Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט בין סיניות חשמליות


תומר1

פוסטים מומלצים

היי,

אני שוקל לקנות חשמלית סינית, וצמצמתי את האפשרויות לרכבים הבאים שבתקציב שלי ועונים על הצרכים שלי:

 

1. Geely Geometry c

2. Zeekr x

3. BYD Atto 3

4. Chery FX EV

 

כמו שאני רואה את זה:

יתרונות ג׳ילי:

  • הכי זול
  • טווח הכי גדול
  • נפוץ ובדוק

חסרונות ג׳ילי:

  • הכי בסיסי בתכונות שלו (אין חיבור ל-CarPlay למשל)
  • הכי קטן
  • הכי פחות מערכות בטיחות
  • אין מבדקי ריסוק אירופאים

יתרונות זיקר:

  • אבזור גימור ועיצוב הכי טוב
  • הכי נוח אישית
  • הכי הרבה מערכות בטיחות

חסרונות זיקר:

  • הכי יקר
  • אין מבדקי ריסוק אירופאים
  • חדש בארץ, אז עוד אין המון מידע עליו מניסיון בשטח

יתרונות BYD:

  • הכי נפוץ (חוכמת ההמונים)
  • תא מטען הכי גדול
  • אחלה אבזור

חסרונות BYD:

  • עיצוב פנים הכי מכוער (בעיניי, טעם וריח 😁)
  • כנראה זמינות הכי נמוכה (חודשיים המתנה)
  • נראה טווח מהנמוכים (350-380 לפי המוכר)

יתרונות צ׳רי:

  • גדול ומרווח
  • אבזור ועיצוב טובים מאוד
  • תא מטען גדול

חסרונות צ׳רי:

  • טעינה קצת איטית יותר
  • נאמר לנו שיש ביקורות בעייתיות קצת על הדגם בנזין, ולא בטוח אם זה משפיע גם על החשמלי

 

אשמח לדעות והמלצות מאנשים מנוסים ממני ולשמוע מה הייתם קונים,

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב. 

לחמי יש את הג'ילי כבר כמעט שנתיים, ואני למעלה משנה עם הBYD. 

 

בתמצית, הג'ילי מרגישה מהודקת יותר מהBYD אך היא צפופה יותר מאחור ושלא לדבר על תא מטען שכמעט ואין שם. הBYD "מספקת" בתור חבילה כוללת אך היא לא נותנת שום דבר מעבר לבסדר. 

הפער בטווח משמעותי ממש, בעוד שהג'ילי יגיע ל400 ק"מ בין טעינות, הממוצע שלי בBYD עומד על כ-280-300 ק"מ בין טעינות (אולי בגלל העליות כל יום לירושלים). 

 

כששואלים אותי חברים מה הייתי בוחר היום בין השניים התשובה שלי היא ברורה שבBYD אבל זה בגלל שאני צריך מקום למשפחה. אם לא זה הייתי לוקח את הג'ילי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מנסיון של לא מעט שכנים עם BYD הטווח האמיתי הוא יותר לכיוון 280 ק"מ (מזגן ונסיעה בכבישים בין עירוניים),
אז אם הטווח הוא פקטור לא הייתי מתלבט,
למה הורדת את MG מהרשימה?
MG5, MG ZS סה"כ נותנים תמורה ממש לא רעה למחיר וטווח יותר טוב מהBYD.

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לפני הזמנה של הצ'רי (ליסינג מהעבודה)  - הבעיה שהיא ממש חדשה ואין עדיין מספיק ח"ד לחיוב/שלילה

ההתלבטות הייתה בינה ולבין הATTO3, עיצוב הפנים של הATTO3 לא לטעמי שלי ושל אשתי (בלשון המעטה)

הצ'רי מרגישה יוקרתית בכמה רמות מעליה - מבחינת אבזור אני מוותר על המון דברים בבחירה בצ'רי ולא בBYD

הדאגה העיקרית שלי היא מטעינה בנסיעות ארוכות (חשש ממיעוט תחנות/עמדות תקולות והמתנה בתור לטעינה)

 

תומר

 

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של החשמליות השונות גובר הצורך לבצע נסיעת מבחן להתרשמות. אמנם זה תקף לקניית כל רכב, אבל בחשמליות יש מערכות בטיחות וסיוע לנהג שהתנהגותן יכולה להוות דיל ברייקר. בנוסף לעניין הטווח שהוא חשוב כשלעצמו, לקחת בחשבון אם יש עמדת טעינה ביתית. אם אין, החשיבות עולה בצורה משמעותית.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית מה חשוב לך ברכב?

מבחינת יוקרתיות ויחודיות לדעתי הזיקר מנצחת, (גם מבחינת כח, קח אותה לנסיעת מבחן ותבין) אבל היא עם טווח נמוך יותר משל ג'ילי (480),

BYD מרגישה לי כבר הקורולה של החשמליות והטווח ממש מאכזב ומאידך היא רחבה מהג'ילי,

ג'ילי היא לדעתי הבחירה הנכונה ביותר למשפחה בעלת 4 נפשות, כולם יכנסו בנוחות, והעיקר שהמחיר של הרכב הוא הנמוך ביותר ביחס לטווח, אגב יש להם אופציה של הרחבת תא המטען בתוספת תשלום (לדעתי כדאי לנסות לעשות את זה לבד, הם בסך הכל מרימים את הקלקרים שמעל הגלגל הרזבי-שלא קיים במתחרות ומקבלים תוספת של כ80 ליטר). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקחתי BYD מהעבודה לפני כחודש והייתי בהתלבטות מאוד דומה לשלך בין הדגמים. בסופו של דבר הלכתי על הBYD כי היא עונה הכי טוב על שאלת הפרקטיקה. התא מטען הגדול ביותר, מרווח, מבחן ריסוק ופשוט נותן את התמורה הכי טובה כחבילה בטווח המחיר שלו.

לעניין הטווח - נשבע ביקר לי שאני לא יודע איך אנשים נוהגים עם הרכב שהם לא מגיעים ל300 ק"מ בין טעינות. כבר 1.5K על השעון, ואני נוסע כ350 בממוצע בין טעינות עם מזגן כשרוב הנסיעות בין עירוניות ובלי נסיון כלשהו לנהוג חסכוני. הגילי פה אכן מנצחת, אבל גם בוא לא נשכח שהסוללה שלה גדולה בכ10 קוט"ש אז זה בדיוק מה שמוליד את הפער (עושה במציאות 400-410).

 

גילי - פסלתי אחרי סיבוב מאוד קצר ברכב, הרגיש יותר מידי עלי אקספרס באיכות ההרכבה (רכב הדגמה עם 100KM על השעון והכל מקרקש מכל כיוון), תא המטען קטן והמושב האחורי לא נוח בעליל. כבונוס - אין מבחני ריסוק, מולטימדיה בינונית בלי חיבור לנייד AA/CP. פשוט מרגיש רכב לא אפוי.

זיקר X - לא התחברתי לעיצוב החיצוני שמרגיש מצועצע מידי, יותר מידי תפריטים בשביל פונקציות בסיסיות דרך המסך + נסיונות לשנות את העולם בפעולות פשוטות שפחות התחברתי (ידית איתות מתנהגת מוזר, כפתורים לחלונות עובדים הפוך ועוד). על כל זה אני שוב מוסיף תא מטען קטן ופה גם יש לי בונוס של חוסר מקום אחסון בסביבת הנהג על גבול הקיצוני ומערכות בטיחות אגרסיביות מידי. לחיוב - מרגיש איכותי מאוד בתא הנוסעים, הרבה פיצרים טכנולוגים עם מסך מצויין בלוח המחוונים. לא רכב להמונים לדעתי.

את הצרי לא הספקתי לבחון, יצאה לשוק ממש אחרי שהזמנתי את הBYD.

 

חזרה לBYD - עניין העיצוב הפנימי זה אכן אינדבידואלי, לי זה היה נראה הזוי כשנתקלתי לראשונה אבל אחרי נסיעת מבחן דווקא הרגיש שהכל מתחבר לא רע בכלל. העיצוב החיצוני שמרני ולא מנסה להמציא את הגלגל. תפעול הרכב לנהג זר מרגיש הכי טבעי בין האופציות עם כפתורים נגישים לפונקציות בסיסיות, מנופים לאיתות/וישרים בתוצרה סטנדרטית בלי שיקוצים למיניהם שהסינים אוהבים וגם המולטימדיה מצויינת עם אנדרואיד אוטו אלחוטי שעובד בצורה מושלמת. שוב זה לא שהכל מושלם, אבל לדעתי כשמסתכלים על החבילה הכוללת זה הרכב עם התמורה העדיפה והפרקטית ביותר - וזו גם כנראה הסיבה שהוא כלכך הצליח פה.

 

אגב בענייני טעינה - אני לפני מעבר דירה ולכן טרם התקינו לי עמדה בבית, אך יש לי במרחק של 3 דקות הליכה עמדות טעינה ציבורית וטרם נתקלתי במצב שאני צריך להטעין ולא היה לי איפה. יש כלכך הרבה עמדות איטיות/מהירות בסביבתי (ובכלל בארץ) שאני כבר לא רואה את הקושי או מרגיש פחד לעשות נסיעות ארוכות מחשש להתקע כמו שאולי הייתי מרגיש ב2022.

 

*סקירה מקיפה לBYD בקרוב.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע לטיול בצפון באוגוסט (או לאילת באוגוסט), ותתחיל לחפש עמדות פנויות,
שכן עבר מ2008 חשמלית לאניאק אחרי טיול משפחתי אחד לצפון - שהוא הגדיר אותו טיול בעקבות עמדות הטענה.
שכן נוסף החליף טסלה רגילה באחת עם LR מאותה סיבה...
בסוף התשתיות בארץ מתפחות לאט (לא בקצב עלית המכוניות לכביש) ובמקום שבכל תחנת דלק יהיו 8 עמדות הטענה יש בבודדות 2 עמדות או 4...

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהצפון כך שזה פחות רלוונטי לי, אבל יכול להגיד שבשנה האחרונה נפרשו המון עמדות באזור הצפון, לא יודע ספיציפי מה המצב כרגע ברמת הגולן אבל אני מניח שגם שם יש מגמת שיפור. בכל מקרה, מי שמגיע מרחוק וחייב טעינה קצרה כדי לחזור למרכז יכול גם לעצור עוד בדרך צפונה לבוסט קצר כדי להספיק לחזור. ברור שזה לא אידיאלי ופשוט כמו דלק עדיין, אבל כמוש אמרתי זה כבר לא 2022 שצריך ממש להתאמץ בשביל זה.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוותר על הצרי מכיוון שאין לה יתרונות מובהקים, אמינות לא ברורה ובבנזין הם לא הכי מוצלחים אני בספק שהחשמלית שווה את המחיר הזה לצד החסרונות שאתה רשמת.

 

זיקר רכב מעולה עמוס מדי בגימיקים אבל איכותי מאוד ובשל בסך הכל - אם התקציב מאפשר הייתי בוחר בו. גם הגילי טובה והחסרון המהותי ביותר שלה הוא הצפיפות שאם לא רלוונטית אליך זה אחלה רכב

עם התנהגות נחמדה וטווח מעולה, מצליחה בארץ ומעוצבת יפה.

הbyd לא הייתי לוקח נטו בגלל טווח, ירידת מחיר, והעובדה שלא אהבת את העיצוב- ההתנהגות והטווח לא שם , אמנם היא מתקדמת עיצובית אבל לטעמי זה לא רכב לשנים קדימה והעובדה שהוא הצליח זה כי הוא היה בין הרכבים החשמליים הראשונים שמעניקים חוויה חשמלית ועיצוב מתקדם במחיר טוב, לא מעבר

להבדיל מbyd seal שמראה אצ קברת הדרך שbyd עוברת ומהווה דוגמה לדגם מצוין שלא פוסח גם על התנהגות וטווח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.4.2024 בשעה 21:20, תומר1 כתב:

4. Chery FX EV

 

 

אפשר לוותר. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...