Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור קניה ויומן תחזוקה של סוזוקי גרנד ויטרה 2008


EliC25

פוסטים מומלצים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברור שזה לא מומלץ ואני יותר מבטוח ש @EliC25 מודע לזה, הבן אדם תכלס מאסטר-מכאניק צעיר (וגם שעיר אחחחחח) 

 

זו תמונת ניצחון. וסיפור קטן על תמונת ניצחון

 

בזמנו היתה לי פיאסטה 89 שצבעתי אותה מכחול ללבן, מפה לשם שיעמם לי וצבעתי עליה כתמים שחורים, כיסויי מושבים והגה פרה וצופר שעושה "MOO" - כן אני יודע, צריך אבחון וזה... התמונה מסתובבת לה כאן בפורום בכמה מקומות...

 

מפה לשם הגיע רגע המכירה ואני בטיול לאזור כפר תבור. אני שם לב לעדר פרות רואות להן בשדה ומחליט שזו תהיה תמונת המכירה של הרכב. העניין מסתבך, מאוד! כשאני קולט שאני מחליק על בוץ מיד אחרי לקיחת התמונה וגרר גורר את הטנדר שמנסה לחלץ אותי ובערך כל הרחוב שהשקיף לשדה הזה עומדים ונקרעים מצחוק מפיאסטה שעושה MOO וכמה פרות מאוד מבולבלות 

 

כן, זה היה מאוד לא בריא לרכב אבל כן זו "תמונת ניצחון" שאני תמיד אזכור ואביט בה אחורה ואחייך עד לרגע לפני שהתודעה שלי תתפרק ואני לא אבדיל בין מציאות לדמיון (לא שאני עכשיו ממש טוב בזה) 

 

אני מדמיין את אלי - יום אחד, כשהוא כבר אלי זקן, יושב לו על כסא במרפסת עם מקל סבא או הליכון, מכנס קצר והבטס.... לא את זה אני לא מדמיין - מביט לו אל האופק והתמונה הזאת של הבוזוקי ויטארה משפריצה בוץ בספלאש אדיר לכל עבר עוברת לו בראש. 

 

זו תמונת ניצחון - והוא בחר לחלוק אותה איתנו.

כבוד

  • אהבתי 3
  • מצחיק 4

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.4.2024 בשעה 07:46, Mech Morphix כתב:

זה מצטלם יפה, אבל לא מומלץ לעבור במים במהירות

פגיעה במניפה? לכלוך? כניסת מים לנשם? סתם בוץ בכל מקום?

אם יש עוד סיבות אשמח שתציין.

@lanosforce גש לרופא

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית גם לי יש כאלה זה דברים שקשה להמנע מהם כי כיף אבל כדאי לדעת

לחץ מים גבוה מאוד נוצר שדוחף מים לציריות/מיסבים חיבורי חשמל וכו, ממש כמו להצמיד גרניק למקומות רגישים

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלוליות האלו מאוד נמוכות, הספלאש נוצר בגלל המהירות של הגלגלים, לכן אני לא חושש מדי. במעברים קצת יותר עמוקים, נניח 15 20 סמ ומעלה, אני עובר לאט או לא עובר בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אישור בלמים+טסט+אגרה+אגרת הדפסת רישיון במכון הטסטים=1590 שקלים

3 דקות מסלול

ועוד שנה של שקט.

איך המכונאי בבדיקת הבלמים אמר לי? "רכב בלי פרנסה, אתה מביא סנדוויץ למסעדה"

IMG-20240909-WA0019.jpeg

כמובן שחוץ מזה גם הוחלף שבוע שעבר מיכל נוזל ההגה בחדש חליפי

עלות מאה שח.

ויש גם סרטון

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25
בשורה התחתונה, אתה מתמודד עם זיקנה של רכב מבוגר (חטייארה בת 16, לא צחוק).

 

לא משנה אם זה יפאני או צרפתי או קוריאני, בסופו של דבר חלקי פלסטיק\גומי\וכו' לא חיים לנצח - ואם אתה בונה על תחזוקה לטווח רחוק, המקורי\OEM\מותג-מוכח-אחר הוא הבחירה שלך ואני רואה שאתה מיישם את זה לאורך כל הדרך. 

 

זה מזכיר לי שלפני כמה שנים גם רציתי לנקות מזרקים ב C4 - אז אמבט אולטראסוני (מאליאקספרס) כבר קניתי, גם מכשיר פולסים (כמדומני @מלטבשי רכש והביא לי) הגיע, אבל בסופו של דבר לא עשיתי עם זה כלום. האמבט האולטראסוני משמש אותי לניקוי של תכשיטים וכאלה, אבל המכשיר פולסים עוד בניילון, חדש.

 

בנוגע לשיפור בצריכת הדלק - ראשית, השיפור המשמעותי הראשון אחרי ניקוי כזה בא לידי ביטוי בעיקר במומנט בסל"ד נמוך, המנוע הופך בשרני יותר. גם ציינת שיפור בצריכת דלק של 5%, זה יפה.
אם תוכל להרחיב על החומר ניקוי (מאיפה רכשת, עלויות וכד') זה יכול לעזור.

 

בנוגע לברקסים - כשאתה מחליף צלחות במידה ואתה קונה צלחות ללא ציפוי אבץ או צבע למניפות קירור ולטבור עצמו, תדאג שיהיה לך תרסיס אבץ של לוקטייט SF7800 (ב KSP עולה 39 שח) ותרסיס ניקוי בלמים (להסרת השומן ממניפות הקירור והטבור של הצלחות, טרם יישום ה SF7800).

האבץ שומר על המניפות והטבור ללא חלודה (במונחים של צלחות בלימה - למרות שלא מדובר במכונית מירוץ זה שומר לאורך זמן על הצלחות מעיוותים של חום, בעיקר לאחר שהחלודה כבר שם וגורמת לבידוד בין האויר למתכת עצמה). יש מכוניות שרגישות לזה ויש כאלה שלא, אבל בכל מקרה זה לא מזיק אלא רק מועיל (לטווח הרחוק).


יישר כח.
 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, outnex כתב:

כמה ההנחה למשרת מילואים

104 שקלים

 

לפני 30 דקות, איציק נ. כתב:

@EliC25
בשורה התחתונה, אתה מתמודד עם זיקנה של רכב מבוגר (חטייארה בת 16, לא צחוק).

 

לא משנה אם זה יפאני או צרפתי או קוריאני, בסופו של דבר חלקי פלסטיק\גומי\וכו' לא חיים לנצח - ואם אתה בונה על תחזוקה לטווח רחוק, המקורי\OEM\מותג-מוכח-אחר הוא הבחירה שלך ואני רואה שאתה מיישם את זה לאורך כל הדרך. 

 

זה מזכיר לי שלפני כמה שנים גם רציתי לנקות מזרקים ב C4 - אז אמבט אולטראסוני (מאליאקספרס) כבר קניתי, גם מכשיר פולסים (כמדומני @מלטבשי רכש והביא לי) הגיע, אבל בסופו של דבר לא עשיתי עם זה כלום. האמבט האולטראסוני משמש אותי לניקוי של תכשיטים וכאלה, אבל המכשיר פולסים עוד בניילון, חדש.

 

בנוגע לשיפור בצריכת הדלק - ראשית, השיפור המשמעותי הראשון אחרי ניקוי כזה בא לידי ביטוי בעיקר במומנט בסל"ד נמוך, המנוע הופך בשרני יותר. גם ציינת שיפור בצריכת דלק של 5%, זה יפה.
אם תוכל להרחיב על החומר ניקוי (מאיפה רכשת, עלויות וכד') זה יכול לעזור.

 

בנוגע לברקסים - כשאתה מחליף צלחות במידה ואתה קונה צלחות ללא ציפוי אבץ או צבע למניפות קירור ולטבור עצמו, תדאג שיהיה לך תרסיס אבץ של לוקטייט SF7800 (ב KSP עולה 39 שח) ותרסיס ניקוי בלמים (להסרת השומן ממניפות הקירור והטבור של הצלחות, טרם יישום ה SF7800).

האבץ שומר על המניפות והטבור ללא חלודה (במונחים של צלחות בלימה - למרות שלא מדובר במכונית מירוץ זה שומר לאורך זמן על הצלחות מעיוותים של חום, בעיקר לאחר שהחלודה כבר שם וגורמת לבידוד בין האויר למתכת עצמה). יש מכוניות שרגישות לזה ויש כאלה שלא, אבל בכל מקרה זה לא מזיק אלא רק מועיל (לטווח הרחוק).


יישר כח.
 

איציק

תודה רבה איציק

16 זה צעיר בארסנל שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

תודה רבה איציק

16 זה צעיר בארסנל שלי.

יחסית לפג'טה 204 או ל BX אז כן - 16 זה ממש צעיר. אבסלוטית זה לא.
 

אם אני שם את הסוזוקי וה-C4 באותה סירה - אלו מכוניות שבמונחים של 2024 הן "אולד סקול" ומאוד קל לטפל בהן (ויש בעולם חלפים בשפע, אגב). הזרקה רב נקודתית עם מזרקים פשוטים, שמן מנוע פשוט (גם בישול :-P ) יכול לעבוד אחלה, ובכלל אין פה דקויות מטורפות...מנועים אטמוספריים פשוטים 16V חזקים ובעלי אורך חיים פ33ה.


אבל בסופו של דבר, הכל תלוי איפה הרכב "תופס" אותך - ואם אתה יכול לסמוך עליו.

אתה כבר למדת לעשות את הדברים כמו שצריך ולכן אתה תסיים את הסבב-בלאי הזה ויהיה לך שקט להתעסק בשטויות, כרגע תקפיד על צינורות גומי מקוריים או OEM וחלקי חשמל מקוריים או OEM (למקוריים יש באמת אורך חיים מעולה !) ותשכח מהם לנצח.

החומר לניקוי מזרקים, מאיפה קנית והאם הוא ייעודי לניקוי אולטראסוני ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע לא זוכר, יכול לבדוק לך בהזדמנות. עברה כמעט שנה מאז.

לגבי מנועים טובים.. כן ולא.

אוכלים שמן בגלל גומיות שסתומים עייפות, ומערכת קירור רגישה שעם נזילה הכי קטנה גומרת מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...