Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
לפני 7 שעות, avargel כתב:

אתם ממשיכים להטעות, וחבל

 

ממליץ לכם לעמוד חודש אחד בפתח של מוסך גבע, ולספור את המכוניות שנכנסות עם תקלת רצועה

עם כל הכבוד - גם אתה לא עמדת חודש שם, מן הסתם...

 

אין כאן שום כוונה להטעות, יש כאן דיון בנושא ספציפי שגם לך אין עליו סטטיסטיקות מעבר לנסיונך האישי ועוד מספר אנשים שניתן לספור אותם על יד אחת.

 

אני מנהל שיחות בנושא גם עם גבע ואורן, וגם עם בעלים של מוסך לובינסקי גדול בצפון - כך שכנראה מרוכז אצלי מידע בכמות גדולה יותר. על סמך נסיוני עם עשרות מקרים שידועים לי (לקוחות שלי ושל המוסכים גם יחד) - לא היתה בעית רצועה ולו לאחד מהם.

בציבור הרחב - הבעיה מוכרת ומטופלת, ונכון שיש כאלו שנפלו בין הכסאות ותקנו בעצמם (אגב, היבואן מחזיר למיטב ידיעתי כסף על החלפה פרטית אם תובעים זאת ממנו והרכב עומד בקריטריונים), ונכון שיש כאלו שקיבלו טיפול לא ראוי. אף אחד לא מושלם, ואין לי שום מניות בלובינסקי.

אבל יש לי פרספקטיבה די רחבה על מה שקורה בענף הרכב בארץ, ואין ספק שהטיפול שקיבלו לקוחות PSA היה יכול להיות גרוע בהרבה.

 

נכון מאד להיות זהירים בעת קנייה של רכב משומש עם המנוע הנ"ל, מחירי השוק שלהם גם כך מהווים ערך גבוה לכסף - בתנאי שכל קונה יבדוק את הרכב במוסך שמבין ויקבל תמונה מעודכנת לגבי החלפת הרצועה ומצב המנוע. 

 

זו דעתי האישית ואף אחד לא חייב לקבלה, אבל מכאן ועד לקרא לזה הטעייה המרחק גדול. 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

 

היבואן עובד לפי המתווה הקשוח של היצרן.


הבעיה קיימת בכל העולם. לובינסקי לא יכולים לצאת הדון קישוט וגם לא צריכים להכניס את היד לכיס ולממן באופן פרטי את הכשלים בתיכנון של המנוע.


אני בטוח שאם אתה היית מנכ"ל לובינסקי והחתימה על העו"ש היתה שלך - גם אתה לא היית מכניס את היד לכיס ומממן לכולם את התיקונים על חשבון העו"ש של החברה שלך. היית נותן ליצרן שישבור את הראש גם במחיר שיברחו ממנו לקוחות.
אני בטוח שלא היית ממציא ריקול "פרטי" משלך וקורא לכולם לבוא להחליף רצועות על החשבון שלך.

 

 

יש לי דוגמא הפוכה. 

עבדתי אצל יבואן אופנועים מסויים. התגלה כי באופנוע ספציפי ישנה צמת חשמל קטנה (אאל"ט בצד המגנטו), עטיפת הצמה מתפוררת וחוסמת מעברי שמן. היבואן פנה ליצרן, היצרן סירב להכיר בבעיה ולקחת אחריות.

היבואן פנה לכל בעלי הדגם הספציפי וזימן אותם למוסכי הרשת על מנת שיבצעו חידוש לצמה המדוברת, כל זה על חשבון היבואן ללא השתתפות היצרן.

כשרוצים יש פתרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, RBRB כתב:

 

יש לי דוגמא הפוכה. 

עבדתי אצל יבואן אופנועים מסויים. התגלה כי באופנוע ספציפי ישנה צמת חשמל קטנה (אאל"ט בצד המגנטו), עטיפת הצמה מתפוררת וחוסמת מעברי שמן. היבואן פנה ליצרן, היצרן סירב להכיר בבעיה ולקחת אחריות.

היבואן פנה לכל בעלי הדגם הספציפי וזימן אותם למוסכי הרשת על מנת שיבצעו חידוש לצמה המדוברת, כל זה על חשבון היבואן ללא השתתפות היצרן.

כשרוצים יש פתרונות.

 

וכמה מקרים כאלה אתה מכיר ?
תן לי לענות לך: אחד. זה שעכשיו סיפרת...

אגב, פעם ראשונה שאני שומע שבתוך מנוע של אופנוע עוברת צמת חשמל...

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, הלוחש למכוניות כתב:
לפני 8 שעות, avargel כתב:

רצועה

עם כל הכבוד - גם אתה לא עמדת חודש שם, מן הסתם...

 

אין כאן שום כוונה להטעות, יש כאן דיון בנושא ספציפי שגם לך אין עליו סטטיסטיקות מעבר לנסיונך האישי ועוד מספר אנשים שניתן לספור אותם על יד אחת

 

אני מחזיק 2 מכוניות עםמנןע 1.2 פיורטק, וחקרתי את הנושא רבות

כולל קשר רציף עם משרד עו"ד שמנהל את התביעה הייצוגית

 

*כל פעם* שאני בגבע, וזה אומר לפחות 4 פעמים בשנה, יש שם 2 מכוניות עם תקלת רצועה. בכל זמן נתון.

זה אומר המון.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 17 דקות, איציק נ. כתב:

 

וכמה מקרים כאלה אתה מכיר ?
תן לי לענות לך: אחד. זה שעכשיו סיפרת...

אגב, פעם ראשונה שאני שומע שבתוך מנוע של אופנוע עוברת צמת חשמל...

 

נכון, זה מקרה אחד בלבד שאני מכיר אבל המקרה הזה מראה שעם קצת רצון ופתיחת הכיס אתה יכול לשמור על מוניטין החברה שלך, להוציא את הלקוחות מרוצים ואתה הורג פה בעיה לפני שרוב הלקוחות בכלל נחשפו אליה.

 

לגבי הצמה - זו צמה ממש קטנה של המגנטו. מאוד דומה למה שבתמונה.

Screenshot_20220317-172801.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yulianx כתב:

וצמפיון מזהירים?

קרסו הזהירו?

אף אחד לא מזהיר שאולי יהיו בעיות, אחרת מי יקנה.

 

תיגש לכול סוכנות ונציג המכירות שיגיד לך במקרה הטוב שפעם היו בעיות ויותר אין.

 

שאלתי בטיפול האחרון לגבי הטיימיג את המוסך, איש שירות אמר שאחרי ההחלפה אין בעיות ואף אחד לא חזר עקב צריכת שמן, אממ בסדר.

לפני כמה שנים שאלתי איש מכירות לגבי הDSG, אמר שפעם היו והיום אין יותר.. אממ בסדר.

בלי קשר ליבואנים שכולם כולירות לובינסקי וצ'מפיון כאחת.
הפתרונות ההנדסיים של הגרמנים יותר טובים.
ה DSG עבר תהליך אבולוציה מתמיד עם איזה מליון רויזיות
בטווינצ'ארג'ר (שקרוב ללבי) היו נשברות בוכנות על ימין ועל שמאל
בבוכנות המחוזקות שהיצרן הוציא כתיקון, זה פשוט לא קורה.
המנוע EA888 שבתחילת דרכו סבל מהמון בעיות, בדור האחרון מציג אמינות טובה.
המסקנה האישית שלי, לעולם לא לקנות רכב עם יחידת הנעה חדשה בשוק.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת עצה טובה, אבל מה עושים אם צריך לקנות עכשיו רכב..

תתפשר על משהו שאתה פחות אוהב, או תיקח סיכון?  דילמה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, RBRB כתב:

נכון, זה מקרה אחד בלבד שאני מכיר אבל המקרה הזה מראה שעם קצת רצון ופתיחת הכיס אתה יכול לשמור על מוניטין החברה שלך

כשמדובר על תיקון קטן, סתם כדוגמא 0.1-0.5 שעות עבודה, זה עוד יכול להיות "הגיוני".

כשאתה מדבר פה על טיפול טיימינג שכולל החלפת חלקים וכל קריאת שירות לרכב תעלה לך אלפי שקלים - גם *אתה* לא היית עושה את זה מכיסך.
בכל מקרה מה שאתה מתאר רחוק מלהיות הסטטוס קוו בענף המכוניות גם בישראל וגם בעולם. אף יבואן לא לוקח על עצמו ריקול מכיסו הפרטי.

הבעיה בכל הסיפור הוא לא רק עצם עניין הכשל ברצועה (הראשונה) אלא שאין פה פתרון של זבנג וגמרנו. יש איזושהי בעיה בתכנון של המנוע או בתיכנון של הרצועה (או עצם הבחירה ברצועה - ולא בשרשרת) שגורמת לבעיה הזו, ככל הנראה, לא להעלם.

 

בעיה נוספת היא שיכול להיות שאין פה חקר מספיק מעמיק בשביל להבין את מקור הבעיה.

בהחלט יכול להיות שהרצועה היא לא המקור לכשל - אלא, למשל טבעות הבוכנה, שמאפשרות לדלק לא שרוף להגיע אל חלל השימון בקלות ולגרום, כתוצאה מכך, לנזק רציני לרצועה.

כל זה נאמר על בסיס העובדה שאני נותן קרדיט בסיסי למתכנני הרצועה שבדקו שהיא מתאימה לעבודה בסביבה של שמן מנוע - כאשר, מן הסתם, זליגה של מעט בנזין לתוך חלל השמן הוא משהו וידוע ומוכר - ומן הסתם הבדיקות חייבות לגלות עמידות גם לזה, אבל יש סיכוי שיש כאן סטיה מאוד משמעותית מרמת התיכנון והביצוע - אל מול העבודה של הרצועה בפועל.


איציק
 

לפני 7 דקות, teyal כתב:

המסקנה האישית שלי, לעולם לא לקנות רכב עם יחידת הנעה חדשה בשוק.

👌
באנגלית אומרים Great minds think alike.

(@מלטבשי #$^)*%)$@)#$*)*@#$ 1.5hdi #$(%*#@$(*%(#$/)

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, teyal כתב:

המסקנה האישית שלי, לעולם לא לקנות רכב עם יחידת הנעה חדשה בשוק.


העניין הוא שבניגוד למערכות הנעה אחרות שתקלות הנדסיות נהיו ידועות בהן מיד לאחרת הופעתן בשוק (בין היתר הבעיות שציינת) העניין עם הPURETECH שונה מכיוון שמדובר בבעיה עם מאפיין השהייה של +-5 שנים באותה נימה זה יכל להיות 7-8 שנים... והיום קשה למצוא רכב שיחידת ההנעה שלו בת יותר מ7 שנים בשוק.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, אמנם זה כבר פחות רלוונטי, כי אני לא חושב שיש מישהו שחושב שרצועה דור 2 חסינה לבעיות ההתפוררות, אבל הצצתי היום בפתח המילוי לראות את הרצועה(אחרי ההחלפה לרצועה החדשה) והיא ניראת זהה לגמרי לרצועה שהייתה לי. 

ככה שב-99 אחוז זאת לא הייתה רצועת דור 1. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלך זה כבר בטח הדור 3..😁

אותו הרכב חומרים אבל של יצרן שונה.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהמצב בחו"ל שונה. גם שם סיפורי זוועה בפורומים והרבה משלמים מכיסם וכועסים. עוד סיפור גבע: עברתי אצלו (בשביל חבר פורום). בזמן שאני ממתין,  נכנס ככה סתם בנאדם עם פתק קטן ושואל כמה המק"ט הזה יעלה פה. רונן מציץ בפתק הקטן ומזהה בכתב יד מק"ט רצועת תזמון כמובן. רונן ישר אמור לו: זה לא רק הרצועה , תביא את הרכב לבדיקה ונדע... מסכן הבחור. עוד לא מבין מה מצפה לו. 

 

עריכה אחרונה על ידי save
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, yoni2sh כתב:

אולי מילה טובה על הפיורטק ?

סיימתי עכשיו 100 ק״מ,כביש 2,קצת פקקים באמצע,רוב הנסיעה ב 100 קמ״ש

 

42247952-2194-4151-BA8B-0A5364C3CA19.jpeg

F2C6DFD6-FBA5-4E68-8187-CA2F8ED572B5.jpeg

תקלה בשעון של הדלק? 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...