Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הפיאט טיפו באופן כללי?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2448 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אותי מעניין מה דעתך על הטיפו כרכב באופן כללי.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
בדיוק, יוצאים מנקודת הנחה שמי שיש לו רישיון על רכב ידני, יודע לנהוג על ידני.

 

אם יש נזק ברור לקלאץ', יחייבו את השוכר.

 

בהשכרה דרך אופרן (מתווך ישראלי) ניתן לרכוש ביטוח מורחב הכולל החזר נזקים למרכב תחתון ולקלאצ'.

 

 

אותי מעניין מה דעתך על הטיפו כרכב באופן כללי.

 

לא פותח האשכול, אבל ביולי האחרון הייתי באיטליה וגם אני קבלתי פיאט טיפו דיזל ידנית (כאשר הזמנתי רכב מסגנון C3 cross טורבו-בנזין)

ובילתי בחברתה 1500 ק"מ ו9 ימים - כוללים נסיעות בעיר העמוסה, באוטוסטרדה במהירות גבוהה ובהרים בעליות קשוחות.

 

בהחתחלה לא אהבתי את הרכב, הוא הרגיש מגושם וגמלוני (סובייקטבי בשבילי, מגיע מרכב מיני 108 ידנית)

אבל אחרי כמה מאות ק"מ התרגלתי לרכב, והוא הרגיש מצויין

1. מזגן מדהים (ביקרתי בשיאו של גל חום, שהגיע ל45 מעלות...)

2. זמינות כוח מעולה (מנוע 1.6 טורבו דיזל עם 120 כ"ס ומומנט של משאית קטנה)

3. אבזור סביר (היה אנדואיד אוטו וחיישני רוורס, אבל לא הייתה מצלמת רוורס)

4. בידוד רעשים ממוצע

4. צריכת דלק מצויינת - כ1/16 בנסיעה משולבת (אטוסרדה מעל 130 קמ"ש + נסיעות בהרים בעליות קיצוניות בהילוכים הנמוכים

5. מרווחת מאוד נסעתי עם אחי מאחורה - 192 על 100 קילו) שלא התלונן אפילו בניסעות מעל שעה.

פורסם

אנחנו גם שכרנו פיאט טיפו (סטיישן) דיזל באיטליה, הייתה איתנו כמעט שבועיים, עשינו בערך 2000 ק"מ.

 

המזגן אחלה.

 

זמינות הכוח טובה יחסית, אבל פחות אוהב את יחידת הכוח הזאת. מעדיף Blue HDi או TDi, אחר כך DCi ורק אז את המנוע הזה. בעליות תלולות הרגיש לי שהרכב מתקשה לסחוב אפילו בהילוך שני בסביבות 20 קמ"ש. המנוע הרגיש לי פחות גמיש מהמנועים של הצרפתים או אלו של VAG.

 

אבזור בינוני מינוס ברכב שאנחנו קיבלנו - היה אבזור חשמלי מלא, בקרת שיוט, ג'אנטים, פנסי ערפל קדמיים, שליטה מההגה, אבל לא הייתה אפשרות להזרים מוזיקה מהטלפון למערכת, מולטימדיה גם כן לא הייתה, כן היה USB והיה חיבור AUX, בלוטות' עבד רק לשיחות.

 

מסכים עם ay115 לגביי בידוד הרעשים.

 

הופתעתי מהאחיזה של הרכב בסיבובים, על אף שהיה מדובר בגרסת סטיישן, גם בסיבובים חדים הרכב הרגיש יציב למדי.

 

צריכת דלק - 1:17-1:19, ריבוי נסיעות הרריות ובכבישים עם מהירויות נמוכות ובהילוכים נמוכים, מזגן דלוק רוב הזמן. מהירות ממוצעת לפי מחשב הדרך הייתה לרוב 50-60 קמ"ש, לעיתים אפילו פחות מזה (30-35 קמ"ש).

 

נוחות נסיעה סבירה, לא צרפתי אבל גם לא שובר את הגב, יצא לי לבלות לא מעט מאחורי ההגה, אבל גם לשבת במושב הנוסע הקדמי ובמושב האחורי. לא הפריע לי לנהוג שעתיים ברצף. היה לי יותר נוח לשבת מאחורה בטיפו מאשר במאזדה 3 שיש לנו במשפחה.

 

מערכת הסיטי לא הורגשה כמו אצלי בפיאט 500, לא הרגשתי שההגה "מאבד" משקל במהירויות נמוכות כמו ברכב שלי.

 

סך הכול רכב בסדר גמור, לא משהו לרוץ לספר עליו לחבר'ה, אבל במחיר שהוא היה נמכר בארץ, אני חושב שמדובר ברכב לא רע בסך הכול, בטח עדיף על אטראז' או ריו באותו טווח מחיר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

וואו. קיבלתי רכב כזה לכמה ימים מהעבודה והדעה שלי כל כך שונה...

כנראה הדגם הפשוט ביותר, מנוע בנזין 1,600 עם 100 כ"ס ברשיון.

הרכב שייך לחברת ליסינג ועלה לכביש במרץ 2017 והיום הוא עם 77 אלף ק"מ.

 

- המושב לא נוח לי בכלל. לא הצלחתי לכוון אותו לרמת נוחות כלשהי, אחרי נסיעה ארוכה ופקק, קיבלתי כאבים רציניים בחלק האמצעי של הגב וזה לא עבר לי במשך כמה שעות.

 

- כשהתיבה על מצב D, היא ממהרת להעלות הילוכים. טוב לצריכת הדלק אבל רע לסחיבה. אין הרגשת זריזות בכלל. במצב ידני זה טוב יותר ובלוח השעונים מופיע

מס' ההילוך שאני נמצא בו והמלצה להעלות אחד קדימה. שימוש במצב ידני בעזרת ידית ההילוכים עצמה. אין לחצן על הידית או על גלגל ההגה.

 

- מולטימדיה: מסך קטנצ'ק, בטח בהשוואה למקובל בימינו. יש שם אולי 5 אינץ'. הרדיו לא קלט טוב וגם לא הצלחתי לשמור תחנות. מניח שהאפשרות קיימת.

מה שהכי הפריע לי: לא הצלחתי לכבות את הרדיו מבלי לעבור ל- "מדיה" ואז לעצור את הנגינה שלה. אפשרות אחרת היא לכבות את כל המולטימדיה. איך יוצאים רק מהרדיו ומשאירים את המולטימדיה עובדת? וגם אין מצלמת רוורס.

 

- רמקולים ושמע: די צורם. הרבה צלילים ומוזיקה בכללי נשמעה די רע. ולא הגברתי מעבר ל 20. אולי זה הרבה ברכב הזה וצריך מגבר.

 

- דוושת הבלמים צרה יותר מבכל רכב אוטומטי שנהגתי בו. לא הפריע לי, אבל שמתי לב לזה. למה?

 

- מתגי החלונות מאווודדד רחוקים מהאצבעות של יד ימין והם עוד בשיפוע כלפי מטה. בתור בעלים של רכב 3 דלתות ללא חלונות אחוריים שאפשר לפתוח- תמיד נפתחים לי האחוריים כי המתגים של הקדמיים פשוט רחוקים לי מדי. למה זה ככה??

 

- איתות: כשמשתמשים בידית האיתות, הרבה פעמים קרה לי שהבהבתי לנהג שלפני, תוך כדי הפעלת הידית. כנראה משהו שם בהפרדה בין המתגים קצת חופשי. אולי ברכב הספציפי. אולי גם לא.

- מזגן: ידני ופשוט. כמו פעם. עובד טוב, מקרר טוב, אבל כשלוחץ על הפעלת ה AC שבמרכז בורר מהירות המאוורר- כל פאנל הלחצנים של בקרת המזגן זז במקומו. מרגיש זול ופשוט, חיצונית לא נראה שפירקו את זה מתישהו.

 

- התנהגות: יצא לי לקחת סיבוב רציני, הרכב הרגיש רוכן אבל נשאר בתוך קווי הנתיב. הופתעתי לראות את המהירות 70 על השעון. באמת הפתיעה אותי היציבות שלה במהירות הזו בתוך הסיבוב. בנהיגה בקו ישר עד 120 קמ"ש היא מרגישה סבירה. נוסעת וזהו. מעל המהירות הזו וצפונה, הורגשו רעידות מאוד חזקות בהגה, כנראה שזה לא צריך להיות ככה ושמשהו שם לא ישר. מצד שני- היא לא מיועדת לדברים האלו.

 

אני לא אהבתי אותה ולא מוצא סיבה לקנות אותה לעצמי.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
וואו. קיבלתי רכב כזה לכמה ימים מהעבודה והדעה שלי כל כך שונה...

כנראה הדגם הפשוט ביותר, מנוע בנזין 1,600 עם 100 כ"ס ברשיון.

להשוות בנזין אטמוספרי אוטומטי לדיזל ידני?

פשוט נסעת על רכב אחר...

פורסם

יש לי רכב כנ"ל

וואו. קיבלתי רכב כזה לכמה ימים מהעבודה והדעה שלי כל כך שונה...

כנראה הדגם הפשוט ביותר, מנוע בנזין 1,600 עם 100 כ"ס ברשיון.

הרכב שייך לחברת ליסינג ועלה לכביש במרץ 2017 והיום הוא עם 77 אלף ק"מ.

בעלות פרטית, אצלי עשה כעשירית מזה.

- המושב לא נוח לי בכלל. לא הצלחתי לכוון אותו לרמת נוחות כלשהי, אחרי נסיעה ארוכה ופקק, קיבלתי כאבים רציניים בחלק האמצעי של הגב וזה לא עבר לי במשך כמה שעות.

לדעתי נוח, בנוסף אפשרות כיוונון מלאה של גלגל ההגה למעלה/למטה וקדימה/אחורה מאפשר מיקום נוח של הגוף ותנוחת נהיגה.

- כשהתיבה על מצב D, היא ממהרת להעלות הילוכים. טוב לצריכת הדלק אבל רע לסחיבה. אין הרגשת זריזות בכלל. במצב ידני זה טוב יותר ובלוח השעונים מופיע

מס' ההילוך שאני נמצא בו והמלצה להעלות אחד קדימה. שימוש במצב ידני בעזרת ידית ההילוכים עצמה. אין לחצן על הידית או על גלגל ההגה.

לחיצה חזקה על דוושת הגז והרכב אף מושך את ההילוך מעבר למה שהייתי מושך בעצמי. לדעתי זריז, ברמזורים ובכביש אם כבר אחרים נותנים לי תחושה שהם מעכבים אותי, למעט כמובן רכבים ספורטיבים למינהם.

- מולטימדיה: מסך קטנצ'ק, בטח בהשוואה למקובל בימינו. יש שם אולי 5 אינץ'. הרדיו לא קלט טוב וגם לא הצלחתי לשמור תחנות. מניח שהאפשרות קיימת.

אני החלפתי מערכת דיי מהר, אבל גם במקורי קלט טוב, מסך מקורי קטן אכן.

מה שהכי הפריע לי: לא הצלחתי לכבות את הרדיו מבלי לעבור ל- "מדיה" ואז לעצור את הנגינה שלה. אפשרות אחרת היא לכבות את כל המולטימדיה. איך יוצאים רק מהרדיו ומשאירים את המולטימדיה עובדת? וגם אין מצלמת רוורס.

לא מובן הכוונה, אבל כן בטח שאפשר לכבות את הרדיו.

- רמקולים ושמע: די צורם. הרבה צלילים ומוזיקה בכללי נשמעה די רע. ולא הגברתי מעבר ל 20. אולי זה הרבה ברכב הזה וצריך מגבר.

שמיעה טובה, אבל מודה שאני אדיופיל.

- דוושת הבלמים צרה יותר מבכל רכב אוטומטי שנהגתי בו. לא הפריע לי, אבל שמתי לב לזה. למה?

שאתה כותב זאת, נכון.

תמיד נהגתי על ידני כך שהדבר לא מפריע לי, אבל כשקראתי את שכתבת נזכרתי בדוושה שהייתה במזדה 3 שהייתה רחבה מאוד.

- מתגי החלונות מאווודדד רחוקים מהאצבעות של יד ימין והם עוד בשיפוע כלפי מטה. בתור בעלים של רכב 3 דלתות ללא חלונות אחוריים שאפשר לפתוח- תמיד נפתחים לי האחוריים כי המתגים של הקדמיים פשוט רחוקים לי מדי. למה זה ככה??

לדעתי אתה רגיל לרכב אחר, בכל רכב צורת הדלת והמשענת קצת שונים ומכאן מיקום הכפתורים, אישית לא נתקלתי בהפעלה לא נכונה.

- איתות: כשמשתמשים בידית האיתות, הרבה פעמים קרה לי שהבהבתי לנהג שלפני, תוך כדי הפעלת הידית. כנראה משהו שם בהפרדה בין המתגים קצת חופשי. אולי ברכב הספציפי. אולי גם לא.

ממש לא קרה לי, אולי קשור לקילומטרים שהרכב עבר ומכאן לבלאי מוגבר, מעניין אם יש עוד מקרים כנ"ל.

- מזגן: ידני ופשוט. כמו פעם. עובד טוב, מקרר טוב, אבל כשלוחץ על הפעלת ה AC שבמרכז בורר מהירות המאוורר- כל פאנל הלחצנים של בקרת המזגן זז במקומו. מרגיש זול ופשוט, חיצונית לא נראה שפירקו את זה מתישהו.

מזגן מצויין, כבר בדרגה 1 קר, 2 קר מאוד, 3 מתחיל להקפיא את הידיים, מיקום של פתחי המזגן בדיוק מול הידיים. מאידך בגלל שפתחי המזגן נמוכים המולטימדיה עלתה למעלה למיקום יותר נוח לצפייה.

- התנהגות: יצא לי לקחת סיבוב רציני, הרכב הרגיש רוכן אבל נשאר בתוך קווי הנתיב. הופתעתי לראות את המהירות 70 על השעון. באמת הפתיעה אותי היציבות שלה במהירות הזו בתוך הסיבוב. בנהיגה בקו ישר עד 120 קמ"ש היא מרגישה סבירה. נוסעת וזהו. מעל המהירות הזו וצפונה, הורגשו רעידות מאוד חזקות בהגה, כנראה שזה לא צריך להיות ככה ושמשהו שם לא ישר. מצד שני- היא לא מיועדת לדברים האלו.

רכב יציב על הכביש, אך מודה שאני מאתגר אותו פחות מהפאביה (עלק) ספורט שהייתה לי, גם במהירות יותר גבוהה מ 120 קמ"ש לא הרגשתי ברעידות.

אני לא אהבתי אותה ולא מוצא סיבה לקנות אותה לעצמי.

הערותי/הארותי בכחול.

לא יודע אם ליחס חלק מדבריך לק"מ שהרכב עבר או לכך שהרכב ליסינג וכנראה שלא התייחסו אליו כראוי. נכון שרכבי עבר רק עשירית מהק"מ שאתה ציינת, אך גם בשלב זה אינני מזהה משהו רופף או כזה שנראה שיתבלה בעוד 70.000 ק"מ.

נטייה שלי ליחס דברים שציינת להתיחסות קודמת של נהגים לרכיבים ברכב + תחזוקת שבר של חברת הליסינג.

 

אני קניתי את רכבי בינואר 2018 ב 80,500 ש"ח (יד ראשונה אפס ק"מ, עלייה על הכביש ינואר 2018), לדעתי אחד מהרכבים שנותנים את היחס תמורה הטובים שיש בשוק. וככזה אני יכול להמליץ עליו.

×
×
  • תוכן חדש...