Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נחש אותי נחש, או בקיצור איך התחדשתי ב-BMW M235i


Fraysa

פוסטים מומלצים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אין אפשרות לבצע את טיפול הגיר עצמאית?

זה לא כמו להחליף שמן ופילטר ו "לצלול" קצת מתחת לרכב?

עריכה אחרונה על ידי Pavlik
  • אהבתי 1

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, אפשר, וגם יש כל כך סרטונים רבים וגם הסבר מפורט של ZF. פשוט לי אין ליפט או כלים מתאימים לבצע עבודה כזו, ולא דרך לייבא את החלקים. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Fraysa כתב:

 וההתקנות האלו בוצעו במקום ברמה מאוד גבוהה ועלו גם המון כסף. עצוב מאוד לראות שזו הרמה בארץ שלנו, אבל זה מה שיש.

 

יש לך סתירה פנימית: מקום ברמה גבוהה עם עבודה ברמה נמוכה.

 

אגב, מה מעיד על הרמה הנמוכה? כמות החיווט כנראה בלתי נמנעת. האם החיבורים/עיגונים/בידודים לא היו קיימים או היו רשלניים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק העניין. מכיוון שהן בוצעו במקום שנחשב ברמה גבוהה, הייתה לי ציפייה מסוימת והתאכזבתי לראות את המצב. 

 

רוב החיווט היה פשוט ״זרוק״, זאת אומרת לא מעוגן או אזוק. כמו כן, יכלו בקלות לעטוף חיווט סמוך לצמה אחת. בנוסף, היו חוטים שמתעקלים על הצמות המקוריות של הרכב ששם ההלחמות היו ברמה מאוד נמוכה והבידוד גם הוא.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שמן הגיר.

המחיר של 3300 נשמע מופרז ממש.

ניתן לעשות את העבודה לבד, יש לי 4 בוקים ובעבר טיפלתי בגירים אבל לא היה לי שום חשק לעבוד שוכב על הגב, לכן הלכתי למוסך.

הזמנתי את הקרטר מקורי מחו"ל, כולל משלוח בלדרות ומיסים יצא לי באיזור 1100 ש"ח. אחרי זה מצאתי גם מאיפה הייתי יכול להזמין בדואר והייתי חוסך אולי 300 ש"ח.

לא מצאתי בארץ את השמן של ZF. שאלתי בחנויות חלפים על הLiqui Moly 1800 אבל הם יכלו להזמין רק ארגז שלם. אז לקחתי Castrol Maxtrans שאמור לעמוד בתקן.

החלפתי ב133000 ק"מ עם קניית הרכב. מהר התחילו מכות חזקות בשילוב להילוך שני בהאצה איטית בלבד.

המוסכניק המומחה אמר לי שהוא לא אוהב שהשמן קסטרול עומד ביותר מידי תקנים, הוא רגיל לעבוד עם הליקווי מולי 1800.

אתמול החלפנו שמן פעם שנייה לLM1800 ועכשיו המכה חלפה. השמן קסטרול יצא שרוף.

אני לא יודע אם נדרשו 2 החלפות בגלל סוג השמן, או שפשוט היה צריך להחליף פעמיים לניקוי המערכת אחרי 12 שנה ו133000 ק"מ.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fraysa כתב:

רוב החיווט היה פשוט ״זרוק״, זאת אומרת לא מעוגן או אזוק.

זו אכן ההגדרה לעבודה לא איכותית - הכי גרוע זה מקרים שבהם מעבירים לך את החיווט דרך חלקים נעים כמו למשל "מניפה" של מנוע בורר מצבי ליחידת HVAC. 

 

אבל הצד המואר של הירח במקרה הזה הוא שהפירוק היה קל ולא נאלצת להתחיל לפתוח קילומטרים של ליפוף ואזיקונים. אם תרצה מתקין ממש טוב שיהפוך לך את הפירוק לסיוט - דבר איתי. 

 

כשהלך לי הפיוז של הרדיו בDS אפטרמרקט שהותקן מדהים - הרכב נראה באותה שעה שעבדתי עליו כאילו שKכל פ33ה. 

 

מראה נורמטיבי ביומו של אודיודיביל (אודיופיל). 

 

לפני שעה, amosbmw כתב:

אבל לא היה לי שום חשק לעבוד שוכב על הגב

 

GROWING UP IS A BITCH 

 

אני היום נחרד לגמרי מהמחשבה לשכב מתחת לרכב או לפרק גלגל אפילו כשאני יושב על שרפרף ואני כולה 46.5 במצב מאוד שמור (אני מקווה). 

 

לפני שעה, amosbmw כתב:

המחיר של 3300 נשמע מופרז ממש.

לאנשי DIY אין ספק - השאלה כמה עולה להחליף גיר ברכב כזה במידה ותחליט לקחת את הגישה של FOR LIFE 

 

למשל בסובארו שיפוץ גיר יעלה אני מניח בין 7-8 כאשר לעשות לCVT שלה טיפול יעלה באיזור ה2000 - נניח הרכב יגיע ל200 אלף קילומטרים על הגיר המקורי בלי שיפוץ - כמות ההחלפות שמן גיר תעלה כמעט כמו לבצע שיפוץ במילא וגם נוזל CVT אם מזדהם יהרוס את התיבה וחס וחלילה הנוזל הוא מה ששומר על התיבה כרגע משחיקה עוד יותר מוגברת כי הוא צמיג יותר כבר - יריתי לעצמי ברגליים בסופו של דבר וגם בזבזתי זמן יקר. 

 

במקרה של הבימר כאן - אני מתאר לעצמי שהגיר יעלה פי כמה וכמה - אז אולי 3 אלף זה סביר בהקשר הגיוני? 

 

ומן הסתם אם היצרן מגדיר שגרת טיפולים לגיר - זה לא - FOR LIFE OF THE GEAR מלחתכילה ואסור לקחת את הגישה הזו. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהמסקנה היא שלא צריך להחליף שמן גיר.

כלל אצבע כשיצרן הרכב אומר for life אז כוונתו לתקופת האחזקה של הבעלים הראשון שזה בד"כ לא יותר מ5 שנים.

זה רק מראה עלויות אחזקה נמוכות, הבעלים השני כבר לא מעניין את יצרן הרכב. אני מאוד ממליץ כן להחליף את השמן גיר כל 80000 ק"מ.

אמרתי ש3300 (לפני מעמ?) זה מחיר מופרז לחלוטין. עלות החלקים כ1500 בדרך די יקרה, העבודה במוסך נניח עוד 500. קשה לי להצביע בדיוק על מחיר העבודה כי נתתי למוסך לעשות עוד עבודות שחסכו לי שכיבה על הגב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכב, התמונה של הכל מפורק זה לא לבעלי לב חלש, יש לך בייצים לעשות הכל לבד ברכב שלך - כל הכבוד. את הכבל המסולסל (גלאי רדאר?) אי אפשר להסתיר?יכולת לדעתי להזמין מפירוק ב EBAY את המולטימדיה הגדולה, זה נראה עכשיו מקורי כמו בגרסאות החדשות יותר. העיקר שהכל מקודד ועובד טוב. ממליץ לך על מוסך בימר מבת ים, אפילו לתמיכה טלפונית - הם מכירים ה-כ-ל לבמוו. תהנה וסע בזהירות

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! הכבל המסולסל זה אכן של גלאי ראדר, זה זמני. הוא הולך להיות מחובר בקרוב לצמה של המראה. 

 

לגבי המולטימדיה, אני בעד שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה כמובן, אבל אני ראיתי כמה וכמה רכבי BMW עם כל מיני גרסאות של המערכת הזו, ולמרות שהיא נראית כמו החדשה - היא פשוט לא מרגישה כך. אני גם חושב שברכב כזה מיוחד ויקר, להתקין מערכת אפטרמרקט זה עוול, אבל שוב - כל אחד והבחירות שלו. מדובר בתוספת מאוד יקרה אז אני מבין את מי שהולך על המסלול הזול (משמעותית) יותר.

 

לגבי מוסך בימר, קיבלתי המלצות רבות עליו, אך לצערי הוא לא זמין לי, למרות שניסיתי כבר כמה פעמים. זו הסיבה שהלכתי על חלופות אחרות. זה שאין להם טלפון מרוכז שבו ניתן לקבל הצעת מחיר מסודרת וצריך לדבר ישירות עם הבעלים, זה גם קצת חסרון בעיניי. 

 

אגב, לגבי הפירוקים שאני עושה בעצמי: מלבד העובדה שיש לי ניסיון רב (וגם עסק רטרופיטים לתקופה מסוימת), אני חייב לציין שב-BMW ביחס ל-VAG (הכי קרוב שאני מכיר) והמון יצרנים אחרים שעבדתי על רכבים שלהם, זה מאוד קל. הקליפסים שלהם מאוד איכותיים וגמישים, והכול מאוד ברור.

עריכה אחרונה על ידי Fraysa
  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Michazzz כתב:

יש לך בייצים לעשות הכל לבד ברכב שלך - כל הכבוד.

להפך

צריך ביצים כדי להשאיר רכב אצל בעל מקצוע.

כשעושים לבד יודעים בדיוק מה קורה ואין סיכון.

לפני 48 דקות, Fraysa כתב:

אני חייב לציין שב-BMW ביחס ל-VAG (הכי קרוב שאני מכיר) והמון יצרנים אחרים שעבדתי על רכבים שלהם, זה מאוד קל

בדיוק כך. עוד סיבה שתמיד אקנה BMW.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שאוהב לפרק ולהרכיב BMW, אתם חייבים לראות את הסרטונים שלו. הוא מסביר הכל ועובד כמעט לבד, מעניין:

M539 Restorations - YouTube

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...