Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב ארוך טווח - טויוטה אוונסיס 2.0, 2011


menir1

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כאשר מבצעים החלפת נוזל CVT מניעתית כחלק משגרת הטיפולים,  לא אמור להיות שום הבדל בהתנהגות הגיר אחרי ההחלפה. בדיוק כמו אחרי החלפת שמן מנוע.

כאשר באים להחליף רק אחרי שמרגישים שהגיר לא עובד חלק, כן יכול להיות שינוי.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, המהיר הזהיר כתב:

מאז החלפת השמן גיר, הרגשץ הבדל בהתנגות של הגיר?

הגיר חלק לחלוטין והיה חלק גם לפני החלפת הנוזל. ההבדל היחיד שהבחנתי בו - לפני החלפת נוזל הגיר, כשהמכונית עומדת עם הגיר במצב ׳דרייב׳ והמנוע עדיין קר, כשהמנוע מסתובב ב-500 סל״ד, היו רעידות קלות. לאחר ההחלפה, עוצמת הרעידות פחתה משמעותית והן כמעט לא מורגשות.  

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

שנה וחודש לאחר החלפת נוזל הקרור חזרתי היום למוסך ״האחים קצב״ כתוצאה מירידה עקבית במפלס נוזל הקרור. שמתי לב מלפני כחצי שנה על ירידה איטית אך עקבית של המפלס. הוספתי כוס מים להביא את המפלס לקו המינימום לפני כ-3 חודשים ולאחרונה ראיתי שהמפלס נמצא כ-2 ס״מ מתחת לקו המינימום. חשדתי שמשאבת המים נוזלת וכיוון שחשוב לי שימוש בחלקים מקוריים ונוזל קרור רשמי של היצרן, חזרתי למוסך הזה.

 

בדיקה קצרה גילתה סימני נזילת מים מהרדיאטור דווקא. 

אז הוחלף רדיאטור למקורי ומילאו נוזל קרור מקורי. 

 

כזכור, החלפתי את נוזל הקרור (בפעם הראשונה בחיי המכונית) לפני כשנה כאשר המכונית הייתה בת 11.5. כנראה שפרק הזמן הנ״ל ארוך מדי והנוזל מקורי הפך לחומצי. 

  • מעניין 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוצע טיפול החלפת שמנים על הדרך לאחר 8.5K ק״מ ו-11 חודשים. יש צריכת שמן של כחצי ליטר בין טיפולים.

המכונית ננהגת בעיקר בעיר ולמרחקים מאד קצרים (כקילומטר), כך שהקדמת הטיפול היא רק לטובה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

החלטתי לעקוב יותר מקרוב על צריכת השמן, וביצעתי בדיקות שמן תדירות. בפועל המנוע צורך כ-1.5 ליטר שמן ל-5000 ק"מ. למכונית נסועה נמוכה לגילה (נכון להיום, 128,000 ק"מ) וטופלה "לפי הספר" פעם ב-15k או שנה. רוב חייה, הטיפול הגיע לאחר שנה, כלומר זאת לא מכונית שחוותה הזנחה - להיפך. 

 

משיטוט בפורומים ברשת, אני מבין שזה לא מצב חריג. המנועים הללו, במיוחד בשנתונים שעד 2012-13, צורכים שמן. כנראה נובע מטבעות אטימה "רכות" יחסית, לטובת חיסכון בדלק. 

 

מאז שעברה לרשותי (לפני כשנתיים), משתמש בשמן Valvoline 5w30 סינטטי מלא (עד אז, טופלה במוסכי רשת היבואן). 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אחרי שנתיים וחודשיים, המצבר (סטארט-אפ של ווארטה) סיים את חייו. אורך החיים מאכזב. בסיטרואן גם התקנתי את אותו מצבר באותו זמן, ושם הוא עדיין סבבה. 

 

עלות החלפת מצבר סטארט-אפ 62Ah

500 ש"ח. אחריות ל-12 חודש. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, menir1 כתב:

אחרי שנתיים וחודשיים, המצבר (סטארט-אפ של ווארטה) סיים את חייו. אורך החיים מאכזב

למי שכותב על מצברים שמתו, תכתבו בבקשה את שגרת הנסיעות, נסיעות עירוניות/בינעירוניות/משולב ואיך, ונסועה בשנה, כדי שהקוראים יוכלו לקבל מושג על טעינת המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mcaspi כתב:

למי שכותב על מצברים שמתו, תכתבו בבקשה את שגרת הנסיעות, נסיעות עירוניות/בינעירוניות/משולב ואיך, ונסועה בשנה, כדי שהקוראים יוכלו לקבל מושג על טעינת המצבר.

צודק, במקרה הזה האוונסיס נוסעת כ-10k ק"מ בשנה, רובן בנסיעות עירוניות קצרות. 

לפני שעתיים, tan tan כתב:

אפשר לדעת איפה מצאת מחיר זול כ''כ למצבר?

"איציק מצברים" בראשון לציון. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

צודק, במקרה הזה האוונסיס נוסעת כ-10k ק"מ בשנה, רובן בנסיעות עירוניות קצרות. 

לפני 5 שעות, tan tan כתב:

יש מצב שהנסיעות הקצרות לא מביאות את המצבר לטעינה מלאה. הייתי ממליץ לחבר אותו אחת לשבוע / שבועיים למטען מצברים, ולהביא את המצבר לטעינה מלאה. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, mcaspi כתב:

למי שכותב על מצברים שמתו, תכתבו בבקשה את שגרת הנסיעות, נסיעות עירוניות/בינעירוניות/משולב ואיך, ונסועה בשנה, כדי שהקוראים יוכלו לקבל מושג על טעינת המצבר.

 

טעינת המצבר זה גם משהו ספציפי לרכב ולא תמיד זה קשור לנסיעות קצרות.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, היום אשתי דיווחה לי שנדלקה לה נורת טעינה (״יש תמונה של ריבוע עם + ו-״...) בזמן עצירה ברמזור. אז נראה שהאלטרנטור גוסס וכנראה הוא זה שאשם במותו המוקדם של המצבר. 

אז גם בטויוטה, האלטרנטור לא חי לנצח :-) (בטח יש כאלו שיגידו שהיא חונה ליד סיטרואן וזה מדבק...)

 

יש לי נסיון טוב עם ״עוגן סטארט״ (https://ogen-start.co.il/), כי בסיטרואן כבר החלפתי 3 אלטרנטורים (היא בת 16, ואלטרנטור זאת נקודת תורפה במכוניות המצויידות במנוע NFU), אז מתכנן לקחת אותה ביום רביעי ולנסות לתקן את המקורי שמותקן במכונית.

 

לידיעה - האוונסיס עברה 130k ק״מ נכון להיום.

 

 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, menir1 כתב:

כי בסיטרואן כבר החלפתי 3 אלטרנטורים (היא בת 16, ואלטרנטור זאת נקודת תורפה במכוניות המצויידות במנוע NFU)

נקודת התורפה היחידה במנוע NFU זה מכונאים ישראלים ומשפצי אלטרנטורים.


המשפצים משפצים על חלקים באיכות חרא, המכונאים דואגים להוריד מהאוטו חלקים שהיצרן הרכיב וממש לא צריך אותם (מגן חום לאלטרנטור למשל). מעל רבע מיליון קילומטר הקסארה NFU  עברה בחייה - והאלטרנטור הוחלף רק פעם אחת (לזכרוני אחרי קו ה 200K ק"מ).

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטור האחרון ששיפצתי ב"עוגן סטארט" מחזיק כבר 4.5 שנים (בלי עין הרע). 

 

אני חשבתי ששורש הבעיה של אורך חיים קצר לאלטרנטורים במנוע NFU זה המיקום שלו, צמוד לקטאליזטור - חשוף לרמת חום מטורפת, אז מה הפלא שהוא מתפגר? 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...