Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נחש אותי נחש, או בקיצור איך התחדשתי ב-BMW M235i


Fraysa

פוסטים מומלצים

בתאריך 2.12.2023 בשעה 15:13, Supertigre כתב:

 

תכין צרור קללות :-) גם אצלי הייתה מותקנת מערכת כזו כתוספת יבואן כדי שיהיה WAZE ולקח לי לא מעט זמן עד שפירקתי את הכל - הרוב נמצא מאחורי תא הכפפות. 

 

משאבת מים של המגבים אכן מוחלפת אצל כולם בערך לאחר מספר שנים, כך גם צינורות הגדישה. לגבי נוזל השמשות, הבנתי שנוזל השמשות הפשוט של התחנות לא בריא לפלסטיק של הפנסים הראשיים ועם הזמן גורם לסדקים ולכן חשוב להשתמש בנוזל איכותי מוכן או להכין לבד עם מים מזוקקים וסבון שמשות ייעודי כמו של SONAX ועוד. 

 

נשאר לך לרכוש Bimmercode או משהו מקביל לטובת קידודים. 

 

כן, נראה שיש המון כבילה שהולכת לכיוון תא הכפפות. אני אצטרך יום שלם כדי לפרק את העניינים שם ולהחזיר את המצב לקדמותו,

אבל זה יקרה. לגבי הנוזל, אני בדרך כלל קונה נוזל של SONAX. בגדול, אין לי בעיה גם לקנות את המקורי, אם הוא יהיה נגיש.

 

ב-VAG, היה לי VCDS מקורי וכך העדפתי - פחות התחברתי לכל האפליקציות שהיו מגבילות אותך. אני עדיין צריך לחקור את הנושא ב-BMW

לפני שאני משקיע בכבל או interface כזה או אחר.

 

לפני 21 שעות, itaysamurai כתב:

רכשתי רפידות קדמיות textar ממשה חלפים ב-400 או 450 ש''ח.

לנסיעות סטנדרטיות הן יהיו טובות מאוד.

לי הן לא התאימו עקב דעיכה מוגברת בנסיעות חזקות והן יוחלפו בהקדם לטארוקס סטראדה שכבר מחכות על המדף, אבל לכל מצב אחר הטקסטר טובות וזולות יחסית.

תחליף לבד, זה ממש קל.

 

שאפו על עבודת המולטימדיה. אני כמעט 6 שנים עם האוטו ומשתעשע במחשבה לשדרג, אבל בסוף אני משתמש מאוד בסיסי במסך וגם נרתע מעבודות כאלה, אז תמיד דוחה.

 

וכמובן תתחדש! אני יכול להבין את המשיכה ל-TTS, אבל קנית רכב שעולה עליה בכל אספקט.

 

כן, אני אחליף לבד, גם משום שאני מעדיף לעבוד על הרכב לבד, גם כי עשיתי זאת בעבר מספר פעמים, וגם כי הצעות המחיר

האסטרונומיות שקיבלתי על בלמים לא הגיוניות לי :-). כרגע, החלטתי ללכת על סט מקורי, שהוא גם במחיר שפוי וגם מבחינתי

בחירה טובה, בעיקר בגלל אופי הנהיגה שלי.

 

לגבי המולטימדיה, זה באמת לא נורא מבחינת העבודה, זה ממש plug & play. אני מניח שאתה על 135/140?

 

לפני 21 שעות, Doron_Z כתב:

ה TTS מבחינה חיצונית ללא ספק מסובבת הרבה יותר ראשים והיא עם עיצוב יותר אייקוני (מצד שני עודף תשומת לב זה גם לא תמיד כיף) אבל הבימרית כרכב באמת עדיפה מכל בחינה (וגם נראית ממש טוב בדרכה כמובן) 

 

באמת שיצאה לו ברכה עם הקטע הביטוחי עם כמה שמה שקרה שם הוא עדיין מעצבן באופן עקרוני. 

 

אגב פות״ש לא יודע אם פספסתי אבל לא נראה לי שחלקת איזה שנתון הרכב ומה המחיר שנדרש בהנחה שאתה בסדר עם לספר. 

 

הרכב שנת 2016, המחיר הנדרש היה 200K.

  • אהבתי 7

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 116
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • אחראי פורום
לפני שעתיים, Fraysa כתב:

לגבי המולטימדיה, זה באמת לא נורא מבחינת העבודה, זה ממש plug & play. אני מניח שאתה על 135/140?

240.

ראיתי סרטונים, לא נראה מורכב מאוד אבל מילים כמו קידוד והגדרות מכבות אותי 😁

בסוף אלו סדרי עדיפויות ואני מודה שזה לא למעלה, אבל תמיד מעניין בכ"ז.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, עוד מספר ימים עברנו וישנם עוד עדכונים.

 

1. הבעלים הקודמים, שהוא בעצם הבעלים היחידים של הרכב, ביצע מספר התקנות בסדנה שנקראית BM Design

מיד לאחר שהוא רכש את הרכב. אני אישית לא הכרתי אותה, ומחיפוש בגוגל נראה שהם שינו את השם ל״קוברה סטודיו״.

חלק מההתקנות היו: דיפיוזר קדמי ואחורי של M Performance, ג׳אנטים 624M 19״, מראות קרבון ו-trim קרבו/אלקנטרה

של M Performance. כל התוספות האלו עלו המון בזמנו, משום שמדובר בתוספות מקוריות של M Performance, שאלו

בעצם חלקים ש-BMW מוכרת כליין שדרוגים. אני אישית פחות מתחבר לטרנד הקרבון/השחרות, ויותר אוהב את הסטייל

האירופאי הקלאסי של הכרום, ומי שמכיר את סדרת ה-M של BMW יודע שגם המראות החיצוניות מגיעות בצבע כרום מטאלי

מיוחד (בדומה לסדרת ה-S/RS של אאודי), לכן החלפתי אותן בחזרה. כמו כן, החלפתי גם את כל חלקי הפנים (trim) לחלקים

המקוריים. כך זה נראה לאחר ההחלפה (מצטער על האיכות הנמוכה של התמונה):

 

image.thumb.png.db4dc14f490f6c34d6eef5c39b65b78b.png

 

אני עדיין לא סגור אם אני אוהב את זה, משום שהחלקים הכסופים פחות משתלבים יפה עם הריפודים האדומים, אך פשוט

לא יכולתי לסבול את הקרבון/האלקנטרה. למזלי, הבעלים הקודם שמר את כל החלקים שהוא החליף לכן אני תמיד יכול

להחליף בחזרה, אך לצערי את החלק של ידית ההילוכים לא מצאתי, לכן אצטרך להזמין אחת חדשה בעלות של כ-500 ש״ח.

 

2. היום השאלתי כבל ENET מחבר מהקבוצה של הבימרים לצורכי קידוד. הכבל הזה בעצם מתחבר לשקע ה-OBD ברכב

בקצה אחד, ובקצה השני הוא RJ45 (חיבור Ethernet). משם, ניתן לחבר את זה ישירות למחשב עם כניסת Ethernet, או

להשתמש במתאם Ethernet ל-Lightning/USB-C, תלוי בטלפון שיש לכם. כיוון שיש לי אייפון 15, רכשתי מתאם של USB-C

ובמקביל רכשתי את גרסת ה-Pro של BimmerCode שעלתה 150 ש״ח. זו מאפשרת לכם לקודד כל רכב שתרצו בלי הגבלות

כלשהן. אלו רשימת הקידודים שביצעתי:

  • קיפול מראות בנעילה: עד כה, הייתי צריך להחזיק את כפתור הנעילה בשלט ל-2 שניות כדי שזה יקרה, או לשים את האצבע במשך 2 שניות על חיישן ה-Comfort Access בדלת. עם הקידוד, המראות מתקפלות ישר.
  • הצגת מהירות דיגיטלית בלוח שעונים: בתור מי שהתרגל במשך שנים לראות את מהירות הרכב בצד דיגיטלי, היה קשה מאוד לחזור להסתכל על הסקאלה בלוח השעונים ה״קלאסי״ של BMW, ולפעמים מרוב שהרכב מהיר אתה לא שם לב ואתה כבר מעל 150 קמ״ש - קשה לשנות הרגלים של שנים. הקידוד מוסיף אופציה להציג את המהירות הנוכחית בצורה דיגיטלית בחלק הדיגיטלי של לוח השעונים. לא הכי מתקדם, אבל לפחות משהו.
  • זיכרון למערכת ה-Start/Stop: פשוט גאוני שזה אפשרי בקידוד. בעצם, הרכב שומר את המצב האחרון של מערכת ה-Start/Stop. דהיינו, אם כיביתם אותה ואז כיביתם את הרכב, בפעם הבאה שתדליקו את הרכב היא תהיה כבויה ולא תצטרכו לכבות שוב. פשוט תענוג.
  • תזכורות חגורות: כאן ביצעתי שני דברים. הראשון, הפעלתי תזכורת לחגורה לצד הנוסע, מאיזושהי סיבה זה היה כבוי - אני לא בטוח למה. השני, ביטלתי את ה״גלונג״ המעצבן שמזכיר לך לחגור כשאתה מניע את הרכב. זה היה ממש מעצבן לשמוע את זה בכל רכב, הרי שרוב האנשים רגילים קודם להניע את הרכב ורק אז לחגור ולצאת לנסיעה.
  • פנסים אחוריים ב-DRL: באור יום, כאשר ה-DRL הקדמי דלוק (ה-Angel Eyes), הפנסים האחוריים כבויים כליל. ברכבי VAG, אני רגיל שגם הפנסים האחוריים דלוקים, כי למה לא בעצם? מכיוון שאני מעדיף את זה מטעמי בטיחות, קודדתי את זה גם.

בימים הקרובים, אני אמור לקבל את מצלמת הרוורס שאמורה לעבוד עם המערכת החדשה. בזמן ההתקנה שלה,

אעשה גם סדר בכל הכבילה שהייתה קשורה לפותח מסך הקודם שהיה מותקן ברכב ואנסה להחזיר כמה שיותר

את המצב לקדמותו.

 

עד לפעם הבאה :-).

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיכרון למערכת ה-Start/Stop זה בהחלט הדבר הטוב ביותר מכל הקידודים, מערכת בלתי נסבלת בעליל. הוספתי עוד כמה (שאני כבר לא זוכר מה) אבל אחד שכן זה כיבוי iDrive עם פתיחת דלת הנהג כאשר מכבים את הרכב ולא רק עם הנעילה, אני תמיד שומע מוזיקה ולא אהבתי שאני פותח את הדלת וכל העולם צריך לשמוע את המוזיקה שלי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם את זה הפעלתי, אבל שכחתי לציין, אם כי שמתי לב שבשביל ״באמת״ לכבות את הרכב, צריך ללחוץ פעמיים על הכפתור. בפעם הראשונה, הוא מכבה את המנוע, ובפעם השנייה הוא מכבה את כל הרכב, מפעיל את אורות הפנים וגם מכבה את ה-iDrive. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Fraysa כתב:

שהחלקים הכסופים פחות משתלבים יפה עם הריפודים האדומים

כסף זה צבע קר מול אדום צבע חם. אתה צריך שהחלקים יהיו בצבע חם גם כן 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב תתחדש. למה לא חיפשת את 240? מנוע מדהים בתוך אותה צורה. n55 מאכיל קצת מירורים לקראת 100k. 

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העדפתי 240 כמובן, אך לאחר חיפוש של כמעט חצי שנה התייאשתי. מלבד נתונים יבשים, קשה למצוא 235/240 עם התוספות שרציתי. 

 

אשמח שתרחיב לגבי המרורים.

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.12.2023 בשעה 10:03, Fraysa כתב:

 

בדיעבד, זו כנראה הייתה החלטה יותר טובה מה-TTS, בעיקר בגלל הצד הספורטיבי, כמו שאתה אומר. מנוע 6 צילינדר זה אף פעם לא דבר רע.

ה-TTS כנראה הייתה אולי מהירה יותר בקו ישר, אבל ה-M235, לעניות דעתי, תספק חווית נהיגה יותר מהנה וכיפית, ותפתח בפניי עולם חדש.

 

בכל אופן, אשתמש בשרשור הזה כדי לפרסם מספר עדכונים או סוג של יומן תחזוקה, אשמח לדעת האם אתם אוהבים את זה ולהמשיך.

 

1. כחלק מיישור קו קטן, ומכיוון שהרכב כבר התריע על כך, ביצעתי טיפול קטן במוסך מומלץ. כשהרכב היה על הליפט, שמתי לב שהרפידות הקדמיות

יחסית קרובות לסופן (כ-3,000 ק״מ אם אני מעריך נכון) והאחוריות עוד יחסית בסדר. מכיוון שבלמים זה דבר מאוד יקר ברכב הזה, החלטתי למשוך אותם

עוד קצת לפני שאני ממהר להחליף. גם נוזל הבלמים הגיע לסיום תוקפו והוא נדרש בהחלפה, אך החלטתי לעשות את הכל בפעם אחת עם החלפת הבלמים.

כמו כן, לפי הוראות היצרן, נדרש לבצע טיפול גיר בקרוב, שעלותו כ-1,500 עד 2,000 ש״ח. הטיפול עלה 1,500 ש״ח בסך הכל.

 

2. מספר ימים לאחר שרכשתי את הרכב, בעת נסיעה יחסית מאומצת, שמעתי פיצוץ וקפצה במולטימדיה הודעה של Drivetrain שאומרת שהכוח

מוגבל. לא נלחצתי יותר מדי, עצרתי בצד ופתחתי את מכסה המנוע וראיתי שיש צינור שנראה משוחרר ושבור. מבדיקה קצרה עם חבר שמכיר את

המנוע על בוריו, מדובר בצינור שנקרא Charge Pipe, שתפקידו להעביר את האוויר מהטורבו למנוע. ברגע שהצינור הזה לא אטום או לא מחובר,

יש מצב שנקרא בעגה המקצועית "boost leak", דהיינו דליפה של הגדישה שאמורה להגיע מהטורבו, ובכך הכוח של הרכב מאוד מוגבל. מסתבר

שמדובר בנקודת כשל מוכרת במנוע ה-N55, וזה קורה לכולם אחרי זמן מסוים. באיזשהו מקום די שמחתי על כך שזה קרה, משום שזה אומר שהבעלים

הקודם לא אימץ יותר מדי את הרכב כדי להגיע למצב שזה נסדק (מזכיר, הרכב עבר בממוצע פחות מ-8,000 ק״מ בשנה). עם זאת, זה עדיין היה מאוד

מבאס שאני לא יכול לנסוע ברכב החדש שרכשתי במיטב כספי. משום שצינור מקורי לא רק עולה מעל 3,000 ש״ח, אלא גם עתיד להיכשל גם הוא,

נרכש צינור אפטרמרקט מחוזק של חברה בשם do88 performance. בשונה מהצינור המקורי, שמיוצר מפלסטיק, הצינור האפטרמרקט מיוצר מאולמיניום,

כך שהוא אמור להחזיק משמעותית הרבה יותר מהצינור המקורי. ההחלפה עצמה די פשוטה. סה״כ נזק של 2,500 ש״ח כולל עבודה.

 

3. באיזשהו יום רציתי להשתמש במתזי השמשות. אני בדרך כלל נוהג שלא להשתמש בהם, ותמיד מחזיק בקבוק של מנקה שמשות ייעודי איכותי ומטלית

מיקרופייבר ברכב, אך היו כמה ימים גשומים ולא הייתה לי ברירה. שמתי לב שכשאני לוחץ על הידית, לא יוצאים מים. רציתי להקשיב האם המשאבה עצמה

עובדת והאם אני שומע את הרעש שלה, אז כיביתי את המנוע (איך אפשר לשמוע משהו עם מנוע 6 צילינדר בנפח 3,000 סמ״ק פועל בקור?) ולצערי לא שמעתי

כלום, לכן ההיגיון אמר לבדוק את הפיוז שלה. מבדיקה קצרה בספר הרכב, מסתבר שאין למנוע הזה פיוז, אלא הוא מחובר ישירות למערכת החשמל של הרכב,

מה שאומר שכנראה התקלה במשאבה עצמה. מכיוון שלא רציתי לפרק פעמים, גם לפרק פעם אחת כדי לבדוק את המתח של המשאבה ואת החיבורים וגם לפרק

פעם שנייה כדי להחליף, החלטתי ״לקחת סיכון״ ולרכוש משאבה בכל זאת משום שהעלות שלה הייתה מאוד נמוכה (פחות מ-100 ש״ח למשאבה OEM). מסתבר

שגם זו תקלה מוכרת ברכבים האלה. המון טוענים שמכיוון שלא משתמשים בנוזל שמשות מקורי של BMW שנועד לעבוד בטמפרטורות הגבוהות של תא המנוע,

הנוזלים האחרים סותמים את המשאבה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל במקרה שלי שמעתי שהמשאבה ממש לא עובדת ולא סתם סתומה.

 

גם כאן הלכתי על המסלול של ה-DIY, למרות שלא מצאתי יותר מדי מידע באינטרנט. כן היה מידע על רכבים אחרים בסדרה (סדרה 3 וכד׳), אך לא יותר מדי מידע

על הסדרה 2. למרות זאת, ניסיתי להשתמש במידע שיש משום שבסוף הרכבים האלו מאוד דומים. התהליך היה די סזיפי: נדרש להעלות את הרכב, לפרק את הגלגל

של צד הנוסע, לפרק את הבטנה ורק אז יש גישה למיכל של נוזל השמשות. מכיוון שהמשאבה יושבת בקצה של המיכל, נדרש לשלוף את כל המיכל החוצה כדי להחליף

אותה. לאחר שהמשאבה הוחלפה, הכל עבד. סה״כ נזק של 50 ש״ח ו-4 שעות מחיי.

 

image.thumb.png.1a2ef7c0f64b591abd643463b825c31d.png

 

4. הרכב הגיע עם מערכת מולטימדיה מקורית של BMW שנקראית iDrive בגרסה 4. בסדרה 2 הייתה מתיחת פנים ב-2018 ששינתה מספר דברים, וגם

שידגרה את מערכת המולטימדיה לגרסה חדשה יותר, שכללה מסך מגע בגודל 8.8״ (במקום מסך רגיל בגודל 6.5״), ממשק חדשני, וגולת הכותרת:

קישוריות של Apple CarPlay. בתור מי שהתרגל ל-CarPlay ברכביו הקודמים, לא הייתי יכול לוותר על התענוג. בדומה לרכבי VAG, גם ב-BMW אפשרויות

ה-retrofit הן בלתי נגמרות, לכן קראתי באינטרנט שניתן להתקין את המערכת החדשה ברכבים ישנים יותר. מצורפת תמונה של המערכת המקורית:

 

image.thumb.png.cb82bdeb16014974e09da879ee88ab92.png 

 

לאחר מספר ימים, הוזמנה מערכת מקורית של iDrive 6, כולל מסך מקורי בגודל 8.8״, וג׳ויסטיק חדש - בעצם כל מה שנדרש כדי לשדרג את המערכת הפשוטה

למערכת החדשה. החברה שמכרה לי את המערכת, מקודדת את המערכת למס׳ השלדה של הרכב ומשתמשת כמובן רק בחלקים מקוריים. המשלוח הגיע תוך

שלושה ימים וכבר הלכתי להתקין. תהליך ההתקנה היה יחסית פשוט וכלל שלושה שלבים: פירוק והתקנה של המסך, פירוק והתקנה של המערכת עצמה (מן מחשב

שיושב מאחורי הכפתורים של השליטה במערכת) ופירוק והתקנה של הג׳ויסטיק החדש. לא משהו שלא ניתן לעשות לבד אם יש לכם ידיים טובות.

 

וואו, איזה הבדל. הגודל והאיכות של המסך החדש מדהימים, וה-Apple CarPlay פשוט הופך את החיים לנוחים יותר. גם הממשק החדש של המערכת מאוד אלגנטי

וחדשני, והופך את כל פנים הרכב להרגיש הרבה יותר מודרני. חדי העין ישימו לב כי העפתי את התושבת המגנטית של הטלפון שהייתה בצד ימין. לצערי היא השאירה

נזק בלתי הפיך לדאשבורד, אבל לא נורא. כמו כן, בתהליך ההחלפה שמתי לב שיש ״פותח מסך״ שהיה מחובר למערכת המקורית וכלל גם מצלמת רוורס. משום שהוא

היה מיועד למערכת הישנה, פירקתי אותו, ובכך איבדתי את יכולות המצלמת רוורס. הוזמן קיט של מצלמת רוורס מקורית שעובד עם המערכת החדשה בעלות של כ-1,000

ש״ח ואני אתקין אותו בשבועות הקרובים. עד אז, יש לי חיישני רוורס מקוריים.

 

המערכת עלתה כ-8,000 ש״ח כולל כל החלקים. מדובר בהוצאה די גדולה, אבל אני חושב שבסוף אנו מבלים את כל זמננו בתוך הרכב, ומולטימדיה היום זה חלק בלתי

נפרד מכך. רוב הבעלים של הסדרה 2 בוחרים ללכת על המסלול הזול יותר ולהתקין מערכת אנדרויד סינית שהיא בעצם חיקוי של המערכת הזו. מנסיוני, תמיד יש עניין מסוים

עם דברים סיניים, לכן אני מעדיף להימנע מהם, וברכב כזה יקר זה הרגיש לי עוול להתקין משהו כזה.

 

image.thumb.png.53cbde4e9b392d566de4d70f1060857f.png

 

עד כאן לפעם הזו :-).

 

 

תתחדש!!!

רכב מדהים!

 

ראיתי שרשמת שביצעת טיפול גיר עפ"י דרישות יצרן. איזו תיבה יש ב-235?

אאל"ט ZF 8HP 45 1st

בג'וליה יש את ה 8HP 50 2nd, בדומה למה שיושב ב-240.

יש לי ויכוח ארוך עם חבריי בעלי הגוליות בנוגע לטיפול בגיר, שכן היצרן טוען שהגיר לא דורש טיפול לכל אורך החיים, אך בפועל במדריכים שלו ממליץ על טיפול לאחר כ-100 אק"מ, וגם בעתמו מוכר קיט טיפול...

איפה מצויינת ההוראה לטיפול?

אשמח גם לדעת אצל מי ביצעת בהנחה ולא ביצעת לבד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי BMW לא עושים טיפול לעולם, לפי ZF עושים טיפול כל 80000 ק"מ.

מחליפים קרטר ושמן.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Ziv כתב:

 

תתחדש!!!

רכב מדהים!

 

ראיתי שרשמת שביצעת טיפול גיר עפ"י דרישות יצרן. איזו תיבה יש ב-235?

אאל"ט ZF 8HP 45 1st

בג'וליה יש את ה 8HP 50 2nd, בדומה למה שיושב ב-240.

יש לי ויכוח ארוך עם חבריי בעלי הגוליות בנוגע לטיפול בגיר, שכן היצרן טוען שהגיר לא דורש טיפול לכל אורך החיים, אך בפועל במדריכים שלו ממליץ על טיפול לאחר כ-100 אק"מ, וגם בעתמו מוכר קיט טיפול...

איפה מצויינת ההוראה לטיפול?

אשמח גם לדעת אצל מי ביצעת בהנחה ולא ביצעת לבד.

 

טרם ביצעתי טיפול גיר, בהודעה התכוונתי לטיפול הקטן שביצעתי. 

 

כמו שעמוס ציין, היצרן עצמו לא כותב על כך שנדרש לבצע טיפול גיר באף מקום, שזה די הזוי בהתחשב ש-ZF שמייצרים ומהנדסים את המוצר בעצמם כותבים שנדרש לבצע טיפול כל 8 שנים או 80,000 ק״מ.

 

ובלי קשר להמלצת ZF, בסופו של דבר לכל נוזל יש אורך חיים מסוים, איך שלא תסתכל על כך, בייחוד כשהוא עובד בטמפרטורות גבוהות ובמאמץ.  

 

אגב, זה לא רק ב-BMW אלא רלוונטי לכל יצרן שמשתמש בתיבה הזו, והתהליך שם זהה. כרגע קיבלתי הצעת מחיר של כ-3,300₪ ממוסך נאבה. 

 

כיוון שהרכב עומד על 70,000 ק״מ ויש לי עוד דברים לבצע לפני כחלק מיישור קו, אחכה עם זה קצת. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Ziv כתב:

 

תתחדש!!!

רכב מדהים!

 

ראיתי שרשמת שביצעת טיפול גיר עפ"י דרישות יצרן. איזו תיבה יש ב-235?

אאל"ט ZF 8HP 45 1st

בג'וליה יש את ה 8HP 50 2nd, בדומה למה שיושב ב-240.

יש לי ויכוח ארוך עם חבריי בעלי הגוליות בנוגע לטיפול בגיר, שכן היצרן טוען שהגיר לא דורש טיפול לכל אורך החיים, אך בפועל במדריכים שלו ממליץ על טיפול לאחר כ-100 אק"מ, וגם בעתמו מוכר קיט טיפול...

איפה מצויינת ההוראה לטיפול?

אשמח גם לדעת אצל מי ביצעת בהנחה ולא ביצעת לבד.

טיפול גיר אכן מבצעים ב80,000 ק"מ 

כולל החלפה של שמן zf lifeguard 8 מקורי וקרטר חדש (שכולל את הפילטר בתוכו)

ביצעתי לאחרונה כחלק יישור קו ברכב שקניתי  (יש לי m135) 

שווה את הכסף למרות שיקר מאוד. התיבה עובדת מושלם

יצא לי לראות במציאות את הרכב של פות"ש רכב מושלם,מושקע ועמוס בתוספות,תהנה ממנו!

עריכה אחרונה על ידי OranRoer
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון zf ממליצים כל 60-80 אלף שמן וקרטר מקוריים בלבד. לא הרגשתי שום שינוי בפעולה של התיבה אבל בשביל שקט נפשי גם ביצעתי החלפה ב 60 אלף קילומטר.

לגבי n55 יש הרבה מידע על מחלות שכל אחד יעבור אותם באיזה שהוא שלב. נזילות אגן שמן, נזילות מבית שסתומים, נזילות מבית פילטר שמן, תקלות של וולואטרוניק. זה ממש לא דברים נוראים אלא יותר מעצבנים. חוץ מזה מנוע מעולה עם רעש שאין שני לו. רק בגלל הרעש שלו אני מוכן לוותר לו כל הדברים האלה

  • אהבתי 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...