Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נחש אותי נחש, או בקיצור איך התחדשתי ב-BMW M235i


Fraysa

פוסטים מומלצים

לפני 11 שעות, amosbmw כתב:

המוסכניק המומחה אמר לי שהוא לא אוהב שהשמן קסטרול עומד ביותר מידי תקנים

 

למה?

על פניו זה נשמע כמו דבר טוב.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני יכול להבין מאיפה זה בא, זה כמו שמפתח ברגים של מידה אחת מדויקת פי 100 יותר טוב ממפתח שוודי שפותח את כל המידות.

אבל שאני מסתכל עכשיו במפרט של הliqui moly 1800r אני רואה שגם הוא מתאים להרבה תקנים.

חוזר כרגע מנסיעה מעט מאומצת נוספת עם השמן החדש, והגיר באמת פועל הרבה יותר טוב. יש גם תהליך של אדפטציה של מחשב הגיר למצב השמן.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יכול להיות שהריקון של השמן הטוב יותר עבד כמו איזה FLUSH לגיר ועכשיו אתה עם שמן טרי יחסית וברמת צמיגות מתאימה יותר. 

גישה מעניינת שאשמור לעתיד אם אבצע שירות לגיר - תודה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קצרצר:

 

אתמול עברתי על כמה מסכים במולטימדיה ובמסך ה-Service יש התראה על כך שנדרש להחליף את הרפידות בעוד פחות מ-2,000 ק״מ (זאת אומרת שהניחוש שלי בזמנו היה פחות או יותר נכון). 

 

רציתי לבצע הזמנה של רפידות וצלחות מקוריות מאתר בריטי, אך יש יותר מדי חוסר בהירות לגבי החוק ומה מותר ומה אסור, לכן אני כנראה אצטרך לרכוש בארץ. המחיר אצל היבואן הוא אסטרונומי (2,000₪ לצלחת בודדת ו-1,000₪ לזוג רפידות), והמחיר שקיבלתי מאחד המוסכים המומלצים הוא קרוב ל-10,000₪ להחליף את כל ה-4. 

 

כדי לחסוך (הרבה) כסף, אני הולך לרכוש צלחות ורפידות OEM ולהחליף לבד, כפי שעשיתי פעמים רבות. ברכב הזה, ככלל, אני מעדיף לא לחזור על טעויות עבר ולנסות לעשות הכל בעצמי. זה גם כיף, זה גם מלמד וזה גם חוסך המון כסף משום שכל שטות ברכב הזו עולה המון.

 

מבדיקה אצל חנות חלפים מוכרת, זוג צלחות קדמיות OEM של Brembo יעלו כ-2,000₪ וזוג רפידות קדמיות OEM של Textar יעלו כ-800₪ - חצי ממוסך היבואן. 

  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשב סתם מנחש את מספר הקילומטרים על פי איזה אלגוריתם של זמן וסגנון נהיגה.

כשהחיישן רפידות נותן תקלה, אתה חייב להחליף.

אין כמו לפרק ומראה עיניים.

אני לא ממליץ על צלחות Brembo. עשו לי רעש והחלידו.

כשהחלפתי לATE נפתרה הבעיה.

בשביל לעבוד על הציר האחורי, תצטרך מחשב לשחרר את בלם החניה.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעשיריה אתה מחליף דיסקים של סטופטק עם רפידת הhawk קדימה ואחורי אפשר oem  

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני שעה, Fraysa כתב:

וזוג רפידות קדמיות OEM של Textar יעלו כ-800₪ - חצי ממוסך היבואן

כתבתי לך קודם שקניתי טקסטר ממשה חלפים ב-450 ש''ח.

OEM זה בכלל עניין הפכפך, כי אצלי, רק שנתיים יותר צעירה משלך, הגיע עם TRW.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amosbmw כתב:

המחשב סתם מנחש את מספר הקילומטרים על פי איזה אלגוריתם של זמן וסגנון נהיגה.

כשהחיישן רפידות נותן תקלה, אתה חייב להחליף.

אין כמו לפרק ומראה עיניים.

אני לא ממליץ על צלחות Brembo. עשו לי רעש והחלידו.

כשהחלפתי לATE נפתרה הבעיה.

בשביל לעבוד על הציר האחורי, תצטרך מחשב לשחרר את בלם החניה.

 

מה לגבי השיטה של הסוללה 9 וולט - מנתקים את הקונקטור של הבלם האלקטרוני ופשוט פותחים את הבוכנה של הבלם בצורה ידנית.

אח"כ מחזירים למצב נעול מחברים קונקטור ופשוט פותחים וסוגרים בלם מהכפתור שתיים שלוש פעמים. 

 

יש משהו בבימר הזאת שידליק תקלה בגלל זה או שיגרום נזק? 

 

לי בעקרון יש סורק יד קטן של THINKDIAG עם אפשרות למעל 30 הפעלות - אחת מהן זה באמת EPB 

נראה לי שאני הולך לעדכן אותו עם אופציית DPF REGENERATION אבל זה לא קשור לשרשור הזה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

המחשב סתם מנחש את מספר הקילומטרים על פי איזה אלגוריתם של זמן וסגנון נהיגה.

כשהחיישן רפידות נותן תקלה, אתה חייב להחליף.

אין כמו לפרק ומראה עיניים.

אני לא ממליץ על צלחות Brembo. עשו לי רעש והחלידו.

כשהחלפתי לATE נפתרה הבעיה.

בשביל לעבוד על הציר האחורי, תצטרך מחשב לשחרר את בלם החניה.


לפני מספר עמודים כתבתי שגם הסתכלתי בטיפול האחרון בעיניים והם היו נראים שיחזיקו לא לעוד המון זמן (~5,000 ק״מ או פחות), לכן נראה שמחשב הרכב ביצע הערכה יחסית קרובה.  

 

תלוי איזה דגם. Brembo בגדול הוא OEM של BMW וספציפית ב-M Performance ברכב הזה יש מק״ט שלהם, אפשר לקרוא עוד כאן: https://www.bremboparts.com/europe/en/products/prime/two-pieces-discs 

 

לפני שעתיים, itaysamurai כתב:

כתבתי לך קודם שקניתי טקסטר ממשה חלפים ב-450 ש''ח.

OEM זה בכלל עניין הפכפך, כי אצלי, רק שנתיים יותר צעירה משלך, הגיע עם TRW.

 

מצטער, התכוונתי 400₪ לזוג. כן, זה אכן עניין הפכפך, לכן אני תמיד נוהג ללכת על מקורי בדברים כאלה ״ומה שאתה לא יודע לא יכול לפגוע בך״ כזה.

 

לפי אתר Brembo, אלו המק״טים המומלצים (לקדימה):

צלחות: https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/disc/09-C398-13

רפידות: https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/pad/P_06_088X

 

בצלחות יש רגילות (לא מחוררות) ומחוררות. להבנתי, עבור סדרות ה-M, מומלץ לשים את המחוררות.

ברפידות יש רגילות ויש Xtra, כאשר ה-Xtra להבנתי זה רפידות קרמיות שגם אמורות לעבוד טוב יותר עם הצלחות המשופרות.

 

גם בעמוד הפייסבוק של Brembo בישראל ממליצים על משהו זהה. בישראל זה נקרא ״m-tech״, אם כי לא מצאתי על כך אף איזכור באינטרנט.

 

מאמין שזה ה-setup שאני אביא, אלא אם יש מתנגדים :-)

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.12.2023 בשעה 16:26, amosbmw כתב:

כשעושים לבד יודעים בדיוק מה קורה ואין סיכון.

בדיוק כך. עוד סיבה שתמיד אקנה BMW

עמוס לא הבנתי:

לפרק פלסטיקה בב.מ.וו. קל יותר?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני כשעה, Fraysa כתב:

בישראל זה נקרא ״m-tech״, אם כי לא מצאתי על כך אף איזכור באינטרנט

בדיוק הרכבתי מאחורה, 1800 לזוג.

PXL_20231026_0746569032.thumb.jpg.9e5e0f7e166bc5412ffec0a8c3fb858b.jpg

מה שמבאס שלפרונט יש לי על המדף ברמבו חדשים שקניתי מחבר פורום שלא הרכיב, אבל לא m tech.

  • אהבתי 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tinoki כתב:

עמוס לא הבנתי:

לפרק פלסטיקה בב.מ.וו. קל יותר?

לפרק, להרכיב בפנים הרכב. גם לעבוד בתא מנוע, גם על בלמים ומתלים.

כל רכב אחר שאני עובד עליו אני מקלל פי 2...

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן בקצרה שהבוקר רכשתי צלחות ורפידות קדמיות מ״משה חלפים״, ועוד כמה שטויות קטנות שהיו חסרות לי לבצע את ההחלפה. החלפתי ללכת על הצלחות של Brembo כפי שהומלץ באתר שלהם, ועל רפידות OEM של Textar. הצלחות עלו 2,370 ש״ח והרפידות עלו 420 ש״ח. בנוסף, ב-BMW יש חיישן בצד הנהג בקדימה ובצד הנוסע מאחורה, שגם אותו צריך להחליף ברגע שהרכב מתריע שהרפידות נדרשות בהחלפה. טרם הגעתי לשם, אך העדפתי כבר להחליף הכל (בייחוד כשחיישן עולה 70 ש״ח בלבד).

 

את ההחלפה אני מתכנן לבצע לבד, וזה יקרה כנראה בסוף השבוע הקרוב. כמו כן, המצלמת רוורס אמורה להגיע מחר, וגם אותה אני מתכנן להתקין - אז צפו לעדכון שווה בקרוב :-).

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיזו בחינה מרתיע? זאת אומרת מה ראית עד כה שפרסמתי שלא נראה סטנדרטי?

 

מלבד הבלמים שהם אכן יקרים באופן יחסי (אם כי זו בערך העלות של בלמים מקוריים לרכב כמו פולקסווגן גולף), כל הדברים שאני עושה פה כרגע הם במסגרת יישור קו לאחר שרכשתי את הרכב. לאחר מכן, לא יהיו שגעונות חוץ מטיפולים קטנים (בהנחה ולא יהיה משהו בדרך).

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...