Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3381 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המון פעמים קיבלתי את התשובה הזו מרופאים לגבי הקרנות לבן ועשרות צילומי סי טי שעבר הבן מעולם לא נפגענו מזה.

הרופאים אצלנו מאד נחמדים לפחות משתדלים להיות אבל אישית,ממש אין לי בעיה עם רופא לא הכי נחמד אבל מקצועי ומנוסה.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עד לפני כמה שבועות שבהם נודע לי על הדו שיח הזה שהיה:

 

רופאה : אני צריכה שתעשי בדיקת CT/MRI נוספת.

אמא : עוד צילום? זה מסרטן, לא?

רופאה: מה זה משנה? גם ככה יש לך סרטן...:shock:

.

 

קודם כל והכי חשוב, רפואה שלמה לאמא!

 

מצתרף להמלצות על הרב פירר, האיש עושה עבודת קודש!

 

עניינית בהקשר לקטע שבציטוט, חשוב להבין שרופא זה לא מוקדנית בהוט והוא גם לא חבר שלך!

בבחירת רופא אתה הולך לטוב ביותר ואם איתרע מזלך והרופא הטוב ביותר בתחום שאתה זקוק לו הוא חרא בן אדם, אתה בולע את הצפרדע והולך אליו כי מדובר בחייה של אמא שלך.

 

לאבא שלי היה גידול במח, הלך לרופא הכי טוב שיש, שבר פנסיות בשביל שרק הוא ינתח אותו.

אז הוא אירני דתי ולא חובב ישראל (בלשון המעטה) שחי בגרמניה.

SO WHAT?

מי מתרגש מזה?

הוא המוביל בתחומו והוא הציל את אבא שלי.

 

דוגמא נוספת היא של מנתח בכיר ביותר בתחומו בישראל שצעק לי באמצע מחלקה "מעניין לי ת'תחת מה אתה מעוניין, אנחנו עושים פה דברים שתהיה בריא, לא שתהיה מרוצה" :lol:

 

מיותר לציין שגם הוא עשה עבודתו סופר נאמנה, אז הוא לא איש נחמד.

לא אסון.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לא אסון, אבל למה?

למה לא להיות מקצועי וגם בעל יחסים בין אישיים לפחות סבירים?

בעיניי (ולשמחתי גם בעיניי המערכת) יש קורלציה בין רופא אמפתי, עם כישורים בין אישיים לבין יכולת מקצועית והצלחת הטיפול.

זה שרופא טוב מקצועית או שיש לו שם של אחד כזה, לא נותן לו אישור להיות ז*ן של בנאדם.

נקודה חשובה שחייבים לציין היא המערכת הציבורית. המערכת מקשה מאוד על רופאים להיות כמו שאנחנו רוצים, ובהחלט יש שם מקום להתחשבות. גם הפציינטים, בחלקם לא קלים. יחד עם זאת, זה לא אומר שאין מקום לביקורת על רופאים והכישורים הבין אישיים שלהם, במיוחד אצל אלו שמתנהגים כך באופן קבוע, ולא רק סימפטום של עייפות, יום קשה או משהו אחר.

שמתם לב כמה מומחים מדהימים יחידי סגולה עלו פה רק בשרשור הזה?

רמז: יש המון רופאים נהדרים. תבחרו גם את זה שאתם רוצים לשתף אתו פעולה. לדעתי כמובן.

 

פות"ש היקר, אני מאחל לכם שתנצחו במלחמה ושהדרך תהיה נסבלת עד כמה שניתן.

היעזרו בהמון אהבה וסבלנות. הרבה בריאות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

בעיניי (ולשמחתי גם בעיניי המערכת) יש קורלציה בין רופא אמפתי, עם כישורים בין אישיים לבין יכולת מקצועית והצלחת הטיפול.

זה שרופא טוב מקצועית או שיש לו שם של אחד כזה, לא נותן לו אישור להיות ז*ן של בנאדם.

 

קודם כל, ברור שהרוב המוחלט של הרופאים הם אנשים נחמדים ואמפטים.

אני רק נתתי דוגמא ל2 כאלה שהם תותחים בתחומם ולא אנשים נחמדים (למי שמכיר, אחד מבכירי הפלסטיקאים בארץ הוא גם כזה).

זה לא שהם תותחים אז הם מרשים לעצמם להיות חרא של בן אדם אלא ההפך, הם חרא של בן אדם שמקצועית עלה לפסגת התחום שלו.

 

וכמו שכבר אמרתי, אם אתה חוסך ממך/ מקרוב משפחתך את הטיפול הטוב ביותר בגלל שיש לרופא חרא אופי, אתה עושה טעות גדולה...מאוד!

לבחור רופא נחמד/שאתה מסתדר איתו להתמודדות במחלה שמסכנת חיים זה כמו לבחור את חיילי יחדת הקומנדו שלך עפ"י כמה הם נחמדים.

יש כישורים הרבה יותר חשובים מהנחמדות שלהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

זה ממש לא מה שאמרתי (לחסוך טיפול טוב בשביל נחמדות? מאיפה הבאת את זה?).

אני אמרתי שיש מספיק רופאים טובים שאינם דושבאגים. לכן לא תמיד חייבים לבלוע את הצפרדע ותמיד אפר לחפש עוד המלצות, או להחליף רופא כמו שחברים פה עשו.

אגב, לפציינטים אין יכולת להעריך יכולת מקצועית של רופא. גם היכולת שיש להם לא תמיד מדויקת.

פציינט, כמו לקוח, תלוי בהמלצות והיגיון צרכני בסיסי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

אני אתן לך דוגמא קטנה:

אישה מבוגרת ערירית טופלה אצל רוםא מומחה שנתן לה טיפול. אחרי מספר שבועות רופאת המשפחה שמה לב שהטיפול לא עובד. המסקנה של המומחים הייתה ניתוח (מסוכן אבל מציל חיים).

רופאת המשפחה, החליטה לברר לעומק, שאלה את האישה האם היא מקפידה לקחת את התרופות. האישה הודתה בפניה שהיא לא ממש סמכה על הרופא שלא הסביר לה את התרופה והיא פחדה שהתרופה רק תזיק לה כי הוא ציין בפניה תופעות לוואי. כשניסתה לשאול שאלות לא ענה בכלל אלא אמר לה "אל תדאגי תשתי".

רופאת המשפחה הסבירה לה על התרופה ושכנעה אותה לשתות.

כששמעתי את הסיפור היא עוד הייתה בחיים.

 

זו רק דוגמה אחת שבטוח לא חשבת עליה, על איך לכישורים בין אישיים של רופא (מה שאתה קורא לו נחמדות) יש השפעה מכרעת על הצלחה של טיפול.

 

שיתוף פעולה של פציינט קריטי להצלחה של טיפול. וכשאתה רופא ז*ן שרק יוצא ידי חובה (כי נתת את התרופה הנכונה, אז לכאורה, מקצועית אתה בסדר.).

בגלל זה *אני נגד ההפרדה* בין רופא עם כישורים בין אישיים ומקצועי.

הדברים קשורים בהכרח אחד לשני.

אנלוגיה לא מאוד מדויקת, אבל כישורים אישיים בשביל רופא הם כמו טורבו. אפשר שיהיה אחלה רכב אטמוספרי אבל טורבו בטוח ישפר אותו.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אגב באגירה כל ההודעות שלי הן לא שאתה טועה או משהו. אתה צודק בגדול.

רק חשוב לי להבהיר שזה לא צריך להיות או או.

זה בסדר, ולדעתי חובה, שפציינטים ידרשו רופא שהוא גם וגם. בסוף זה ייתן לנו רפואה טובה יותר, עד כמה שאפשר במגבלות המערכת שרק מדכאת את הרופאים והחולים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ומנגד, בתי הקברות מלאים בחולים (לשעבר) עם רופא חייכן ומנחם שליווה אותם כל הדרך לקבר בחיוכים וניחומים.

 

ההפרדה בין מקצועיות הרופא ובין אופיו צריכה להיות מוחלטת!

 

זו לפחות דעתי.

 

ואתה צודק, זה בהחלט לא צריך להיות או/או אבל במקרה שנתקלת ברופא מומחה ומעולה עם אופי חרא, פסילתו האוטומטית כאילו "המוקדנית של הוט לא הייתה נחמדה אליי" זו טעות שעלולה להיות יקרה מאוד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

+1 לבגירה

ניקו, אני חושב שאתה מדבר כך כי לשמחתך לא עברת/ראית מקרוב מקרים חמורים

מקרים שבהם לא איכפת לך כמה כסף אתה מוציא ואצל מי ואיך מדברים אליך - העיקר ללכת לטופ של הטופ כדי שיציל את החיים.

 

מצד שני נתקלתי ברופאה עם שם ממש טוב ויחס על הפנים, קיבלתי את זה בהבנה ואכלתי את זה אבל אחר כך התברר לי שגם המקצועיות לא הייתה להיט.

פורסם

זה לא שחור או לבן, מניסיון מר מאוד אני יודע כשהרופא אטום ולא אמפטי זה מאוד בעייתי. חלק מהטיפול במחלה הוא גם טיפול בנפש החולה. כשהרופא אטום/חסר אמפטיה/חסר סבלנות זאת בעיה מאוד גדולה, אין צורך לשלול ישר אלא לבדוק אם האופי של החולה מתאים לזאת.

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

פורסם (נערך)
ומנגד, בתי הקברות מלאים בחולים (לשעבר) עם רופא חייכן ומנחם שליווה אותם כל הדרך לקבר בחיוכים וניחומים.

 

ההפרדה בין מקצועיות הרופא ובין אופיו צריכה להיות מוחלטת!

 

זו לפחות דעתי.

 

ואתה צודק, זה בהחלט לא צריך להיות או/או אבל במקרה שנתקלת ברופא מומחה ומעולה עם אופי חרא, פסילתו האוטומטית כאילו "המוקדנית של הוט לא הייתה נחמדה אליי" זו טעות שעלולה להיות יקרה מאוד.

תסלח לי על הבוטות. אין לך מושג כמה רחוק אתה מהמציאות. זו לא דעה. אתה כתבת משהו שפשוט לא נכון.

כתבת "2+2=5 זו דעתי לפחות."

זה בסדר שאתה לא יודע. אתה לא אמור.

אני פה, כדי להגיד לכל מי שקורא את ההודעה הזו שזו טעות חמורה של מטופלים לחשוב שהאופי של הרופא לא קשור למקצועיות שלו. טעות חמורה ובעיקר מצערת.

בנקודה הזו אפשר להגיד שכל אחד ודעתו אבל זה פשוט לא נכון. שתי ההודעות אחרי האחרונה שלי הן בדיוק מ.ש.ל של ההודעה הקודמת שלי. למטופלים אין יכולת להעריך את המקצועיות של רופא והודעה שאומרת שצריך להפריד בין אנושיותיו\אופיו למקצועיותו של רופא היא בדיוק הדוגמה לחוסר ההבנה של מטופלים ממה מורכבת אותה יכולת מקצועית.

שוב אני לא אומר את זה כדי לרדת על אף אחד. אם זה היה בנושא אחר לא הייתי מגיב.

אני רק אומר את זה שוב כדי שכולם יקראו: אין הפרדה בין אנושיותו למקצועיותו של רופא. שני הדברים נמצאים במתאם.

זה אני כותב לכל מי שקורא את זה כהמלצה.

אתם מוזמנים להתעלם. אתם יכולים להמשיך בשלכם. אבל תדעו להבדיל בין דעות לעובדות.

 

המגיב אחרי באגירה. אתה חושב לא נכון.

אתה מתאר בדיוק מצב שבו מגיבים מהלב ולא מהרציונל, שזה מובן אבל לא בהכרח נכון. ולראייה צירפת דוגמה לאיך רופא עם ליקויים אנושיים משקף את זה מקצועית. פשוט לפעמים פציינט רואה את הליקוי המקצועי ולפעמים לא. בסוף אתם מכירים מקרים בודדים. אני מסביר (מנסה לפחות) לכם את הממוצע/הכלל.

 

כל מה שאני כותב זה כדי להעביר נקודה למי שחושב שאין קשר בין אנושיות למקצועיות. עובדה, לא דעה, אלא עובדה שיש.

משם תחליטו מה שתחליטו ורפואה שלמה לכולם.

 

ממליץ שמעתה נשאיר את השרשור להמלצות עבור פות"ש לרופאים.

 

פותש מחילה על הסטייה מנושא השרשור. זה עבור מטרה חשובה.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אז אתה אומר תסריט כזה.

 

לאמא של מישהוא יש סרטן מסויים שהמומחה מספר אחד בארץ לסרטן הזה ידוע כרופא בחסד עליון וכטיפוס מחוספס ולא נעים.

 

אתה ממליץ לו לחפש רופא אחר?

 

יש לי מכך אך ורק מסקנה אחת והיא שמעולם לא עמדת בסיטואציה הזו ואני שמח עבורך שזה המצב.

 

פות"ש,

בזמן שאנחנו פה תמדיינים, אל תבזבז זמן, צור קשר בהקדם האפשרי עם הרב פורר!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

באגירה זה לא מה שכתבתי. אתה פעם אחר פעם מכניס לי מילים לפה, או פשוט לא מצליח להבין את מה שאני כותב.

בוא נסכים לסיים כאן? בכל מקרה את המסקנות שלך כבר הסקת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ניקו - אתה קצת אידאליסט תמים, וזה בסדר לבחור צעיר.

 

כשתגדל תגלה שאין קשר בין יכולת מקצועית לבין יכולת אנושית. ויש גם מתאם מסויים בין המקצוע בו בחר אותו רופ לבין נפח האגו שלו. וצריך להוסיף - אגו נפוח ואישיות רבת מרפקים היא כלי חשוב וקידום בתפקידים ובהתמקמות בדירוג המקצועי.

 

טיפה מהצד, אבל הסתובב פעם סיפור על רופא שעבד בבית חולים שבו לקידום במעמד האקדמי חשיבות רבה. מה לעשות, אותו אדם התעניין בפציינטים ולא במחקר, ולא עמד בלוח הזמנים הנדרש לקידום למינוי לפרופסור. הוא אבד את מקום העבודה, למרות שהן מבחינת האישיות והן מבחינת היכולת המקצועית כמטפל היה מעולה, כנראה טוב מלא מעט מהפרופסורים בעלי פרסומים מדעיים מרובים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפני שנה קברתי את חמותי שנפטרה מסרטן. לקחתי על עצמי את ניהול המחלה כי לצערי זאת לא הייתה פעם ראשונה ולא שניה אצלנו במשפחה ופיתחתי הבנה בחרא הזה.

נקודת מוצא: Money is not an issue. באמת. היו לנו שני רופאים במחלקה ועוד סוללה של פרופסורים שגובים 2500 שקל לביקור של חצי שעה בחוץ.

באמת עשינו ה-כ-ל מה שהיה הגיוני ויכל להיות מועיל. חוץ להשטטח על כברי צדיקים בערב שבת של ירח מלא. ( את זה עשינו בהזדמנות אחרת ויש ספק רב ביעילות הטיפול)

ראיתי רופאים סחבקים ורופאים מניאקים. רופאים טובים ורופאים בינוניים.

מסכנה: תמיד להיות ביקורתי. גם פרופסורים בעלי שם עולמי יכולים להיות מונעים על ידי אינטרסים ושיקולים זרים (דחפו לנו תרופות בעשרות אלפי שקלים בחודש שיעילותם מוטלת בספק ולא היו מתאימות לשלב המחלה שהיינו בו) גם רופאים עם גישה בעייתית כשצריך מגלים אנושיות ועושים מעבר מהנדרש מהם. רופא סחבק יכול לפספס לך גרורות אבל גם יכול להקשיב ולנסות לראות תמונה יותר כוללנית שיכולה להביא למסכנות מעניינות, כי הקדיש זמן ומחשבה.

כולם אנשים, אין מה לעשות. צריך לסמוך על האינסטינקט והגיון.


×
×
  • תוכן חדש...