Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשמלי עם טווח עד 180 אלף ש"ח


Arik TG

פוסטים מומלצים

אוקיי, היינו בכמה סוכנויות ועשינו נסיעות מבחן 

קיה נירו - אשתי לא אהבה וגם אני לא. האוטו מרגיש כבד. 

קיה EV6 - לא בטווח המחירים שלנו אבל לקחתי סיבוב להתרשם מרכב שטוענים שהוא מהטובים בסוגו. לא התלהבתי. בהחלט יותר אוטו מהנירו, אבל ממש לא אוטו לנהג כמו שמתארים אותו.

מה שכן, בקיה נהניתי מהקטע לשים את הרגנרציה על מקסימום ולנהוג בדוושה אחת.

 

ג'ילי גיאומטרי 480 -  בסך הכל עונה על הציפיות. רכב בסיסי שמספק את כל הצרכים. לא מרגיש כבד, עיצוב חיצוני בסדר, עיצוב פנימי בסדר (באסה שאין כפתורים למזגן, אבל הממשק של הנירו היה יותר גרוע לטעמי). טווח גדול. תא מטען קטן, אבל ערכת ההגדלה די פותרת את זה.

כמעט סגרנו, אבל אז התברר לנו שאין אפל קאר פליי.

אחר כך אנשי מכירות  של החברות האחרות האירו לנו חסרון נוסף בג'ילי והוא המיקום של הסוללה מאחור למטה לכאורה חושף אותה יותר למכות.

 

אטו 3 - עיצוב חיצוני נאה, אבל עיצוב פנימי של חדר של בן טפש עשרה, עם דגש על הטפש. האוטו סביר מכל הבחינות, אלא שאנחנו לא נוכל להכנס לקקופוניה העיצובית הזו כל בוקר. לאשתי גם תנוחת הנהיגה לא היתה נוחה בגלל הפרעה ממשענת הראש. בקיצור- לא בשבילנו.

 

MG מרוול R - קיבלנו הצעה של יד 1 אפס ק"מ ב 180 אלף ש"ח, במקום 200. מרווחת מאוד, לא מרגישה כבדה מדי (לעומת לפני שנה כשבדקתי את ההיברידית שלהם והיא הרגישה מאוד כבדה ומגושמת). עיצוב חיצוני נאה, פנימי סולידי. זה רכב גדול בהרבה (חוץ מהבגז', משום מה) ונוח, ונכנס בתקציב. לכאורה הכל טוב- מקבלים רכב ברמה גבוהה יותר באותו תקציב. אבל לא- הטווח נמוך יותר, ויש לי חרדת טווח. אני אתבאס מאוד לשנות את סגנון הנהיגה שלי בגלל חרדת הטווח. ועוד משהו בקטנה- שווי השימוש (האוטו יהיה של חברה פרטית) יהיה לפי מחיר של חדשה.

עניין נוסף שמעלה חשש- לא ראיתי הרבה כאלה על הכביש. מה לדעתכם הסיבה? יש איזה חסרון שלא ראיתי?

 

MG 4 - חיצונית היא הנאה מכולם בעינינו. פנימית לא רע. רכב זריז, טווח גדול, מתנהג יותר טוב מכל האחרים (הנעה אחורית!). הבעיה- לא מרווח (אשתי אוהבת את הישיבה הגבוהה). אולי היינו מסתדרים עם חסרון אחד, אבל המושב האחורי ממש לא נוח וזה דיל ברייקר. 

 

אז נשארנו עם שתי מתמודדות- או הג'ילי, שזאת בחירה פרווה כזאת, או המארוול R, שעלולה לגרום לי חרדות טווח.

 

הצעות נוספות?

אמרו זיקר. קצת מחוץ לטווח המחיר. שווה לבדוק? ראיתי בפרסומות גם את הוולוו , אבל הטווח של הגרסה הבסיסית שנכנסת לתקציב ממש נמוך עבורי.

 

הערות כלליות:

1. לכל המכוניות שבדקתי אין הגה. כלומר יש גלגל שמפנה את הגלגלים הקדמיים כשמסובבים אותו לצדדים, אבל התקשורת היא בכוון אחד בלבד. נתק מוחלט בכוון השני. אגב- זה נכון גם למכוניות לא חשמליות כמו היונדאי אקסנט החביבה באופן גנרי שקיבלתי כרכב חליפי מהביטוח.

2. לכולן יש הרבה כח. תכלס זה מובן, כי בעלויות של הייצור הסוללה בטח עולה הרבה יותר מהמנוע, ומנוע חשמלי חזק יותר לא עולה הרבה יותר ולא תופס הרבה יותר מקום.  זה לא כמו מנוע בערה פנימית שאתה מתחיל להוסיף צילינדרים, ולכן גודל ומשקל. כל סינית חשמלית עממית מתהדרת עכשיו בנתוני מומנט שהיו שייכים פעם בעיקר ל V8. יוצא שפתאום אנשים ינסעו במכוניות חזקות פי 2 ממה שהיו להם קודם. אני מנחש שיותר צעירים יחסלו ככה את האוטו של ההורים.

2א. לגרסת הביצועים של ה MG 4 יש פאקינג 430 כ"ס ו 60 קג"מ, אפס למאה ב 4 שניות, והיא עולה 174  אלף ש"ח. לפני שטסלה הגיעה לארץ, כלומר רק לפני 4 שנים, כדי לקבל 400 כ"ס ומעלה מאוטו היית צריך להפרד  מ 500-600 אלף ש"ח. טסלה חתכה את זה בחצי, ועכשיו הסינים הורידו את זה מתחת למחיר של הוט האצ'. נראה לי שלא הרבה ישארו שלמות...

3. האחריות ממש הרשימה אותי. רובם נותנים 5 שנים או 150 אלף ק"מ לאוטו ועוד יותר לסוללה.

 

אז מה אתם אומרים? ג'ילי או מארוול או שיש לכם אפשרות נוספת?

 

עריכה אחרונה על ידי Arik TG

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הזיקר X הבסיסית עולה 185 ונראית מאוד איכותית. ייתכן שתצליח לכווץ טיפה את המחיר עם עוד הנחה קטנה. גם נוסעת מצויין. שווה לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המארוול טובה מאוד מבחינת עיצוב והתנהגות אבל הטווח מוריד ולא מספק לרכב במחיר הזה , אתה רק מתחיל מטווח ריאלי של סביבות 350 שירד לאורך השנים ואפילו פחות בנהיגה מהירה בזמן שה רכבים החדשים מגיעים כבר לטווחים של 600 קמ , אתה כנראה תיתקע עם הרכב בשוק יד 2 בעתיד עם מחירון לא גבוה גם בגלל היד שעכשיו אתה מקבל עליה הנחה אבל אתה תפסיד עליה במכירה

 

לכן כנראה היא גם לא נמכרת בכמויות גדולות 

אישית הייתי משנה את המשוואה , גילי גאומטרי שהיא מוצלחת באופן מוכח עם טווח טוב וממוצעת מהבחינות האחרות ״סוס עבודה״ מה שנקרא

והייתי בוחן את זיקר x שיש לה טווח יותר ריאלי ומשלבת מרווח פנים טוב עם איכות חומרים מצוינת, בטיחות ועיצוב מתקדם 

 

אחר כך לוקח את מה שמתאים לכם יותר ונותן יותר ערך לכסף 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, nissan1211 כתב:

לדעתי המארוול טובה מאוד מבחינת עיצוב והתנהגות אבל הטווח מוריד ולא מספק לרכב במחיר הזה

הגעתי לאותה מסקנה.

 

ניסיתי לנחש את הטווח האמיתי שלי. רוב הקילומטרז' שלנו הוא בינעירוני. בפיז'ו נשמתה עדן מהירות השיוט שלי היתה 140. נניח בג'ילי 130 קמ"ש.

במבחני עולם אמיתי בנהיגה בינעירונית רגועה (נניח 100 קמ"ש) הג'ילי נעצרה אחרי 410 ק"מ.

לפי נוסחת הגרר כח הגרר עולה לפי המהירות בריבוע. כלומר שב 130 קמ"ש כח הגרר יהיה גדול ב 70% מאשר ב 100 קמ"ש. כיוון שכדי להתגבר על הגרר המנוע מייצר עבודה אז מדובר בדיוק על תוספת וואטים פר מרחק.

השאלה כמה מסך העבודה של המנוע לוקח הגרר ב 100 קמ"ש. אם זה שליש, אז התוספת ב 130 תהיה עוד 23%, כלומר הורדה של טווח הנסיעה ב 19%, ואם זה חצי, אז התוספת תהיה 35%, כלומר הורדה של הטווח ב 26%.

ניקח לצורך הדיון תוספת של 33% , כלומר ירידת טווח של 25% ואז 410 הופכים ל 307 ק"מ. נוריד עוד 15% כי אני לא אסע מ 100% ל 0% סוללה, כבר ב 10% אני אקבל טיקים עצבניים בעין. הגענו ל 261 ק"מ. נוריד עוד 10% לעתיד בו הסוללה לא תהיה חדשה והגענו ל 235 ק"מ. קשה. לא אוכל להגיע מחיפה אפילו למצפה רמון (280 ק"מ) בנסיעה רצופה.

אני בכלל לא מדבר על 140, שאז כנראה גם יעילות המנוע מתחילה לרדת (הרכב מוגבל ל 150 קמ"ש לא בלי סיבה).

  • אהבתי 1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מוותר על הגילי בגלל שאין לה מבחני ריסוק.
ובסיקורי רכב מציינים שהמולטימדיה בMG4 על הפנים(נתקעת ולפעמים איטית), אז כדאי שתבדוק את זה באולם תצוגה שוב לפני שאתה סוגר, חוץ מזה זאת נראת לי האופציה הכי טובה עבורך בהתאם לטענות שהעלית מקודם.

אני כרגע נוסע בATTO3 לעבודה, נסיעה בערך של 170 ק"מ ביום ומשתמש בערך ב45% סוללה, ואם נוסעים מהר(140 וצפונה) אפשר בכיף לגמור 70-80% מהסוללה על אותה הדרך.
עוד שיקול שאתה צריך לקחת בחשבון שיש סוגי סוללות שלא מומלץ להטעין ל100% על בסיס יומי, אז תוריד עוד 10-20% מהטווח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Arik TG כתב:

הגעתי לאותה מסקנה.

 

ניסיתי לנחש את הטווח האמיתי שלי. רוב הקילומטרז' שלנו הוא בינעירוני. בפיז'ו נשמתה עדן מהירות השיוט שלי היתה 140. נניח בג'ילי 130 קמ"ש.

במבחני עולם אמיתי בנהיגה בינעירונית רגועה (נניח 100 קמ"ש) הג'ילי נעצרה אחרי 410 ק"מ.

לפי נוסחת הגרר כח הגרר עולה לפי המהירות בריבוע. כלומר שב 130 קמ"ש כח הגרר יהיה גדול ב 70% מאשר ב 100 קמ"ש. כיוון שכדי להתגבר על הגרר המנוע מייצר עבודה אז מדובר בדיוק על תוספת וואטים פר מרחק.

השאלה כמה מסך העבודה של המנוע לוקח הגרר ב 100 קמ"ש. אם זה שליש, אז התוספת ב 130 תהיה עוד 23%, כלומר הורדה של טווח הנסיעה ב 19%, ואם זה חצי, אז התוספת תהיה 35%, כלומר הורדה של הטווח ב 26%.

ניקח לצורך הדיון תוספת של 33% , כלומר ירידת טווח של 25% ואז 410 הופכים ל 307 ק"מ. נוריד עוד 15% כי אני לא אסע מ 100% ל 0% סוללה, כבר ב 10% אני אקבל טיקים עצבניים בעין. הגענו ל 261 ק"מ. נוריד עוד 10% לעתיד בו הסוללה לא תהיה חדשה והגענו ל 235 ק"מ. קשה. לא אוכל להגיע מחיפה אפילו למצפה רמון (280 ק"מ) בנסיעה רצופה.

אני בכלל לא מדבר על 140, שאז כנראה גם יעילות המנוע מתחילה לרדת (הרכב מוגבל ל 150 קמ"ש לא בלי סיבה).

זו הערכה די גסה , כדאי לבדוק בקבוצת פייסבוק של בעלי גילי מה הטווח שלהם במהירויות האלה 

קח בחשבון רגנרציה ונסיעות שלא תצליח בהם לנסוע על 130 ברצף ועוד דיוקים של הנוסחות חישוב הזו , לדעתי זה יכול להביא את הטווח הסופי אחרי כל ההורדות שלך יותר לכיוון ה280-290 אבל כן זה האיזור , אם זה מרגיש בעייתי אז המרוול לא רלוונטית יותר מדי ואולי שווה להסתכל לכיוון טסלות או פולקסווגן id4 משומשות עם טווח גדול יותר 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nissan1211 כתב:

זו הערכה די גסה , כדאי לבדוק בקבוצת פייסבוק של בעלי גילי מה הטווח שלהם במהירויות האלה 

קח בחשבון רגנרציה ונסיעות שלא תצליח בהם לנסוע על 130 ברצף ועוד דיוקים של הנוסחות חישוב הזו , לדעתי זה יכול להביא את הטווח הסופי אחרי כל ההורדות שלך יותר לכיוון ה280-290 אבל כן זה האיזור , אם זה מרגיש בעייתי אז המרוול לא רלוונטית יותר מדי ואולי שווה להסתכל לכיוון טסלות או פולקסווגן id4 משומשות עם טווח גדול יותר 

בדקתי בפייסבוק והתשובות (הרלבנטיות, היו גם כאלה שטענו שאני סכנה לעולם וכדאי שארד מהכביש) אכן נעו בין ירידה של 20% ל 30% .

אני יכול לחיות עם זה, אבל לא עם פחות. לכן הג'ילי נשארה בעצם האופציה היחידה.

בנסיעות המבחן דווקא נהניתי מנסיעה עם רגנרציה חזקה, אז כמו שאמרת, כנראה בפועל אהיה יותר קרוב ל 300 ק''מ מאשר 250.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור שעל הנייר הכל יפה, כשאתה נוסע מהר וטוחן את הסוללה (לא סתם כל הנתיב הימני בכביש 6 מלא במשאיות ורכבים חשמליים) ותוסיף לכך חום שמצריך מזגן או קור עם חימום ומוסיף עוד מטען הטווח יורד עוד יותר.

חבר שבוע שעבר חזר מאילת עם איוויס U5 שהטווח על הנייר שלה 410 ק"מ בנסיעה מנהלתית של 100 קמש בערבה.

יצא מאילת בשיא החום עם מזוודות ילדים ומזגן, אחרי העליות של דימונה הסוללה כבר הייתה על 15% והיה חייב לעצור להטעין. (כאמור טווח ריאלי של 240 ק"מ בערך לסוללה מלאה ולדבריו גם בהלוך בירידות היה בערך 270-280 ק"מ)

אם הטווח שזה באמת משהו שמטריד אותך הייתי שוקל טסלה לונג ריינג משומשת בת שנתיים ומשכנע את האישה שה10 סמ גבוה יותר זה חסר משמעות.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמתרגל לתנוחת ישיבה גבוהה קשה לו מאוד לחזור אחורה לנמוך.

 

ואם יש צורך לחגור מאחור ילדים זה קשה כפליים

 

לטעמי זה יותר משמעותי מפעם ב... שממש חייבים טווח מקסימלי

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדיוק כמוך, לפני סגירה על חשמלית ועם חרדת טווח,
הג'ילי (נסעתי בה ולמעט רעשי רוח מהמראות הייתה לי סבבה לגמרי היא מועמדת בולטת בגלל הטווח (ל5 שכנים ברחוב הקטן שלנו יש ג'ילי וכולם טוענים שיורדים ל 110 קמ"ש מגרדים יופי 450 ק"מ) וגם בגלל הגודל,

הMG4 Xrange הייתה מועמדת בולטת אבל היא מעט קטנה עבורינו (אני נושק ל2.00 מטר וילדי גדולים בהתאם), את המארוול לא הציעו לי אז בכלל לא בדקתי,
הזיקר X נכנסת למשוואה ואני מתלבט בגלל הטווח,
וחבר טוען שבכלל אני אהבל שאני לא קונה טסלה וזהו (עוד 30K ש"ח),
אם זה משנה לג'ילי יש מבצע של 108K ש"ח מימון ללא ריבית וללא הצמדה או 36K ש"ח ללא ריבית + הנחה של 5K ש"ח + עמדת טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, llaavvii כתב:

אני בדיוק כמוך, לפני סגירה על חשמלית ועם חרדת טווח,
הג'ילי (נסעתי בה ולמעט רעשי רוח מהמראות הייתה לי סבבה לגמרי היא מועמדת בולטת בגלל הטווח (ל5 שכנים ברחוב הקטן שלנו יש ג'ילי וכולם טוענים שיורדים ל 110 קמ"ש מגרדים יופי 450 ק"מ) וגם בגלל הגודל,

הMG4 Xrange הייתה מועמדת בולטת אבל היא מעט קטנה עבורינו (אני נושק ל2.00 מטר וילדי גדולים בהתאם), את המארוול לא הציעו לי אז בכלל לא בדקתי,
הזיקר X נכנסת למשוואה ואני מתלבט בגלל הטווח,
וחבר טוען שבכלל אני אהבל שאני לא קונה טסלה וזהו (עוד 30K ש"ח),
אם זה משנה לג'ילי יש מבצע של 108K ש"ח מימון ללא ריבית וללא הצמדה או 36K ש"ח ללא ריבית + הנחה של 5K ש"ח + עמדת טעינה.

נשמע מעניין מאוד עניין ההטבות.

מה שמבאס אותי זה היעדר מבחני ריסוק.

@Arik TG אני חושב שאת עניין הקארפליי אפשר לפתור באיזה מכשיר ב200 שח מאליאקספרס..

דרך אגב, מה לגבי איוניק 5 יד2?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...