Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים ממשיכים לרכוש רכבים עם גיר רובוטי?


Michael01
שימו לב! השרשור הזה בן 2125 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי אני לא הבנתי, תוכל להסביר שוב למה זה מגביל אותך מבחינת שמירת מרחק ? או שאנסה שוב, אתה שומר מרחק עודף מהרכב שלפניך, רק כדי לחסוך מעצמך העברת הילוכים ? זו הכוונה ?

 

לא הבנתי את כוונתך כלל.

אני אצלם את הדרך בפקק הבא שאהיה בו, ואגיד בקול כל פעם שאני מעביר הילוך, אולי זה יהיה מובן לכמה אנשים פה בכל אופן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שומר מרחק כי במידה ולא אשמור אצטרך לבלום, להכניס קלאץ ולעצור עצירה מוחלטת לעיתים קרובות, או במקרה אחר לשמור על קלאץ בתנועה: לחוצה או חצי קלאץ.

במידה ואני שומר מרחק אין בכלל התקדמות של חצי קלאץ, זה דבר ראשון. דבר שני אני יכול להמשיך לגלוש בהילוך גם כשהנהג שלפניי מאט.

אני עושה את זה כל בוקר כבר שנים ואף פעם לא קרה שנכנסו יותר מדי אנשים ברווח הזה, וכשנכנסים - שיהנו, אני שומר מרחק גם מהם... אני עדיין מתקדם ולא נשאר במקום, אם הם לא יכנסו מלפניי הם יכנסו 4 רכבים מלפניי.

אולי אני לא הבנתי, תוכל להסביר שוב למה זה מגביל אותך מבחינת שמירת מרחק ? או שאנסה שוב, אתה שומר מרחק עודף מהרכב שלפניך, רק כדי לחסוך מעצמך העברת הילוכים ? זו הכוונה ?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להסביר אבל אתה תבין אותי, אני משחרר קלאץ' מהר ככל האפשר (לא זורק), משתדל לא להחזיק חצי קלאץ' בכלל, זה קורה אחרי שהמוח הספיק לאמוד את המרחק מהרכב שלפני, אם הוא קרוב אני חוזר להפרדה מלאה (קלאץ' לחוץ) ועובר ל'גלישה'. אם אמדת מרחק נכון ופתחת מצערת באופן מבוקר ובהתאם למצב התנועה שלפניך, השימוש בדוושת הבלם יהיה מינימלי.

 

אם נכנס רכב בינכם, תצטרך לבלום קצת יותר חזק ויותר מהר, זה הגיוני בלי קשר לגיר כזה או אחר. אם ה'גלישה' מהירה מספיק כדי לעבור להילוך השני, אני כבר שם בהפרדה מלאה מוכן לבאות, אם התנועה זורמת, מצמיד שוב וחוזר חלילה.

עריכה אחרונה על ידי אשרי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשרכב נכנס ביניכם הוא נכנס בתנועה, לכן אתה יכול להתכונן מראש ולהאט את מהירותך במקום להגיע לעצירה מלאה או לחיצה מלאה על הבלם.

אני יכול להעיד שאני לוחץ על הברקס פחות מ10 פעמים בשעות הבוקר (9~) בקטע מאם המושבות עד ליציאה לבני ברק גבעת שמואל

קשה להסביר אבל אתה תבין אותי, אני משחרר קלאץ' מהר ככל האפשר (לא זורק), משתדל לא להחזיק חצי קלאץ' בכלל, זה קורה אחרי שהמוח הספיק לאמוד את המרחק של הרכב שלפני, אם הוא קרוב אני חוזר להפרדה מלאה (קלאץ' לחוץ) ועובר ל'גלישה'. אם אמדת מרחק נכון ופתחת מצערת באופן מבוקר ובהתאם למצב התנועה שלפניך, השימוש בדוושת הבלם יהיה מינימלי.

 

אם נכנס רכב בינכם, תצטרך לבלום קצת יותר חזק ויותר מהר, זה הגיוני בלי קשר לגיר כזה או אחר. אם ה'גלישה' מהירה מספיק כדי לעבור להילוך השני, אני כבר שם בהפרדה מלאה מוכן לבאות, אם התנועה זורמת, מצמיד שוב וחוזר חלילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שברכב אוטומטי פלנטרי, עם גיר 'לא חכם' תלחץ על הברקס לא פחות במקרה הטוב, אלא אם אתה משתמש באופציות נוספות ל D.

גם כשרכב נכנס ביניכם הוא נכנס בתנועה, לכן אתה יכול להתכונן מראש ולהאט את מהירותך במקום להגיע לעצירה מלאה או לחיצה מלאה על הבלם.

אני יכול להעיד שאני לוחץ על הברקס פחות מ10 פעמים בשעות הבוקר (9~) בקטע מאם המושבות עד ליציאה לבני ברק גבעת שמואל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שברכב אוטומטי פלנטרי, עם גיר 'לא חכם' תלחץ על הברקס לא פחות במקרה הטוב, אלא אם אתה משתמש באופציות נוספות ל D.

לא הבנתי מה הבעיה, זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד, שעם תכנון נכון, נהיגה בידני לא גוררת יותר פעולות מנהיגה באוטומט, צריך להפעיל קצת את הראש, ואז מתרגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אנשים ממשיכים לרכוש מכוניות עם גיר רובוטי?

 

1. הוא נותן ביצועים יותר טובים מגיר אוטומטי רגיל (ובהרבה מהמקרים גם מדגמים ידניים)

2. הוא יותר חסכוני בדלק.

3. רוב הרוכשים מתרכזים בעובדה שאין מצמד.

4. למרות התמונה שעלולה להצטייר משרשורים כאן בפורום, רוב המכוניות עם גירים חד, ודו-מצמדיים מראים אמינות טובה בהחלט, ואין סיבה לא לרכשם.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו 'קול' :)

רציתי להגיד שאני לא שומר מרחק עודף ברכב ידני כדי לצמצם שימוש בדוושת הבלם, לא מרגיש הבדל בין זה לבין הפלנטרי הטיפש שלי, להיפך, המון 'ברקסים' מיותרים ושזוגתי הביאה איזה בירה, עם שם שכל מה שאני זוכר ממנו זה מרסדס, יחידה בודדת 'שברה אותי', לילה טוב ידידי, אני יוצא עם הכלב, ידני זה הכי ואפשר ורצוי למחוק, פה זה לא צ'ט :)

 

לא הבנתי מה הבעיה, זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד, שעם תכנון נכון, נהיגה בידני לא גוררת יותר פעולות מנהיגה באוטומט, צריך להפעיל קצת את הראש, ואז מתרגלים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אנשים ממשיכים לרכוש מכוניות עם גיר רובוטי?

 

1. הוא נותן ביצועים יותר טובים מגיר אוטומטי רגיל (ובהרבה מהמקרים גם מדגמים ידניים)

2. הוא יותר חסכוני בדלק.

3. רוב הרוכשים מתרכזים בעובדה שאין מצמד.

4. למרות התמונה שעלולה להצטייר משרשורים כאן בפורום, רוב המכוניות עם גירים חד, ודו-מצמדיים מראים אמינות טובה בהחלט, ואין סיבה לא לרכשם.

 

חוץ מזה שהטכנולוגיה הזאת של גיר רובוטי עדיין יחסית חדשה. עם עוד קצת ליטוש ושיפורים במנגנונים, גיר רובוטי יכול ליהנות משני העולמות של אוטומט וידני ולהפגין אמינות גבוהה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלת״ק -

יש כאן ערבוב בין הגירים, שכן יש גיר רובוטי חד-מצמדי ויש דו-מצמדי.

בנוסף יש גירים אמינים יותר, ויש פחות. ההכללה כאילו כל הרובוטים מקשה אחת מתאימה יותר לפורום טמקא מפורום רכב (ומזכירה קצת את ״כל היפניות אמינות״ או ״כל הצרפתיות אשפה״ ושאר הסטיגמות). שימו לב שאפילו לאותה קבוצת גירים יש פער בין טכנולוגיות שונות (לדוגמא: DSG6 ״רטוב״ לעומת DSG7 ״יבש״).

 

באופן אישי אני לא מתחבר לגירים אוטומטיים מלכתחילה ולכן תמיד משתדל לרכוש ידני, אבל אם לא תהיה ברירה והרכב שארצה יהיה אוטומט בלבד - אעדיף גירים רובוטיים לרוב (להוציא ZF8 המופלאה) בגלל תגובתיות המצערת, והביצועים של הגירים הדו-מצמדיים. לצורך העניין, אהבתי יותר את תפעול הגיר החד מצמדי בבראבו ז״ל, מאשר הגירים הפלנטריים במזדה 3 / i30 דאז.

 

עם זאת, כאשר אני רוכש רכב עבור אשתי, אם אין ידני אעדיף גירים פלנטריים רגילים. אותו כנ״ל כשמתייעצים איתי עבור רכב A-->B.

 

בסופו של יום - כל מקרה לגופו. יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן, והשאלה היא לא ״מה עדיף״ אלא ״מה עדיף עבור שימוש/העדפות של X״.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעל 20 שנה אני נוהג, כ 800 אלף ק"מ על ידני ואולי 5000 ק"מ במצטבר על אוטומטי. לא הבנתי עדיין על איזה "פינוק" מדברים.

 

זה כי התרגלת בשנים האחרונות ל טורבו דיזל, שמניסיון אישי הוא מפחית מהצורך בהתעסקות.

ברכבי מיני למשל שרצועת הכוח מאוד צרה - זה יכול להטריד יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ידוע על איזשהן בעיות עם תיבות רובוטיות בנירו/איוניק (ודגמים היברידיים של יונדאי/קיה בכללי)?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אנשים ממשיכים לרכוש מכוניות עם גיר רובוטי?

 

1. הוא נותן ביצועים יותר טובים מגיר אוטומטי רגיל (ובהרבה מהמקרים גם מדגמים ידניים)

2. הוא יותר חסכוני בדלק.

3. רוב הרוכשים מתרכזים בעובדה שאין מצמד.

4. למרות התמונה שעלולה להצטייר משרשורים כאן בפורום, רוב המכוניות עם גירים חד, ודו-מצמדיים מראים אמינות טובה בהחלט, ואין סיבה לא לרכשם.

נדמה לי שמרבית הרוכשים לא בדיוק ממלאים אקסל עם צריכת הדלק של האוטו שלהם ומתמלאים בסיפוק למראה צריכת הדלק החסכונית באחוז או שניים, יחסית כמובן לנקודת הייחוס שאין להם. בדיוק כפי שאינם מוחאים כפיים בכל עת שהאוטו הרובוטי שלהם מאיץ קצת טוב יותר ושוב ללא נקודת ייחוס רלבנטית. הם קונים רובוטי כי זה מה שיש באוטו שמצא חן בעיניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ידוע על איזשהן בעיות עם תיבות רובוטיות בנירו/איוניק (ודגמים היברידיים של יונדאי/קיה בכללי)?

 

מבחינת הגיון נטו, הבלאי למצמדים ברכבים היברידיים הינו קטן משמעותית שכן כל עוד מזדחלים בפקקים על המנוע החשמלי - אין צורך כלל להשתמש במצמד. אני מאמין שכך הדבר גם בתחילת נסיעה רגועה.

 

כאמור, החלק בו המצמד עובד הכי קשה בתצורה רגילה (לא היברידית/חשמלית) הוא היציאה מהמקום , שם הפרש המהירויות בין 2 הדסקיות הוא הגדול ביותר ובנוסף הצורך להתגבר על חיכוכים שקיימים במעבר בין עמידה לתזוזה.

(מתייחס לנהיגה נורמטיבית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה קורולה 2008-9 נמכרו עם גיר רובוטי.

 

זכור לי שאחרי כמה חודשים מתחילת השיווק נציגי מכירות התחילו להתנות רכישה של הרכב בנסיעת מבחן.

כידוע בסוף 2009 הפסיקו יבוא של הרכב עם הגיר הזה וחזרו לגיר הפלנטרי.

 

אז לא כל הנציגים "מסתירים" את העובדה שמדובר במחלה, סליחה, בגיר רובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2125 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...