Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור קניה ויומן תחזוקה של סוזוקי גרנד ויטרה 2008


EliC25

פוסטים מומלצים

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

תקלה נוספת הייתה עם עליית הטמפרטורות - ריח של דלק ורעש של שחרור לחץ מכיוון המכסה תדלוק. רכשתי מכסה חדש והחלפתי אותו, הגומיה ההיקפית פשוט הייתה קרועה

 

יכול להיות שזה נעשה בכוונה, או שמשהו הוביל לקריעה?.

שים לב טוב עכשיו שבימים החמים אין עליית לחץ במיכל שמביאה להצפת דלק עד למצב של דליפה. 

אשמח לעדכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט בלאי של גומיה..

אין שום דבר מעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט האביזר הכי חשוב, ויותר מכך, חיברת עם שקע אנדרסון, כמו שצריך. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, יש לי שאלה:
אני חולם בלילות על סובארו פורסטר כשהמטרה היא לקחת את המשפחה לטייל.
נגיד שקניתי.
מה השלב הבא, איך אני מגיע לפה: ?

בתאריך 23.4.2022 בשעה 08:24, EliC25 כתב:

20220420_071406.jpg

 

האם יש הרבה מקומות בארץ שאפשר להגיע אליהם עם רכב בעל יכולת שטח לטייל עם המשפחה? 
האם זה תחום שקל ללמוד? יש אתרים\קבוצות פייסובק שבהן אפשר ללמוד לאן כדאי לנסוע?

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת את דברייך בציטוט אבל אגיד מהנסיון והידע שלי.

דבר הכי חשוב ברכב שטח חדש (ישן, חדש אצלך) זה ליישר קו כדי שלא תתקע 20 קמ בתוך השטח בלי קליטה בהפתעה. (וגם אז זה יכול לקרות)

עבור רוב רכבי השטח אם לא כולם, יש מועדונים, אם לא מועדון ספציפי לדגם (OCD לדיפנדרים למשל) אז מועדון רחב ליצרן עצמו (מועדון לנד רובר כללי יותר). 

פורומים כאלו זמינים בעיקר בקבוצות ואטספ ופייסבוק שמונות בין מאות לאלפים בודדים של אנשים, כאשר בדרך כלל רק כמה עשרות פעילים.

מכאן יוצרים חברויות, משתפים ידע, חלפים, עוזרים אחד לשני (וכמו בישראל יש גם מעאכרים שרק מחפשים להרוויח כסף מהעניין) וגם יוצאים לטייל יחד.

לגבי מסלולים, יש מידע באתרים כמו גיפולוג, 4X4, אפליקציית אוף רוד ועמוד ענן בהן אפשר לצפות במסלולים שאנשים הקליטו לפני כן.

ברוב המסלולים תראה נקודות עניין לגבי מכשולים בעייתיים או מקומות טובים לשבת לארוחת צהריים.

 

זה על רגל אחת, כמובן שצריך גם לקנות ציוד קמפינג ללינה, אחסון, אוכל וכדומה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, תודה
אני רוצה לחדד:
ראיתי למשל שיש קבוצה של בעלי סובארו בפייסבוק שמעלים שם טיולים שהיו אבל המטרה שלי היא פחות טיול שטח מאתגר בשבילי אלה יותר טיול לכל המשפחה (לי יש 3 ילדים קטנים) במקום שרק רכב בעל יכולת שטח יכול להגיע אליו.
גם לזה יש קבוצות יעודיות\אתרים? 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אותט דבר.

 אם במהלך המסלול כשיש מעלה או מכשול קשוח, הבחירה בידך לגבי הנתיב בו אתה בוחר, זה שישאיר לך מכות בגחון  או המעקף...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, mcshmupi כתב:

אני חולם בלילות על סובארו פורסטר כשהמטרה היא לקחת את המשפחה לטייל.

 

בחירה טובה.

 

לפני 49 דקות, mcshmupi כתב:

ראיתי למשל שיש קבוצה של בעלי סובארו בפייסבוק שמעלים שם טיולים שהיו אבל המטרה שלי היא פחות טיול שטח מאתגר בשבילי אלה יותר טיול לכל המשפחה

 

אתה אולי מתכוון לקבוצה שלנו, קבוצת פורסטר דור 3. רוסלן @ruslan85g אכן מעלה שם טיולים מאתגרים אבל הוא לא דוגמא. רובנו מטיילים לרוב רגוע טיולים משפחתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

עדכון חצי שנה + טסט.

אז היום בבוקר העברתי את הרכב טסט, עבר חלק חוץ ממגב אחורי (ששכחתי שהוא קיים בכלל כי אני בחיים לא משתמש בו...) שעלה 40 ש"ח.

אני יכול להאריך על כל הטיפולים שנעשו בחודשים האחרונים, אבל אתמקד במקרים בודדים:

מראת צד שנשברה לנו בתחילת חודש יוני הוחלפה באמצעות הביטוח אחרי קצת 'התעסקות' בback and forth מול הספק.

החלה נזילה מהדיפרנציאל הקדמי בקצב של 100 מ"ל ל1000 ק"מ, זיהיתי שזה ממחזיר השמן של הדרייבשפט הקדמי. הניתוח בוצע אצל ארז סנטו במוסך טופ גיר בטירה, על הדרך העברתי לו גם את השמנים של הטרנספר והדיפ האחורי וגם תושבת גיר - אם כבר אז כבר. והחלפנו גם מחזיר שמן אחורי של הדרייבשפט שמתחבר לטרנספר.

 

נעלי הבלם האחוריות נבדקו על ידי כחלק מיישור הקו והוחלפו במוסך ניאו מוטורס ברעננה יחד עם חריטת תוף וכיוון בלם יד.

בדרך למוסך המזגן הפסיק לעבוד (כל הכבוד, באוגוסט...) מה שסימן לי שהרכב מתחמם, מיד כיביתי את הרכב ובדקתי הכל:

נוזל קירור - יש

רדיאטור ומאוורר חדשים ותקינים

פקק רדיאטור חדש

ממשש צינור תחתון - לא חם!

אוקיי.. קליל, נחליף תרמוסטט.

הזמנתי תרמוסטט, החלפתי אותו... הוצאתי אוויר מהמערכת והנעתי ועוד פעם - חום מגיע ל70 תוך דקה, 80, 90 , 100... 105, מאווררים עובדים בכל הכח. אני מכבה.

לא מבין מה קורה, צינור תחתון עדיין קר! אין חום במזגן (רדיאטור חימום לא חם) רדיאטור רגיל - גם קר!

מחליט לפרק משאבה, קודם כל בהורדת הרצועה כבר שומעים שיש לה רעש של יבבה. אוקיי יופי, אולי נמצאה האשמה.

במקביל בדקתי במים חמים את 2 התרמוסטטים - הישן והחדש ושניהם נפתחים. יש מצב שהתרמוסטט הישן פשוט עובד לסירוגין והוא עדיין היה תקול מלכתחילה.

גם את הרדיאטורים עצמם בדקתי, הזרימה בהם הייתה חלקה ומעולה.

השבתתי את הרכב וחיכיתי ליום ראשון כדי להביא משאבה חדשה.

בנתיים, בקבוצה של הסוזוקי יש מי שממהר לאבחן שהלך הראש, הקומפרסיה בורחת למערכת הקירור ומכניסה אוויר למערכת ולכן משאבת המים לא מצליחה להפעיל סירקולציה במערכת. כמובן שהשיחה נפתחה בתהיות:

למה אתה עושה לבד?

אתה מכונאי?

איפה למדת?

אתה יודע בכלל איך מנוע עובד?

השיחה הסתיימה ברוח טובה ובכל זאת, למרות שה"אבחנה" מאוד דיכדכה איתי, השתדלתי לשמור על המחשבה שזו המשאבה שתקולה ואולי עוד כלוא אוויר בפנים.

יום ראשון מגיע, קפצתי לאחים חדד, ולוקח משאבה וגלון נוזל קירור.

התחלתי להרכיב הכל מחדש, כאשר יש בורג 10 אחד קשה מאוד לסגירה שלקח קרוב ל20 דקות לסגור.

המשאבה מגיעה עם אטם לבית שלה ואטם לבלוק.

סגרתי הכל, מילאתי קרוב ל7 ליטר נוזל קירור.... עיסיתי את כל הצינורות והנעתי.

שוב, החום מטפס מהר מאוד ל100 105.. והצינור התחתון עוד קר. לא רק זה, גם הצינורות לרדיאטור חימום קרים.

מחליט לבדוק מה המצב באגזוז - ואשכרה רואה שמים יוצאים ממנו. לא איבדתי את העשתונות והסקתי שלמרות שהמנוע כבר דולק 20 דקות, זה כנראה רק לחות שהצטברה בפנים.

טוב, ספר טכני מה אומר? פרוצדורה לניקוז אוויר:

א. מלא מפלס עד הסוף

ב. סגור פקק

ג. תן לרכב לעבוד בסרק עד שנפתח המאוורר

ד. פתח פקק ומלא את החסר, וחוזר חלילה.

3-4 סבבים כאלו יחד עם עיסויים בין,לבין... לאט לאט יוצא חום מהמזגן, אחר כך הרדיאטור החיצוני מתחיל להתחמם... ולבסוף גם התרמוסטט נפתח והצינור התחתון חם, בשעה טובה.

גם במאמץ רב החום לא עובר את ה93 מעלות, ואם צריך - בפתיחת מאווררים ב98 הוא מיד צונח למטה כפי שצריך.

אחרי נסיעה קצרה גם המים מהאגזוז כבר הפסיקו לצאת.

קצת תמונות וסרטונים:

 

משאבת מים חדשה של GMB

301705691_1175489009705233_2510713660292062461_n.thumb.jpg.16b3a8bc46078b3115b55a1461c1802b.jpg301316225_1175488973038570_3937003465348844871_n.thumb.jpg.c15d0e126e710eae5762e510277b660a.jpg

ניקוז אוויר בלתי נגמר

 

רעש מהמשאבה הישנה

 

הבדל בהתנגדות בין משאבה חדשה לישנה

 

 

מים מהאגזוז 

 

בצד הכלכלי אפשר להגיד שלהחזיק ג'יפ מתיישן זה לא עסק זול ולא מתקרב לאחזקה של פרייבט ידנית, לא בדלק ולא בתחזוקה השוטפת.

כרגע הוצאות חודשיות עומדות בממוצע על 4200 שקל (לעומת 900-1000 בקיה או בפיאסטה לשעבר). כמובן שזה משקלל בפנים טסט ביטוח ותוספות לשטח שלבד מגיעים ל20 אלף שקל והנתון הממוצע יתאזן לאט לאט.

image.thumb.png.623d129adb19c6288ce23e38b4821719.png

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2022 בשעה 11:12, EliC25 כתב:

לפני קרוב לחודש, כמה ימים אחרי ששטפתי את הרכב לאחר הטיול, התחילו רעשי חריקות נוראיים בכל תנודה קלה של הרכב בעמידה או בנסיעה איטית (מצ"ב סרטון), ריסוסים של ספריי במקומות שונים, הרמה של הרכב והאזנה קרובה יותר הובילו אותי למסקנה שמדובר בגומיה שיושבת בין הקפיץ האחורי השמאלי, למרכב. 

שמתי את הסרטון הזה כשאני עם אזניות OVER EAR עם ממברנה 52 מ"מ ואלוהים איזה צמרמורת החריקה הזאת העבירה לי - חצי פרצוף נשבר כמו ילד שלועס לימון בפעם הראשונה, כמו הרגע הזה שהמורה בייסודי חורקת עם הגיר על הלוח ושולחת מבט סוטה וניבזי במיוחד לכיתה... כמו דלת בסרט אימה רגע לפני שאתה קולט את הרוצח 

 

אוקיי הבנת אותי. 

 

חג שמח איש יקר!!!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שהעלת את זה...

בכלל הרעש לא היה מהגומיה בסוף.

הרעש היה מחיבור בתת שלדה לזרוע של המשולש האחורי שקצת התעקמה וכל פעם שהמתלה היה נפתח ונסגר, הברזלים היו משתפשפים. לום וכמה מכות פטיש והכל בא על מקומו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה בסוף היה הגורם לבעיה...זה שמיסב המשאבה חורק והולך קשה לא אומר שהיא לא מסחררת את המים במערכת. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...