Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
לפני 19 שעות, yoni2sh כתב:

 בוא נאמר ככה,אני עדין מחכה להוכחה שקיים מנוע כזה שהגיע ל 120K ללא שום תקלות מיוחדות,לחץ שמן,אכילת שמן,רצועה וכדומה.

עוד לא נתקלתי.

אני אישית ראיתי 2 מנועים גמורים ב 30K ו 50K שהבעלים לא טיפל כמו שצריך

מכיר כמה וכמה כאלה עם מעל 120K.

נא לזכור שיש הרבה אלפים בארץ שלא היתה להם דרמה, והוחלפה רצועה בזמן, ולא כותבים כמונו בפורום....

דוגמא מקרוב:  לבן שלי יש 308 2015 שנקנה ישירות מלובינסקי טרייד עם 90K ק"מ, עבר החלפת רצועה אצלנו סביב 105K, יושב כרגע על 130K ק"מ ואין שום בעיה. מטופל כמובן בזמן עם השמן של TOTAL בתקן החדש.

אכל כמעט 1 ליטר ב-15000 הק"מ בין הטיפולים, שזה לא ממש נורא בפני עצמו, אבל כמובן שחשוב מאד להקפיד לבדוק ולמלא מדי פעם במנוע כזה קטן שבסה"כ צריך פחות מ-4 ליטר כשהוא מלא.

 

אז נכון - קידמה עולה כסף, ואין ספק שמישהו פישל עם הרצועה דור1 - ואכן הייתי ממליץ שלא למתוח את ההחלפות ל-100K ק"מ כפי שממליץ היצרן כרגע (יותר כמו 80K או 4 שנים נשמע  בטוח לפי שיחות עם בעלי מוסכים מומחים).

 

לא מזלזל לרגע בסבלם של אלו שכתבו שהלך אצלם מנוע בגיל צעיר, אבל בגדול נראה שהבעיה מטופלת כמו שצריך ברמת היבואן (שוב, מידע אישי קרוב למערכת) ואין תופעה של זלזול בלקוחות כמו שנתקלים בו אצל השכן הצרפתי מבית קרסו...  

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש בעיה תכנונית במנוע אין ספק אבל כנראה שההיקף שלה לא גדול ודרמטי כמו שמצטייר פה בפורום.

אני גם אישית מכיר מישהו שעובד כנגר מטבחים שיש לו 308SW 2015 יד ראשונה מהחברה עם 200K , ממש רכב עבודה שעובר חיים לא פשוטים.

הוא מטופל אצל גבע אין לו שום בעיה של רצועה שהתפוררה או אכילת שמן ואני שואל אותו כמעט כל שבוע כשנפגשים 😂. אין לו מושג מה אני רוצה ממנו...

נעות בכבישי ארצנו אלפי מכוניות של 3 יצרנים עם המנוע הזה, באירופה נמכרים ממנו מאות אלפים כבר כמה שנים טובות.

אם הבעיה הייתה כל כך דרמטית PSA היו כבר מעדיפים לתכנן ולייצר מנוע חדש. היה יוצא להם הרבה פחות יקר מלהחליף כל כך הרבה מנועים על חשבונם ושלא נדבר על הפגיעה במוניטין.

 

בקיצור, לטפל בפדנטיות במוסך מומחה למנוע, בשמן איכותי בתקן יצרן, להחליף רצועה בזמן ולהקדים מרווח טיפולים. זה בשילוב עם קצת מזל המנוע יאריך חיים. אולי לא כמו מקרר יפני אבל לפחות תהנה מהביצועים טובים יחסית וצריכת דלק לא רעה.

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

אז נכון - קידמה עולה כסף, ואין ספק שמישהו פישל עם הרצועה דור1 - ואכן הייתי ממליץ שלא למתוח את ההחלפות ל-100K ק"מ כפי שממליץ היצרן כרגע (יותר כמו 80K או 4 שנים נשמע  בטוח לפי שיחות עם בעלי מוסכים מומחים).

 

 

כמעט כולם מסכימים פה שהרצועה אצלי ואצל עוד 2 חברי פורום(כולם עם סיטרואן סי 3 17-18) היו רצועות דור שני , ואצל שלושתינו הרצועה לא שרדה עד מועד ההחלפה המוצהר( 105 אלף אם אני לא טועה), אז ככה שזה לא שמור רק לדור ראשון. 

 

לפני 9 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

נא לזכור שיש הרבה אלפים בארץ שלא היתה להם דרמה, והוחלפה רצועה בזמן, ולא כותבים כמונו בפורום....

 

תשמע, אני זוכר שראיתי את המכירות של פיזו 308 בארץ בשנים הראשונות שלה. בקושי נמכרו פרטיות, ואלו שכן נמכרו באלפים, הם היו 308 סטיישן לליסינג. אני יכול לספור לך על יד אחת כמה רכבים כאלה ראיתי שנוסעים בכבישים בשנים האחרונות. הדגם הזה פשוט התאדה. אפילו פורד פוקוס  עם הגיר האשפה הרובוטי שלה רואים יותר. 

 

לפני 15 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

לא מזלזל לרגע בסבלם של אלו שכתבו שהלך אצלם מנוע בגיל צעיר, אבל בגדול נראה שהבעיה מטופלת כמו שצריך ברמת היבואן

 

לא הייתי אומר. סיטרואן C3 לא נכנסה בריקול הרצועה, וה-208 כן. למה? כובע. 

לי יש מזל(כניראה, עוד לא קיבלתי את החשבון..), כי אצלי הרכב באחריות, אבל מי שלא באחריות/לא טיפל באדיקות אצל היבואן, יצטרך לשלם אלפי שקלים על החלפת רצועה וניקוי, וגם על נזקים עתידיים.  במשהו שהוא אמור להיות במסגרת ריקול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן לא נכנסה לריקול בגלל שבשנת 2017 אמורה כבר להיות רצועה חדשה, הפיגו הושקה לפני עם רצועת דור 1.

החלטה לא נכונה של היצרן לקביעת הריקול.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי הרצועה המקורית לא דור 1. החלפתי אותה ב-84 אלף ק"מ (4 שנים) והיא לא במצב מדהים. לא בטוח שנגרם נזק, אבל נראה שאם הייתי נצמד להמלצת היצרן/יבואן הייתי אוכל סרט בסוף שנה 5 (ותום האחריות).

 

למהדרין בטיפולים למנוע הרגיש הזה, האם יש טעם להחליף שמן פעמיים בשנה (נסועה שנתית 10-12 אלף ק"מ)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

לא מזלזל לרגע בסבלם של אלו שכתבו שהלך אצלם מנוע בגיל צעיר, אבל בגדול נראה שהבעיה מטופלת כמו שצריך ברמת היבואן (שוב, מידע אישי קרוב למערכת) ואין תופעה של זלזול בלקוחות כמו שנתקלים בו אצל השכן הצרפתי מבית קרסו...  

 

התעלמות מוחלטת מתקופה של מספר שנים שהיבואן הכחיש לחלוטין את נושא התפוררות הרצועה ובעקבות כך רבים הגיעו לגבע ואורן לבדיקות והחלפות.

יש מספיק דוגמאות גם בשרשור הזה וגם באחרים על התנהלות ויחס היבואן בגישה לנזקים ארוכי טווח שנגמרו מהתפוררות הרצועה.

ובנוסך להכל מתנהלת תביעה ייצוגית נגדם.

 

^^^

כל זה עובדות. כי תכף יטענו שאני במסע הכפשה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Renaultrap כתב:

אצלי הרצועה המקורית לא דור 1. החלפתי אותה ב-84 אלף ק"מ (4 שנים) והיא לא במצב מדהים. לא בטוח שנגרם נזק, אבל נראה שאם הייתי נצמד להמלצת היצרן/יבואן הייתי אוכל סרט בסוף שנה 5 (ותום האחריות).

 

למהדרין בטיפולים למנוע הרגיש הזה, האם יש טעם להחליף שמן פעמיים בשנה (נסועה שנתית 10-12 אלף ק"מ)?

 

לפני כשעה, dr6633 כתב:

מצטרף לשאלה שמעליי. עם קקטוס  2020 ונסיעה אפילו פחות מ  10K בשנה, הוחלף שמן בטיפול שנה אבל האם כדאי פעמיים בשנה?

 מציע לבדוק זאת מול מוסך מתמחה, אך בשיחתי עם אורן לא ציין זאת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאישתי C3 שנת 2017 (רצועה דור 2), הקילומטראז נמוך (53,000) והרכב לא עובד קשה (נקנה מהיבואן).

האם כדאי להחליף רצועה בטיפול הקרוב? (אוגוסט) או לחכות ל-6 שנים?

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yuvalganim כתב:

לאישתי C3 שנת 2017 (רצועה דור 2), הקילומטראז נמוך (53,000) והרכב לא עובד קשה (נקנה מהיבואן).

האם כדאי להחליף רצועה בטיפול הקרוב? (אוגוסט) או לחכות ל-6 שנים?

 

אם התכנון להישאר עם הרכב עוד כמה שנים, ב-100% הייתי מחליף את הרצועה.

יש פה בפורום 4 מקרים( כולל אותי) של  סיטרואן סי 3 משנת 17-18 שהיו עניינים עם הרצועה. בסבירות מאוד גבוהה זה יקרה גם לך. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

נא לזכור שיש הרבה אלפים בארץ שלא היתה להם דרמה, והוחלפה רצועה בזמן, ולא כותבים כמונו בפורום....

 

לפני 22 שעות, TZR84 כתב:

יש בעיה תכנונית במנוע אין ספק אבל כנראה שההיקף שלה לא גדול ודרמטי כמו שמצטייר פה בפורום.

 

 

אתם ממשיכים להטעות, וחבל

 

ממליץ לכם לעמוד חודש אחד בפתח של מוסך גבע, ולספור את המכוניות שנכנסות עם תקלת רצועה

 

 

זאת פצצה מתקתקת

 

ימים יגידו

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לענות להם בצורה פשוטה -

אם לא היה כשל תכנוני, למה היצרן האריך אחריות על עניין הרצועה ל-5 שנים ואי אילו קילומטרים?!

 

זה לא מטוב לב, זה לכיסוי תחת מתביעות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, מלטבשי כתב:

צריך לענות להם בצורה פשוטה -

אם לא היה כשל תכנוני, למה היצרן האריך אחריות על עניין הרצועה ל-5 שנים ואי אילו קילומטרים?!

 

זה לא מטוב לב, זה לכיסוי תחת מתביעות

לא ראיתי שהיצרן יצא בהצהרות שהוא נותן אחריות של 5 שנים על הרצועה..איפה זה היה רשום?

 

יותר מזה…אם אני לא מטפל אצל היבואן אז גם תהיה אחריות של 5 שנים?

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שאם תיראה להם שהחלפת שמן לפי התקן הם אמורים, אבל בהחלט יכולים להערים קשיים.

 

איך בדיוק האחריות עובדת?

יש בעיה במנוע תוך 5 שנים ומחליפים מנוע?

הרצועה מתפוררת ומדליקה נורית ומחליפים חינם את הרצועה?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...