Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

כן, הייתי שם כשזה קרה - הפלאפון הראשון שראיתי היה כשאבא שלי הביא אותו כמזוודה ששקלה כמה קילוגרמים.

לגבי השימוש הנרחב - לא היה שום ספק, הם לא לקחו שום סיכון ואת השקעות הענק שלהם הם קיבלו חזרה עוד הרבה הרבה לפני שהמחירים ירדו.

 בין חזירות, כמו שהגדרנו, ובין חוקיות אין דבר וחצי דבר. אף פעם לא טענתי שהם לא שיחקו לפי הכללים - לא הם, לא יבואני הרכב ולא מוכר הקולה.

אמרתי כמה פעמים שהאחריות על הכללים, ולכן האשמה, היא בראש ובראשונה של המדינה.

הם, במקרה הגרוע, לוקים בפגם מוסרי.

 

בוא לא נלך עכשיו למוסריות בכלכלה - סגור איתי את ההגדרה קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 1 דקה, stx כתב:

לגבי השימוש הנרחב - לא היה שום ספק,

 

אתה כנראה צעיר מדי מכדי לזכור.

קודם כל, אף אחד לא תיאר לעצמו כמה הישראלים ידברו, ושהתקשורת הסלולרית תחליף את הקוויץ

את הסמארטפון, אף אחד לא חזה, כמו גם את רוחב הפס והדחיפה שגיימינג ופורנו ייתנו לפיתוח התשתיות.

הרעיון של מחשב כף יד עם מסך מגע שכל העולם יכול לפתח לו אפליקציות... לא חזו

 

אני אזכיר לך את זה:

 

https://he.wikipedia.org/wiki/אירידיום_(מיזם_תקשורת_לוויינית)#:~:text=אירידיום (Iridium) הוא מיזם מתחום,בהשקעה של 5.5 מיליארד דולר.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, falou כתב:

עד כאן דוגמא למהלך עניינים תקין (גם אם אפשר לטעון שהלאמת התשתיות חזרה נעשתה מאוחר מדי).

 

דילגתי על המשפט הזה קודם אבל הוא בול מה שהייתי צריך.

קח שבוע לפני 'הלאמת התשתיות' שזה בערך מה שקרה שם - בנקודת זמן הזו - חזירים!

סלקום, פלאפון ופרטנר.

 

איך אני יודע? כי ברגע שהמדינה הוסיפה תחרות - המחירים צנחו.

המחיר שאני משלם היום הוא בדיוק עשירית מהמחיר ששילמתי אז ואני מיזנטרופ שלא מדבר הרבה.

מכאן שהם חזירים, בכל קנה מידה שתבחר.

 

וכן, אפילו שיש כאן שלוש חברות, תחרות של ממש לא הייתה שם.

לפני 3 דקות, falou כתב:

אתה כנראה צעיר מדי מכדי לזכור.

לצערי לא,  התשובה שלך הקדימה את שלי בשתי שניות.

 

סלקום, פלאפון ופרטנר לא השתתפו בפרויקט טלפון לוויני.

סלקום ופרטנר נכנסו לשוק אחרי שפלאפון כבר הייתה שם ונהנתה מרווחים אולטרה חזיריים.

אחרי שסלקום נכנסה, המחירים ירדו רק למגה חזיריים.

 

שים לב, נכנסה תחרות - מחירים ירדו - וזה בזמן שסלקום הייתה צריכה להשקיע בתשתיות, בפרסום, במוקדי שירות ובמה לא.

השוק הסלולרי עד כחלון הוא דוגמא קלאסית לחזירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אז אם מחר המדינה פותחת את שוק ההסעות לכולם, מבטלת את המספר הירוק ונכנסים חברות כמו אובר ושות' והמחירים צונחים, זה אומר שעד היום נהגי המוניות היו חזירים?!

ממש לא. זה אומר שחוקי המשחק השתנו, והשחקנים צריכים להתאים את עצמם. אין שום קשר לחזירות שאתה מנסה להוכיח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, stx כתב:

קח שבוע לפני 'הלאמת התשתיות' שזה בערך מה שקרה שם - בנקודת זמן הזו - חזירים!

 

אתה ממשיך להשתמש במילה הזו, ואני לא מבין מה אתה רוצה?!

יש חברה, ציבורית, יש לה מנהלים, המחיר הוא מחיר שוק (לא הם קבעו את תנאי השוק). בדיעבד אפשר היה לתת שירות דומה בעלויות הרבה יותר קטנות ובהרבה פחות רווח. 

אבל מה זה קשור למטאפורה לחיות?

תסתכל, למשל, על שוק התעופה. מה שקרה בסלולר זה דומה. אתה מקבל את הבסיס, בפחות כסף, עם פחות שירות. במקרה של הסלולרי, כל המודל שירות המנופח שלהם היה לא דרוש (לרובינו). חוצמי, כמובן, אלו שהתפרנסו מזה (בעלי מניות, עובדים, ספקים וכו׳).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברנו מיבוא רכב לסלולר לשוק ההסעות.

ועוד לא הסכמנו על ההגדרה.

 

אם היום שוק ההסעות הוא תחרותי מספיק שהלקוח אינו שבוי - אין ולא תהיה חזיריות. גם את זה כבר כתבתי.

קח רכב - בקש מאה שקל לקילומטר ושיהיה בהצלחה.

 

במקומות שאין בהם תחרותיות (בן גוריון, מישהו?) - קח רכב, כנס לשם וכנראה שירדפו אחריך עם לום.

זו דוגמת אילוסטרציה בלי קשר לכתבה - לא צריך לספר לי שאי אפשר להכניס לום לנתב"ג.

לפני 5 דקות, falou כתב:

אתה ממשיך להשתמש במילה הזו, ואני לא מבין מה אתה רוצה?!

 

image.jpeg.a7e05c18ce9ec39f377f83dc87ff8ad6.jpeg

 

הגדרתי לך את המילה הכי טוב שאני יכול.

החלפתי אותה למונח כלכלי ע"מ לא לפגוע בחיות המשק.

במקומות בהגדרה שאני מתעצל להיכנס אליהם, נתתי לך את החופש לבחור כרצונך.

נתתי לך עוד שתי הגדרות של חברי פורום מכובדים וכל מה שאתה מתבקש לעשות זה להדביק מספר בין אפס לעשר - מה עוד אתה יכול לבקש?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, stx כתב:

ושאלת תם - מה אומרים כללי הנימוס בפורום לגבי אזכור של מישהו אם לא פונים אליו ישירות?

להוסיף רפרנס ע"מ לא לדבר על מישהו שלא בפניו או לא להוסיף ע"מ לא לבלבל לו במוח? 

 

 

תרגיש חופשי. כולנו פה חברים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@stxלגבי חברות הסלולר - מצטער, אבל כנראה שצריך לשלוח אותך לספרי ההיסטוריה, לימים בהם למספרים בקידומת 050 היו 5 ספרות ולא היה צורך ביותר, כי הביקוש היה קטן. לקח בערך עשור עד שהשירות הזה הפך עממי מבחינת הביקוש - ובישראל הקדימו בכך את רוב העולם (חוץ מהמדינות הנורדיות, שהיו חלוצות השחמוש הנרחב). מי שהקים את פלאפון וסלקום לקח על עצמו הימור לא קטן, והרטרוספקטוסקופ בו אתה משתמש מראה תמונה בהירה, אבל מהצד הלא נכון של ציר הזמן.

 

גם הכנסת ה-MVNO's לא היה צעד פשוט, אנשים שוכחים את התרגילים של גולן שלא מילא התחייבויות כלפי המדינה, כמעט ריסק את סלקום ובסוף גם חמק מהקנסות שהיה אמור לשלם על התרגילים שלו. בסופו של דבר המודל הזה נחלצכשלון, ולמעשה נותר בו שחקן אחד בלבד.

 

לגבי יבואני הרכב - אף אחד מאתנו לא מכיר את ספרי החשבונות שלהם, אף אחד מאתנו לא יודע מהו הרווח שלהם, ואף אחד מאתנו לא מכיר את התחשיבים של מוייבויותיהם. הם נתונים לרגולציה נוקשה, חלק גדול ממנה הויא לטובת הצרכן, זה עולה לא מעט כסף. אז, בבקשה, אם למישהו יש מידע על המאזנים שלהם שיבוא ויפתח אותו. אבל אל תנסו לשפוט משהו שאין לכם מושג בו.

 

ואחרון, ולא חביב: כל מי שמתלונן על מיסוי הרכב ונספחיו מוזמן להציע מודל מיסוי חלופי. בלי מחשבה עליו הכל קשקושים צרי אופק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הולך לויקיפדיה בתור ספר היסטוריה:

 

סלקום הייתה המפעיל הסלולרי השני בישראל, לאחר שנים שבהן הייתה חברת פלאפון מונופול בתחום. סלקום זכתה במכרז ממשלתי, שהקריטריון בו היה התחייבות למחיר נמוך לצרכן ל-5 שנים[5], בהציעה מעט פחות מקבוצת מתמודדים אחרת. עד אשר סלקום זכתה במכרז, חברת פלאפון גבתה עבור דקת שיחה פי שמונה מאשר המחיר אליו התחייבה סלקום[6]

 

סלקום התחייבה לחמש שנים, תקופה ארוכה לכל הדיעות, למחיר נמוך פי 8 (!) מהמונופול בתחום.

לפי הכתוב, הייתה חברה  נוספת שנתנה הצעה קרובה לזה כך שנראה שהם העריכו את הסיכון כקטן למדי. יהיה מעניין לראות את כל ההצעות במכרז ההוא.

בכל מקרה, גם סלקום וגם פלאפון עדיין איתנו - גם אם פלאפון התייעלה ברמה כזאת שאפשרה לה להתחרות במחיר חדש ונמוך פי כמה מהמחיר הקודם שלה, חוסר היעילות הזה בא על חשבון הצרכן.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

הביקוש היה קטן.

 שתי שורות מתחת בויקיפדיה כתוב:

 

כשנפתחו חנויות סלקום לראשונה, נוצרו בהן תורים ארוכים והחברה לא יכלה לעמוד בדרישה. 

 

לפני 19 דקות, sperial כתב:

לגבי יבואני הרכב - אף אחד מאתנו לא מכיר את ספרי החשבונות שלהם, אף אחד מאתנו לא יודע מהו הרווח שלהם, ואף אחד מאתנו לא מכיר את התחשיבים של מוייבויותיהם.

 כתבתי מספר פעמים - לא טוען שיבואני הרכב הם חזירים. לפחות בהקשר של מחירי רכב חדש.

 כתבתי גם שאין לי עניין וידע להכריע בעניין, לא רואה טעם לחזור על זה.

 

לפני 20 דקות, sperial כתב:

ואחרון, ולא חביב: כל מי שמתלונן על מיסוי הרכב ונספחיו מוזמן להציע מודל מיסוי חלופי. בלי מחשבה עליו הכל קשקושים צרי אופק.

 

בשמחה אני אציע צעדים לשיפור המצב.

רובם ככולם נוגעים למדינה ולא לגלגול היבואנים בזפת ובנוצות. אני פשוט לא רוצה לפתוח נושא חדש לפני שהגענו למשהו עם הקודם.

 

סתם על מנת שלא תחשוב שאני עושה לך ביבי/יאיר/פוליטיקאי לבחירתך עם 'זו לא השאלה' - תחבורה ציבורית בשבת.

בתור מישהו שהחזיק פעם שני רכבים בזמן שהוא גר באמצע ת"א, תחבורה ציבורית בשבת הייתה פוטרת אותי מהצורך בהם.

 

אבל אני רוצה לסיים את הנקודה שהייתה בבסיס השרשור הזה -  אין טעם לדבר על נושא מורכב אם לא מסכימים על המושגים הבסיסיים, אתה לא חושב?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

ואחרון, ולא חביב: כל מי שמתלונן על מיסוי הרכב ונספחיו מוזמן להציע מודל מיסוי חלופי. בלי מחשבה עליו הכל קשקושים צרי אופק.

 

להתחיל לגבות ממגזרים וענפים שבאופן שיטתי מתחמקים מתשלום מס. כך תוכל להקטין את נטל המס ולא רק על רכב, כנראה גם את שיעור המע"מ.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

לגבי יבואני הרכב - אף אחד מאתנו לא מכיר את ספרי החשבונות שלהם, אף אחד מאתנו לא יודע מהו הרווח שלהם

נכון, הרוב חברות פרטיות. אבל:

https://maya.tase.co.il/company/0829?view=finance

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, sperial כתב:

 

ואחרון, ולא חביב: כל מי שמתלונן על מיסוי הרכב ונספחיו מוזמן להציע מודל מיסוי חלופי. בלי מחשבה עליו הכל קשקושים צרי אופק.

רכב זול ודלק/חשמל אוטומוטיבי יקר.

 

ככל שתיסע יותר וברכבגדול יותר תשלם יותר.

 

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, falou כתב:

במקרה של הסלולרי, כל המודל שירות המנופח שלהם היה לא דרוש (לרובינו). חוצמי, כמובן, אלו שהתפרנסו מזה (בעלי מניות, עובדים, ספקים וכו׳).


איזה שירות? על מה אתה מדבר?
אנשים פה מדברים על השירות בתקופת הסלולר לפני כחלון כאילו היה מדובר באיזה גן עדן שלא יחזור.
לא מבין על מה אתם מדברים באמת. מה שאני זוכר מהתקופה הזו אלו חוזים עם מלא עמודים ומלא אותיות קטנות, סוכני מכירות שדוחפים לזקנות ועניים מכשירים באלפי שקלים סתם עם "מתנות" באלפי שקלים סתם , חיובים מפתיעים שפתאום מופיעים בחשבונית, חוסר יכולת להתנתק, חוסר יכולת לעבור חברה, תוכניות נוראיות והשיא, סניפי שירות עמוסים בעשרות אנשים עד שאתה מרגיש שהגעת לביטוח לאומי לא לסלקום.

מה שהיה שם זה לא שירות, מה שהיה שם זה מכונה דפוקה שרק ניסתה לדפוק את הלקוח. דיר חזירים זה מה שהיה שם אם נרצה לדבר במונחים של השרשור הזה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 8

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו תקופות שונות. 

 

@stxמצטט יפה את הויקיפדיה. אני רוצה להזכיר לו שחברת פלאפון הוקמה בימים שבהם למדינת ישראל היה ערוץ טלוויזיה אחד וההמתנה לקו טלפון קווי עמדה, במקרה הטוב, על חודשים. אז הקמת חברת סלולר, עם טכנולוגיה שאף אחד לא היה יכול להעריך את הביקוש לה, היתה הימור לא קטן. סלקום קמה 8 שנים יותר מאוחר, כאשר הטכנולוגיה התקדמה בדור וחצי, ואנשים צבאו על החנויות כדי לקנות תמורת אלפי שקלים מכשירים שפעלו בת"א, ירושלים וחיפה אך לא מחוץ, להן (כי לא היתה פרישת תחנות בסיס), וגם זה לסירוגין, והאמירה המקובלת היתה שפרה עושמ "מו", כבשה עושה "מה" וסלקום עושה "מה? מה?". 

 

@farkash7פאלו צודק לגבי שירות הלקוחות היעיל במיוחד, והכוונה, באופן בולט, היא לשירות של אורנג' בשנותיה הראשונות, שהיה מודל שראוי שנותני שירות לציבור ילמדו. נושא שיטות המכירה הנלוזות הוא עניין אחר, שאנו סובלים ממנו בכל תחום. מתי קנית לאחרונה מכונת כביסה? ודרך אגב, אל תחשוב שהחוזה העכשוי שלך פחות דראקוני. פשוט, במקום הסדין הוא מתחבא באיזה PDF  שמעולם לא טרחת לפתוח.

 

@RKמהפה שלך לרשות המיסים. העניין הוא שהגברת האכיפה צריכה להתבצע לא רק בתחום המיסים, וכמובן תעלה לא מעט כסף, ואז נקבל תלונות על המגזר הציבורי השמן. ושיהיה ברור - אני מעדיף מדינה שמשלמת למגזר ציבורי מגודל אך מועיל על פני מדינה שבסיסמאות של צמצום המגזר הציבורי שופכת את התינוק עם מי האמבט.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...