניח שכן משם המשתמש ומהתמונת פרופיל)

אכן טעיתי לגבי התקופה של הE21, אבל ראיתי אחת שנראית טוב (מבחוץ לפחות, יכול להיות שהיא אכולה מבפנים) משנת 83 - 

https://www.yad2.co.il/vehicles/item/22aon7f2?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=3&pagination=1

בלי קשר לזה - נשמע די אופטימי סך הכל הייתי אומר ממה שאתם מתארים.

ללמוד לטפל לבד נשמע ממש מגניב ומעניין ממש, אבל האם אפשר לעשות הרבה בלי שיש שטח ייעודי וליפט?

ועוד שאלה - כמה מסובך/יקר לבטח מכונית כזו?

אני מאיזור חיפה.

פורסם

לגבי הE21 הזאת, ברור לך שזה לא המנוע המקורי. ככל הנראה מדובר במנוע M54B25. רכב כזה ממש לא מתאים לשמש כדיילי. אני גם לא חושב שהיא מתאימה היום כBMW ראשונה, במקומך הייתי הולך על E46.

מציע לך לקרוא את השירשור המקסים של @Shlommmiii החיפאי שלצערי הפסיק לעדכן אותו, כדי לקבל מושג איך ניתן לעשות המון עבודה ללא מוסך.

נדמה לי שהמוסכים הטובים באיזורך נמצאים בעוספיא, יש לי שם אנשי קשר אם תרצה.

 

אישית אני מחזיק E30 במשך 20 שנה, בעבר היו לי E46 וE34. והדיילי שלי היום היא F25.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

כשהייתי ילד וגם אח"כ היתה לנו במשפחה 1602 ענתיקה (מתישהו תחילת שנות ה-70) וזמן קצר גם 1800-TI. שמרנו את ה 1602 כמה שאפשר הנהיגה  על 80 כ"ס שלה היתה כיף לא רגיל. ההילוכים, ההיגוי, השילדה. אבל על אף שהיתה שמורה יפה לא הצלחנו להתגבר על בעיות התחממות, ובגלל שמדובר בצירים הרריים ציריות ובלמים שהלכו. לא הייתי הולך עליה כרכב שצריך להיות זמין בכל זמן, זה כאב ראש. אבל אם זה לכיף -- זה כיף!

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...