Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים ממשיכים לרכוש רכבים עם גיר רובוטי?


Michael01
שימו לב! השרשור הזה בן 2125 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"למה אנשים ממשיכים לקנות גיר רובוטי ?"

אנחנו פורום טכני, קצת קשה לקבל תשובה אובייקטיבית ממי שנמצא כאן. אם תעשה סקר גלובאלי, תגלה שרוב האנשים לא יודעים מה ההבדל בין פלנטרי\רובוטי\רציף, אבל כולם יודעים את ההבדל בין אוטומטי לידני או רכב עם קלאץ' וכל השאר. היצרנים יודעים את זה ומקדמים את הנושא עם כל מיני 'רינגס & בלס', חבילות הטבות ומולטימדיה עתידנית והכל כדי למכור יותר רכבים עם הגיר המדובר (לפעמים ועל חשבוננו, כדי להחזיר לעצמם את ההשקעה מהמלאי הדפוק שכבר קנו). אין בזה כל פסול כשהחבילה הזו אמינה ומתפקדת ועם אחריות מתאימה. אבל זה מריח לא טוב, כשהלקוחות, בשם הקדמה הטכנולוגית, הופכים בצורה סמויה שפני נסיון בהתנדבות ובעל כורחם של יצרנים תאבי בצע. לגבי כל השאר, תקראו את תגובתו הקצרה והקולעת של בוקי, תגובה #13, עוד נראה גירים רובוטיים מעולים ונצפה בהם משתלטים על הגלקסיה המוטורית. כרגע ובאופן אישי אני לא אתקרב, אולי אם האחראי על העברת ההילוכים, הוא אסימו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלת"ק.

אנשים לא מודעים לאמינות ואפילו לאיזה גיר יש ברכב.

אנשים טוענים שלהם זה לא יקרה "מחוץ לסטטיסטיקה".

אנשים לוקחים את זה בחשבון ומעדיפים להינות ולשלם יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשבשנת 1988 או 1989 יצאו סובארו ג'אסטי ופיאט אונו עם תיבות רציפות, עיתוני רכב נהגו עליהן וכל כך התלהבו מניצול טוב של המנוע ומהחיסכון שגם העריכו שתוך שנים ספורות כל התיבות האוטומטיות יהיו כאלה.

 

עברו 30 שנה, תיבות רציפות עשו מספר צעדים גדולים קדימה, היום הן עובדות מצויין ועדיין אי אפשר לאמור שזה הדבר הכי אמין והכי עמיד שיש, וגם לא הפך להיות נפוץ מאוד.

הפך להיות נפוץ איפה שתוצרת יפן שולטת. רוב הדגמים של טויוטה, הונדה וניסן (היצרנים הכי גדולים) באות עם תיבה רציפה.

 

ובתיבה super cvt-i של קורולה אני באמת לא מוצא שום דבר רע. אולי רק שריקה מפחידה כשנוסעים בירידה על הילוך נמוך. בפריוס, לעומת זאת, די מהר הבנתי למה לא אוהבים תיבות רציפות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האירופאים קמצניים וזה מה שמוביל אותם, רוכשים מנועי דיזל מזהמים כדי לחסוך כמה גרושים והורסים את הבריאות שלהם, נוהגים ברכבים ידניים לא נוחים כדי לחסוך עוד כמה גרושים (ואל תספרו לי על הנאה מנהיגה, אחוז אוהבי הנהיגה באירופה דומה לכל מקום אחר בעולם, דהיינו אחוז שולי), הרכבים הנמכרים ביותר שם הם רכבי סופר מיני ורכבים קומפקטיים וכאמור לא יותר צפוף שם מכל מקום אחר בעולם.
גם לפה הגעת עם ההנחות שלך שכולם סובלים מהקלאץ כמוך?

 

 

 

מעל 20 שנה אני נוהג, כ 800 אלף ק"מ על ידני ואולי 5000 ק"מ במצטבר על אוטומטי. לא הבנתי עדיין על איזה "פינוק" מדברים.

 

אלו שצריכים את הפינוק הם אלו שלא יןדעים לתכנן את הנסיעה כמו שצריך וללמד את הגוף שלהם 2 פעולות פשוטות של הרגל והיד, כך שכל פעם שהפעולה מתבצעת זה שואב מהם מאמצים קוגנטייביים ופיזיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשרכב אוטומטי מתקדם קדימה ב Drive וצריך כל הזמן להחזיק אותו במקום עם ברקס זו פעולה ממש מטרידה, דורש ממך מאמץ והשקעה. למה לא מדברים על זה?

 

סוף סוף מישהו העלה את הנקודה הזו. לפעמים וויסות מהירויות בגיר אוטומטי במהירויות נמוכות מרגיש מציק בגלל שהרכב כל הזמן בהילוך (נניח לנסות לגלוש בירידה). התופעה מציקה יותר כאשר מניעים את הרכב והמנוע קר והטורים גבוהים יחסית (1200 בחורף קר).

 

דבר נוסף החוסר בבלימת מנוע די מציק בהתחלה למי שנהג הרבה זמן על גיר ידני וההפך.

 

בתכלס לפי דעתי לכל רכב יש שילוב מוצלח יותר ומוצלח פחות נניח גיר רובוטי בעייתי אז עדיף כנראה את הגרסה הידנית. או גיר ידני עם מצמד ארוך וקשה ומהלך ארוך בהעברת הילוכים בשילוב עם מנוע חסר מומנט מסרבל את הנסיעה העירונית.

 

דוגמא טובה מנועי הדיזל הישנים של פוקסוואגן מאוד נוחים לנהיגה (בגיר ידני) וכמעט ולא נכבים עקב מומנט גבוהה בסלד נמוך

מסרב לחתום:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי25

כשאתה עומד בפקק אין יותר מידי מה לתכנן, בכזה מצב אני אוהב את הפינוק של אוטומט ותמיד לקחתי את הספייס סטאר.

כשאני נוסע לעבודה אין פקקים ולכן אני נהנה מהגיר הידני.

 

לכן הכול תלוי לדעתי באופי המסלול.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לתכנן, אבל יש מה לדעת לנהוג.

אם אתה עם גיר ידני וקלאץ, אתה לא יכול להתנהג כאילו יש לך גיר פלנטרי או רציף, אתה צריך לשמור יותר מרחק, כדי שלא תצטרך להעביר הילוכים כל כמה רגעים, כי מישהו נכנס לפניך, או כי ההוא שלפניך האט 4 רגעים וחצי ושוב האיץ, במצב ששמרת מרחק, מספיק שתוריד רגל מהגז, אם בכלל היא שם, ואז תתקרב אליו, כשהוא ימשיך בנסיעתו לא היית צריך בכלל להעביר הילוך ואתה ממשיך אחריו באותו הקצב.

אלי25

כשאתה עומד בפקק אין יותר מידי מה לתכנן, בכזה מצב אני אוהב את הפינוק של אוטומט ותמיד לקחתי את הספייס סטאר.

כשאני נוסע לעבודה אין פקקים ולכן אני נהנה מהגיר הידני.

 

לכן הכול תלוי לדעתי באופי המסלול.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אישית בכול הפקקים שהייתי בהם יותר נוח גיר אוטומט, להרים רגל מהברקס והרכב מתקדם לבד ולהניח חזרה.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובוטי בפקקים זו מכה (לבינתיים כל רובוטי בו התנסתי), גם אצלי בעיוני - בייחוד בנקודה בה מתקרבים לעצירה מוחלטת ואז נותנים גז (גם אם עדין במיוחד) ומרגישים איך הגיר אוכל בלבלות המתבטאות בטלטלות עדינות ורעשי ניתוק/חיבור מתכתיים (שלא מרגישים בריאים בשיט, אבל אין ממש דרך למנוע את זה מלבד בלימה מוחלטת ורק אז התחלת נסיעה).

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף גיר ידני מכל בחינה, ממש נהנה מזה, אחרי ארבע חמש שעות בפקקים של ת"א ב"ב ר"ג ושות', ההנאה מתחלפת במיחושים קלים ותנועות לא רצוניות, זו הסיבה האמיתית שעברתי לאופציה האוטו'. אם היה 'חצי אוטומט' עדכני כמו שהיה בחיפושית הסמי אוטו', בהחלט הייתי מתעניין.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לתכנן, אבל יש מה לדעת לנהוג.

אם אתה עם גיר ידני וקלאץ, אתה לא יכול להתנהג כאילו יש לך גיר פלנטרי או רציף, אתה צריך לשמור יותר מרחק, כדי שלא תצטרך להעביר הילוכים כל כמה רגעים, כי מישהו נכנס לפניך, או כי ההוא שלפניך האט 4 רגעים וחצי ושוב האיץ, במצב ששמרת מרחק, מספיק שתוריד רגל מהגז, אם בכלל היא שם, ואז תתקרב אליו, כשהוא ימשיך בנסיעתו לא היית צריך בכלל להעביר הילוך ואתה ממשיך אחריו באותו הקצב.

 

אני לא יודע באיזה פקקים אתה נוהג, אבל אם כבר אני נתקע בפקק, אשמח להיות בהם.

בפקקים שאני נוהג, אין דבר כזה להשאיר מרחק. תשאיר מרחק של 2 רכבים, 3 מכוניות ינסו להכנס לך שם באופן מידי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסלח לי, אבל או שלא נהגת על גיר ידני או שאתה לא מתפעל אותו נכון. אין שום הגבלה כזו שנובעת מגיר כזה או אחר, יש טכניקה.

 

אין מה לתכנן, אבל יש מה לדעת לנהוג.

אם אתה עם גיר ידני וקלאץ, אתה לא יכול להתנהג כאילו יש לך גיר פלנטרי או רציף, אתה צריך לשמור יותר מרחק, כדי שלא תצטרך להעביר הילוכים כל כמה רגעים, כי מישהו נכנס לפניך, או כי ההוא שלפניך האט 4 רגעים וחצי ושוב האיץ, במצב ששמרת מרחק, מספיק שתוריד רגל מהגז, אם בכלל היא שם, ואז תתקרב אליו, כשהוא ימשיך בנסיעתו לא היית צריך בכלל להעביר הילוך ואתה ממשיך אחריו באותו הקצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסלח לי, אבל או שלא נהגת על גיר ידני או שאתה לא מתפעל אותו נכון. אין שום הגבלה כזו שנובעת מגיר כזה או אחר, יש טכניקה.
לא הבנתי את כוונתך כלל.

אני אצלם את הדרך בפקק הבא שאהיה בו, ואגיד בקול כל פעם שאני מעביר הילוך, אולי זה יהיה מובן לכמה אנשים פה בכל אופן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית, מי שמרגיש הבדל בין נהיגה ברכב ידני, לרכב שאינו ידני, מבחינת העברת הילוכים, פשוט לא נבהג מספיק זמן על ידני.

אחרי מספיק זמן, כל הפעולות הופכות לאוטומט, זה הופך להיות כמו מצמוץ עיניים, לא מרגישים את זה וזה לא מעיק ולא צריך לחשוב על הפעולה עצמה,. זה קורה מעצמו וזהו.

אני אחרי 18 שנות נהיגה על ידני בלבד עברתי לאוטומט פלנטרי 6 הילוכים וידני עדיף לאין שיעור.

 

שוב, מי שמרגיש שזו טרחה, או בכלל נאלץ לחשוב על תפעול הידית, פשוט לא נהג מבספיק על ידני כדי שהפעולה תהיה טבועה במוחו בצורה אוטומטית כזו שלא תצריך מחשבה או אפילו תשומת לב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי;

נוסע כבר 18 שנה על ידניות מסוגים שונים. לאחרונה יצא לי לנסוע על רכב עם גיר רובוטי, וממש לא הסתדרתי. גם אחרי שבוע איתו.

הרגשתי שאין לי שליטה על הרכב. אתה מכניס את הרכב למצב נסיעה כלשהו, ואין לך את השליטה על החיבור הזה של הקלאץ', אלא הרכב מחליט בשבילך.

וזה עוד בלי הקטע שאני מפחד לצאת לעקיפה, כי אני לא יודע אם אקבל את כל הסוסים שאני צריך, בזמן שאני צריך. לפעם הקיק דאון הוא של יותר מהילוך אחד, והרובוטית לוקחת את הזמן בעניין הזה. אולי זה עניין של זמן, אבל ההתנהגות של התיבה ממש מטופשת בעיני.

ניסיתי לנהוג בה במצב ידני, ויש שיפור. אבל כיוון שבעצירות התיבה לוקחת פיקוד ומורידה לראשון, יש נטיה לשכוח להעלות הילוכים ואיכשהו היא חוזרת למצב אוטומט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2125 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...