Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוקל לעשות הסבה מבנייה להייטק


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 944 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 59 דקות, Night Driver כתב:

 

כי להיות איש עסקים/מנכ"ל זה מקצוע נפרד. מנכל טוב לא צריך להבין בכלום חוץ מיכולת לאתר ולשבץ את האנשים המכונים בתפקיד הנכון.

אולי במשרדים ממשלתיים....

בסטרטאפים(לפחות בתחום המכשור הרפואי שאני קצת מכיר) המנכל הוא גם איש מקצוע עם נסיון רב.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 115
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

יש כאלה שיש להם את החושים ובגיל 25 יהיו בשלים ויש כאלה שעד גיל 80 לא יוכלו להיות אנשי עסקים כי אין להם את האופי, החושים והביצים לזה.

 

חושים זה דבר מצויין, ולבעל החושים הנ"ל אני מצדיע וגם קצת אכול קנאה. 

אבל, ניהול עסק אין משמעותו "בוא נפנה לרשם החברות ונפתח עסק למרות שאנחנו לא מכירים את השוק טוב".

ניהול עסק זה א' כל לדעת לפתור בעיות בתחום אליו אתה נכנס. 

לבצע עבודה לפי תוכניות כל אחד יכול, לפתור בעיות זה סיפור אחר.

וכאן ידידי, נושא הניסיון משחק תפקיד לא קטן. 

 

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

כי להיות איש עסקים/מנכ"ל זה מקצוע נפרד. מנכל טוב לא צריך להבין בכלום חוץ מיכולת לאתר ולשבץ את האנשים המכונים בתפקיד הנכון.

לא מדויק, כדי שחברה מתחילה תתקדם, על המנכ"ל לדעת מה קורה בשטח כשהוא הולך לשם לבדו. 

ישנן הרבה חברות אשר איבדו מילונים מכיוון ששלחו אדם חסר ניסיון בשטח לבדוק מכרז. 

וכאשר חסר הניסיון אמר שזה מכרז טוב ואפשר להרוויח קרה ההפך. 

כי בכנות, אם המנכ"ל לא יודע את מה שהעובד הפשוט יודע אז החברה הולכת לטמיון. 

 

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

גם לא מדויק. בנין זה דבר מורכב ויש לא מעט שינויים עם השנים.

השינויים אינם מהירים כמו ההייטק, ישנם תקנות חדשות פה ושם, אבל לרוב הידע המקצועי לא השתנה. 

מה שעשו אז, עושים היום בתוספת תקנות בטיחות נוספות. 

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

וגם ביניהם הרבה מאוד גומרים בפשיטת רגל בלי החסכונות ועם חובות. לא סתם לא כל פועל בנין נהיה קבלן.

פשיטת רגל יכולה לקרות גם לאדם בעל הידע הפיננסי הרחב ביותר, כתבתי מס' הודעות גם בשרשורים אחרים על חוסר ההגינות כלפי בעלי עסקים. 

ישנם גם מהנדסים שפשטו רגל, אפילו פישמן פשט רגל והוא היה הכי חזק בארץ. 

להגיד שמישהו יפשוט רגל רק בגלל שהוא חסר תעודת נייר לא בהכרח נכון, אבל גם לא בהכרח לא נכון. 

זה נושא עמום לדעתי. 

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Potato כתב:

אולי במשרדים ממשלתיים....

בסטרטאפים(לפחות בתחום המכשור הרפואי שאני קצת מכיר) המנכל הוא גם איש מקצוע עם נסיון רב.

 

אני עכשיו מריץ סטארטאפ בתחום שלי וזו חברה שאני לא מתכוון לנהל בגלל חוסר זמן (סטארטאפ עם שותפים ובגלל זה בחברה נפרדת). לקחנו מנכל שהוא עם אוריינטציה שיווקית ולא מבין כלום במוצר וזה מוכיח את עצמו.

 

אנחנו הגב המקצועי והוא איש הארגון והניהול. 

 

 

לפני 11 שעות, חולה רכב#1 כתב:

 

חושים זה דבר מצויין, ולבעל החושים הנ"ל אני מצדיע וגם קצת אכול קנאה. 

אבל, ניהול עסק אין משמעותו "בוא נפנה לרשם החברות ונפתח עסק למרות שאנחנו לא מכירים את השוק טוב".

ניהול עסק זה א' כל לדעת לפתור בעיות בתחום אליו אתה נכנס. 

לבצע עבודה לפי תוכניות כל אחד יכול, לפתור בעיות זה סיפור אחר.

וכאן ידידי, נושא הניסיון משחק תפקיד לא קטן. 

יש כל מיני סגנונות ניהול. יש את זה שהמנכל הוא האלוהים של הארגון גם מקצועית וגם ניהולית (כמו אצלי למשל פרט לנושא השיווק והמכירות שדם לאיש המכירות יש אוטונומיה מוחלטת רק עם הגדרת גבולות גיזרה שלי) ויש כמו אצל המתחרים שלי שהוא איש ארגון וכספים שלא מבין כלום טכנית.

 

אז אצלי יש הרבה יותר ידע, פיתוח ופטנטים ואצלהם המאזנים נראים יותר יפה. בשורה התחתונה שנינו חיים טוב וכל אחד שם את הדגשים על מה שקרוב לליבו.

לפני 11 שעות, חולה רכב#1 כתב:

 

לא מדויק, כדי שחברה מתחילה תתקדם, על המנכ"ל לדעת מה קורה בשטח כשהוא הולך לשם לבדו. 

ישנן הרבה חברות אשר איבדו מילונים מכיוון ששלחו אדם חסר ניסיון בשטח לבדוק מכרז. 

וכאשר חסר הניסיון אמר שזה מכרז טוב ואפשר להרוויח קרה ההפך. 

כי בכנות, אם המנכ"ל לא יודע את מה שהעובד הפשוט יודע אז החברה הולכת לטמיון. 

שוב, מאוד תלוי במבנה הארגוני.

 

מנכל אלקטרה למשל לא מבין בבנית מכוני טיהור ואני לא יודע מה הוא מבין במזגנים אבל עדיין הוא מצליח יפה בשני התחומים.

לפני 11 שעות, חולה רכב#1 כתב:

 

השינויים אינם מהירים כמו ההייטק, ישנם תקנות חדשות פה ושם, אבל לרוב הידע המקצועי לא השתנה. 

מה שעשו אז, עושים היום בתוספת תקנות בטיחות נוספות. 

פחות מתמצא בענף הבניה אבל סתם בוא ניקח בנייה עם תבניות יציקה בשטח. לא זוכר את זה מלפני 30 שנה.

לפני 11 שעות, חולה רכב#1 כתב:

פשיטת רגל יכולה לקרות גם לאדם בעל הידע הפיננסי הרחב ביותר, כתבתי מס' הודעות גם בשרשורים אחרים על חוסר ההגינות כלפי בעלי עסקים. 

ישנם גם מהנדסים שפשטו רגל, אפילו פישמן פשט רגל והוא היה הכי חזק בארץ. 

להגיד שמישהו יפשוט רגל רק בגלל שהוא חסר תעודת נייר לא בהכרח נכון, אבל גם לא בהכרח לא נכון. 

זה נושא עמום לדעתי. 

זה ברור לחלוטין ואנחנו ממש לא חלוקים על זה. אני טוען שידע טכני הוא ממש לא ערובה להצלחה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון שלי בגדול נהג לילה צודק, אולי למעט חברות מאוד קטנות.

המנכ"ל שלנו מהנדס מכונות בעברו, בגדול? לא אכפת לו אם הוא מוכר מכשירי סטריליזציה או פופקורן (בהקצנה כן?) אבל זה פשוט לא מעניין.

גם בסטרטאפ שאשתי עובדת בו המנכ"ל הוא בוגר מדעי המחשב בעברו... זה נחמד והכל, אבל הפעם האחרונה שהוא הסתכל על קוד הייתה כנראה לפני 10 שנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עסק עצמאי זו חיה דינאמית, חיה ונושמת, שמשתנה צמידית. אם היא לא משתנה, היא לא שורדת.

לחלק מהעסקים, מתאים הובלה ע"י איש מקצוע; לחלק השני, מתאימה הובלה ע"י איש שיווק\כספים.

כל מקרה לגופו, וכל נקודת זמן לגופה.

כל עוד מי שמוביל את העסק מוביל אותו בנתיבים הנכונים להצלחה (ע"פ המדדים והקריטריונים של העסק עצמו), אין הבדל בשורה התחתונה.

אבל לא תמיד מי שהתחיל מלמטה יוכל להוביל מלמעלה, ולא תמיד מי שיודע להוביל מלמעלה יוכל לעשות את מה שעושים שם למטה. לא חייבת להיות חפיפה.

 

כעצמאי, היה דבר אחד שלא נגעתי בו- הנה"ח. הוצאתי את זה החוצה למי שמבין בזה (רוא"ח). זה לא ב"ליבה" שלי ושל העסק שלי. אני לא מבין בזה. וזה עדיין בוצע.

אותו דבר יכול בקלות לקרות עם מנכ"ל שלוקח שכיר ייעודי למטרה מסויימת (שיווק, רכש, מחסן, WHATEVER).

המנכ"ל לא חייב לדעת איך לתפעל מלגזה או לסדר מחסן מאפס; המחסנאי כן.

 

במקרה שלי הייתי מנכ"ל שכן יודע לתפעל מלגזה :lol:

מה שישה קרא לו: מנכ"ס (מנהל כללי וסבל).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

אני עכשיו מריץ סטארטאפ בתחום שלי וזו חברה שאני לא מתכוון לנהל בגלל חוסר זמן (סטארטאפ עם שותפים ובגלל זה בחברה נפרדת). לקחנו מנכל שהוא עם אוריינטציה שיווקית ולא מבין כלום במוצר וזה מוכיח את עצמו.

 

אנחנו הגב המקצועי והוא איש הארגון והניהול. 

אוקיי ו....?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Blaz00r כתב:

מה ו? רק לטרנספורטר מותר?

אל תגזים, זה בול בנושא ובול בהקשר למה שתפו"א כתב.

  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, BloodFist כתב:

מהניסיון שלי בגדול נהג לילה צודק, אולי למעט חברות מאוד קטנות.

המנכ"ל שלנו מהנדס מכונות בעברו, בגדול? לא אכפת לו אם הוא מוכר מכשירי סטריליזציה או פופקורן (בהקצנה כן?) אבל זה פשוט לא מעניין.

גם בסטרטאפ שאשתי עובדת בו המנכ"ל הוא בוגר מדעי המחשב בעברו... זה נחמד והכל, אבל הפעם האחרונה שהוא הסתכל על קוד הייתה כנראה לפני 10 שנים...

ועדיין,יש לו הבנה טכנית והוא יודע מה הולך בפיתוח,לא כי הוא מעורב בקוד אלא כי הוא יודע איך כותבים קוד/עושים תכן וכו'.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Night Driver דיברתי על ענף הבניין ובמיוחד על חברות שקמות כרגע מהיסוד. 

לא דיברתי על הייטק, לא חברות ביטוח לא דבר אחר מלבד חברת בניין שקמה מהיסוד. 

 

ציינתי כי מנכ"ל חברה קטנה שהוא לרוב הבעלים חייב להבין מה קורה בחברה שלו, משמע אם בעל חברת בניין, הולך לשטח ולא יודע מה צריך לעשות בכל שלב אז שיקפל את הדברים וילך לפשיטת רגל. 

 

אני מבין שישנם מהנדסים ומנהלי עבודה שתפקידם לוודא שהעבודה נעשית כראוי, אולם אם לבעל החברה אין ניסיון קודם ואין ידע מקצועי, הנזק עלול להיות קטסטרופי. 

לצורך ההבהרה, כשאתה נוסע בכביש אתה יודע מה בדיוק עשו מתחת לאספלט כדי שהוא יהיה ראוי לנסיעה ? 

יש כל כך הרבה דברים שאדם חסר ניסון כלל לא יהיה מודע אליהם.

ולפעמים בעל חברה שאינו מנוסה יחשוב כי זו סתם גזילת כסף ממנו ולא יודע שיכול להיווצר אסון אם לא יטפל בעניין.  

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, חולה רכב#1 כתב:

@Night Driver דיברתי על ענף הבניין ובמיוחד על חברות שקמות כרגע מהיסוד. 

לא דיברתי על הייטק, לא חברות ביטוח לא דבר אחר מלבד חברת בניין שקמה מהיסוד. 

 

ציינתי כי מנכ"ל חברה קטנה שהוא לרוב הבעלים חייב להבין מה קורה בחברה שלו, משמע אם בעל חברת בניין, הולך לשטח ולא יודע מה צריך לעשות בכל שלב אז שיקפל את הדברים וילך לפשיטת רגל. 

בארגונים רזים חוסכים בדרגי ביניים כי פשוט אין תקציב בשבילם ואז המנכל הוא גם מנהל טכני, המהנדס הוא גם מנהל אחזקה ומנהל העבודה הוא גם השליח אבל זה אילוץ ולא אופטימיזציה ניהולית.

 

לפני 23 דקות, חולה רכב#1 כתב:

 

אני מבין שישנם מהנדסים ומנהלי עבודה שתפקידם לוודא שהעבודה נעשית כראוי, אולם אם לבעל החברה אין ניסיון קודם ואין ידע מקצועי, הנזק עלול להיות קטסטרופי. 

לצורך ההבהרה, כשאתה נוסע בכביש אתה יודע מה בדיוק עשו מתחת לאספלט כדי שהוא יהיה ראוי לנסיעה ? 

יש כל כך הרבה דברים שאדם חסר ניסון כלל לא יהיה מודע אליהם.

ולפעמים בעל חברה שאינו מנוסה יחשוב כי זו סתם גזילת כסף ממנו ולא יודע שיכול להיווצר אסון אם לא יטפל בעניין.  

 

במקרה הספציפי שלי אני יודע כי אני חי את תחום התשתיות הרבה שנים אבל גם בתחומים בהם אין לי מושג עושים שיעורי בית ומסתדרים.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, חולה רכב#1 כתב:

 

בגופים גדולים לא משנה את מי תזרוק למעלה העיקר שהוא ידע לייצג את החברה טוב, אבל לא תמיד כך המקרה.

גם לזהות משברים פנים ארגוניים.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמטכ"ל לא צריך לדעת לרוץ עם אפוד ונשק בג׳בלאות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...