Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

קונדנסר וצינור פליטה שניהם מבוססים על גוף חימום חשמלי. יכול להיות להם גם אותו הספק מקסימלי בדיוק.

 

אבל - בשיטת צינור פליטה המייבש באופן רציף פולט אויר מחומם ומכניס אוויר קר במקומו.

בשיטת הקונדנסר, גוף החימום מחמם את הדוד. המעבה אכן מאבד חלק מהחום, אבל רוב החום נשמר. גוף החימום מופעל רק לסרוגין.

 

לא מדעי, אבל מספיק להיות בסביבת מייבש משני הסוגים כדי להרגיש בהבדל.

 

אחפש נתוני צריכת אנרגיה ברשת.

 

עריכה: האתר הזה טוען שצריכת אנרגיה של מייבש קונדנסר היא כ 2/3 משל צינור פליטה (VENTED)

https://www.attainablehome.com/how-much-energy-does-a-condenser-dryer-use/

אם תשוו דירוג אנרגטי של מייבשים בזאפ (שהיא לא השוואה טובה במיוחד כי מדובר בדגמים ויצרנים שונים) תראו שמייבשי קונדנסר מקבלים בעיקר דרוג B A ומעלה, ומייבשי צינור פליטה בעיקר C.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, A_lex כתב:

בפשטות - כי עיבוי הלחות לוקח עוד אנרגיה.

לא חשבתי על זה. תמיד ראיתי דירוג אנרגטי יותר טוב עליהם, אז הנחתי שהם יותר חסכוניים.

עדיין, הבנתי שההבדל בצריכת חשמל לא דרמטי - כ1-1.5 קווט"ש לסייקל בין רגיל לקונדנסר.

 

בכל מקרה, הבנתי שמייבש קונדנסר פחות הורס את הבגדים, אז בקטע הזה הוא יותר חסכוני.

https://www.canstarblue.com.au/appliances/condenser-vs-vented-dryer/#:~:text=Vented dryers are slightly more,more time to dry clothes.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, yuvk כתב:

מותגים - BSH פולנים נותנים לדעתי את ה VFM המושלם. לא הייתי מתעקש על יבואן רשמי כי המכשירים זהים ולא צפויים להתקלקל בתקופת האחריות.

איפה בדיוק רואים פה VFM, כשבמחיר הזה אפשר לקנות מייבש עם משאבת חום באלקטרולוקס\זנוסי (היה\יש 5 שנים אחריות) או בקו\בלומברג עם אחריות יבואן רשמי. כבונוס מקבלים פחות פגיעה בבגדים.

כשבעולם עוברים למשאבות חום, בערך רק פה עוד אפשר למצוא מייבשים עם צינור

 

image.png

עריכה אחרונה על ידי shake
פורסם (נערך)

לאחר כמה מייבשים של בוש קונדנסטור, ללא משאבת חום, AEG ואלקטרולוקס הרבה יותר טובים ואמינים.

מייבשים של בוש ייבשו המון זמן, חיממו מאוד את החדר והתפגרו אחרי כמה שנים.

הבעיה במייבשים של בוש זה שאין להם מאורר בתחתית שפולט את האוויר החם החוצה. בגלל זה הם מייבשים יותר זמן והגוף של המייבש רותח.

AEG הרבה יותר אמינים.

אם אתה מחפש מייבש זול, מהיר, אבל שפועל בטמפ גבוהה ופולט חום קח מייבש ללא משאבת חום.

https://www.lastprice.co.il/p/76313149/מייבש-כביסה-7-ק'ג-כולל-מעבה-AEG/AEG-T6DBG721M

אם אתה מעדיף לשלם קצת יותר, לחסוך חשמל, לייבש בטמפ נמוכה יותר וככה לשמור יותר על הבגדים, וגם פחות לחמם את החדר, קח מייבש עם משאבת חום.

https://www.lastprice.co.il/p/54869210/מייבש-כביסה-8-ק'ג-כולל-מעבה-AEG/AEG-T7DBE832M

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

נכון אבל זה מזגן on off הכי פשוט שיש ברמה של מזגן חלון. דברשצריך לחיות לא מעט בלי בעיות.

 

לאנברמה של גוף חימום אבל ממילא מעטים המיבשים שמת בנפ גוף החימום.

כל מכשיר מסובך ולא אמין בנוי מהרבה מאוד רכיבים "פשוטים ואמינים".

אז מזגן ON OFF + מייבש + פיקוד = מוצר יותר מורכב ובד"כ גם פחות אמין.
 

לפני כשעה, A_lex כתב:

בפשטות - כי עיבוי הלחות לוקח עוד אנרגיה.

לוקח כמעט אפס אנרגיה כי המעבה הוא למעשה אינטרקולר לכל דבר ועניין (אויר שמקורר ע"י אויר).  ישנו מפוח שמזרים דרכו אויר, אצל חלק מהיצרנים זה אותו המפוח שדוחף את האויר דרך הגוף חימום.
 

לפני 54 דקות, yuvk כתב:

בשיטת הקונדנסר, גוף החימום מחמם את הדוד. המעבה אכן מאבד חלק מהחום, אבל רוב החום נשמר. גוף החימום מופעל רק לסרוגין.

יש לך טעות, גם קונדנסר עובד באותה השיטה של אויר זורם דרך גוף חימום.
ההבדל היחיד הוא שמייבש *רגיל* מזרים לגוף חימום אויר קר ויבש וקונדנסר מזרים אויר יחסית חם (שאמור להיות) יבש.

מכאן (שהאויר כבר חם יחסית) נובעת היעילות האנרגטית שלו ביחס למייבש שמזרים אויר קר.

צריך לזכור שמייבשים עם קונדסר גם מחממים את סביבה העבודה שלהם בגלל שחלק מהחום נפלט דרך הקונדנסר (המעבה) לסביבתו של המכשיר. האויר אומנם יבש אבל חם. בחורף זה נחמד, בקיץ זה יכול להיות מציק.

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני שעה, דניאל1983 כתב:

AEG הרבה יותר אמינים.

 

מסכים ומניסיון. מכונת הכביסה שלי קונסטרוקטה אבל המייבש של AEG. בזמנו לא היה לי מקום למייבש אבל כאשר רציתי לרכוש דיברתי עם מנהל החנות של אבי סופר (שהוא חבר של בן דוד ואני קונה אצלו אולי 15 שנה) והוא אמר לי AEG. זה היה לפני ~7 שנים ולמעט תקלה של קבל (עלה 350 ש"ח ו-10 דקות לתקן) מעולם לא היתה לי בעיה איתה והיא עובדת לא מעט אצלנו.

היום מניח שהייתי קונה עם משאבת חום כי צריכת החשמל נמוכה יותר ואם אין בדירה תלת-פאזי אז זה מאפשר להשתמש בעוד מוצרים במקביל.

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

פורסם
לפני 5 דקות, G. P. Magnus כתב:

היום מניח שהייתי קונה עם משאבת חום כי צריכת החשמל נמוכה יותר ואם אין בדירה תלת-פאזי אז זה מאפשר להשתמש בעוד מוצרים במקביל

אצלי בבית יש חד פאזי 40 אמפר.

 

אין בעיה להפעיל יחד מיני מרכזי 4 כ"ס, מכונת כביסה, מייבש, תנור אפייה ודוד.

 

25 שנים עם חשבון חשמל ל מעל 3000 שקל אף פעם לא קפץ לי הראשי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שמש.

 

נזקים סביבתיים- אפס.

 

צריכת אנרגיה- אפס.

 

אמינות- מוחלטת (גם "בחורף" הישראלי).

 

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעה, Night Driver כתב:

אצלי בבית יש חד פאזי 40 אמפר.

 

אין בעיה להפעיל יחד מיני מרכזי 4 כ"ס, מכונת כביסה, מייבש, תנור אפייה ודוד.

 

25 שנים עם חשבון חשמל ל מעל 3000 שקל אף פעם לא קפץ לי הראשי.

 

40 אמפר זה ליגה - לא חסרות דירות עם 25, 20 וגם 18 .... ואז קצת יותר בעייתי, מה גם שאם החוטים ישנים (והם ישנים בדירות האלו) פחות זרם אומר שהחיוט יחיה יותר ... לא שיקול מרכזי אבל יש יתרונות למשאבת חם.

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

פורסם

מכרתי את המייבש הישן של ווירפול ב200 ש"ח למרות שעבד מצויין.

פשוט נמאס לי מהצינור ומהצריכת חשמל.

מה גם שבזמן הפעלה ביחד עם המכונת כביסה היה מקפיץ את החשמל.

קניתי מייבש עם משאבת חום של חברת "ג'נרל"  היה במבצע 1800 ש"ח.

עובד במקביל למכונת כביסה בלי בעיה.

 

 

 

פורסם

יש עדיין מייבשים טובים מפירמות ידועות (לא מדבקה) עם צינור פליטה?

המייבש ישב מחוץ לבית, צינור ממש לא מפריע לי אם אני מקבל אמינות עדיפה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

לדעתי - AEG יענה לך על הדרישות.

הבעיה שהם לא זולים, והרוב (מ 8 ק"ג ומעלה) הם כבר קונדנסר.

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, farkash7 כתב:

יש עדיין מייבשים טובים מפירמות ידועות (לא מדבקה) עם צינור פליטה?

אלקרטולקס וBSH השאירו 2 דגמים עם קונדנסור,כול השאר עם משאבות חום. אתה באמת מצפה שעדיין ייצרו עם צינור פליטה? אין פה שום אמינות עדיפה ויותר סכנת התלקחות.

עריכה אחרונה על ידי shake
×
×
  • תוכן חדש...