Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נכון לנסוע ישר אחרי ההנעה?


raz2058
שימו לב! השרשור הזה בן 2276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא לשכוח שיש באוטו גם רכיבים שיגיעו לטמפרטורת העבודה שלהם רק אם אתה מתחיל נסיעה, כמו תיבת הילוכים/תיבת העברה ברכב 4x4/דיפרנציאל.

 

אמת!

 

פחות-או-יותר כל רכיב ברכב מתחמם בתחילת הנסיעה ומגיעה לשיא יעילתו רק בשלב מסוים במהלכה: לא רק המנוע אלא גם תיבת ההילוכים, הדיפרנציאל, אבל גם הצמיגים, הבלמים והבולמים.

 

עוד סיבה לנהוג רגוע בדקות הראשונות לנסיעה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא לשכוח שיש באוטו גם רכיבים שיגיעו לטמפרטורת העבודה שלהם רק אם אתה מתחיל נסיעה, כמו תיבת הילוכים/תיבת העברה ברכב 4x4/דיפרנציאל.

 

וגם יש את החלודה על דיסקיות בלמים, שיורדת רק כשמתחילים נסיעה ועושים כמה בלימות עדינות.

 

חוץ מזה, מנוע, תפקידו להפוך אנרגיית פיצוץ לתנועה סיבובית. ולא באמת משנה לו אם הוא משתמש בזה לנסיעה או כדי לגרד לעצמו את הישבן.

 

תאורטית אפשר לחמם קצת את שמן הגיר על ידי שילוב ל-D במצב עמידה בסל"ד סרק. תאורטית בלבד, לא שאני ממליץ או משהו.

 

 

מנוע דיזל שמניע במזג אוויר רק ונשאר לעבוד בסרק, לא יגיע לטמפ' עבודה גם אחרי שעה. אני לא מדבר על מינוס 30 מעלות, אלא 0-5 מעלות.

 

רק בנסיעה הוא מגיע לטמפ' עבודה.

 

מנסיוני, דיזל מתחמם גם אם מתניעים, משלבים הילוך ויורדים ירידה ארוכה (דחיסה,חיכוך) גם כמעט ללא הזרקת סולר. גם במזג אוויר קר. לדעתי מתחמם כך יותר ממנועי בנזין, ובאופן כללי מתחמם פחות ממנועי בנזין מקבילים, ובהרבה יותר זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן שתי דוגמאות, מנוע דיזל 1.6 של פיז'ו.

 

1. התנעת מנוע קר באתר חרמון, טמפ' כ 2-3 מעלות. משם ירידה מרמת הגולן, כל הירידה עם הילוך משולב, משהו כמו 40 דקות והמנוע לא הגיע לטמפ' עבודה.

 

2. התנעת מנוע קר בתל אביב, טמפ' 7-8 מעלת. מיד אחרי ההתנעה פקק תנועה בו המנוע פועל בסרק. גם משהו כמו 40-45 דקות והמנוע לא הגיע לטמפ' עבודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הטרמוסטט אצלך נתקע במצב פתוח.

 

הייתה לי בעיה כזאת במונדאו, וגם שם במזג אוויר קר מנוע לא הגיע לטמפ' עבודה (במיוחד בבין עירוני), מנוע 2.0 בנזין.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, האוטו מגיע לטמפ' עבודה ושומר עליה בכל מצב נסיעה למעט המצבים שתארתי. זו התנהגות תקינה של דיזל.

מעל 40 דקות נסיעה להגיע לטמפרטורת עבודה? - זה לא תקין.

מנועי דיזל אחרי 15 דקות אמורים להיות בטמפרטורת עבודה ממה שקראתי (חיפשתי חומר אחרי שכתבת את המספר40 )

מאתר הזה

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע מגיע לטמפ' עבודה תוך 7-10 דקות כשנוסעים, בכל מצב נסיעה למעט שני מצבים מאוד ספציפיים שתארתי. אני בטוח שזה תקין. בלי גז מנוע דיזל לא יכול להגיע לטמפ' עבודה בזמן סביר ובמזג אוויר קר זה יכול לקחת שעות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה, מנוע, תפקידו להפוך אנרגיית פיצוץ לתנועה סיבובית.

 

שריפה. פיצוץ זה מה שמקבלים כשחוזרים על שטויות של אחרים

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לחכות עד שטמפרטורה יעלה! צריך לתת כמה דקות שיעלה שמן לגל זיזים

אתה בטוח שזה לוקח כמה דקות?

יותר בכיוון של כמה שניות בודדות

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אם אני יוצא בשעות העומס וישר אחרי התנעה נתקע בפקק? יכול לצאת ככה שהמנוע עובד על סרק חצי שעה ויותר.

אולי כדאי בפקק לתת קצת גז בניוטרל (נגיד לאזור 1500-2000 סל"ד) בשביל שיתחמם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אם אני יוצא בשעות העומס וישר אחרי התנעה נתקע בפקק? יכול לצאת ככה שהמנוע עובד על סרק חצי שעה ויותר.

אולי כדאי בפקק לתת קצת גז בניוטרל (נגיד לאזור 1500-2000 סל"ד) בשביל שיתחמם?

נכנסתם לזה עמוק מידי...

מניעים את הרכב בבוקר, נותנים לו חצי דקה שהשמן יתחיל לזרום והמנוע יתחמם טיפה (במיוחד ברכבי טורבו), חצי דקה זה בדיוק הזמן שיקח לכם לארגן את הטלפון וכד'.

לאחר מכן סעו בטורים נמוכים ככל הניתן עד שהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה. גם אז, המשיכו לנהוג רגע מס דקות נוספות שהשמן יתחמם ואז אין בעיה.

 

אם הנעתם והתחלתם ישר נסיעה לתוך פקק, אז אין טעם להחזיק טורים. מיותר. הנזק בסרק לא באמת כזה גדול.

עומר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר בכיוון של כמה שניות בודדות.

 

אבל כמה שניות? הרי אתה לא רק רוצה שהשמן ישלים את ה"סיבוב" שלו. אתה רוצה שתיווצר שכבת סיכוך סבירה על כל המכלולים. אני מסכים איתך שזה לא לוקח אפילו דקה, אבל זה גם לא קורה במהירות האור. במיוחד לא בהנעת בוקר במזג אוויר קר.

 

ושוב, גם אם נניח לעניין הסיכוך, בהרבה מנועים גם מהירות המנוע לא מתייצבת מיד ומעבר לכך, מה רע בליטול לעצמך כמה רגעים אחרי ההתנעה לבדוק שהכל ברכב כתמול שלשום?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...