Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים ממשיכים לרכוש רכבים עם גיר רובוטי?


Michael01
שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הCVT בקורולה זה חתיכת פח של גיר,מעצבן,בכל האצה המנוע צורח,רעשי שריקה מהגיר עצמו,והיו פה כמה בעלי קורולה שגם דיווחו על ריח שרוף בהאצה..ממש גיר המאה..
לא יודע, לדעתי יש למנוע הזה רעש נעים. אין לו את הטון הזה של "עזוב אותי באימש'ך" של חלק מהמנועים בהאצה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה להוריד הילוך בתיבה ידנית בצורה מהירה ובלתי מורגשת, אפילו שניים...אם אתה מכיר את המכונה שלך, דאבל קלאץ' וגז ביניים מתואם ובסל"ד הנכון ואתה לא מרגיש דבר, כמובן שאתה לא יכול לצפות ממי שנהיגה עבורו זה להגיע מא' לב', להתחבר למכונה ברמה הזו. הרוב מחפש נוחות ופשטות, גם אני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, לדעתי יש למנוע הזה רעש נעים. אין לו את הטון הזה של "עזוב אותי באימש'ך" של חלק מהמנועים בהאצה.

 

חה. אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר. היה לי את הצליל הזה בלאנסר, בעיקר בעליות. זה נשמע כמו "אוי, נווו! לא רוצה!"

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

בתור אחד שנוהג עם תיבה רובוטית (כפולה רטובה), ההתרשמות שלי היא כך:

1. בפקקים, בייחוד לאחר החלפת מצמדים המצב משביע רצון.

2. בנסיעה מנהלתית המצב בסדר עם נוכחות של החלפת הילוכים, בעיקר בנמוכים.

3. בהתגרזנות, המצב בהחלט נעים ואפילו מאוד בייחוד בהילוכים הגבוהים, ששם העברות לא מורגשות.

המינוס, הוא הטיפול השוטף, קרי החלפות שמן+פילטר, והטיפול הלא שוטף, ששם מדובר על הוצאה כבדה.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
ברכבים עם מערכות עצור וסע ואוטו הולד ועם גירים אוטומטיים לא צריך ללחוץ על דוושת הבלם בעצירה.

 

בכל רכב בעמידה צריך ללחוץ על הבלם או להרים בלם יד. אחרת אם מישהו יתנגש בך מאחורה אתה תעוף קדימה לתוך הרכב שלפניך.

 

מעבר לזה, בכל רכב צריך לתכנן את הנסיעה ולהיות מודע לכל מה שקורה סביבך בכביש - לזה קוראים "לנהוג טבעי". לסוג הגיר אין השפעה על זה.

אחרי 5 שנים ברכב ידני וחלוש עברתי לרכב אוטומטי ולא הרגשתי שום שינוי לטובה בנוחות בגלל זה. דברים אחרים כמו כח מנוע ותנוחת ישיבה נוחה באמת משפיעים על קלות הנהיגה. בנהיגה מנהלתית העברת הילוכים נעשית בצורה אוטומטית בתת מודע, בכלל לא חושבים על זה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכוניות עם בלם יד חשמלי שמופעל אוטומטית בכל עצירה. אם יש מערכת כזאת, לא צריך להחזיק את הרגל על הדוושה.

הבלם משתחרר כשנוגעים בגז.

לזה התכוון green בתגובה מעל.

 

המערכת הזו יכול להופיע גם ברכב ידני כמובן.

 

 

לא מדובר ב Hill holder, מערכת סיוע בזינוק בעליה שמחזיקה את הבלמים 2-3 שניות רק בשיפוע.

 

מדובר במערכת שמפעילה את בלם היד אוטומטית למשך כל זמן העצירה בלי קשר לשיפוע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסובארו לאונה היה סיוע זינוק בעילה, מה שמחזיק את הבלמים כמה שניות בשיפוע בזמן שהנהג מעיבר את הרגל מבלם לגז.

 

 

לא היה בלם יד אוטומטי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני זוכר, בליאונה, לפחות בדגם שאני נהגתי, יכולת להחזיק את זה לנצח או עד שהיית מתחיל את הזינוק, הווה אומר, משחרר קלאץ' ונותן גז. בזמנו שמעתי רק שזה 'לא בריא' לרכב. (יש סיכוי שאני לא מדייק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, לא עבד במישור ועד כמה שאני זוכר, זה היה בולם את הרכב רק כלפי השיפוע, אם היית דוחף את הרכב או חלילה במקרה תאונה, שום דבר לא היה מונע ממנו לזנק לפנים במעלה השיפוע, כמו ראצ'ט, בערך.

 

כן כשאני חושב על זה הגיוני מאוד שלא היה שם מנגנון שסופר 2 שניות.

עדיין זה לא עבד במישור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בלי טבלת אקסל, הסקודה קארוק חסכונית ב 50% אחוז מהקיאה ספורטאז' 1.6.

ובחישוב שנתי מדובר בסכומים לא מבוטלים.

וזה בלי להזכיר את הביצועים העדיפים בהרבה.

לא הבהרתי די את כוונתי כנראה, מי שקונה ספורטאז' עושה זאת למרות יתרון החיסכון שבקארוק, הוא גם מקבל גיר אוטומטי פלנטרי ובזבזני על הדרך ( למעט בגירסת הטורבו ), כי זה מה שיש באוטו. סיים סינג בקארוק שגם אם נורא רוצים פלנטרי, פשוט אין. בקיצור ולשם כיוונתי, אנשים קונים את האוטו שהם רוצים מהרבה מאוד סיבות, דווקא אחת פחותות הערך שבהן היא סוג הגיר האוטומטי שמורכב בהן ומה הוא יודע לעשות שהאחר לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רכב בעמידה צריך ללחוץ על הבלם או להרים בלם יד. אחרת אם מישהו יתנגש בך מאחורה אתה תעוף קדימה לתוך הרכב שלפניך.

 

הבעיה בלחיצה על בלם הרגל היא שבעת פגיעה מאחורה, דחיפת הרכב לפנים תגרום לך להרים את הרגל מדוושת הבלם.

 

מהבחינה הזו, עדיף לשלב בלם רגל ובלם יד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שתמיד הטריד אותי במכוניות ידניות הוא עניין עקרוני-רעיוני, שבכלי כל כך מורכב ועתיר טכנולוגיה כמו מכונית אפשר בשבריר שנייה לגרום למנוע להיכבות כתוצאה מטעות בריקוד הרגליים.לא שאני עושה את זה, אבל משהו לא מתחבר לי פה. יש מחשב שמתזמן באלפיות שנייה תערובות דלק מצד אחד, ומצד שני מפקידים את ההפרדה והחיכוך לבן אנוש, שיש לו אמנם שיקול דעת אבל תגובות איטיות וגמלוניות בהרבה.

אילו היה מדובר במנוע חשמלי שאינו דורש תיבת הילוכים, היית צודק.

אך מה לעשות שהתיבה דרושה לפעולה נורמלית של הרכב, וכדי להשתמש בה כמו שצריך, צריך להביא בחשבון משתנים רבים כמו מצב התנועה, מצב הדרך, מצב הרכב, המהירות הנוכחית, המהירות הרצויה, המהירות העתידית וכו'. מחשב מסוגל להביא בחשבון חלק מהפרמטרים האלו, אבל לא את כולם, כי הוא פשוט לא מקבל אותם.

נהג אנושי מבצע את כל החישובים האלו בקלות, במהירות ובלי לחשוב בכלל. הקושי היחיד הוא כישלון בביצוע, או עיפות של רגל שמאל.

 

בעתיד אגב, ישתמשו בטיעונים כמו שלך כדי לא לתת לבן אנוש לנהוג ברכב בכלל... נראה מה תגיד אז :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כשאני חושב על זה הגיוני מאוד שלא היה שם מנגנון שסופר 2 שניות.

עדיין זה לא עבד במישור.

בסובארו ליאונה המנגנון עבד על הבלמים האחוריים.

כל זמן שדוושת המצמד היתה לחוצה, המנגנון היה מחזיק את תופי הבלימה תפוסים קלות.

ברגע ששוחררה דוושת המצמד, הלחץ ההידראולי היה יורד, וזה היה לוקח שניה וחצי בערך, הזמן שלוקח לבצע את הזינוק.

מורים לנהיגה, שהסובארו היתה מאד פופולארית אצלם, היו מחוייבים להמציא אישור על כך שהמערכת מנותקת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...