Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים ממשיכים לרכוש רכבים עם גיר רובוטי?


Michael01
שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מודה שב2010 שרכשתי את הגרנדה הרובוטית לא היה הצפת מידע כמו שיש כיום, גיליתי לאיזה צרה יכול ליהות שהכנסתי את עצמי רק כעבור כמה שנים מהקניה(קניתי אותו במצב חדש עם 22K על השעון), זה לגבי האמינות ועלות אחזקת גיר רובוטי.

 

אבל במבט לאחור- אני לא רואה את עצמי רוכש רכב עם גיר אוטומטי, למשל אני לא מסוגל לינהוג בפוקוס 2006 של אחי כי זה מטריף אותי שאני חייב להחזיק ברקס לחוץ בשביל שהאוטו יעמוד במקום, זה מעייף לא פחות מהחזקת קלאצ' לחוץ בפקק.

מצד שני כן יש לי את הפינוק של זחילה בפקקים בלי להחזיק גז לחוץ, פשוט מתחיל נסיע ועוזב את דוושת הגז מעל 1000 סל"ד וזהו, הקלאז נישאר מחובר וזוחל עם הפקק :-).

 

אוהב את הגיר הרובוטי, מרגיש הרבה יותר חיי ואני כבר שנים רק על מצב ידני, נהנה מאוד והרכב הבא שלי גם יהיה רובוטי מהסוג שלא נוסע בעת עזיבת הברקס(יש כזה עדיין או מנסים לחכות גיר אוטומטי בכל מחיר?).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי בקורולה היה עם מצמד אחד ואופן פעולה מטריד, אפילו יחסית לגיר כזה. הגירים בהם מצוידות מרבית המכוניות המודרניות, למעט חלק מאלו שבסגמנט המיני, הם כפולי מצמד וככאלו די דומים בפעולתם לגירים פלנטריים, לפחות בכל הנוגע למעבר ההילוכים החלק יחסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה קורולה 2008-9 נמכרו עם גיר רובוטי.

 

זכור לי שאחרי כמה חודשים מתחילת השיווק נציגי מכירות התחילו להתנות רכישה של הרכב בנסיעת מבחן.

כידוע בסוף 2009 הפסיקו יבוא של הרכב עם הגיר הזה וחזרו לגיר הפלנטרי.

 

אז לא כל הנציגים "מסתירים" את העובדה שמדובר במחלה, סליחה, בגיר רובוטי.

אני זוכר שאפילו הייתה פרסומת שאפשר לקנות את הרכב עם שלושה סוגי תיבות הילוכים - ידני, רובוטי ואוטומטי.

 

חוץ מזה, לא מבין איך אפשר לקנות רכב כלשהו בלי נסיעת מבחן.

אוהב את הגיר הרובוטי, מרגיש הרבה יותר חיי ואני כבר שנים רק על מצב ידני, נהנה מאוד והרכב הבא שלי גם יהיה רובוטי מהסוג שלא נוסע בעת עזיבת הברקס(יש כזה עדיין או מנסים לחכות גיר אוטומטי בכל מחיר?).

יש הגדרה כזאת בטסלה - אם הרכב יתחיל לזוז כשעוזבים את הגז או לא.

 

אז תקנה טסלה 8)

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעם תכנון נכון, נהיגה בידני לא גוררת יותר פעולות מנהיגה באוטומט, צריך להפעיל קצת את הראש,

סליחה? צריך לתכנן מראש לפני כל נסיעה?

מזכיר לי שרשור מלפני כמה חודשים, שבו הסבירו שבגיר רובוטי יש לנהוג בצורה מסויימת (נדמה לי בפקקים).

אני עם גיר רובוטי (כפול מצמדים) משנת 2008. נכון שהחליפו לי בעבר מצמדים באחריות בשני רכבים. אני לא תולה את זה בסגנון נהיגה, אלא בחבלי לידה של מוצר חדש. בשני הרכבים שיש לי כרגע במקביל, אין שום רעידות ורעשים בתחילת נסיעה בפקקים. באחד מהרכבים (מ-2015), לא הוחלפו מצמדים.

צודק רועי שברוב המקרים אנשים קונים רכב עם גיר רובוטי, כי זה מה שיש ברכב שהם רוצים. ועל הדרך הם מקבלים את הבונוס של מנוע חזק, צריכת דלק טובה וכו', ולא בגלל שהם מתחזקים קובץ אקסל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה? צריך לתכנן מראש לפני כל נסיעה?

מזכיר לי שרשור מלפני כמה חודשים, שבו הסבירו שבגיר רובוטי יש לנהוג בצורה מסויימת (נדמה לי בפקקים).

אני עם גיר רובוטי (כפול מצמדים) משנת 2008. נכון שהחליפו לי בעבר מצמדים באחריות בשני רכבים. אני לא תולה את זה בסגנון נהיגה, אלא בחבלי לידה של מוצר חדש. בשני הרכבים שיש לי כרגע במקביל, אין שום רעידות ורעשים בתחילת נסיעה בפקקים. באחד מהרכבים (מ-2015), לא הוחלפו מצמדים.

צודק רועי שברוב המקרים אנשים קונים רכב עם גיר רובוטי, כי זה מה שיש ברכב שהם רוצים. ועל הדרך הם מקבלים את הבונוס של מנוע חזק, צריכת דלק טובה וכו', ולא בגלל שהם מתחזקים קובץ אקסל.

מה הבעיה בלתכנן ולחשוב כשאתה נוהג?

מדובר על הרגל, שתמיד טוב לסגל כאלו בנהיגה, אתה מתחיל ומתרגל עם הזמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כי התרגלת בשנים האחרונות ל טורבו דיזל, שמניסיון אישי הוא מפחית מהצורך בהתעסקות.

ברכבי מיני למשל שרצועת הכוח מאוד צרה - זה יכול להטריד יותר.

 

מה שאתה מתאר נכון לטורבו דיזלים הכבדים והגדולים יותר בנפח 1.9 - 2.0 ליטר ומעלה.

 

 

 

היום, כשיש מנועים בנפח קטן, הם מאוד חזקים ומרשימים בסל"ד האפקטיבי שלהם, 1600-1700 ומעלה אבל אין להם כוח בכלל מתחת לזה.

תוסיף תיבות הילוכים עם יחסי העברה ארוכים לטובת חיסכון ופליטת מזהמים נמוכה ותראה שזה כבר לא כ"כ נכון.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שמרבית הרוכשים לא בדיוק ממלאים אקסל עם צריכת הדלק של האוטו שלהם ומתמלאים בסיפוק למראה צריכת הדלק החסכונית באחוז או שניים, יחסית כמובן לנקודת הייחוס שאין להם. בדיוק כפי שאינם מוחאים כפיים בכל עת שהאוטו הרובוטי שלהם מאיץ קצת טוב יותר ושוב ללא נקודת ייחוס רלבנטית. הם קונים רובוטי כי זה מה שיש באוטו שמצא חן בעיניהם.

גם בלי טבלת אקסל, הסקודה קארוק חסכונית ב 50% אחוז מהקיאה ספורטאז' 1.6.

ובחישוב שנתי מדובר בסכומים לא מבוטלים.

וזה בלי להזכיר את הביצועים העדיפים בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ניסיון רב בידני ואין *שום* הבדל מבחינת זרימה בתנועה, התופעות שתוארו בפקק (הידחפויות וכו') הן של נהגים לא מנוסים.

מה שתמיד הטריד אותי במכוניות ידניות הוא עניין עקרוני-רעיוני, שבכלי כל כך מורכב ועתיר טכנולוגיה כמו מכונית אפשר בשבריר שנייה לגרום למנוע להיכבות כתוצאה מטעות בריקוד הרגליים.לא שאני עושה את זה, אבל משהו לא מתחבר לי פה. יש מחשב שמתזמן באלפיות שנייה תערובות דלק מצד אחד, ומצד שני מפקידים את ההפרדה והחיכוך לבן אנוש, שיש לו אמנם שיקול דעת אבל תגובות איטיות וגמלוניות בהרבה.

 

בנהיגה ספורטיבית אין שום ויכוח - היכולת לקבוע הילוך מסוים ברגע מאוד-מאוד מסוים פשוט לא קיימת ב-90 אחוז מהמכוניות הפלנטריות/רובוטיות, שלא לדבר על גז ביניים בהורדת הילוך תוך כדי בלימה חזקה... אבל שוב, רק כדי לבלבל את היוצרות, גם במכוניות העל תיבות ידניות שייכות להיסטוריה. יש שם פשוט תיבות שמאפשרות בחירת/נעילת הילוך מיידית.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
זה מטריף אותי שאני חייב להחזיק ברקס לחוץ בשביל שהאוטו יעמוד במקום, זה מעייף לא פחות מהחזקת קלאצ'

 

אתה צריך ללחוץ בלם בעמידה במקום בלי קשר לסוג הגיר, זה עניין של בטיחות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך ללחוץ בלם בעמידה במקום בלי קשר לסוג הגיר, זה עניין של בטיחות.

כמובן, אבל לא באותה עוצמה כמו באוטומט ואין חשש שהרכב יתחיל ליסוע בעת עזיבה (כביש ישר).

זה פשוט יותר נוח, אני מעדיף שהרכב יזוז רק שאני רוצה שיזוז עם לחיצת דוושת הגז.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעמידה ממושכת ברכב עם גיר פלנטרי, אין בעיה לעבור ל-N, המעבר ל-D מהיר ונטול אופרציות מסובכות. לחיצה על דוושת הבלם, או שימוש בבלם יד בעמידה, זה 'מאסט' בלי קשר לתיבת ההילוכים. היצרנים יכלו בקלות יחסית, להוסיף עוד מצב תפעולי לתיבה הפלנטרית שהוא יעודי לזחילה בפקקים. למשל, מיתון ה'פוש', הדחיפה קדימה במצב -D, בלימה אוטומטית ועוד, אולי עוד נראה את זה ואולי בכלל הם לא רוצים להנציח את החרפה ולעודד פקקים. אני חושב שכרגע, היצרנים מתרכזים בשיפור הגירים הרובוטיים והתיבות הרציפות, התחושה הכללית היא שהגיר הפלנטרי מיצה את יכולותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפך להיות נפוץ איפה שתוצרת יפן שולטת. רוב הדגמים של טויוטה, הונדה וניסן (היצרנים הכי גדולים) באות עם תיבה רציפה.

 

ובתיבה super cvt-i של קורולה אני באמת לא מוצא שום דבר רע. אולי רק שריקה מפחידה כשנוסעים בירידה על הילוך נמוך. בפריוס, לעומת זאת, די מהר הבנתי למה לא אוהבים תיבות רציפות.

 

הCVT בקורולה זה חתיכת פח של גיר,מעצבן,בכל האצה המנוע צורח,רעשי שריקה מהגיר עצמו,והיו פה כמה בעלי קורולה שגם דיווחו על ריח שרוף בהאצה..ממש גיר המאה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים עם מערכות עצור וסע ואוטו הולד ועם גירים אוטומטיים לא צריך ללחוץ על דוושת הבלם בעצירה.

 

ברכבים אוטומטיים אפשר להשתמש בתפעול הידני של הגיר והתוצאה זהה לזה של גיר ידני.

 

ברכבים אוטומטיים לא צריך לתכנן את הנסיעה, לא צריך לעשות סטטיסטיקות בראש מהי שמירת המרחק הרצויה והמהירות הרצויה כדי לחסוך העברת הילוך, פשוט נוסעים בטבעיות.

 

ברכבים אוטומטיים הנסיעה רציפה וחלקה והעברות ההילוכים מהירות ובלתי מורגשות.

 

נסיעה שגרתית (ולא מכוונת מהירות) ברכבים עם גירים אוטומטיים תהיה בעלת זינוק מהיר יותר ומהירה יותר בכלל ללא העיכובים שבהעברות ההילוכים הידנית.

 

ברכבים אוטומטיים הנסיעה פחות מעייפת פיזית.

 

אוהבי הגיר הידני הם מיעוט זניח ולא סתם.

 

חבל על הדיון, כל הטיעונים נאמרו, אותי לא שכנעו וכנראה שאני ואחרים לא שכנעו אף אחד, זה כמו בכדורגל לא עוברים קבוצה :-)

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...