Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנשים ממשיכים לרכוש רכבים עם גיר רובוטי?


Michael01
שימו לב! השרשור הזה בן 2124 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

^אי אפשר קצת למשוך את ההילוך ולהשאר על ראשון במקום כל הבחישה הזו?

 

יש ישורות בין הקומות שכן אפשר לסוע בהן על 2.

גם בין החניות,יש שם מקום.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעבודה חניון תת קרקעי עם 7 קומות.

כשאני מגיע מאחור אין ברירה אלא לרדת ל-7-.

לעלות את זה זה משחק קבוע בין 1-2 כי רכבים חונים עקום ועל המעברים,ואנשים יוצאים מחניות תוך כדי.

עם אוטומט אני פשוט לוחץ על הברקס,בלי אף מטלה נלווית.

 

ומה יקרה אם תעביר כמה פעמים מראשון לשני? תגיע הביתה עייף? איך מעמיסה עליך הפעולה הזאת? זה כל כך קשה?

 

גם אני עולה בחניונים כלאה, מחליף מראשון לשני וחזרה מתי שצירך. גם מגרד באף ובאוזן מתי שבא לי. זה אותו מאמץ בדיוק...

  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגשה של אדם אחד לא זהה להרגשה של אדם אחר.

לך זה סבבה, לבנאדם אחר זו יכולה להיות פעולה ממש מטרידה.

כנראה שהוויכוח של גיר אוטומטי VS ידני הוא מאוד סובייקטיבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשרכב אוטומטי מתקדם קדימה ב Drive וצריך כל הזמן להחזיק אותו במקום עם ברקס זו פעולה ממש מטרידה, דורש ממך מאמץ והשקעה. למה לא מדברים על זה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נמאס מהתירוץ הזה? הרי באירופה יש פקקים



לא הבנתי עדיין על איזה "פינוק" מדברים.



לי למשל - פחות מתאים לבחוש בהילוכים, (בעיקר בתנועה פקוקה)

לעומת זאת מכיר אנשים שזה ממש לא משנה להם.

 

לדעתי - :lol: סדרי עדיפות

גיר ידני - למשועממים שמה שנשאר להם, זה לשחק עם היד.. עם ידית העברת ההילוכים.

גיר אוטומט / רובוטי - למאותגרים שיש לידם אופציה.. לשחק עם מישהי חמודה לידם.

 

שחררו - שכל אחד יקח את המתאים לו, ולא לנזוף באחרים..

כן יש בעד הגיר הידני - ויש כאלה אשר זה לא מתאים להם.

בתנאי התנועה בישראל, קצת משגע להעביר כל-הזמן הילוכים, בנסיעה צפופה ופקקים.

 

היתה לנו שיחה בנושא - ואחד החברים אמר, :wink:אני אחנך את אשתי.. ואותי לנהוג בידני.

 

בתור טסט הכנה - הוא ינהג במאזדה האוטומטית שלו, במצב הידני.

במצב הנ"ל הוא המעביר את ההילוכים.. אחרי שבוע בפגישה הבאה - הוא הגיע ואמר

כי לאחר יומיים .. הוא חזר לנהוג במצב אוטומט.. לא היתה לו סבלנות להעביר הילוכים

והוא שם לב, כי הרבה פעמים המנוע משך סתם את ההילוך, מאחר והוא שכח להעלות הילוך.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד מסכים לגבי חוכמת ההמונים. אם זה היה כל כך גרוע כבר היה יוצא לזה שם רע ואף אחד לא היה נוגע בזה, כמו שכבר קרה בעבר ליצרני רכב אחרים בגלל סיבות שונות ומשונות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשרכב אוטומטי מתקדם קדימה ב Drive וצריך כל הזמן להחזיק אותו במקום עם ברקס זו פעולה ממש מטרידה, דורש ממך מאמץ והשקעה. למה לא מדברים על זה?

 

כי באוטומט אין זינוק בעליה, לא צריך לשחק עם ההילוכים בעיר, תחילת התנועה תמיד חלקה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשרכב אוטומטי מתקדם קדימה ב Drive וצריך כל הזמן להחזיק אותו במקום עם ברקס זו פעולה ממש מטרידה, דורש ממך מאמץ והשקעה. למה לא מדברים על זה?

 

הצחקת אותי.

מה זה לעומת כל הפעולות האחרות שגורר אחריו שימוש בגיר ידני.

ואני חוזר ואומר - עניין אישי.

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון זמני, עוד כמה שנים כל הרכבים יהיו חשמליים ולא יהיה בכלל גיר (שלא לדבר על עוד כמה שנים מאוחר יותר כשיהיו רכבים אוטונומיים ולא יהיה גם הגה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מדברים כאילו הגירים הפלנטאריים לא התקדמו והם שייכים לעידן הפרה-היסטורי.

 

בשנים האחרונות יש גירים פלאנטריים לא פחות ממצוינים. אז נכון שגיר רובוטי ישפר את הביצועים במיאוץ, אך מכיוון שרובנו נוהגים על כבישים ולא מסלולי מירוץ - באמת שאני לא מבין את התלהבות הנהגים מהגירים הרובוטיים.

 

דבר מצחיק הוא הפרדוקס שנוצר מבחינת "חסכון":

מצד אחד הגיר הרובוטי חסכוני מגיר פלנטארי בעיקר בתוואי בו נדרשות הרבה החלפות הילוכים. (בגיר פלנטארי מודרני יש נעילת מומנט ש"מבטלת" את ממיר המומנט, ובכך כל עוד אין העברות אז אין את איבוד האנרגיה המיוחס לגיר זה).

מצד שני הרבה החלפות הילוכים זה בדיוק מה ששוחק את הגיר הרובוטי ומביא לקיצור חייו.

 

אז אם הייתרון המרכזי נותר לחתוך חלק של שניה במיאוץ למאה - לא תודה. (וזה עוד לפני שעסקיננו ב"הנאה" של גיר כזה בפקקים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצחקת אותי.

מה זה לעומת כל הפעולות האחרות שגורר אחריו שימוש בגיר ידני.

ואני חוזר ואומר - עניין אישי.

 

 

 

 

אני בורח מהדיון, כבר הייתי בדיון הזה כל כך הרבה פעמים.

 

אל תכעסו אלי.

 

לא מבין בשביל מה צריך גיר אוטומטי, לא מבין איך זה משפר את הנוחות, לא מבין איך נהיגה בידני מעייפת יותר מנהיגה על אוטומטי, לא מבין מדוע קשה להעביר הילוכים בעיר. לא מבין על איזה "פינוק" מדברים.

 

לא מבין על מה אנשים מדברים בכלל.

 

מבין שזה אולי רק אני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד הגיר הרובוטי חסכוני מגיר פלנטארי בעיקר בתוואי בו נדרשות הרבה החלפות הילוכים. (בגיר פלנטארי מודרני יש נעילת מומנט ש"מבטלת" את ממיר המומנט, ובכך כל עוד אין העברות אז אין את איבוד האנרגיה המיוחס לגיר זה).

מצד שני הרבה החלפות הילוכים זה בדיוק מה ששוחק את הגיר הרובוטי ומביא לקיצור חייו.

 

יש לתיבה פלנטרית גורמים נוספים לאיבוד אנרגיה, והיא גם שוקלת יותר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה יקרה אם תעביר כמה פעמים מראשון לשני? תגיע הביתה עייף? איך מעמיסה עליך הפעולה הזאת? זה כל כך קשה?

 

גם אני עולה בחניונים כלאה, מחליף מראשון לשני וחזרה מתי שצירך. גם מגרד באף ובאוזן מתי שבא לי. זה אותו מאמץ בדיוק...

 

מה יקרה? כלום ושום דבר.

סתם לא בא לי.

ללחוץ על הברקס זה הרבה פחות פעולות מלהחליף הילוכים.

חוץ מזה,מפריע לי להחזיק את הכוס קפה בבוקר בפקק שאני כל הזמן צריך להעביר הילוכים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא?

אם יש את הכסף להיות מפונק,מה הטעם בלחסוך מעצמך את זה?

 

אני נוהג גם על רכב ידני (איביזה), וגם על רכב אוטומט (יונדאי I10 חדשה), ואתה מרגיש בוודאות את ה"טפשות" של הגיר האוטומט, שלפעמים אתה מאיץ ל-80 קמ"ש ואז מאט ל-20 קמ"ש ושוב מנסה להאיץ- והמנוע עדיין נוסע בהילוך רביעי - כלומר אתה נוסע בהילוך רביעי על 20 קמ"ש. מלבד בזבוז מטורף של דלק זה גם מקצר את החיים של המנוע/גיר/ כל מיני רכיבים אחרים שאני בטוח שיש כאן אנשים שמבינים בזה יותר ממני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2124 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...