Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 18 דקות, Froyne כתב:

שלום חברים,

חבר מתעניין ברכישת טסלה וניסינו למצוא כמה עולה צריכת ה'דלק'-חשמל שלו.

איך זה מחושב וכמה יוצא בכסף לכל קילומטר?

הוא רוצה מודל 3 רגילה או לונג-ריינג' ומתכנן לטעון בעיקר בבית.

תודה רבה.

בסביבות 13 -12 אג' לקילומטר(מנחש) אם אתה דן חסכן. נוסע בעדינות, לא ממהר, לא מפעיל מזגן מרחוק , לא מפעיח סנטרי, יותר מ 90% טעינה בבית השאר בחוץ.

אצלי 14.5 אג' לקמ. בלי להיות דן חסכן. משתמש בכח והרבה,נוסע מהר, מפעיל מזגן שיהיה קריר לפני, מפעיל סנטרי במקומות ציבוריים, 90% טעינה ביתית.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

ברור. לבקש על רכב בן שנתיים 160-170K כשחדש עולה 190K זה די הזוי.
בסוף רכב בן שנתיים הוא עם שנתיים פחות אחריות שבטווח הארוך יכול בהחלט לשחק תפקיד.
הוא נסע 20-30K לפחות.
הצמיגים שלו נסעו והתייבשו וברכב הזה צמיגים זה 3-4K בקלות.
צריך לבדוק אותו ויש תוספת סיכון, תמיד יש סיכוי שתפספס משהו בבדיקה/נפלת על רמאי.

אני בעצמי מגשש כרגע בשוק היד 2 אם יסכימו ל-140K קניתי. מעבר לזה? מעדיף לקנות בפעם הראשונה בחיי רכב חדש.

מצאת משהו? אני מנסה להבין כמה מחיר סביר לטסלה בת שנתיים אחרי כל ההורדות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר זה עניין אישי. בגדול אני עדיין לא מוצא את זה סביר לקנות רכב ב190K, זה המון כסף ואף פעם לא רכשתי רכב כל כך יקר... יש פה גם עניין של תחביב וחווית בעלות שללא ספק נכנס לשיקולים. בנוסף מחירי המכוניות בשוק הזויים אז זה סוג של דיל קרוקודיל.
לגבי יד 2, אישית לא חושב שלחסוך 20-30K כדי לקנות רכב בן שנתיים אחרי כל מה שתיארתי קודם זה מספיק. אני כבר אעדיף חדש. 50K זה כבר פער שאני מוצא אותו כמספיק כדי לרכוש יד 2.
שוב זו רק דעתי ואולי יש אנשים שיעדיפו לחסוך 30K ולקנות מיד 2 רכב בן שנתיים או פשוט הם צריכים רכב עכשיו ואין להם ברירה.
כל אחד ושיקוליו שלו. אני אמשיך להציע לאנשים הצעות "מעליבות" של 140K ולא ממש אכפת לי מה המחיר שהם פירסמו. כן כן לא לא.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, race driver כתב:

לא מבין את הציפיה של הלקוחות שהיצרן ימכור ביוקר כדי שגם הם יוכלו למכור ביוקר.

אם היצרן היה יכול למכור כמות מספקת ביוקר, אין ספק שהוא היה עושה את זה,

אז מה הציפיה ? שישמור על מחיר גבוה גם בלי למכור ?

בבקשה, אף אחד לא מפריע ללקוחות לשמור בעצמם על מחיר גבוה גם בלי למכור.....

זה בעצם המצב כרגע ביד 2.....

 

אני לא מצפה מהיצרן לעלות את המחיר וגם לא מצפה ממנו להוריד את המחיר.

מצפה להשאר סטטי באותו מחיר

ולא לשחק עם המחירים כל שני וחמישי כדי להציל את המניה שלו

  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Guyziv כתב:

 

אני לא מצפה מהיצרן לעלות את המחיר וגם לא מצפה ממנו להוריד את המחיר.

מצפה להשאר סטטי באותו מחיר

ולא לשחק עם המחירים כל שני וחמישי כדי להציל את המניה שלו

אז מה שאתה רוצה בעצם שיצרן רכב ייצר פחות רכבים, אפילו אם יש לו את היכולת לייצר יותר ולמכור ביותר בזול?

אדם סמית מתהפך בקברו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה פספוס מסויים בחלק מהתגובות.

ברור שרכב הוא מוצר צריכה ולא השקעה,

ברור שבשוק חופשי כל אחד ימכור בכמה שבא לו,

ברור שמאסק חושב רק על הרווחים של החברה שלו, 

וכצרכנים אנחנו אמורים לברך על כל הורדת מחיר.

אבל - לקנות עכשיו טסלה זה מצויין, המחיר לא ישחק יותר מידי בהמשך,

אבל מה יהיה עוד חצי שנה כשטסלה תעלה 240?

מי יקנה רכב שיכול לאבד מערכו 25% בחודשיים?

אני לא מבין איך זה עובד למאסק במקומות אחרים בעולם, ואיזה הורדות מחירים הוא כבר עשה בעבר, אבל בישראל שהעיקרון המקודש ביותר הוא לא לצאת פראייר אני חושב שהמון אנשים ימנעו מעיסקאות בגל הבא.

  • אהבתי 1

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אכפת לך? אתה מוכר אחרי חודשיים? לא? אז מה אכפת לך?

 

כל התרבות המטופשת של קנייה-מכירה תוך 1-3 שנים חייבת להפסק. רכב זה לא השקעה. וההפסד בכל מקרה יגיע ל-40% תוך 3 שנים לפחות. אז למה בטסלה יהיה אחרת?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, farkash7 כתב:

"מיכל מלא" זה 57~ קילווואט.
מחיר קילווואט זה 60~ אגורות.

 

זה אומר בערך 35 ש"ח לסוללה מלאה.

אם הבנתי נכון הטווח המעשי הוא בערך 400 ק"מ (?) מה שאמור להשאיר אותנו עם עודף מ-9 אגורות לק"מ.

בעל הניסיון @Uri-G טוען ל-14.5 מה שאומר שהטווח בשימוש כזה אמור להיות בערך 250 ק"מ, שזה נשמע מעט מאוד יחסית.

אורי, כמה ק"מ אתה מקבל בפועל בין טעינות?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, - XM - כתב:

יש פה פספוס מסויים בחלק מהתגובות.

ברור שרכב הוא מוצר צריכה ולא השקעה,

ברור שבשוק חופשי כל אחד ימכור בכמה שבא לו,

ברור שמאסק חושב רק על הרווחים של החברה שלו, 

וכצרכנים אנחנו אמורים לברך על כל הורדת מחיר.

אבל - לקנות עכשיו טסלה זה מצויין, המחיר לא ישחק יותר מידי בהמשך,

אבל מה יהיה עוד חצי שנה כשטסלה תעלה 240?

מי יקנה רכב שיכול לאבד מערכו 25% בחודשיים?

אני לא מבין איך זה עובד למאסק במקומות אחרים בעולם, ואיזה הורדות מחירים הוא כבר עשה בעבר, אבל בישראל שהעיקרון המקודש ביותר הוא לא לצאת פראייר אני חושב שהמון אנשים ימנעו מעיסקאות בגל הבא.

 

טסלה עלתה 225 כי הייתה קטסטרופה בעולם. אנשים מכרו רכבים משומשים במחיר גבוה מרכבים חדשים כי זמני אספקה הגיעו לשנה ויותר.בטסלה זה היה בכלל פסיכי. אלון מאסק צייץ כמה פעמים אז שמבחינתו מחירי טסלה יקרים מידיי.

 

צריך להבין שלחברת רכב למכור רכבים שנה קדימה מגלם סיכון גבוה, בייחוד בתחום הרכב החשמלי שמבוסס על הרבה טכנולוגיה וחומרים אקזוטיים לסוללות. בארה"ב לדוגמה דילרים של כלל חברות הרכב, שלהם יש חופש תמכור ברכבים, מכרו רכבים במחיר גבוה מ msrp של היצרנים באותה תקופה. 

 

אם תהיה עוד קטסטרופה ולא יהיו רכבים חדשים, תאמין לי שאנשים יקנו טסלה ב 240 כי האופציה האחרת תהיה לשלם יותר כסף לרכב משומש, טסלה או אחר, כי פשוט לא יהיו רכבים.

לפני 13 דקות, Froyne כתב:

 

זה אומר בערך 35 ש"ח לסוללה מלאה.

אם הבנתי נכון הטווח המעשי הוא בערך 400 ק"מ (?) מה שאמור להשאיר אותנו עם עודף מ-9 אגורות לק"מ.

בעל הניסיון @Uri-G טוען ל-14.5 מה שאומר שהטווח בשימוש כזה אמור להיות בערך 250 ק"מ, שזה נשמע מעט מאוד יחסית.

אורי, כמה ק"מ אתה מקבל בפועל בין טעינות?

תקרא מה שכתבתי. 

לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

בסביבות 13 -12 אג' לקילומטר(מנחש) אם אתה דן חסכן. נוסע בעדינות, לא ממהר, לא מפעיל מזגן מרחוק , לא מפעיח סנטרי, יותר מ 90% טעינה בבית השאר בחוץ.

אצלי 14.5 אג' לקמ. בלי להיות דן חסכן. משתמש בכח והרבה,נוסע מהר, מפעיל מזגן שיהיה קריר לפני, מפעיל סנטרי במקומות ציבוריים, 90% טעינה ביתית.

זה כולל עלויות של טעינה ציבורית ,שימושים שלא קשורים לנסיעה ונהיגה במהירויות גבוהות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

אז מה שאתה רוצה בעצם שיצרן רכב ייצר פחות רכבים, אפילו אם יש לו את היכולת לייצר יותר ולמכור ביותר בזול?

אדם סמית מתהפך בקברו.

אם כבר אנחנו בענייני אדם סמית, אז הסיבה להורדות מינואר עד עכשיו היא לא הגדלת כושר הייצור; הרי אם הביקוש היה הרבה יותר גדול מההיצע, כפי שטסלה היתה רגילה בשנים האחרונות, היו יכולים להמשיך למכור באותם מחירים, ולהרויח הרבה יותר בשורה התחתונה כי הם ייצרו יותר.

הסיבה להורדות היתה ירידה יחסית של הביקוש מול ההיצע (במונחים מספריים, במקום שהמלאי שלהם יספיק לחודש של מכירות (תלוי בדגם), ירידה בביקוש היחסי גרמה לו להספיק ל- 3-4 חודשים.) זה קרה פשוט כי יש יותר תחרות, ישירה ועקיפה, בכל העולם, כולל בשוק העיקרי בארה״ב:

בגיזרת הקרוסאוברים שמתחרים ב-Y, פורד התגברו על בעיות ייצור של ה-Mach-E, קיה התחילו לספק מספרים משמעותיים של ה-EV6, ופולקסוואגן התחילה לייצר את ה-ID.4 בארה״ב; היו גם מכירות (לא גדולות בינתיים, אבל עדיין) של ה-bZ4X, הסובארו המקביל, ה-ID.5, האאודי Q4 e-tron. מכיר אמריקאים  שחיכו לאאודי הרבה זמן ולו לא היה קיים היו קונםי את ה-Y.

בגיזרת הסדאנים, המודל 3 היה די בודד עד עכשיו (פרט לכמה דגמים סיניים זולים). עכשיו יש גם את היונדאי Ioniq 6, הדגם המקביל של VAG לקראת השקה, וה-BYD Seal כבר נמכר בסין ונמצא לקראת השקה באירופה.
בגזרות הדגמים היקרים יותר, ה-X וה-S לא מגדילים מכירות -- יש דגמים מתחרים של מרצדס שנמכרים יפה (גם סדאן, גם SUV), של NIO וכו׳.

מבחינת תחרות עקיפה, ליצרנים האירופים יש עכשיו דגמים יותר קטנים בסגמנט C שיותר אטרקטיווים לחלק מהקהל באירופה: ה-ID.3, המגאן החשמלי, ה-C4 החשמלי וכו׳; ה-308 החשמלי עומד להתחיל להימכר, כולל בגירסת סטיישן.

כל זה משפיע על הביקוש.
 

לפני כשעה, Froyne כתב:

 

זה אומר בערך 35 ש"ח לסוללה מלאה.

אם הבנתי נכון הטווח המעשי הוא בערך 400 ק"מ (?) מה שאמור להשאיר אותנו עם עודף מ-9 אגורות לק"מ.

בעל הניסיון @Uri-G טוען ל-14.5 מה שאומר שהטווח בשימוש כזה אמור להיות בערך 250 ק"מ, שזה נשמע מעט מאוד יחסית.

אורי, כמה ק"מ אתה מקבל בפועל בין טעינות?

בדגם הטווח הרגיל (למיטב ידיעתי, מה שמגיע לארץ מיוצר רק בסין, עם סוללת LFP) הקיבולת היא 55 קוט״ש ברוטו, ו-52.5 קוט״ש נטו. לחשב ״מיכל מלא״ מ-0 צריך להשתמש במספר האחרון, אבל גם לקחת בחשבון אובדן אנרגיה בתהליך הטעינה (תלוי במטען 5-10%).
בדגם ה-LR, הקיבולת נטו היא 75 קוט״ש. יש גם גירסה עם קצת פחות קיבולת בשווקים מסויימים, ולפי EV-database אי אפשר לדעת מראש מה מקבלים באירופה. לא יודע מה מספקים בארץ.
בכל מקרה, ניראה לי הכי פשוט להשתמש בתחשיב של @Uri-G, של מחיר אנרגיה לק״מ. אם אתה צרכן ביתי טיפוסי, ותהיה לך עמדת טעינה ביתית, אכן 90% מהטעינה תיעשה בבית.
זה שמדווחים רוב בעלי החשמליות שלא משתמשים ברכב למטרות הובלה מקצועית: יוממות עירונית/פרברית, מדי כמה שבועות נסיעה בין עירונית בינונית לבקר משפחה/חברים, ופעמיים בשנה חופשה בצפון/אילת.
כן חשוב להעריך מראש את אורך הנסיעות הצפויות, כדי להחליט בין LR Dual Motor ל-SR; ההבדל במחיר משמעותי, ומעט מאד אנשים בארץ צריכים הנעה כפולה לשימושים רגילים.
ירידת הקיבולת לאורך זמן לא אמורה להיות שיקול להזמין סוללה גדולה יותר: בטסלות, באופן די עקבי, הירידה היא רק 1-2% בשנה.
בינתיים גם ברוב חשמליות האחרות, אבל יש יותר נסיון ארוך-טווח עם טסלות.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, PinkDolphin כתב:

בדגם ה-LR, הקיבולת נטו היא 75 קוט״ש.

ממה שהבנתי טסלה ממליצים להטעין את הLR רק עד 90% מה שפוגם בטווח.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, PinkDolphin כתב:

אם כבר אנחנו בענייני אדם סמית, אז הסיבה להורדות מינואר עד עכשיו היא לא הגדלת כושר הייצור; הרי אם הביקוש היה הרבה יותר גדול מההיצע, כפי שטסלה היתה רגילה בשנים האחרונות, היו יכולים להמשיך למכור באותם מחירים, ולהרויח הרבה יותר בשורה התחתונה כי הם ייצרו יותר

מתוך אחד  הדיווחים הכלכליים שאני מקבל:

"נתוני המסירות של טסלה לרבעון הראשון של שנת 2023 פורסמו - שיא מסירות חדש! 

טסלה מסרה 422,875 רכבים ברבעון הראשון, מעבר לקונצנזוס האנליסטים שעמד על 421,000 
הנתון משקף גדילה שנתית של 36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד"

 

איך גדילה של 36% היא לא הגדלת כושר ייצור? למען האמת טסלה ייצרה אפילו יותר. כמה חברות רכב מצליחות להגדיל את כלל כושר הייצור שלהם ב 36% תוך שנה?

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Uri-G כתב:

מתוך אחד  הדיווחים הכלכליים שאני מקבל:

"נתוני המסירות של טסלה לרבעון הראשון של שנת 2023 פורסמו - שיא מסירות חדש! 

טסלה מסרה 422,875 רכבים ברבעון הראשון, מעבר לקונצנזוס האנליסטים שעמד על 421,000 
הנתון משקף גדילה שנתית של 36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד"

 

איך גדילה של 36% היא לא הגדלת כושר ייצור? למען האמת טסלה ייצרה אפילו יותר. כמה חברות רכב מצליחות להגדיל את כלל כושר הייצור שלהם ב 36% תוך שנה?

לא אמרתי שהם לא הגדילו את כושר הייצור. היו לא מעט כתבות על זה (למשל, הוספת shift למפעל בברלין), והם בהחלט הגדילו מכירות באופן אבסולוטי (לא של ה-X/S, למיטב הבנתי) -- זה בנתונים שלהם, ואין מחלוקת על זה.
העניין הוא שכדי למכור את הכמויות האלה ברבעון, הם היו צריכים להוריד מחירים בתחילתו במידה מאד משמעותית, ואח״כ כמה פעמים נוספות.
אחרת, כמו שאמרתי בפוסט הקודם, אם הביקוש היה עדיין גבוה יותר מהייצור המוגדל, כפי שהם היו רגילים עד תחילת השנה, למה שיורידו מחירים?
עוד שינוי שהם עכשיו עשו בארה״ב: הם פתחו למכירה רשמית באתר דגם Y SR RWD, שהיה זמין רק בהזמנה טלפונית ליודעי דבר ולא פורסם אף פעם. למה? שוב, זה דגם יותר זול, ולא כל הלקוחות צריכים LR או AWD, והם כנראה צריכים להתגמש כדי שיקנו מספיק.
ובאירופה גם עכשיו פעם ראשונה שיש דגם של המודל 3 LR RWD -- כי לא כולם שם רוצים AWD (רק ל-13% מהרכבים באירופה יש, מול יותר מחצי בארה״ב, כי לכל ה-SUVs והטנדרים הגדולים יש).

אז למה ירד הביקוש היחסי? בגלל תחרות. נתח השוק שלהם בארה״ב ובשווקים אחרים יורד בהתמדה, למרות גידול במכירות, כי יש עליה בהיצע של יצרנים אחרים, והשוק כולו גדֵל יותר מהמכירות של טסלה. אין סתירה.
אצלנו מחיר המודל 3 הבסיסי ירד עכשיו ב-25% -- ירידת המחיר הכי גדולה שלהם של איזשהו דגם באיזושהי ארץ.
https://insideevs.com/news/662432/more-tesla-price-cuts-10-percent-europe-abroad/
למה? כי הם חושבים שאחרת לא ימכרו כאן מספיק, או שלא יצליחו למכור את הייצור המוגדל.
וזו החלטה של היצרן, לא של יבואן-זכיין שיש לו לפעמים שיקולים נוספים כמו שמירת פער בין מותגים שונים שהוא מוכר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...