Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נכון לנסוע ישר אחרי ההנעה?


raz2058
שימו לב! השרשור הזה בן 2275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכוניות יפניות אפשר להניע ולנסוע.

במכוניות גרמניות יש לחכות קצת לפני הנסיעה.

במכוניות צרפתיות יש לחכות 5 דקות לפחות בשמש לפני הדלקת מזגן ותחילת תנועה.

 

(הכל בהומור)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לחכות כמה רגעים (לא חצי דקה ולא דקה) לפני נסיעה בכל רכב זה דבר הגיוני, לא רק מנקודת מבט של שימון המכלולים או חימום המנוע (במקרים של טמפרטורה חיצונית נמוכה מאוד), אלא גם כדי לאפשר למהירות המנוע להתייצב ובכלל - כדי לראות (ולשמוע!) שהכל ברכב מרגיש כתמול שלשום לפני שמתחילים לנסוע.

 

בסוף נסיעה זה תלוי במידת המאמץ. אם אינני טועה, גם במנוע אטמוספרי, אם הוא ננהג בתנאי מאמץ רב ולפרק זמן ממושך, כדאי לחכות קצת לפני דימום המנוע, אבל אינני זוכר את הסימוכין לכך, ויכול להיות שאני טועה.

 

בלי קשר, את תחילת וסוף הנסיעה כדאי לבצע לאט יותר ובעדינות. מעבר לזה שצריך לאפשר למכלולים להתחמם ולהתקרר, בדקות הראשונות לנסיעה אנחנו עדיין לא במלוא הריכוז במלאכת הנהיגה, וכדאי לנהוג ביתר זהירות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי בריא זה לחכות שהטורים ירדו ל1500 סל''ד ולנסוע רגוע עד טמפרטורת עבודה.
יש מנועים שמייד אחרי התנעה מתייצבים על סל"ד סרק רגיל 700-800 סל"ד, לא בכל רכב יש סל"ד סרק מהיר אחרי ההתנעה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי גם במזג אוויר.לפי דעתי רצוי לתת למנוע לעבוד כחצי דקה דקה ולהתחיל לנסוע בעדינות.במזג אוויר חם אין שום בעיה אפשר להלקדם לשלב של נסיעה .

דרך אגב עם כבר אז במנוע טורבו עדיף לתת למנוע לעבוד בסרק ולתת לטורבו להתקרר לאחר נסיעה ורק אחרי זה לדמם מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי גם במזג אוויר.לפי דעתי רצוי לתת למנוע לעבוד כחצי דקה דקה ולהתחיל לנסוע בעדינות.במזג אוויר חם אין שום בעיה אפשר להלקדם לשלב של נסיעה .

דרך אגב עם כבר אז במנוע טורבו עדיף לתת למנוע לעבוד בסרק ולתת לטורבו להתקרר לאחר נסיעה ורק אחרי זה לדמם מנוע.

 

כמה זמן בערך כדאי לחכות בסרק בסיום נסיעה עם מנוע טורבו?

 

ותודה רבה לכל מי שענה, מידע חשוב מאוד כמישהו שקנה רכב טורבו ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב טורבו חשוב שבעתיים לא ללחוץ לפני שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה.

 

כדאי לחכות לפני הדממת מנוע כתלות בסג הנסיעה. נסיעה מנהלתית רגועה שמסתיימת בתמרוני חניה: רגעים בודדים. עצירה מייד לאחר נסיעה מאומצת (נניח עצירת תדלוק לאחר עליה לרמה"ג): בין דקה לשתיים או שלוש בהתאם לעומס ומז"א.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה זמן בערך כדאי לחכות בסרק בסיום נסיעה עם מנוע טורבו?

 

ותודה רבה לכל מי שענה, מידע חשוב מאוד כמישהו שקנה רכב טורבו ראשון.

 

הכל תלוי בסגנון נסיעה שלך ואם נסעת בעיר עם רמזורים אז אין צורך לדקה אפילו אפשר לכבוד אחרי מספר שניות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקודם שלי (גם C5 טורבו דיזל) היה ברמת אבזור גבוהה יותר, דלת מכל התדלוק הייתה ננעלת עם הנעילה המרכזית.

הייתי מתדלק בתחנת הדלק ליד בית חורון באמצע העליה של 443, ולא הייתי מדומם מנוע. התחנה נמצאת מחוץ לעיר (פעם אחת משום מה זה שיגע את הגיר :shock: ). בכל אופן, יש שם נתיב האטה ארוך, שכמובן אני מוריד בו את המהירות מ-80 לסביבות 20 בלי להתשמש בברקס בתוך כמה שניות (עליה כאמור).

 

הרכב הנוכחי פחות מאובזר, ולתדלק צריך את המפתח (או את המפתח השני).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בבקרים קרים לרוב מחכה משהו כמו דקה לפני תחילת נסיעה, בימים חמימים יותר או לאחר הנעה שניה/שלישית במהלך היום מחכה 10 עד 20 שניות ולא יותר, הטורים גם מתייצבים בהתאמה ב2 המקרים..

 

לגבי סיום נסיעה, לרוב אני מחכה בין 30 ל60 שניות, לפעמים יוצא שאני מסתובב בחניון על סל"ד סרק מספר דקות ואז אני לא ממש טורח להמתין..

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה בלי להזכיר את בזבוז הדלק וכח המנוע על מזגן שלא עושה כלום, רק בגלל העצלנות להדליק ולכבות אותו כשצריך.

בטח גם נוסעת עם אורות גבוהים בכל שעה ובכל עונות השנה.

 

כמה הבזבוז של הדלק 0.3 0.2 ליטר בסרק

אצלינו ברכב רוב הזמן המזגן נשאר דלוק כי אין כפתור ייעודי בבקרת האקלים לכיבוי והדלקה אלה דרך תפריטי הגדרות של בקרת האקלים

הרכב בן 14 עם 280 אלף ואין שום בעיה לא במדחס ולא בשאר חלקי המזגן

לאומת רכב של גיסי מרצדס שנת 2009 שתמיד נהג בה לכבות ולהדליק את המזגן אחרי סיום והתחלת נסיעה

ואחרי כ 160 אלף הוחלף המדחס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופטופיק, אבל בתדלוק, חובה לדומם מנוע.

צודק. בכל אופן, מדובר במנוע דיזל ללא מערכת הצתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, בצרפתיות החל משנת 2000 בערך, מד דלק הוא מחושב.

 

הוא מבצע קריאה של מצב המצוף במיכל רק בהתנעה. ומשם מוריד לפי כמות דלק שצרך המנוע בפועל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...